logo-print

Άρθρο 8 - Νόμος 2898/2001

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

26/07/2014

Εργατικό Δίκαιο - Ατομικές εργασιακές σχέσεις - Ε έκδοση

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΡΔΕΛΗΣ

Επιδόσεις στο εξωτερικό Β έκδοση

Άρθρο 8

Οικονομική Συμφωνία Ελληνικού Δημοσίου - Ο.Α.Σ.Θ.

Μεταξύ του Ελληνικού Δημοσίου, εκπροσωπουμένου δια των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών και του Οργανισμού Αστικών Συγκοινωνιών Θεσσαλονίκης (Ο.Α.Σ.Θ.), που συστάθηκε και λειτουργεί με τις διατάξεις του ν.δ. 3721/1957 (ΦΕΚ 142 Α'), όπως ισχύει, νομίμως εκπροσωπουμένου δια του Προέδρου του Διοικητικού Συμβουλίου του, με απόφαση της Γενικής Συνέλευσης αυτού, υπογράφεται σύμβαση ανάθεσης, εκτέλεσης και εκμετάλλευσης αστικής συγκοινωνίας στην περιοχή της Θεσσαλονίκης, που έχει ισχύ νόμου, από 1ης Ιανουαρίου 2001 μέχρι 31ης Δεκεμβρίου 2009, με τους παρακάτω όρους και προϋποθέσεις:

«Άρθρο πρώτο Προσωπικό - Εργασιακές Σχέσεις

1. Όλο το προσωπικό του Ο.Α.Σ.Θ., με οποιαδήποτε σχέση εργασίας συνδέεται με αυτόν, που έχει προσληφθεί από αυτόν μέχρι 31.12.1999 και εξακολουθεί να παρέχει τις υπηρεσίες του στον Ο.Α.Σ.Θ. κατά το χρόνο υπογραφής της παρούσας σύμβασης, διατηρεί έναντι του Ο.Α.Σ.Θ. τα πάσης φύσεως δικαιώματα και υποχρεώσεις, από την εργασιακή σύμβαση και τους κανονισμούς.

2. Από την 1.1.2001 καταργούνται οι ισχύουσες διατάξεις περί ορισμού Γενικού Διευθυντή στον Ο.Α.Σ.Θ.. Από της ημερομηνίας αυτής το Δ.Σ. έχει το δικαίωμα:

(α) Να προσλαμβάνει και να αντικαθιστά Γενικό Διευθυντή. Μέχρι την πρόσληψη νέου Γενικού Διευθυντή, εξακολουθεί να παρέχει τις υπηρεσίες του ο Γενικός Διευθυντής που ορίστηκε με τις προϊσχύουσες διατάξεις.

(β) Να προσλαμβάνει και να αντικαθιστά κατά την απόλυτη κρίση του ως Διευθυντές, πρόσωπα που πληρούν τα τυπικά και ουσιαστικά προσόντα, που προβλέπονται στον ισχύοντα Οργανισμό. Οι κατά την υπογραφή της παρούσας οικονομικής συμφωνίας απασχολούμενοι Διευθυντές, αν αντικατασταθούν, διατηρούν την εξαρτημένη σχέση εργασίας τους με τον Ο.Α.Σ.Θ. μέχρι τη συνταξιο-δότησή τους ή την αποχώρησή τους από αυτόν.

3. Οι ισχύοντες, κατά την υπογραφή της παρούσας οικονομικής συμφωνίας, κανονισμοί που έχουν εγκριθεί κατά τις διατάξεις του άρθρου 6 παρ. 12 του ν.δ. 3721/1957, όπως τροποποιήθηκαν με το άρθρο 7 του ν.δ. 716/1970, εξακολουθούν να ισχύουν με τις τροποποιήσεις της παραγράφου 2 του παρόντος άρθρου και τροποποιούνται εφεξής σύμφωνα με τις ισχύουσες, κάθε φορά, διατάξεις.

Άρθρο δεύτερο

Κινητή και ακίνητη περιουσία

Κτίρια, εγκαταστάσεις πάσης φύσεως, μηχανήματα, εργαλεία, υλικά, εξαρτήματα, συσκευές, σταθμοί αυτοκινήτων, συνεργεία, λεωφορεία, άλλα μεταφορικά μέσα και γενικά κάθε κινητό ή ακίνητο, όπως αυτά θα έχουν διαμορφωθεί την 31.12.2009, περιέρχονται, αυτοδίκαια, την 1η Ιανουαρίου 2010 στο Ελληνικό Δημόσιο, άνευ ανταλλάγματος, εφόσον η αξία αυτών θα έχει αποσβεστεί. Στην περίπτωση που τα περιουσιακά στοιχεία δεν έχουν πλήρως αποσβεστεί την 31.12.2009, κατά την υποχρεωτική περιέλευση αυτών στο Ελληνικό Δημόσιο, το Ελληνικό Δημόσιο καταβάλλει στον Ο.Α.Σ.Θ. τη μη αποσβεσθείσα αξία.

Το Ελληνικό Δημόσιο απαλλάσσεται της υποχρέωσης καταβολής οποιουδήποτε φόρου, τέλους ή βάρους που τυχόν προκύψει από τη μεταβίβαση κατά τη λήξη της σύμβασης. Ειδικά για το φόρο προστιθέμενης αξίας έχουν ισχύ οι διατάξεις του ν. 2859/2000 (ΦΕΚ 248 Α').

Άρθρο τρίτο

Έργο

1. Στον Ο.Α.Σ.Θ. ανατίθεται:

α. Η εκτέλεση του συγκοινωνιακού έργου, όπως περιγράφεται στον παρόντα νόμο.

β. Η προμήθεια και εκμετάλλευση του απαιτούμενου τροχαίου υλικού και η δημιουργία και χρησιμοποίηση των αναγκαίων εγκαταστάσεων για τη συντήρηση και επισκευή αυτού.

γ. Η κατασκευή, συντήρηση και αξιοποίηση των εγκαταστάσεων εξυπηρέτησης του συγκοινωνιακού έργου.

δ. Η είσπραξη και ο έλεγχος είσπραξης του κομίστρου και η επιβολή προστίμων στους παραβάτες.

ε. Η εκμετάλλευση και αξιοποίηση των περιουσιακών στοιχείων που διαχειρίζεται.

στ. Η οργάνωση, κατασκευή και εκμετάλλευση σταθμών μετεπιβίβασης.

2. Επίσης ο Ο.Α.Σ.Θ.:

α. Προτείνει προς το Σ.Α.Σ.Θ. τον καθορισμό νέων γραμμών, την κατάργηση λειτουργουσών, αλλαγές επί των διαδρομών, της συχνότητας δρομολογίων, των αφετηριών και των τερμάτων και των σταθμών μετεπιβίβασης, με την επιφύλαξη των διατάξεων της παραγράφου 3 του παρόντος άρθρου και της παραγράφου 6 του άρθρου 1 του παρόντος νόμου.

