logo-print

Άρθρο 28 - Νόμος 4497/2017 - Επιτροπές Λαϊκών Αγορών

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

13/11/2017

Υπό κωδικοποίηση
Ερμηνεία Υπαλληλικού Κώδικα - Κατ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΔΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
 

Το δίκαιο της απόδειξης στις διοικητικές διαφορές ουσίας (XXII & 327)

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΉ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΒΑΡΒΑΡΑ ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑ

1. Στην Περιφέρεια Αττικής και στη Μητροπολιτική Ενότητα Θεσσαλονίκης συγκροτούνται με απόφαση του οικείου Περιφερειάρχη η «Επιτροπή Λαϊκών Αγορών Αττικής» και η «Επιτροπή Λαϊκών Αγορών Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης», με δεκατρία (13) τακτικά και ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη με τριετή θητεία. Γραμματειακή υποστήριξη στις εν λόγω Επιτροπές παρέχουν υπάλληλοι των οικείων Περιφερειών.

2. Η συγκρότηση των εν λόγω επιτροπών έχει ως εξής:

Α. Για τις λαϊκές αγορές της Περιφέρειας Αττικής:

α. τον αποκλειστικά αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη σε θέματα λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου, εφόσον υφίσταται, ή οποιονδήποτε εκπρόσωπο του Περιφερειάρχη, ως Πρόεδρο,

β. έξι μέλη των αντίστοιχων Περιφερειακών Συμβουλίων, ένα εκ των οποίων εκλέγεται από το σύνολο των συνδυασμών της μειοψηφίας,

γ. ένα μέλος που υποδεικνύεται από την οικεία Περιφερειακή Ένωση Δήμων Αττικής (ΠΕΔΑ),

δ. τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης της οικείας Περιφέρειας,

ε. τέσσερις εκπροσώπους των πωλητών ως εξής: 

αα. δύο παραγωγούς πωλητές εκπροσώπους της Ομοσπονδίας που αντιπροσωπεύει τους περισσότερους παραγωγούς πωλητές που δραστηριοποιούνται στις λαϊκές Αγορές της Περιφέρειας,

ββ. δύο επαγγελματίες πωλητές εκπροσώπους της Ομοσπονδίας που αντιπροσωπεύει τους περισσότερους επαγγελματίες πωλητές στις λαϊκές Αγορές της Περιφέρειας.

Β. Για τις λαϊκές αγορές της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης:

α. τον αποκλειστικά αρμόδιο Αντιπεριφερειάρχη σε θέματα λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου, εφόσον υφίσταται, ή οποιονδήποτε εκπρόσωπο του Περιφερειάρχη, ως Πρόεδρο,

β. έξι μέλη των αντίστοιχων Περιφερειακών Συμβουλίων, ένα εκ των οποίων εκλέγεται από το σύνολο των συνδυασμών της μειοψηφίας,

γ. ένα μέλος που υποδεικνύεται από την οικεία Περιφερειακή Ένωση Δήμων Κεντρικής Μακεδονίας (ΠΕΔΚΜ),

δ. τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης της Περιφέρειας,

ε. τέσσερις εκπροσώπους των πωλητών ως εξής: 

αα. δύο παραγωγούς πωλητές εκπροσώπους της Ομοσπονδίας που αντιπροσωπεύει τους περισσότερους παραγωγούς πωλητές που δραστηριοποιούνται στις λαϊκές Αγορές της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης,

ββ. δύο επαγγελματίες πωλητές εκπροσώπους της Ομοσπονδίας που αντιπροσωπεύει τους περισσότερους επαγγελματίες πωλητές στις λαϊκές Αγορές της Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης.

3. Τα μέλη των περιπτώσεων γ΄ και ε΄ της προηγούμενης παραγράφου, καθώς και οι αναπληρωτές τους προτείνονται από τις οικείες ΠΕΔ και Ομοσπονδίες, ύστερα από πρόσκληση του οικείου Περιφερειάρχη. Τον Προϊστάμενο της Γενικής Διεύθυνσης Ανάπτυξης αναπληρώνει ένας από τους Προϊστάμενους των Διευθύνσεων Ανάπτυξης, που ορίζεται από τον Περιφερειάρχη.

4. Στις συνεδριάσεις των Επιτροπών των Περιφερειών Αττικής και Μητροπολιτικής Ενότητας Θεσσαλονίκης μπορεί να παρίστανται εκπρόσωπος του Υπουργού Οικονομίας και Ανάπτυξης, εκπρόσωπος του Υπουργού Εσωτερικών (ΜακεδονίαςΘράκης) και ο Προϊστάμενος της αρμόδιας Διεύθυνσης της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή του Υπουργείου Οικονομίας και Ανάπτυξης. Επίσης, στις συνεδριάσεις των Επιτροπών μπορούν να παρίστανται εκπρόσωποι των πρωτοβάθμιων σωματείων, χωρίς δικαίωμα ψήφου, προκειμένου να διατυπώσουν απόψεις επί ζητημάτων σχετικών με τη λειτουργία των λαϊκών αγορών που τους αφορούν.

