logo-print

Άρθρο 10 - Νόμος 2898/2001

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

26/07/2014

Φορολογικός Πολυκώδικας - Σεπτέμβριος 2022

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΡΜΠΑΣ

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ

 

Ασφαλιστικά μέτρα και ακίνητα Δημοσιεύματα ΕπαΚ Νο 6

Άρθρο 10

Λοιπές διατάξεις

1. α. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών ανατίθεται σε μέλη των δευτεροβάθμιων επιτροπών πρακτικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, του άρθρου 18 της αριθμ. 58930/480/15.4.1999 (ΦΕΚ 526 Β") απόφασης του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, που καλούνται εφεξής Επιθεωρητές Εξετάσεων Υποψηφίων Οδηγών (Ε.Ε.Υ.Ο.), η εποπτεία και ο έλεγχος της θεωρητικής και πρακτικής εκπαίδευσης και της θεωρητικής και πρακτικής εξέτασης υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, καθώς και της επανεξέτασης επιτυχόντων στις πρακτικές εξετάσεις υποψηφίων οδηγών αμέσως μετά το πέρας της

εξέτασης και πριν τη χορήγηση της άδειας οδήγησης, σε κάθε υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων.

β. Με όμοια απόφαση προσδιορίζεται ο αναγκαίος αριθμός των Ε.Ε.Υ.Ο., η διαδικασία και τα όργανα επιλογής, οι προϋποθέσεις, τα ουσιαστικά και τυπικά προσόντα επιλογής και κάθε σχετική λεπτομέρεια.

γ. Ο Γενικός Επιθεωρητής του Σώματος Ελεγκτών Επιθεωρητών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών (του άρθρου 19 του ν. 2671/1998 - ΦΕΚ 289 Α'), εποπτεύει την επιλογή, επιμόρφωση, οργάνωση και το έργο των Ε.Ε.Υ.Ο..

δ. Η συμμετοχή των επιτυχόντων υποψηφίων οδηγών σε επανεξέταση, σύμφωνα με το στοιχείο α', είναι υποχρεωτική. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται τα κριτήρια επιλογής των επα-νεξεταζομένων, το ελάχιστο ποσοστό των επανεξεταζο-μένων και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας παραγράφου.

ε. Οι προβλεπόμενες στο στοιχείο α' αρμοδιότητες μπορεί να ασκούνται παραλλήλως και από τους Επιθεωρητές - Ελεγκτές του Σώματος Επιθεωρητών Ελεγκτών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

στ. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται με πρόταση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών, καθορίζεται σύστημα επιβολής διοικητικών κυρώσεων στους εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών, στους εξεταστές υποψηφίων οδηγών, στους επιθεωρητές εξετάσεων υποψηφίων οδηγών και στους υποψήφιους οδηγούς. Με το σύστημα κυρώσεων καθορίζονται:

αα. Για τους εκπαιδευτές υποψηφίων οδηγών, η διάρκεια αφαίρεσης της άδειας άσκησης επαγγέλματος εκ-παιδευτού υποψηφίων οδηγών, η οποία μπορεί να είναι προσωρινή ή και οριστική σε περίπτωση υποτροπής.

ββ. Για τους εξεταστές υποψηφίων οδηγών, η στέρηση του δικαιώματος εξέτασης υποψηφίων οδηγών προσωρινά ή οριστικά σε περίπτωση υποτροπής, η υποχρεωτική παρακολούθηση ειδικών επιμορφωτικών σεμιναρίων κ.λπ..

γγ. Για τους υποψήφιους οδηγούς, η στέρηση του δικαιώματος απόκτησης της άδειας οδήγησης, η παραπομπή αυτών σε επανεξέταση σύμφωνα με τις ρυθμίσεις της παραγράφου 8 του άρθρου 13 του ν. 2669/1999, καθώς και η υποχρέωση παρακολούθησης πρόσθετων μαθημάτων θεωρητικής ή πρακτικής εκπαίδευσης προ της επανεξέτασης.

η. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζεται η αμοιβή των Ε.Ε.Υ.Ο., κατά παρέκκλιση κάθε άλλης διάταξης, η οποία θα βαρύνει τον προϋπολογισμό του ν.δ. 638/1970 του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.

2. Επιτρέπεται η ταξινόμηση καινουργών διασκευασμένων επιβατικών αυτοκινήτων ή μεταχειρισμένων που έχουν διασκευαστεί στη χώρα μας ή στο εξωτερικό ή η διασκευή κυκλοφορούντων επιβατικών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων, που προορίζονται για τη μεταφορά ατόμων με ειδικές ανάγκες. Με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται οι τεχνικές προδιαγραφές, οι όροι, οι προϋποθέσεις και κάθε άλλη λεπτομέρεια για την έγκριση της διασκευής, την ταξινόμηση και κυκλοφορία των ως άνω αυτοκινήτων.