β. Προτείνει προς το Σ.Α.Σ.Θ τον τύπο και τη μορφή των στεγάστρων που τοποθετούνται στις στάσεις των αστικών συγκοινωνιών. Στον Ο.Α.Σ.Θ. διατίθεται δωρεάν επαρκής επιφάνεια επί των στεγάστρων για την ανάρτηση, με δική του ευθύνη, έντυπου ή ηλεκτρονικού πληροφοριακού υλικού που αφορά τη λειτουργία του.

γ. Ενημερώνει εγγράφως και αποστέλλει στο Σ.Α.Σ.Θ οποιοδήποτε στοιχείο σχετικά με την εκτελεσθείσα από αυτόν αστική συγκοινωνία κατόπιν έγγραφης αιτήσεως του Σ.Α.Σ.Θ..

3. Ο Ο.Α.Σ.Θ. αναλαμβάνει την εκτέλεση ετησίως, κατ' ελάχιστο, του συγκοινωνιακού έργου, που εκτελεί κατά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, το οποίο ανέρχεται σε τριάντα τέσσερα εκατομμύρια εκατόν σαράντα τέσσερις χιλιάδες εννιακόσια ογδόντα τρία (34.144.983) οχημα-τοχιλιόμετρα, όπως ειδικότερα αναλύεται κατωτέρω:

α. Οι διαδρομές, που κατ' ελάχιστον οφείλει να εκτελεί

ο Ο.Α.Σ.Θ., είναι αυτές που εκτελεί κατά την υπογραφή της παρούσας σύμβασης, οι οποίες είναι αποτυπωμένες στο Χάρτη, που προσαρτάται στην παρούσα σύμβαση και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής, με σημειωμένες επ' αυτού τη διαδρομή, την αφετηρία και το τέρμα κάθε

γραμμής.

β. Η συχνότητα εκτέλεσης των δρομολογίων στις λεωφορειακές γραμμές παραμένει, κατ' ελάχιστο, η ίδια με τη διενεργούμενη κατά τη δημοσίευση του παρόντος νόμου, όπως είναι καταγεγραμμένη στο ειδικό παράρτημα, που προσαρτάται στην παρούσα σύμβαση και αποτελεί αναπόσπαστο μέρος αυτής.

4. Για την εκτέλεση της ανατεθείσας στον Ο.Α.Σ.Θ. αστικής συγκοινωνίας, αυτός πρέπει να διαθέτει 488 λεωφορεία, εκ των οποίων 285 διαξονικά (κανονικά) και 203 αρθρωτά. Εξ αυτών υποχρεούται να δρομολογεί, κατ' ελάχιστο, τα 430 στις ώρες της πρωινής και της μεσημβρινής αιχμής χειμερινής περιόδου (Σεπτέμβριος - Ιούνιος).

Το σύνολο των διατιθέμενων θέσεων μεταφοράς επιβατών, που, για τα 488 λεωφορεία, ανέρχονται σε 59.344, δεν δύναται να μειώνεται λόγω μεταβολών του αριθμού και του τύπου λεωφορείων (mini bus κ.λπ.).

Άρθρο τέταρτο Δαπάνες

Οι δαπάνες κάθε χρήσης, οι οποίες αναγνωρίζονται από το Ελληνικό Δημόσιο αποκλειστικά και μόνο για τον καθορισμό της αντισταθμιστικής καταβολής, υπολογίζονται

ως εξής:

Α. ΣΤΑΘΕΡΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ (Α)

1. Μισθώματα αμαξοστασίων και γραφείων διοίκησης

(Α1)

Το κόστος ενοικίου, που αναγνωρίζεται από το Ελληνικό Δημόσιο ως δαπάνη του Ο.Α.Σ.Θ. για την ενοικίαση των αμαξοστασίων και των γραφείων διοίκησης αυτού, μετά των παγίων εγκαταστάσεων, θα είναι για τις τρεις πρώτες χρήσεις από 1.1.2001 μέχρι 31.1.2003 του αυτού ύψους προς τις συναφείς δαπάνες που αναφέρονται στον ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσης αυτού της 31.12.1999, όπως αυτό διαμορφώθηκε σύμφωνα με την υπ' αριθμ. 15/2000 απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου.

Το άνω ποσό του ενοικίου αναπροσαρμόζεται από την 1.1.2004 κατ' έτος σε ποσοστό ίσο με τη μεταβολή του Δείκτη Τιμών Καταναλωτή του προηγούμενου έτους.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Ο.Α.Σ.Θ., αναπροσαρμόζεται το ως άνω ποσό, εφόσον προκύψει ανάγκη μίσθωσης πρόσθετων χώρων αμαξοστασίων, λόγω αύξησης αριθμού κυκλοφορούντων λεωφορείων.

2. Δαπάνες Προσωπικού (Α2)

α. Αποτελείται από το σύνολο των ετήσιων δαπανών που προκύπτουν:

αα. Από την αμοιβή όλου του απασχολούμενου στον Ο.Α.Σ.Θ. προσωπικού με σχέση εξαρτημένης εργασίας.

ββ. Από τις πρόσθετες δαπάνες λόγω αποζημιώσεων αδειών, ασθενείας και γενικά κάθε αιτίας που απορρέει από την εργασιακή σχέση του ως άνω προσωπικού.

γγ. Από τις εργοδοτικές ασφαλιστικές εισφορές, που καταβάλλονται υπέρ του Ιδρύματος Κοινωνικών Ασφαλίσεων και υπέρ οποιουδήποτε άλλου Ασφαλιστικού Οργανισμού, Ταμείου ή Κλάδου.

δδ. Από τις ρυθμίσεις του άρθρου 3 του παρόντος νόμου (αποζημιώσεις του ν. 2112/1920).

εε. Από αποζημιώσεις προς εργαζομένους του Ο.Α.Σ.Θ., κατόπιν σχετικών δικαστικών αποφάσεων.

β. Δεν αναγνωρίζεται από το Ελληνικό Δημόσιο ως δαπάνη προσωπικού οποιαδήποτε παροχή δεν προβλέπεται από τις Σ.Σ.Ε.. Αναγνωρίζονται μόνο οι προγραμματισμένες υπερωρίες, που προβλέπονται από τα εγκεκριμένα, από το Σ.Α.Σ.Θ., προγράμματα δρομολόγησης.