5. Με απόφαση του οικείου Αντιπεριφερειάρχη σε καθεμία από τις υπόλοιπες Περιφερειακές Ενότητες συγκροτείται «Επιτροπή Λαϊκών αγορών Περιφερειακής Ενότητας» με εννέα τακτικά και ισάριθμα αναπληρωματικά μέλη και τριετή θητεία. Η Επιτροπή συγκροτείται από:

α. έναν θεματικό Αντιπεριφερειάρχη σε θέματα λαϊκών αγορών και υπαίθριου εμπορίου, εφόσον υφίσταται, ή έναν Περιφερειακό Σύμβουλο εκπρόσωπο του Περιφερειάρχη, ως Πρόεδρο,

β. τρεις εκπροσώπους που ορίζει η οικεία Περιφερειακή Ένωση Δήμων και προέρχονται από την οικεία Περιφερειακή Ενότητα,

γ. τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης Ανάπτυξης, 

δ. έναν υπάλληλο της οικείας Δ.Α.Ο.Κ.,

ε. τον Προϊστάμενο της αρμόδιας υπηρεσίας του δήμου, στα όρια του οποίου λειτουργούν οι περισσότερες λαϊκές αγορές της Περιφερειακής Ενότητας,

στ. έναν εκπρόσωπο παραγωγών πωλητών που δραστηριοποιείται στις λαϊκές αγορές της οικείας Περιφερειακής Ενότητας και προτείνεται από την Ομοσπονδία ή το Σύλλογο, όπου δεν υπάρχουν Ομοσπονδίες, που αντιπροσωπεύει τους περισσότερους παραγωγούς πωλητές της Περιφερειακής Ενότητας,

ζ. έναν εκπρόσωπο των επαγγελματιών πωλητών που δραστηριοποιείται στις λαϊκές αγορές της οικείας Περιφερειακής Ενότητας και προτείνεται από την Ομοσπονδία ή το Σύλλογο, όπου δεν υπάρχουν Ομοσπονδίες, που αντιπροσωπεύει τους περισσότερους επαγγελματίες πωλητές της Περιφερειακής Ενότητας. 

Η οικεία Περιφερειακή Ενότητα παρέχει τη γραμματειακή υποστήριξη των ανωτέρω Επιτροπών. 

Τα στελέχη των ΟΤΑ, που είναι μέλη των Επιτροπών Λαϊκών Αγορών, απαγορεύεται να δραστηριοποιούνται ως παραγωγοί ή επαγγελματίες πωλητές λαϊκών αγορών.

6. Οι Επιτροπές Λαϊκών Αγορών είναι αρμόδιες για:

α. την καταγραφή δυσλειτουργιών στην ομαλή λειτουργία των λαϊκών αγορών και την υποβολή προτάσεων στον Υπουργό Οικονομίας και Ανάπτυξης για τη βελτίωση του θεσμικού πλαισίου που διέπει τη λειτουργία τους,

β. την εισήγηση στον Περιφερειάρχη και το Περιφερειακό Συμβούλιο κάθε πρόσφορου μέτρου για την αποτελεσματικότερη οργάνωση και λειτουργία των λαϊκών αγορών, όπως πραγματοποίηση σχετικών ερευνών, σεμιναρίων, διαφημιστικών και επικοινωνιακών ενεργειών και την εισήγηση στο φορέα λειτουργίας των αγορών για την αναθεώρηση του Κανονισμού Λειτουργίας,

γ. τη συνεργασία με το Συντονιστικό Κέντρο Εποπτεί ας Αγοράς και Αντιμετώπισης του Παρεμπορίου (ΣΥΚΕΑΑΠ) και τις άλλες αρμόδιες ελεγκτικές υπηρεσίες για την ανταλλαγή στοιχείων και προτάσεων για την καλύτερη εποπτεία της εμπορικής δραστηριότητας και την πάταξη του παρεμπορίου στις λαϊκές αγορές,

δ. τη μέριμνα και την εισήγηση μέτρων για την ομαλή ένταξη και λειτουργία των λαϊκών αγορών στον αστικό ιστό,

ε. τη μέριμνα για την ομοιόμορφη εφαρμογή των διατάξεων περί λαϊκών αγορών στη χωρική τους αρμοδιότητα,

στ. τη γνωμοδότηση στο Περιφερειακό Συμβούλιο για την ίδρυση, επέκταση, κατάργηση των αγορών και την εισήγηση στις υπηρεσίες των φορέων λειτουργίας των αγορών για τη μετακίνηση και τη χωροθέτηση αυτών,