3. Στο τέλος της παραγράφου 2 του άρθρου 8 του ν.

2801/2000 (ΦΕΚ 46 Α') προστίθενται τα ακόλουθα εδάφια: «Η πρόταση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου μπορεί να γίνει ύστερα από αίτηση ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων, που έχουν έδρα το ίδιο δημοτικό διαμέρισμα.

Αν το Δημοτικό Συμβούλιο μέσα σε αποκλειστική προθεσμία δύο (2) μηνών από την υποβολή της αίτησης, δεν διατυπώσει την πρότασή του στην αρμόδια υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης, ο Νομάρχης, μετά από γνώμη της Νομαρχιακής Επιτροπής, αποφασίζει και χωρίς την πρόταση του οικείου Δημοτικού Συμβουλίου, είτε αυτεπαγγέλτως είτε ύστερα από αίτηση των ιδιοκτητών Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων. Η αίτηση υποβάλλεται στην υπηρεσία Μεταφορών και Επικοινωνιών της οικείας Νομαρχιακής Αυτο-διοίκησης και συνοδεύεται από βεβαίωση του δήμου ότι παρήλθε η ανωτέρω αποκλειστική προθεσμία ή αντίγραφο της αίτησης που κατατέθηκε στο δήμο.»

4. Η παράγραφος 2 του άρθρου 6 του ν. 2465/1997, όπως αυτή προστέθηκε μετά την παράγραφο 3 του άρθρου 16 του ν.δ. 102/1973 και αντικαταστάθηκε από την παράγραφο 4 του άρθρου 7 και το άρθρο 18 του ν. 2801/ 2000 (ΦΕΚ 46 Α'), καταργείται.

5. Το τελευταίο εδάφιο της παραγράφου 2 του άρθρου 9 του ν. 2465/1997 (ΦΕΚ 28 Α') αντικαθίσταται ως εξής:

«Η χορήγηση στους φορείς της παραγράφου 1 άδειας κυκλοφορίας Ε.Ι.Χ., Λ.Ι.Χ. ή Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων γίνεται με απόφαση του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών.»

6. Με αποφάσεις του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται κατηγορίες φυσικών ή νομικών προσώπων (όπως Ν.Π.Ι.Δ., σωματεία, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, σύλλογοι, επιχειρήσεις), στα οποία μπορεί να δίδεται το δικαίωμα ταξινόμησης και κυκλοφορίας λεωφορείων αυτοκινήτων ιδιωτικής χρήσης, για τη μεταφορά προσώπων που έχουν άμεση σχέση με το επιτε-λούμενο από αυτούς έργο.

Με τις ίδιες αποφάσεις καθορίζονται οι προϋποθέσεις, η διαδικασία, τα δικαιολογητικά, το μεταφορικό έργο, καθώς και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για την εφαρμογή της παρούσας διάταξης.

7. Στο άρθρο 2 του ν.δ. 49/1968 (ΦΕΚ 294 Α') προστίθεται παράγραφος 12, η οποία έχει ως εξής:

«12. Με αποφάσεις του Υπουργού Μεταφορών και Επικοινωνιών καθορίζονται κατηγορίες φυσικών ή νομικών προσώπων (όπως Ν.π.δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ., σωματεία, μη κερδοσκοπικές οργανώσεις, σύλλογοι, πολιτικά κόμματα, κατηγορίες επαγγελματιών), στα οποία μπορεί να δοθεί το δικαίωμα ταξινόμησης φορτηγών ιδιωτικής χρήσης αυτοκινήτων, τα οποία είναι απαραίτητα για την άσκηση του επαγγέλματος ή την επίτευξη του σκοπού τους.

Με την ίδια αυτή απόφαση καθορίζονται οι προϋποθέσεις, η διαδικασία, τα δικαιολογητικά, το μεταφορικό έργο και κάθε άλλη αναγκαία λεπτομέρεια για τη χορήγηση των αδειών κυκλοφορίας των Φ.Ι.Χ. αυτοκινήτων του προηγούμενου εδαφίου.»

8. α. Οι διατάξεις των άρθρων 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 και 14 του ν. 2730/1999 (ΦΕΚ 130 Α'), εφαρμόζονται στον Οργανισμό Σιδηροδρόμων Ελλάδος (Ο.Σ.Ε.) και στις εταιρείες ή επιχειρήσεις του Δημοσίου ή του δημόσιου τομέα που εκτελούν ως φορείς ή διαχειρίζονται για λογαριασμό αυτού την εκτέλεση σιδηροδρομικών έργων του προαστιακού σιδηροδρόμου που εξυπηρετεί τις εξής διαδρομές:

- Πειραιά - Αθήνα - Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών - Αεροδρόμιο Σπάτων (Μαρκόπουλο -Λαύριο)

- Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών - Οινόη - Χαλκίδα

- Οινόη - Θήβα

- Συγκοινωνιακό Κέντρο Αχαρνών - Ισθμός - Κόρινθος Κιάτο

- Ισθμός - Λουτράκι.