γ. Ο Ο.Α.Σ.Θ. αναλαμβάνει την υποχρέωση σταδιακής προσαρμογής του αριθμού εργαζομένων, κατά ειδικότητα, στους συντελεστές που αναφέρονται παρακάτω. Στα πλαίσια της υποχρέωσης αυτής, ο Ο.Α.Σ.Θ. μπορεί να συμπληρώνει τις θέσεις των αποχωρούντων, για οποιονδήποτε λόγο, εργαζομένων στον Ο.Α.Σ.Θ. μόνο εφόσον ο εναπομένων, κατά ειδικότητα, αριθμός είναι μικρότερος του αριθμού που καθορίζεται από τις διατάξεις της παρούσας σύμβασης. Οι συντελεστές, με βάση τους οποίους καθορίζεται ο αριθμός των εργαζομένων σε κάθε ειδικότητα, ορίζονται ως εξής:

αα. Οδηγοί: 1,70 άτομα ανά αριθμό βαρδιών. Ως αριθμός βαρδιών νοείται ο αριθμός των οχημάτων (σύνολο), που είναι σε κυκλοφορία κατά τις πρωινές και μεσημβρινές ώρες αιχμής από ημέρα Δευτέρα έως και Παρασκευή κατά τη χειμερινή περίοδο ( Σεπτέμβριος - Ιούνιος).

ββ. Λοιπό προσωπικό κίνησης: 0,4 άτομα ανά κυκλοφορούν λεωφορείο (Επόπτες- Σταθμάρχες- Ελεγκτές).

γγ. Διοικητικό - Βοηθητικό : 0,3 άτομα ανά κυκλοφορούν λεωφορείο.

δδ. Τεχνικό: 0,5 άτομα ανά λεωφορείο. Στο προσωπικό αυτό συμπεριλαμβάνονται και οι ελιγμοδηγοί.

Ως αριθμός κυκλοφορούντων λεωφορείων νοείται ο μέγιστος αριθμός των λεωφορείων που κυκλοφορεί, σύμφωνα με το πρόγραμμα δρομολόγησης, κατά τις πρωινές ή μεσημβρινές ώρες αιχμής από Δευτέρα έως και Παρασκευή κατά τη χειμερινή περίοδο.

Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών τροποποιούνται οι ως άνω συντελεστές, μετά από αιτιολογημένη πρόταση του Σ.Α.Σ.Θ. και γνώμη του Ο.Α.Σ.Θ. και των εργαζομένων στον

Ο.Α.Σ.Θ..

δ. Από την 1.1.2001 και εφεξής οι συνολικές δαπάνες προσωπικού, που αναγνωρίζονται από το Ελληνικό Δημόσιο με την παρούσα συμφωνία, δεν δύνανται να υπερβαίνουν αυτές της προηγούμενης χρήσης, προσαυξανόμενες κατά τη μεταβολή του Δ.Τ.Κ. πλέον μίας ποσοστιαίας μονάδας. Ειδικά στην περίπτωση κατά την οποία πραγματοποιείται βάσει κανονιστικής διάταξης (εξαιρουμένων των συλλογικών συμβάσεων εργασίας) μεταβολή των χρονικών ορίων και λοιπών κανόνων παροχής εργασίας, το, με την παρούσα παράγραφο, καθοριζόμενο ανώτατο όριο αναπροσαρμόζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών μετά από εισήγηση του Ο.Α.Σ.Θ., για την κάλυψη των εκ της ανωτέρω αιτίας δημιουργούμενων πρόσθετων δαπανών.

ε. Από τη συνολική δαπάνη προσωπικού αφαιρείται κάθε χρήση, χωρίς να συνυπολογίζεται στο συνολικό κόστος μισθοδοσίας το κόστος από τη μείωση του προσωπικού, κατ' εφαρμογή της περίπτωσης γ' της παρούσας παραγράφου.

3. Πάγιες δαπάνες (Α3)

Περιλαμβάνονται δαπάνες που αφορούν:

α. Δημοτικό φόρο στάθμευσης και δημοτικά τέλη εν γένει.

β. Τέλη κυκλοφορίας και ταξινόμησης των οχημάτων, Φ.Π.Α. οχημάτων και κάθε φόρο που τυχόν επιβάλλεται και επιβαρύνει την εκμετάλλευση των οχημάτων.

γ. Το σχηματισμό του ασφαλιστικού κεφαλαίου που δημιουργείται, κατά τις διατάξεις του άρθρου 5 του ν.δ. 716/1970, όπως συμπληρώνεται με την παρ. 1 του άρθρου ένατου της παρούσας σύμβασης.

4. Γενικές δαπάνες παροχής υπηρεσιών και προμήθειας υλικών, ανταλλακτικών και αναλωσίμων (Α4)

α. Περιλαμβάνονται όλες οι δαπάνες του Ο.Α.Σ.Θ., εκτός των δαπανών των περιπτώσεων Α1, Α2, Α3, Β1, Β2, Β3, Γ και Δ της παρούσας σύμβασης και αφορούν:

- Ανταλλακτικά, εξαρτήματα, αναλώσιμα

- Υλικά γραφείων, εισιτηρίων, υφασμάτων, κ.λπ.

- Στολές προσωπικού κίνησης και προσωπικού συντήρησης (φόρμες)

- Δαπάνες συντήρησης και επισκευών λεωφορείων

- Φωτισμό, ύδρευση, θέρμανση, τηλέφωνα

- Γάλα προσωπικού κίνησης, συντήρησης, κ.λπ.

- Εκπαίδευση προσωπικού

- Δαπάνες κατασκηνώσεων, βρεφονηπιακών σταθμών

- Δαπάνες εισιτηρίων

- Δαπάνες ελέγχου (Σώμα Ορκωτών Λογιστών, Ελεγκτών Μετόχων)

- Προμήθεια πώλησης προτυπωμένων εισιτηρίων

- Έξοδα διαιτησίας, χαρτόσημο συναλλαγματικών δανείων, πρόσθετων τελών, κ.λπ. μικροέξοδα

- Ενοίκια γραφείων Κινήσεως και Σταθμαρχείων

- Αποζημιώσεις πάσης φύσεως μελών Πειθαρχικού Υπηρεσιακού και Διοικητικού Συμβουλίου, κ.λπ.

- Γραφικά έντυπα

- Δημοσιεύσεις, συνδρομές και δαπάνες γραφείου Τύπου και Δημοσίων Σχέσεων

- Συντήρηση εγκαταστάσεων, επίπλων και σκευών

- Είδη γραφείου, αναλώσιμα, έρανοι, δώρα, βοηθήματα

- Μηχανογράφηση μισθοδοσίας, κ.λπ. υπηρεσιών

- Γενικά κάθε δαπάνη που πραγματοποιεί ο Ο.Α.Σ.Θ. για την απρόσκοπτη λειτουργία του, σε υπηρεσίες, υλικά, αναλώσιμα κ.λπ. και δεν περιλαμβάνεται ρητά στις υπόλοιπες κατηγορίες δαπανών, όπως αυτές περιγράφονται στο παρόν άρθρο.

β. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών, που εκδίδεται μετά από εισήγηση του Ο.Α.Σ.Θ. και γνώμη του Σ.Α.Σ.Θ., αναγνωρίζονται επιπλέον δαπάνες, οι οποίες προσαυξάνουν αντίστοιχα τις γενικές δαπάνες της περίπτωσης α' της παρούσας παραγράφου.

γ. Οι ετήσιες προμήθειες του Ο.Α.Σ.Θ., εξαιρουμένων των αναφερομένων στο κεφάλαιο Β' του παρόντος άρθρου, πραγματοποιούνται με διαδικασίες και όρους, που θα καθορίζονται με αποφάσεις του Διοικητικού Συμβουλίου αυτού ή με κανονισμό προμηθειών, που το Διοικητικό Συμβούλιο του Ο.Α.Σ.Θ. θα καθορίσει με απόφασή του.

δ. Ως δαπάνες για τη χρήση του 2001 αναγνωρίζονται από το Ελληνικό Δημόσιο οι αντίστοιχες δαπάνες της χρήσης 1999, όπως αυτές προκύπτουν από τον Ισολογισμό, τα Αποτελέσματα Χρήσης και το Πιστοποιητικό Ελέγχου του Ορκωτού Λογιστή και οι οποίες ανέρχονται σε δραχμές δύο δισεκατομμύρια διακόσια δεκατρία εκατομμύρια εξακόσιες τριάντα οκτώ χιλιάδες τριακόσιες δεκατρείς

(2.213.638.313).

ε. Οι ως άνω δαπάνες για τις χρήσεις 2002 και εφεξής αναγνωρίζονται από το Ελληνικό Δημόσιο ως ίσες με τις δαπάνες κάθε προηγούμενης χρήσης, μειωμένες κατά ποσοστό:

α. Δύο τοις εκατό (2%) για τις χρήσεις 2002 έως 2005 και β. Ένα τοις εκατό (1%) για τις χρήσεις 2006 έως και

2009.

Β. ΜΕΤΑΒΛΗΤΕΣ ΔΑΠΑΝΕΣ (Β)

Για τον υπολογισμό των μεταβλητών δαπανών της παραγράφου αυτής, ως χιλιομετρική διάνυση λαμβάνεται το άθροισμα των χιλιομέτρων που πραγματοποιούνται κάθε ημερολογιακό έτος από το σύνολο των λεωφορείων. Σε αυτή υπολογίζεται και η διαδρομή των λεωφορείων, από τους σταθμούς στέγασης προς τις αφετηρίες ή τα τέρματα και αντιστρόφως, καθώς και τα υπηρεσιακά δρομολόγια.

Η ετήσια χιλιομετρική διάνυση αναγράφεται στα βιβλία του Ο.Α.Σ.Θ. σύμφωνα με τα ημερήσια φύλλα κάθε οχήματος και τις ενδείξεις των χιλιομετρητών των λεωφορείων.

1. Δαπάνες καυσίμων (Β1)

Περιλαμβάνεται το σύνολο των δαπανών προμήθειας των καυσίμων κίνησης των λεωφορείων του Ο.Α.Σ.Θ..

Μετά την έκδοση της προβλεπόμενης, από την παράγραφο 6 του άρθρου 1 του παρόντος νόμου, απόφασης έγκρισης της μελέτης εξοικονόμησης ενέργειας, αυτή εφαρμόζεται από τον Ο.Α.Σ.Θ..

2. Δαπάνες λιπαντικών (Β2)

Περιλαμβάνεται το σύνολο των δαπανών προμήθειας των λιπαντικών συντήρησης των λεωφορείων του

Ο.Α.Σ.Θ..

3. Δαπάνες ελαστικών (Β3)

Περιλαμβάνεται το σύνολο των δαπανών προμήθειας ελαστικών και αναγόμωσης αυτών.

Ως ελάχιστη διάρκεια ζωής κάθε ελαστικού, με ενδιάμεση αναγόμωση αυτού, αναγνωρίζονται τα 150.000 χιλιόμετρα. Στον αριθμό των ελαστικών ανά λεωφορείο δεν συμπεριλαμβάνεται το εφεδρικό.

4. Οι ετήσιες προμήθειες του Ο.Α.Σ.Θ. σε καύσιμα, λιπαντικά και ελαστικά, καθώς και οι εργασίες αναγόμωσης ελαστικών, γίνονται με δημόσιους διαγωνισμούς, από τους οποίους αποδεικνύονται οι αντίστοιχες δαπάνες.

Γ. ΕΠΙΧΕΙΡΗΜΑΤΙΚΟ ΚΕΡΔΟΣ (Γ)

1. Το επιχειρηματικό κέρδος εκάστης χρήσης των μετόχων του Ο.Α.Σ.Θ., από την 1.1.2001 και έως τη λήξη της παρούσας σύμβασης, υπολογίζεται:

α. Επί των εσόδων της προηγούμενης χρήσης από κόμιστρα και άλλες πηγές (εισπράξεις από εισιτήρια, κάρτες κ.λπ., έσοδα εκμισθωμένων λεωφορείων, έσοδα Ο.Α.Ε.Δ., έσοδα από διαφημίσεις, τόκοι εκ των καταθέσεων των πηγών εσόδων της παρούσας παραγράφου, λοιπά έσοδα) χωρίς Φ.Π.Α., μη συνυπολογιζομένης της αντισταθμιστικής καταβολής.

β. Επί του ύψους της λογιστικής αξίας κτήσεως των επενδύσεων (πάγια), όπως αυτή αποτυπώνεται στον ισολογισμό της 31ης Δεκεμβρίου της προηγούμενης χρήσης.

2. Ειδικά για τη χρήση του 2001 (1.1.2001 έως 31.12.2001) το επιχειρηματικό κέρδος υπολογίζεται:

α. Σε ποσοστό 12,248% επί των εσόδων από κόμιστρα και άλλες πηγές, όπως αυτά καθορίζονται στον ισολογισμό της 31.12.1999 (12.246.270.831) και προσδιορίζονται

στην περίπτωση α' της παραγράφου 1 του παρόντος κεφαλαίου, προσαυξημένα κατά δύο τοις εκατό (2%), δηλαδή επί του ποσού των δώδεκα δισεκατομμυρίων τετρακοσίων ενενήντα ενός εκατομμυρίων εκατόν ενενήντα πέντε χιλιάδων (12.491.195.000) δραχμών.

β. Στο ποσοστό που θα προκύψει, ούτως ώστε υπολογιζόμενο επί της λογιστικής αξίας κτήσης των επενδύσεων (πάγια), όπως αυτή θα αποτυπωθεί στον ισολογισμό της 31.12.2000, να αποδίδει επιχειρηματικό κέρδος ένα δισεκατομμύριο πεντακόσια εκατομμύρια (1.500.000.000)

δραχμές.