ζ. την απόφαση για την προσωρινή τοποθέτηση παραγωγών και επαγγελματιών πωλητών κατ’ εφαρμογή του νόμου ύστερα από εισήγηση των αρμόδιων υπηρεσιών,

η. την απόφαση για τις μεταβιβάσεις παραγωγικών και επαγγελματικών αδειών ύστερα από εισήγηση των αρμοδίων υπηρεσιών,

θ. την έγκριση των πινάκων απόδοσης και βελτίωσης θέσης, καθώς και αλλαγής λαϊκής αγοράς, σύμφωνα με το άρθρο 35,

ι. την απόφαση επί ενστάσεων των πωλητών σε θέματα που αφορούν τη δραστηριοποίησή τους, όπως κατανομή απόδοση μορίων και απόδοση θέσης σε λαϊκή αγορά,

κ. την έκδοση γνώμης για ζητήματα που αφορούν στη λειτουργία των λαϊκών αγορών και στις ατομικές διοικητικές πράξεις που εκδίδονται κατόπιν αίτησης των πωλητών, όπως: η ίδρυση, η επέκταση, η κατάργηση λαϊκών αγορών, η έκδοση νέων επαγγελματικών αδειών, οι τοποθετήσεις παραγωγών πωλητών σε λαϊκές αγορές, οι μεταβιβάσεις θέσεων, η αναστολή ισχύος αδειών για οποιονδήποτε λόγο πέραν της μη καταβολής του ημερήσιου τέλους, αναπληρώσεις πωλητών πέραν αυτής για λόγους υγείας και μέχρι ένα (1) μήνα,

κα. την ενημέρωση των υπηρεσιών των φορέων λειτουργίας λαϊκών αγορών για τα θέματα που αφορούν στη λειτουργία των αγορών και την εισήγηση προς τους φορείς, σχετικά με την αντιμετώπιση των θεμάτων αυτών,

κβ. την εισήγηση στο φορέα λειτουργίας για την επιβολή κύρωσης για παράβαση που προβλέπεται στον Κανονισμό Λειτουργίας, σύμφωνα με τα αναφερόμενα στην παράγραφο η΄ του άρθρου 31,

κγ. την έκδοση γνώμης επί των ετήσιων προϋπολογισμών - απολογισμών οικονομικής διαχείρισης του φορέα λειτουργίας των λαϊκών αγορών, σχετικά με τα στοιχεία που αφορούν το ημερήσιο τέλος.

7. Η Επιτροπή γνωμοδοτεί πριν από την έκδοση των ανωτέρω διοικητικών πράξεων (ατομικών και κανονιστικών) των φορέων λειτουργίας λαϊκών αγορών. Κατ’ εξαίρεση δεν απαιτείται η γνώμη της Επιτροπής για τις κατωτέρω διοικητικές πράξεις, τις οποίες εκδίδουν οι αρχές του άρθρου 8, εκτός αν οι φορείς την ζητήσουν:

α. για την πρόσληψη υπαλλήλου από παραγωγό ή επαγγελματία πωλητή,

β. τη διαγραφή υπαλλήλου από παραγωγό ή επαγγελματία πωλητή,

γ. την ανανέωση της άδειας πωλητών λαϊκών αγορών (επαγγελματιών πωλητώνπαραγωγών),

δ. την προσωρινή αναπλήρωση παραγωγού ή επαγγελματία πωλητή για λόγους υγείας και μέχρι ένα (1) μήνα,

ε. τη διαγραφή ημερών προσέλευσης παραγωγού ή επαγγελματία πωλητή σε λαϊκές αγορές,

στ. την αναστολή ισχύος αδειών επαγγελματιών πωλητών λαϊκών αγορών λόγω μη καταβολής ημερήσιου τέλους για χρονικό διάστημα πέραν των δύο (2) μηνών, καθώς και την έκδοση απόφασης άρσης αναστολής αδείας σε περίπτωση μεταγενέστερης εξόφλησης των οφειλών.

8. Σε περίπτωση καταβολής αποζημίωσης στα μέλη των επιτροπών, σύμφωνα με τα προβλεπόμενα στην παρ. 2 του άρθρου 21 του ν. 4354/2015 (Α΄ 176), η σχετική δαπάνη προέρχεται από τα έσοδα που εισπράττει η Περιφέρεια από την καταβολή του ημερήσιου τέλους.

Βασική Νομοθεσία Ναυτικού Δικαίου

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΜΠΕΧΛΙΒΑΝΗΣ - ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΕΚΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Η επένδυση σε τίτλους ή τραπεζική κατάθεση με σκοπό την απόκτηση άδειας διαμονής στην Ελλάδα (Golden Visa)

ΣΠΗΛΙΟΣ ΜΟΥΖΟΥΛΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

send