Όλες οι μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος ισχύουσες, για τον Ο.Σ.Ε. και τις πιο πάνω εταιρείες, διατάξεις νόμων, διαταγμάτων και υπουργικών αποφάσεων, που αφορούν τη συμμετοχή των αρμόδιων οργάνων στις διαδικασίες των απαλλοτριώσεων, που κηρύσσονται υπέρ του Ο.Σ.Ε., εξακολουθούν να ισχύουν. Όπου στις προαναφερόμενες διατάξεις αναφέρεται ο Υπουργός Πολιτισμού νοείται ο Υπουργός Μεταφορών και Επικοινωνιών και όπου αναφέρονται «Όργανα και Υπηρεσίες» νοούνται τα Όργανα και οι Υπηρεσίες των παραπάνω εταιρειών.

β. Επί των απαλλοτριώσεων των ως άνω εταιρειών, των οποίων οι διαδικασίες κήρυξης ή συντέλεσης δεν έχουν ολοκληρωθεί μέχρι τη δημοσίευση του παρόντος, εφαρμόζονται εφεξής οι διατάξεις που αναφέρονται στο στοιχείο α', καθώς και οι διατάξεις της παραγράφου 6 (υποπαράγραφος 1) του άρθρου δέκατου του ν.1955/ 1991 (ΦΕΚ 112 Α'), όπως αυτές προστέθηκαν με την παράγραφο 1 του άρθρου 16 του ν. 2308/1995 (ΦΕΚ 114 Α').

9. Η παράγραφος 1 του άρθρου 54 του Κ.Ο.Κ., που κυρώθηκε με το ν. 2696/1999 (ΦΕΚ 57 Α'), αντικαθίσταται ως

εξής:

«1. Τα οδικά οχήματα επιτρέπεται να έλκουν άλλο όχημα. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων και Μεταφορών και Επικοινωνιών, για τα αυτοκίνητα οχήματα, και απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Έργων, για τα μηχανήματα έργων, μπορεί να επιτρέπεται η έλξη περισσοτέρων του ενός ρυμουλκουμέ-νων και να επιβάλλονται περιορισμοί στην κυκλοφορία των συρμών αυτών.»

10. Στο άρθρο 2 του ν.δ. 638/1970 (ΦΕΚ 173 Α'), όπως ισχύει, προστίθεται στοιχείο ιδ' ως εξής:

«ιδ. Με κοινές αποφάσεις των Υπουργών Οικονομικών και Μεταφορών και Επικοινωνιών, που δημοσιεύονται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως, μπορούν να καθορίζονται και άλλες δαπάνες που είναι σχετικές με τις δραστηριότητες και το αντικείμενο του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών.»

11. Στο τέλος της περίπτωσης α' της παραγράφου 2 του άρθρου 1 του ν.1437/1984, όπως αυτή συμπληρώθηκε με την παράγραφο 1 του άρθρου 8 του ν.2801/2000 (ΦΕΚ 46 Α'), προστίθεται εδάφιο ως εξής:

«Ο Δήμος Καλυβιών - Θορικού περιλαμβάνεται στα όρια της ενιαίας διοικητικής μονάδας της περιοχής Αθηνών -Πειραιώς και Περιχώρων.»

12. Στο τέλος της παραγράφου 3 του άρθρου 1 του ν. 2671/1998 (ΦΕΚ 289 Α') προστίθεται δεύτερο εδάφιο ως ακολούθως:

«Μπορεί να ιδρύει θυγατρικές εταιρείες οποιασδήποτε μορφής ή να συμμετέχει σε επιχειρήσεις ή κοινοπραξίες εταιρειών με αντικείμενο την παροχή και εκμετάλλευση υπηρεσιών, που δεν έχουν σχέση με το μεταφορικό του έργο.»

13. Στην παράγραφο 3 του άρθρου 5 του ν. 2801/2000 και μετά τη φράση «μικτού βάρους μέχρι 2.500 χιλιογράμμων» προστίθεται η φράση «ή ωφέλιμου φορτίου μέχρι 1.300 χιλιογράμμων».