3. Για τις χρήσεις 2002 και εφεξής:

α. Το επιχειρηματικό κέρδος της περίπτωσης α' της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου θα ορίζεται ως εξής:

αα. Αν τα κόμιστρα (εισιτήρια, κάρτες κ.λπ.) διατηρούνται σταθερά έναντι της προηγούμενης χρήσης, το ποσοστό θα είναι ακριβώς ίσο με αυτό της προηγούμενης χρήσης.

ββ. Αν τα κόμιστρα αυξάνονται έναντι της προηγούμενης χρήσης, τότε το ποσοστό του επιχειρηματικού κέρδους μειώνεται έτσι ώστε, αναγόμενο επί των προβλεπόμενων εσόδων χρήσης, όπως αυτά καθορίζονται ειδικότερα στην παρ. 2 του άρθρου έκτου της παρούσας οικονομικής συμφωνίας, να προκύπτει επιχειρηματικό κέρδος ίσο με το επιχειρηματικό κέρδος της προηγούμενης χρήσης.

β. Το επιχειρηματικό κέρδος της περίπτωσης β' της παραγράφου 1 του παρόντος κεφαλαίου, όπως θα προσδιοριστεί ως ποσοστό, διατηρείται σταθερό για όλη τη διάρκεια της σύμβασης.

4. Τα ποσοστά επιχειρηματικού κέρδους, όπως αυτά προκύπτουν από την εφαρμογή του παρόντος άρθρου, στρογγυλοποιούνται σε αριθμό με τρία δεκαδικά ψηφία. Όταν το τέταρτο δεκαδικό ψηφίο είναι ο αριθμός 5 έως 9, τότε το τρίτο δεκαδικό ψηφίο αυξάνεται κατά μία μονάδα.

Δ. ΑΠΟΣΒΕΣΕΙΣ

1. (α) Μεταφορικών μέσων (Δ1)

Ως χρόνος απόσβεσης των λεωφορείων και των άλλων μεταφορικών μέσων ιδιοκτησίας Ο.Α.Σ.Θ. ορίζονται τα δώδεκα (12) χρόνια.

Ως αποσβεστέα αξία, κατ' έτος, των λεωφορείων και άλλων μεταφορικών μέσων που αποκτήθηκαν από 1.1.2000 έως 31.12.2000 ή θα αποκτηθούν μετά την ισχύ της παρούσας οικονομικής συμφωνίας, λαμβάνεται η αξία κτήσης αυτών, διαιρούμενη δια του δώδεκα (12).

Ως αξία κτήσης των λεωφορείων και άλλων μεταφορικών μέσων που έχουν αποκτηθεί από τον Ο.Α.Σ.Θ. μέχρι την 31.12.1999, λαμβάνεται η αξία που καθορίζεται, σύμφωνα με την προϊσχύουσα σύμβαση, με την αριθμ. 15/15.6.2000 απόφαση του Διαιτητικού Δικαστηρίου. Ως μη αποσβεσθέν υπόλοιπο λαμβάνεται η ως άνω καθοριζόμενη αξία, αφαιρουμένων των μέχρι 31.12.2000 αποσβέσεων, ενώ η κατ' έτος αποσβεστέα αξία ισούται με το μη αποσβεσθέν υπόλοιπο διαιρούμενο δια του υπολειπόμενου χρόνου απόσβεσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρούσα παράγραφο.

(β) Ακινήτων (Δ2)

Ως ακίνητα νοούνται τα οικόπεδα, κτίρια, περίπτερα, σταθμαρχεία και άλλα ακίνητα, μετά των παγίων ηλεκτρομηχανολογικών εγκαταστάσεων αυτών.

Ως χρόνος απόσβεσης ορίζονται τα τριάντα (30) έτη.

Ως αποσβεστέα αξία κατ' έτος λαμβάνεται η αξία κτήσης αυτών διαιρούμενη δια του τριάντα (30).

(γ) Μηχανημάτων και εργαλείων (Δ3)

Ως μηχανήματα και εργαλεία νοούνται οι αντλίες καυσίμων, τα μηχανουργικά εργαλεία, ως και πάσης φύσεως μηχανολογικός εξοπλισμός.

Ως χρόνος απόσβεσης ορίζονται τα δώδεκα (12) χρόνια.

Ως αποσβεστέα αξία κατ' έτος λαμβάνεται η αξία κτήσης αυτών διαιρούμενη δια δώδεκα (12).

Ειδικά η απόσβεση του μηχανογραφικού εξοπλισμού γίνεται εντός πέντε (5) ετών και ως αποσβεστέα αξία κατ' έτος λαμβάνεται η αξία κτήσης αυτών διαιρούμενη δια πέντε (5).

2. Τα παραπάνω εξ αποσβέσεων ποσά εντάσσονται στον ειδικό λογαριασμό του άρθρου 4 της συμβάσεως του ν. 3721/1957, όπως αυτό έχει σχηματισθεί μέχρι 31.12.2000, για τη χρηματοδότηση ανανέωσης στόλου και λοιπών παγίων αυτού. Τόκοι και κάθε είδους αποδόσεις των κεφαλαίων αυτών παραμένουν και προσαυξάνουν τον ίδιο λογαριασμό.

3. Σε περίπτωση που κάποιο από τα ως άνω περιουσιακά στοιχεία έχει αποκτηθεί συνολικά ή εν μέρει από κονδύλια της Ευρωπαϊκής Ένωσης ή του Ελληνικού Δημοσίου, η απόσβεση των περιουσιακών στοιχείων, κατά τα ποσά αυτά, δεν βαρύνει τις αντίστοιχες χρήσεις.

Άρθρο πέμπτο Υπολογισμός ετήσιων δαπανών Ο.Α.Σ.Θ.

1. Οι δαπάνες κάθε χρήσης του Ο.Α.Σ.Θ. υπολογίζονται με τον εξής τύπο:

Δ = Α1 + Α2 + Α3 + Α4 + Β1 + Β2 + Β3 + Γ + Δ1 + Δ2 + Δ3 Όπου:

Α1 = ενοίκια αμαξοστασίων και γραφείων διοίκησης Α2 = δαπάνες προσωπικού Α3 = πάγιες δαπάνες

Α4 = γενικές δαπάνες παροχής υπηρεσιών και προμήθειας υλικών, ανταλλακτικών και αναλωσίμων Β1 = δαπάνες καυσίμων Β2 = δαπάνες λιπαντικών Β3 = δαπάνες ελαστικών Γ = επιχειρηματικό κέρδος Δ1 = αποσβέσεις μεταφορικών μέσων Δ2 = αποσβέσεις ακινήτων Δ3 = αποσβέσεις μηχανημάτων και εργαλείων όπως αυτές οι δαπάνες ορίζονται στο άρθρο τέταρτο της παρούσας οικονομικής συμφωνίας.

