logo-print

Άρθρο - Εγκύκλιος οικ 62552/1280/Φ210 Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής, Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

04/09/2017

Το δικαίωμα ιδιοκτησίας και η αναγκαστική απαλλοτρίωση -Κατ άρθρο ερμηνεία

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Νέος Οικοδομικός Κανονισμός Δ έκδοση Ν. 4067/2012

Με αφορμή ερωτήματα για την εφαρμογή της διάταξης του άρθρου 64 του ν. 4313/2014 με το οποίο αντικαθίστανται οι παράγραφοι 1,2,3,4 και 5 του άρθρου 65 του ν. 4155/2013 (ΦΕΚ Α ́120) «Δευτερεύουσες θέσεις εκπομπής ραδιοφωνικών σταθμών» και με σκοπό την καλύτερη και με ενιαίο τρόπο εξυπηρέτηση των ενδιαφερομένων εκπροσώπων ραδιοφωνικών σταθμών και μελετητών, σας διευκρινίζουμε τα εξής:

1. Με την διάταξη του άρθρου 64 παρ. 1 εδ. α του ν. 4313/2014 δίνεται η δυνατότητα σε όλους τους ραδιοφωνικούς σταθμούς που νοούνται ως νομίμως λειτουργούντες (σύμφωνα με την περίπτωση β ́της παρ. 7 του άρθρου 5 του ν. 3592/2007) να χρησιμοποιούν και Δευτερεύουσες Θέσεις Εκπομπής, πέραν των προβλεπόμενων στη σχετική άδεια ή στη βεβαίωση που εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 53 του ν. 2773/1999 (ΦΕΚ A ́295) ή στην αίτηση για χορήγηση της βεβαίωσης ή σε κάθε άλλο έγγραφο της Αρχής που χορήγησε τη βεβαίωση και στους οικείους χάρτες συχνοτήτων (εφεξής αναφέρονται ως Πρωτεύουσες Θέσεις Εκπομπής), εφόσον λόγω γεωμορφολογικών ή άλλων ιδιομορφιών δεν είναι τεχνικώς εφικτή η βέλτιστη κάλυψη της γεωγραφικής περιφέρειας την οποία καλύπτουν., Η παρ. 2 του ιδίου ως άνω άρθρου, για την χρήση δευτερευουσών θέσεων εκπομπής προβλέπει ότι « Η κατά τα ανωτέρω χρήση δευτερευουσών θέσεων εκπομπής επιτρέπεται μετά από χορήγηση βεβαίωσης υποβολής σχετικής δήλωσης στη Γενική Γραμματεία του Υπουργείου Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων (πλέον Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης), υπό την προϋπόθεση ότι διασφαλίζεται η απρόσκοπτη και ασφαλής λειτουργία κάθε άλλου νομίμως λειτουργούντος δικτύου ή υπηρεσίας.»

2. Βασική προϋπόθεση κατά την παρ. 2 του άρθρου 64 του ως άνω νόμου για την χρήση δευτερεύουσας θέσης εκπομπής είναι η διασφάλιση της απρόσκοπτης και ασφαλούς λειτουργίας κάθε άλλου νομίμως λειτουργούντος δικτύου ή υπηρεσίας ενώ σύμφωνα με το άρθρο 8 του νόμου, ισχύει ότι, « Σε περίπτωση παρεμβολής διαπιστωμένης από την Ε.Ε.Τ.Τ. ανάμεσα σε εκπομπή δευτερεύουσας θέσης και εκπομπή κύριας θέσης διαφορετικών ραδιοφωνικών σταθμών προστατεύεται η κύρια θέση ενώ ο ραδιοφωνικός σταθμός του οποίου η δευτερεύουσα θέση δημιουργεί παρεμβολή σε πρωτεύουσα καλείται όπως άρει την παρεμβολή.»

3. Για τη χορήγηση βεβαίωσης της προηγούμενης παραγράφου ο ενδιαφερόμενος φορέας υποβάλλει δήλωση στη Γενική Γραμματεία Τηλεπικοινωνιών και Ταχυδρομείων του Υπουργείου Ψηφιακής Πολιτικής Τηλεπικοινωνιών και Ενημέρωσης αίτηση για τη χρήση συγκεκριμένων θέσεων εκπομπής, συνοδευόμενη από τεχνική μελέτη, σύμφωνα με το συνημμένο Παράρτημα.

4. Οι αιτούντες ευθύνονται για την ακρίβεια, την ορθότητα και την αξιοπιστία των στοιχείων που υποβάλλονται, ενώ κάθε αστοχία σε σχέση με την τεχνική μελέτη βαρύνει τον μελετητή, ο οποίος και φέρει την οποιαδήποτε σχετική ευθύνη. Η μελέτη, σύμφωνα με το άρθ.17 παρ.2 εδαφ. στ’ του ΠΔ 25/1988, εκπονείται και υπογράφεται «από διπλωματούχο ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος (ΑΕΙ) ή πτυχιούχο τεχνολογικού εκπαιδευτικού ιδρύματος (ΤΕΙ), ηλεκτρονικό ή ηλεκτρολόγο μηχανικό ή τεχνολόγο ηλεκτρονικό», όπως οι τίτλοι και τα επαγγελματικά δικαιώματα ισχύουν.