14. Η παράγραφος 2 του άρθρου 4 του ν. 1437/1984 (ΦΕΚ 59 Α') αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Αν δικαιούχοι των νέων αδειών κυκλοφορίας επιβατηγών δημόσιας χρήσης (Ε.Δ.Χ.) αυτοκινήτων, με έδρα πρωτεύουσα νομού ή με διοικητική μονάδα με πληθυσμό, σύμφωνα με την τελευταία γενική απογραφή, άνω των δέκα χιλιάδων (10.000) κατοίκων, είναι φυσικά πρόσωπα, χορηγείται μία άδεια σε δύο (2) δικαιούχους κατά ίσα μέρη. Στους πολύτεκνους με έξι (6) παιδιά και άνω χορηγείται ακέραιη άδεια. Ακέραιες είναι οι χορη-γούμενες άδειες κυκλοφορίας Ε.Δ.Χ. αυτοκινήτων της περίπτωσης β' της προηγούμενης παραγράφου.»

15. Στο άρθρο 19 του ν. 2671/1998 (ΦΕΚ 289 Α') προστίθεται η εξής παράγραφος:

«10. Ο Γενικός Επιθεωρητής και οι Επιθεωρητές - Ελεγκτές του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών δεν εξετάζονται και δεν διώκονται για γνώμη που διατύπωσαν κατά την άσκηση των καθηκόντων τους. Εξαιρούνται των ανωτέρω η περίπτωση δόλου, η παραβίαση του απορρήτου των πληροφοριών και στοιχείων που περιήλθαν σε γνώση τους κατά την άσκηση των καθηκόντων τους και η παράβαση του καθήκοντος εχεμύθειας, στην οποία υποχρεούνται οι υπηρετούντες στο Σ.Ε.Ε.Υ.Μ.Ε. και μετά την αποχώρησή τους από αυτό. Στην περίπτωση κατά την οποία ο Γενικός Επιθεωρητής και οι Επιθεωρητές - Ελεγκτές διώκονται ή ενάγονται για πράξεις ή παραλείψεις στις οποίες προέβησαν κατά την εκτέλεση των καθηκόντων τους, μπορούν να παρίστανται ενώπιον των δικαστηρίων με μέλη του Νομικού Συμβουλίου του Κράτους (Ν.Σ.Κ.), υπό την προϋπόθεση ότι το σχετικό αίτημα θα εγκριθεί από τον Πρόεδρο του Ν.Σ.Κ.. Οι διατάξεις αυτές ισχύουν αναδρομικά από την ημερομηνία ισχύος του ν. 2671/1998.

16. Στο δεύτερο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 17 του

ν. 2527/1997 (ΦΕΚ 206 Α') και μετά τη φράση «..........στο

Συνήγορο του Πολίτη,» προστίθεται η φράση «...........στο

Σώμα Ελεγκτών - Επιθεωρητών του Υπουργείου Μεταφορών και Επικοινωνιών».

17. Μετά το πρώτο εδάφιο της παρ. 4 του άρθρου 16 του ν. 2592/1998 (ΦΕΚ 57 Α') προστίθεται νέο εδάφιο ως εξής:

«Η ειδική κατ' αποκοπή αμοιβή του ανωτέρω εδαφίου καταβάλλεται επίσης:

α) Στους Επιθεωρητές - Ελεγκτές του Σ.Ε.Ε.Υ.Μ.Ε., που διενεργούν επιθεωρήσεις και ελέγχους της εκπαίδευσης και της εξέτασης των υποψηφίων οδηγών.

β) Στους απασχολουμένους, με οποιαδήποτε σχέση, στο Υπουργείο Μεταφορών και Επικοινωνιών και στις Διευθύνσεις Μεταφορών και Επικοινωνιών και Κ.Τ.Ε.Ο. των Νομαρχιακών Αυτοδιοικήσεων, στους οποίους ανατίθεται, σύμφωνα με τις σχετικές διατάξεις, η εκτέλεση του ειδικού έργου της εξέτασης των υποψηφίων οδηγών αυτοκινήτων και μοτοσικλετών, είτε εκτελούν το έργο ως εξεταστές πρωτοβάθμιας ή δευτεροβάθμιας επιτροπής είτε υπό τη μορφή βοηθητικού έργου.»

18. Η προθεσμία της παρ. 2 του άρθρου 35 του ν. 2874/ 2000 (ΦΕΚ 286 Α') παρατείνεται μέχρι 30 Ιουνίου 2001.

Δίκαιο επιταγής - 6η έκδοση
Κλινικές δοκιμές φαρμάκων - Συμβάσεις ευθύνη και ειδικά ζητήματα Αστικού Δικαίου

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΚΟΥΤΕΛΗ

Κλινικές δοκιμές φαρμάκων - Συμβάσεις ευθύνη και ειδικά ζητήματα Αστικού Δικαίου

send