2. Σε περίπτωση μείωσης των δαπανών του Ο.Α.Σ.Θ. έναντι της προηγούμενης χρήσης, πέραν των καθοριζομένων στην παρούσα οικονομική συμφωνία, το ποσό που αντιστοιχεί σε αυτή, τη μείωση αποδίδεται στην επόμενη χρήση, κατά ποσοστό:

α. Σαράντα τοις εκατό (40%) στους μετόχους του Ο.Α.Σ.Θ., καταβλητέο ως πρόσθετο επιχειρηματικό κέρδος.

β. Σαράντα τοις εκατό (40%) στους εργαζόμενους του Ο.Α.Σ.Θ., ως πριμ παραγωγικότητας, και

γ. Είκοσι τοις εκατό (20%) στο Ελληνικό Δημόσιο με ισόποση μείωση της αντισταθμιστικής καταβολής της επόμενης χρήσης.

ΦΕΚ 71

3. Τοκοχρεολυτικές δόσεις εξόφλησης δανείων, που θα συνάψει ο Ο.Α.Σ.Θ. για οποιονδήποτε λόγο και αιτία, από οποιοδήποτε χρηματοπιστωτικό ίδρυμα της ημεδαπής ή αλλοδαπής, δεν επιβαρύνουν τις δαπάνες που λαμβάνονται υπόψη για τον καθορισμό της αντισταθμιστικής καταβολής.

Άρθρο έκτο

Προϋπολογισμός ετήσιων εσόδων Ο.Α.Σ.Θ. για τον υπολογισμό της αντισταθμιστικής καταβολής

1. Για τον υπολογισμό των εσόδων της χρήσης του 2001, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της επόμενης παραγράφου, λαμβάνονται ως έσοδα χρήσης 2000, όπως αυτά ορίζονται στην περίπτωση α' παράγραφος 1 κεφάλαιο Γ' του άρθρου τέταρτου, τα έσοδα που καταγράφονται στον ισολογισμό της 31.12.1999 (12.246.270.031 δρχ.) προσαυξημένα κατά δύο τοις εκατό (2%), ήτοι δώδεκα δισεκατομμύρια τετρακόσια ενενήντα ένα εκατομμύρια εκατόν ενενήντα έξι χιλιάδες (12.491.196.000) δραχμές.

2. Τα έσοδα έκαστης χρήσης, όπως αυτά προσδιορίζονται στην περίπτωση α' παράγραφος 1 κεφάλαιο Γ' του άρθρου τέταρτου, καθορίζονται ως εξής:

α. Αν δεν γίνεται αναπροσαρμογή κομίστρων προσαυξάνονται κατά ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) έναντι των εσόδων της προηγούμενης χρήσης.

β. Αν γίνεται αναπροσαρμογή κομίστρων, προσαυξάνονται κατά ποσοστό ογδόντα τοις εκατό (80%) επί της διαφοράς κατά τύπο κομίστρου.

3. Αν ο Ο.Α.Σ.Θ. σε οποιαδήποτε χρήση αυξήσει τα έσο-δά του, πέραν των προβλεπόμενων στο παρόν άρθρο, τα επιπλέον έσοδα της χρήσης αποδίδονται στην επόμενη χρήση κατά ποσοστό:

α. σαράντα τοις εκατό (40%) στους μετόχους του Ο.Α.Σ.Θ., ως πρόσθετο επιχειρηματικό κέρδος,

β. σαράντα τοις εκατό (40%) στους εργαζόμενους του Ο.Α.Σ.Θ., ως πριμ παραγωγικότητας, και

γ. είκοσι τοις εκατό (20%) στο Ελληνικό Δημόσιο με ισόποση μείωση της αντισταθμιστικής καταβολής της επόμενης χρήσης.

Άρθρο έβδομο Καθορισμός κομίστρων - Αντισταθμιστικής Καταβολής

1. Με σκοπό την κάλυψη των δαπανών λειτουργίας του Ο.Α.Σ.Θ., όπως αυτές καθορίζονται στο άρθρο τέταρτο της παρούσας σύμβασης, περιλαμβανομένου του αναλογούντος Φ.Π.Α., υπολογίζεται το προσήκον κόμιστρο, με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών, η οποία εκδίδεται το Νοέμβριο κάθε έτους και εφαρμόζεται από την 1η Ιανουαρίου και για όλη τη διάρκεια της επόμενης χρήσης. Ειδικά για τη χρήση του 2001 ο καθορισμός των κομίστρων και της αντισταθμιστικής καταβολής δύναται να γίνει μέχρι

30.6.2001.

2. Για τον υπολογισμό του προσήκοντος κομίστρου ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται να υποβάλλει στους Υπουργούς Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών το πρώτο δεκαήμερο του μήνα Οκτωβρίου τον προϋπολογισμό εσόδων και δαπανών της επόμενης χρήσης, σύμφωνα με τις ειδικές ρυθμίσεις (στόχους αύξησης εσόδων και μείωσης δαπανών) και όλους τους όρους της παρούσας οικονομικής συμφωνίας, προκειμένου να καθοριστούν τα κόμιστρα. Η υποβολή των πιο πάνω στοιχείων για τη χρήση του 2001 θα γίνει μέχρι 30.4.2001.

3. Σε περίπτωση που δεν εγκριθεί το προσήκον κόμιστρο, με την ίδια απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζεται η αντισταθμιστική καταβολή της επόμενης χρήσης. Η αντισταθμιστική καταβολή ισούται με τη διαφορά των δαπανών που αναγνωρίζονται από το Ελληνικό Δημόσιο, σύμφωνα με τα άρθρα τέταρτο και πέμπτο της παρούσας σύμβασης, μείον τα έσοδα, όπως αυτά προκύπτουν από τις ρυθμίσεις του άρθρου έκτου της παρούσας σύμβασης. Σε περίπτωση μειωμένων εσόδων ή αυξημένων δαπανών, πέραν αυτών που καθορίζονται με την παρούσα οικονομική συμφωνία, δεν αυξάνεται η καταβλητέα αντισταθμιστική καταβολή.

4. Η αντισταθμιστική καταβολή, η οποία εγκρίνεται κατά τα ανωτέρω για κάθε χρήση, καταβάλλεται στον Ο.Α.Σ.Θ. σε δώδεκα (12) ισόποσες μηνιαίες δόσεις στο πρώτο δεκαήμερο κάθε μήνα.