5. Ειδικότερα, οι τεχνικές μελέτες συντάσσονται/εκπονούνται σύμφωνα με τους κανόνες της επιστήμης και της τεχνικής των ραδιοεπικοινωνιών και, πάντως, σε κάθε περίπτωση σύμφωνα με τις διατάξεις του ΠΔ 497/1989 και των σχετικών Συστάσεων της ITU ιδίως της ITU-R 1009-1 και της ITU-R BS.412-9 [καθώς και των ITU-R P.1546 και ITU-R P.526-12 ή οποιαδήποτε άλλη κατάλληλη σχετική μέθοδο τεκμηριωμένη από την διεθνή βιβλιογραφία] όπως ισχύουν στις πλέον πρόσφατες εκδόσεις τους. Ιδίως τα σχετικά όρια της Σύστασης ITU-R BS.412-9 χρησιμοποιούνται στις μελέτες ως όρια αναφοράς για τις περιπτώσεις που λόγω γεωμορφολογικών ή άλλων ιδιομορφιών δεν είναι τεχνικώς εφικτή η βέλτιστη κάλυψη του νομού τον οποίον καλύπτουν οι ραδιοφωνικοί σταθμοί. Τα υπόψη όρια χρησιμοποιούνται επίσης και για την εκτίμηση ότι το εκπεμπόμενο σήμα που εξέρχεται των ορίων του Νομού (περιοχή εξυπηρέτησης - service area) δεν είναι ισχυρό ώστε να δημιουργεί προβλήματα στους ραδιοφωνικούς σταθμούς των γειτονικών νομών ή γειτονικών χωρών. Κατά την εκπόνηση της τεχνικής μελέτης λαμβάνονται υπόψη οι απαιτήσεις για την προστασία όλων των συχνοτήτων του Τελικού Πλάνου της Περιοχικής Διάσκεψης της ITU της Γενεύης 1984 (GE84) όλων των επηρεαζόμενων χωρών. Σε κάθε περίπτωση, ο μελετητής στην τεχνική μελέτη ενσωματώνει υπεύθυνη δήλωση του ν. 1599/1986 δια της οποίας βεβαιώνει ότι όλα τα στοιχεία που υποβάλλει είναι ορθά και αληθή και ότι αναλαμβάνει την τεχνική ευθύνη για την αρτιότητα της τεχνικής μελέτης. Στην τεχνική μελέτη, πέραν των προβλεπομένων στην παρ.3 του άρθρου 64 του ν. 4313/2014, να υπάρχει ειδικό τμήμα στο οποίο αναπτύσσεται η ανάλυση των προβλημάτων και η σχετική μεθοδολογία εκπόνησης της μελέτης με αναφορά των λογισμικών και χαρτών που χρησιμοποιήθηκαν.

6 Κάθε Ρ/Σ που δηλώνει εκπομπή από δευτερεύουσες θέσεις οφείλει να εκπέμπει κανονικά από την πρωτεύουσα θέση του ώστε η εκπομπή από τις επιλεχθείσες δευτερεύουσες θέσεις να μην θεωρηθεί αλλαγή θέσης εκπομπής, πράγμα το οποίο δεν είναι στις προβλέψεις του παρόντος νόμου. Επιπρόσθετα, η ισχύς εκπομπής από δευτερεύουσες θέσεις εκπομπής δεν μπορεί να υπερβαίνει την ισχύ της Πρωτεύουσας Θέσης Εκπομπής, σύμφωνα με τη σχετική άδεια ίδρυσης, εγκατάστασης και λειτουργίας ή τη βεβαίωση νομίμου λειτουργίας και τους οικείους χάρτες συχνοτήτων, η οποία με τη σειρά της (δηλαδή η ισχύς εκπομπής της Πρωτεύουσας Θέσης Εκπομπής) δεν επιτρέπεται να είναι μεγαλύτερη από αυτή που προβλέπουν οι εν ισχύ χάρτες συχνοτήτων για κάθε νομό.

7. Η περιοχή κάλυψης (περιοχή εξυπηρέτησης - service area) της δευτερεύουσας θέσης εκπομπής περιορίζεται εντός των ορίων του νομού για τον οποίο έχει εκδοθεί η άδεια ή έχει χορηγηθεί η βεβαίωση νομίμου λειτουργίας του Ρ/Σ κατά τα οριζόμενα στην παρ 1 εδαφ α’ του νόμου, με την επιφύλαξη της διάταξης του αρθ. 64 παρ. 1 εδαφ. β’ (για τις ανάγκες κάλυψης της περιοχής εντός του νομού). Από τις ραδιοκαλύψεις που προκύπτουν από τις εκπομπές των Πρωτευουσών Θέσεων Εκπομπής, αποτυπώνονται οι περιοχές του νομού που δεν έχουν επαρκή λήψη ραδιοφωνικών σημάτων (των συγκεκριμένων ραδιοφωνικών σταθμών) σε σχέση και με τα αναφερόμενα στην ως άνω παρ.5. Η χρήση δευτερευουσών θέσεων ευρισκόμενες εκτός των ορίων του νομού επιτρέπονται μόνο σε όμορους νομούς δηλαδή σε νομούς με κοινά σύνορα με τον νομό ο οποίος αναφέρεται στη βεβαίωση, που εκδόθηκε κατ’ εφαρμογή του άρθρου 53 του ν. 2778/1999. Σκοπός της επιλογής δευτερεύουσας θέσης σε όμορο νομό πρέπει να είναι αποκλειστικά και μόνο η κάλυψη περιοχών του νομού για τον οποίο ο σταθμός έχει λάβει τη βεβαίωση νομίμου λειτουργίας και οι οποίες δεν καλύπτονται από τη πρωτεύουσα θέση και όχι η επέκταση της κάλυψης πέραν αυτού.