5. Η αντισταθμιστική καταβολή έκαστης χρήσης επαναπροσδιορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών, που εκδίδεται εντός έξι (6) μηνών από τη λήξη της προηγούμενης χρήσης. Τυχόν θετική ή αρνητική διαφορά συμψηφίζεται και συνυπολογίζεται στις έξι (6) τελευταίες δόσεις καταβολής της αντισταθμιστικής καταβολής της χρήσης, οι οποίες αναπροσαρμόζονται αντίστοιχα.

Με την ίδια απόφαση οριστικοποιείται και η αντισταθμιστική καταβολή της προηγούμενης χρήσης, η οποία συμψηφίζεται στην επόμενη καταβλητέα δόση.

6. Με την απόφαση καθορισμού των κομίστρων του Ο.Α.Σ.Θ. δύναται να καθορίζονται μεγαλύτερης τιμής εισιτήρια, τα οποία θα πωλούνται αποκλειστικά από οδηγούς εντός των λεωφορείων, σε επιβάτες που δεν είναι εφοδιασμένοι με το προβλεπόμενο εισιτήριο. Με την ίδια απόφαση καθορίζεται και κάθε σχετικό θέμα. Οι εισπράξεις από την πώληση των υπερτιμημένων εισιτηρίων αποτελούν έσοδο του Ο.Α.Σ.Θ..

Άρθρο όγδοο Διάθεση αποθεματικών

1. Τα αποθεματικά που έχουν σχηματισθεί σύμφωνα με το άρθρο 13 κεφάλαιο Β' παρ. γ' και κεφάλαιο Β' παρ. η' της κυρωθείσας με το ν.δ. 3721/1957 σύμβασης, όπως αυτό ισχύει, και καταγράφονται στον ισολογισμό και τα αποτελέσματα χρήσης της 31ης Δεκεμβρίου 2000, αποδίδονται στο Ελληνικό Δημόσιο εντός του Α' εξαμήνου του

2001.

2. Με απόφαση του Υπουργού Οικονομικών καθορίζεται η διαδικασία και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την απόδοση των παραπάνω αποθεματικών στο Ελληνικό Δημόσιο.

Άρθρο ένατο

Ασφαλιστικό Κεφάλαιο - Απόκτηση Αμαξοστασίων

1. Το άρθρο 5 του ν.δ. 716/1970 (ΦΕΚ 238 Α') τροποποιείται ως εξής:

«Για την ασφάλιση των περιουσιακών στοιχείων του Ο.Α.Σ.Θ. κατά κινδύνων πυρός, αστικής ευθύνης λόγω ατυχημάτων με αυτοκίνητα αυτού, καθώς και για τις ίδιες ζημίες των αυτοκινήτων, συνιστάται δια του παρόντος ειδικός λογαριασμός με την επωνυμία «ασφαλιστικό κεφάλαιο». Ειδικά για την ασφάλεια πυρός των λεωφορείων και των υπηρεσιακών αυτοκινήτων, εφόσον αυτά παραμένουν στα αμαξοστάσια, επιτρέπεται από το κονδύλιο αυτό να ασφαλιστούν κατά πυρός, κατά ποσοστό 75% της αξίας τους, σε ασφαλιστικές εταιρείες που λειτουργούν νόμιμα στην Ελλάδα. Το κεφάλαιο τούτο σχηματίζεται εκ ποσοστού 2% επί των ετήσιων εν γένει εσόδων του Ο.Α.Σ.Θ. από της χρήσης 1970 έως και της χρήσης 2000 και από της χρήσης 2001 και εφεξής ποσοστό δύο τοις εκατό (2%) επί των δαπανών της παραγράφου 2 του κεφαλαίου Α' του άρθρου τέταρτου της πα-ρούσας σύμβασης (δαπάνες προσωπικού). Το ποσοστό αυτό δύναται να αυξομειώνεται με απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών, μετά από γνώμη του Δ.Σ. του Ο.Α.Σ.Θ.. Αν το ασφαλιστικό κεφάλαιο υπερβεί το τριπλάσιο των ετήσιων κρατήσεων υπέρ του λογαριασμού αυτού, το επιπλέον ποσό συμψηφίζεται με την αντισταθμιστική καταβολή της επόμενης χρήσης, η οποία μειώνεται ισόποσα.

2. Εντός οκτώ (8) μηνών από την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, το Δ.Σ. του Ο.Α.Σ.Θ. δύναται, εφόσον το κρίνει σκόπιμο, να προβεί στην έκδοση πλήρως αιτιολογημένης, με τεχνικοοικονομικά στοιχεία, απόφασής του, περί του εάν συμφέρει σε αυτόν να αποκτήσει με αγορά ή με χρηματοδοτική μίσθωση, τα αμαξοστάσια και γραφεία διοίκησης μετά των εγκαταστάσεων, που έχει μισθώσει από το συνεταιρισμό «ΗΡΑΚΛΗΣ». Σε περίπτωση που ο Ο.Α.Σ.Θ. διαπιστώσει ότι συμφέρει η αγορά των ως άνω ακινήτων και λάβει σχετική απόφαση αγοράς το Διοικητικό Συμβούλιο αυτού, τότε θα υποβληθεί η ως άνω απόφαση, μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2001, στους Υπουργούς Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών, οι οποίοι, με από-φασή τους, θα εγκρίνουν την αγορά ή μη των ως άνω ακινήτων και τους όρους απόκτησης αυτών, μετά από σύμφωνη γνώμη και του συνεταιρισμού «ΗΡΑΚΛΗΣ».

Με την ίδια απόφαση θα καθορισθούν τα σχετικά με την απόσβεση αυτών των περιουσιακών στοιχείων και κάθε σχετική λεπτομέρεια.

Άρθρο δέκατο

Εκσυγχρονισμός και βελτίωση των παρεχόμενων υπηρεσιών

1. Για τον εκσυγχρονισμό και τη βελτίωση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών, ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται:

α. Στην αντικατάσταση από 1.1.2002 των λεωφορείων που συμπληρώνουν την ηλικία των δώδεκα (12) ετών από την ημερομηνία πρώτης κυκλοφορίας αυτών.

β. Στον εξοπλισμό με σύστημα κλιματισμού όλων των λεωφορείων που στις 31.12.2002 δεν συμπληρώνουν την ηλικία των οκτώ (8) ετών.

γ. Στην προμήθεια, μετά την 1.1.2001, λεωφορείων εφοδιασμένων με σύστημα κλιματισμού και σύστημα πρόσβασης εμποδιζόμενων ατόμων.

2. Μέχρι 30.6.2001 ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται στην κατάρτιση και έκδοση Χάρτη Υποχρεώσεων προς τον Καταναλωτή (Χ.Υ.Κ.), ο οποίος εγκρίνεται με απόφαση του Σ.Α.Σ.Θ.. Ο Χ.Υ.Κ. καθορίζει τις υπηρεσίες και τους όρους παροχής των υπηρεσιών του Ο.Α.Σ.Θ. προς τους καταναλωτές, καθώς επίσης και τη διαδικασία αποζημίωσης αυτών από τον Ο.Α.Σ.Θ..