8. Από τις ραδιοκαλύψεις που προκύπτουν από εκπομπές των Δευτερευουσών Θέσεων Εκπομπής (με δεδομένα των στοιχείων γεωγραφικής θέσης, κεραίας, πομπού κλπ όπως αναφέρονται στο Παράρτημα) θα πρέπει να αποτυπώνονται οι περιοχές του νομού με επαρκή λήψη. Για την εκτίμηση των επιπτώσεων στους γειτονικούς νομούς να αναφέρονται σε Πίνακα με τουλάχιστον δώδεκα (12) σημεία σε διασπορά περιμετρικώς του Νομού (στα σύνορα του νομού), οι αντίστοιχες τιμές του προκαλούμενου πεδίου [Field strength - dB(μV/m)].

9. Η εκπομπή από δευτερεύουσα θέση γίνεται αποκλειστικά και μόνο από την ίδια συχνότητα με την οποία ο σταθμός έχει λάβει νομιμότητα λειτουργίας και χρησιμοποιείται στην αντίστοιχη Πρωτεύουσα Θέση Εκπομπής.

10. Διευκρινίζεται ότι για την λειτουργία δευτερεύουσας θέσης εκπομπής, εφαρμογή έχει και η ΚΥΑ 53571/3839/2000 (ΦΕΚ Β’1105) «Μέτρα προφύλαξης του κοινού από την λειτουργία κεραιών εγκατεστημένων στην ξηρά» σε όλες τις θέσεις στο περιβάλλον του σταθμού στις οποίες είναι ελεύθερη και δυνατή η πρόσβαση του γενικού πληθυσμού, σε συνδυασμό και με τα οριζόμενα στις λοιπές ισχύουσες διατάξεις κατά περίπτωση.

11. Στο Παράρτημα, το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας, αναφέρονται λεπτομερώς τα δικαιολογητικά και τα στοιχεία που πρέπει να συνοδεύουν τις αιτήσεις για χρήση δευτερεύουσας θέσης εκπομπής.

12. Η εξέταση των μελετών και η έκδοση τεχνικών πορισμάτων για τη συμμόρφωση των εν λόγω μελετών με τις προδιαγραφές που τίθενται στο Παράρτημα της παρούσης θα γίνεται από ανεξάρτητο Τεχνικό Σύμβουλο, σε συνεργασία και με συναρμόδιες κατά περίπτωση υπηρεσίες και φορείς (ενδεικτικά ΥΠΑ, ΓΕΕΘΑ, ΕΕΤΤ, κ.λπ.) και θα εκδοθούν οι σχετικές εγκρίσεις για όσες περιπτώσεις πληρούν τους όρους και τις προϋποθέσεις που προβλέπονται στις ισχύουσες διατάξεις.

13. Το αίτημα υποβάλλεται σε έντυπη και ψηφιακή μορφή. Η αίτηση συνοδεύεται με οπτικό δίσκο ή άλλο κατάλληλο μέσο ηλεκτρονικής αποθήκευσης (cd ή dvd ή μνήμη-usb flash drive) στο οποίο περιλαμβάνονται όλα τα υποβαλλόμενα έγγραφα και στοιχεία- δεδομένα και αποτελέσματα μελετών, σε κατάλληλο μορφότυπο (π.χ. pdf, doc, jpg, kmz).

14. Η αρμόδια υπηρεσία μπορεί να ζητά από τους αιτούντες επιπλέον διευκρινιστικά στοιχεία.

15. Η παρούσα αντικαθιστά την υπ΄αρίθμ 36622/1167/Φ.150/26-7-2013, όπως τροποποιήθηκε με την αρίθμ 5350/115/Φ.23/26-1-2016 εγκύκλιο του Υπουργού Υποδομών Μεταφορών και Δικτύων.

16. Η παρούσα ισχύει από δημοσιεύσεως στην ∆ΙΑΥΓΕΙΑ και να αναρτηθεί στον ιστοχώρο του ΥΨηΠΤΕ. 

Πολιτειολογία
Δίκαιο Κεφαλαιουχρικών Εταιριών Tόμος Ι

ΒΑΣΙΛΗΣ ΑΝΤΩΝΟΠΟΥΛΟΣ

ΛΑΖΑΡΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΑΔΗΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

send