Άρθρο ενδέκατο Έλεγχος Ο.Α.Σ.Θ. από Ελληνικό Δημόσιο

1. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών δύναται να ανατίθεται, οποτεδήποτε, σε ορκωτούς ελεγκτές, πραγματογνώμονες ή άλλα ελεγκτικά όργανα, ο έλεγχος της διαχείρισης και λειτουργίας του Ο.Α.Σ.Θ., ιδίως των στοιχείων που αφορούν τις δαπάνες ή τα έσοδα του Ο.Α.Σ.Θ. και κατ' επέκταση την αντισταθμιστική καταβολή.

2. Η Διοίκηση και οι υπηρεσίες του Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούνται να παρέχουν κάθε στοιχείο που ζητείται από τους ελεγκτές το συντομότερο δυνατόν και να συνδράμουν στην απρόσκοπτη, έγκαιρη και ουσιαστική διενέργεια του ελέγχου και τη σύνταξη σχετικής έκθεσης από τους τελευταίους.

3. Σε περίπτωση προσφυγής στο Διαιτητικό Δικαστήριο, σύμφωνα με τις ρυθμίσεις του άρθρου δωδέκατου της παρούσας σύμβασης, ο Ο.Α.Σ.Θ. υποχρεούται στην παροχή όλων των αιτουμένων στοιχείων από τους ελεγκτές ή τους πραγματογνώμονες της παραγράφου 1 του παρόντος άρθρου. Σε περίπτωση άρνησης του Ο.Α.Σ.Θ. να παρέχει τα ως άνω στοιχεία, εάν μεν έχει ασκήσει προσφυγή ο Ο.Α.Σ.Θ., το Διαιτητικό Δικαστήριο αναβάλλει υποχρεωτικά τη συζήτηση της προσφυγής μέχρι την παροχή των αιτουμένων στοιχείων στους ελεγκτές και τη σύνταξη έκθεσης από αυτούς, εάν δε έχει ασκήσει προσφυγή το Ελληνικό Δημόσιο, το Διαιτητικό Δικαστήριο διατάσσει τη παροχή από τον Ο.Α.Σ.Θ. των αιτουμένων από τους ελεγκτές στοιχείων.

Άρθρο δωδέκατο Διαιτησία

1. Το Ελληνικό Δημόσιο ή ο Ο.Α.Σ.Θ., για την άρση κάθε διαφωνίας επί της εφαρμογής της οικονομικής συμφωνίας του παρόντος νόμου, δύνανται να προσφύγουν σε τριμελές Διαιτητικό Δικαστήριο, που αποτελείται από:

α. Τον Πρόεδρο του Αρείου Πάγου.

β. Ένα (1) μέλος εκ των εν ενεργεία ή υπηρετησάντων μελών του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους, οριζόμενο από τον Υπουργό Οικονομικών και

γ. Ένα (1) μέλος εκ των εν ενεργεία ή υπηρετησάντων μελών του Αρείου Πάγου, οριζόμενο από τον Ο.Α.Σ.Θ..

2. Η αίτηση προσφυγής για επίλυση διαφοράς στο Διαιτητικό Δικαστήριο κοινοποιείται με απόδειξη παραλαβής εντός πέντε (5) ημερών στον αντισυμβαλλόμενο και η εκ-δίκασή της ορίζεται μετά από διάστημα τουλάχιστον σαράντα πέντε (45) ημερών, εντός του οποίου δύναται να κατατεθεί, από το έτερο μέρος, σχετική τεχνική έκθεση -πραγματογνωμοσύνη, η οποία αξιολογείται κατά την εκδίκαση της προσφυγής.

3. Κατά τα λοιπά εφαρμόζονται όλες οι διατάξεις, ουσιαστικές και δικονομικές, που έχουν συμφωνηθεί στο άρθρο 15 της μεταξύ Ο.Α.Σ.Θ. και Ελληνικού Δημοσίου συμβάσεως, της υπογραφείσης κατ' άρθρο 22 του ν.δ. 3721/1957 σε συνδυασμό προς τις διατάξεις του άρθρου 13 του ν. 3159/1955.

4. Η προβλεπόμενη αποζημίωση του Διαιτητικού Δικαστηρίου καταβάλλεται από τον προσφεύγοντα στη διαιτησία.

Άρθρο δέκατο τρίτο Καταγγελία της σύμβασης

1. Οι διατάξεις του άρθρου 19 παράγραφοι 1 και 2 της υπογραφείσας, κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 22 του ν.δ. 3721/1957, αρχικής συμβάσεως μεταξύ Ελληνικού Δημοσίου και Ο.Α.Σ.Θ. διατηρούνται σε ισχύ. Στην παράγραφο 1 του άρθρου 19 προστίθεται η ακόλουθη περίπτωση:

"δ. Για πράξεις ή παραλείψεις δια των οποίων ο Ο.Α.Σ.Θ. επιχειρεί να αποκομίσει ο ίδιος ή άλλος παράνομο περιουσιακό όφελος εις βάρος του Ελληνικού Δημοσίου."

2. Καταγγελία της σύμβασης από το Ελληνικό Δημόσιο συνεπάγεται εφαρμογή των διατάξεων της σύμβασης, που εφαρμόζονται στο συμβατικό χρόνο λήξης αυτής.

Άρθρο δέκατο τέταρτο

Τελικές διατάξεις

Από την υπογραφή της σύμβασης αυτής καταργείται κάθε αντίθετη διάταξη και όρος, που έχει περιληφθεί στη σύμβαση που υπεγράφη κατ' εξουσιοδότηση του άρθρου 22 του ν.δ. 3721/1957 και σε εκτέλεση του ν. 866/1979, καθώς και κάθε αντίθετη διάταξη και όρος που έχει ρυθμιστεί με νόμο, προεδρικό διάταγμα ή υπουργική απόφαση.

ΓΙΑ ΤΟ ΕΛΛΗΝΙΚΟ

ΔΗΜΟΣΙΟ ΓΙΑ ΤΟΝ Ο.Α.Σ.Θ.»

Τα υποκειμενικά και αντικειμενικά όρια της συμφωνίας περί διαιτησίας

ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ

Η αστική ιατρική ευθύνη στο πεδίο της ανθρώπινης αναπαραγωγής - Συμβολές Αστικού Δικαίου Νο 8 -

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΦΥΤΡΟΥ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΒΙΟΗΘΙΚΗ - ΒΙΟΔΙΚΑΙΟ - ΙΑΤΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