logo-print

Άρθρο 101 - Νόμος 4504/2017 - Τροποποιήσεις του ν. 3142/1955, περί Πλοηγικής Υπηρεσίας

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

29/11/2017

Υπό κωδικοποίηση
Ερμηνεία Υπαλληλικού Κώδικα - Κατ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΔΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ
 

Διοικητικό Δικονομικό Δίκαιο

1. H παρ. 2.1.α του άρθρου 8 του ν. 3142/1955 (Α΄ 43) αντικαθίσταται ως εξής:

«2.1.α) ανώτατο όριο ηλικίας ορίζεται το 50ό έτος ηλικίας του υποψηφίου».

2. Η παρ. 2.1.γ του άρθρου 8 του ν. 3142/1955 καταργείται.

3. Η παρ. 2.β του άρθρου 8 του ν. 3142/1955 αντικαθίσταται ως εξής:

«2.β) Να είναι κάτοχος διπλώματος Πλοιάρχου Α΄ τάξης και να μην έχει στερηθεί οριστικά του διπλώματος αυτού.».

4. Η παρ. 2.γ του άρθρου 8 του ν. 3142/1955 αντικαθίσταται ως εξής:

«2.γ) Να έχει αποκτήσει από της απογραφής του μέχρι της συμμετοχής του στο διαγωνισμό, πραγματική υπερδεκαετή θαλάσσια υπηρεσία επί εμπορικών πλοίων, συμπεριλαμβανομένης και αυτής επί ελληνικών πολεμικών ή βοηθητικών πλοίων του Πολεμικού Ναυτικού και της υπηρεσίας επί πλοίων ανηκόντων στο κράτος, εκ της οποίας τριετή τουλάχιστον, ως πλοίαρχος, σε μηχανοκίνητα πλοία εν ενεργεία ολικής χωρητικότητας (ο.χ.) άνω των 1.500 κόρων ή σε πολεμικά πλοία του Πολεμικού Ναυτικού (Π.Ν.) εν ενεργεία. Κατ’ εξαίρεση, γίνονται, επίσης, δεκτοί Πλοίαρχοι Α΄ τάξης, προερχόμενοι από τις τάξεις των μόνιμων αξιωματικών του Λιμενικού Σώματος ή του Πολεμικού Ναυτικού, εφόσον έχουν αποκτήσει υπερτριετή τουλάχιστον υπηρεσία Αξιωματικού στο Εμπορικό Ναυτικό (Ε.Ν.), που έχει αποκτηθεί μετά την απομάκρυνσή τους από την τάξη των μονίμων. 

Σε όσους από αυτούς λαμβάνουν σύνταξη, καταβάλλεται εκ του Κεφαλαίου Πλοηγικής Υπηρεσίας η διαφορά η εκάστοτε υφιστάμενη μεταξύ της συντάξεώς τους και των αποδοχών του μονίμου Πλοηγού. Η κατά τα ανωτέρω θαλάσσια υπηρεσία στο Ε.Ν. ή στο Π.Ν. πρέπει να πληροί τους όρους των εκάστοτε ισχυουσών διατάξεων περί αποδεικτικών ναυτικής ικανότητας και λογίζεται στο μέτρο που οι διατάξεις αυτές ορίζουν.».

5. Η παρ. 5 του άρθρου 8 του ν. 3142/1955 αντικαθίσταται ως εξής:

«5. Οι μόνιμοι πλοηγοί και Αρχιπλοηγοί αποχωρούν από την υπηρεσία τους, με τη συμπλήρωση του 67ου έτους της ηλικίας τους.».

6. Οι παράγραφοι 6α και 6β του άρθρου 8 του ν. 3142/ 1955, όπως είχαν προστεθεί με το άρθρο 46 του ν. 4502/ 1966 (Α΄ 54), καταργούνται.

7. Στο άρθρο 8 του ν. 3142/1955 προστίθεται παράγραφος 7 ως εξής:

«7. Μόνιμοι πλοηγοί που υπηρετούν ήδη στην Πλοηγική Υπηρεσία, κάτοχοι διπλώματος Πλοιάρχου Β΄ τάξης, μπορούν, μετά τη συμπλήρωση εξαετούς υπηρεσίας, να συμμετάσχουν στις εξετάσεις για την απόκτηση διπλώματος Πλοιάρχου Α΄ τάξης.».

8. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 11 του ν. 3142/1955 αντικαθίσταται ως εξής:

«2. Προς κάλυψη κάθε άλλης προσηκόντως διαπιστούμενης υπηρεσιακής ανάγκης πλοηγικών σταθμών μη επαρκώς στελεχωμένων, με απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής, ύστερα από πρόταση του Συμβουλίου Πλοηγικής Υπηρεσίας (Σ.Π.Υ.), μπορεί να επιτραπεί στους Λιμενάρχες να αναθέτουν την πλοήγηση πλοίων σε διπλωματούχους Πλοιάρχους Α΄ τάξης, έστω και συνταξιούχους του Ν.Α.Τ., γνώστες της περιοχής του λιμένος των ευκολιών αυτού και των λοιπών τοπικών συνθηκών, έναντι αποζημίωσης, οριζομένης με την ίδια απόφαση, αναλόγως της χωρητικότητας του πλοηγούμενου πλοίου και μη δυναμένης να υπερβαίνει, σε κάθε περίπτωση, το ένα δεύτερο των εισπραττομένων για την πλοήγηση πλοηγικών δικαιωμάτων, συνολικώς δε κατά μήνα τα τρία τέταρτα του, στους μόνιμους πλοηγούς, καταβαλλόμενου εκάστοτε μισθού.».

9. Η παρ. 4 του άρθρου 11 του ν. 3142/1955 αντικαθίσταται ως εξής:

«4. Οι έμμισθοι έκτακτοι Πλοηγοί υπηρετούν μόνον στο λιμένα για τον οποίο διορίσθηκαν και απολύονται με τον ίδιο τρόπο που διορίζονται, όταν συμπληρώσουν το 67ο έτος της ηλικίας τους ή όταν ύστερα από γνώμη του Σ.Π.Υ., αντικατασταθούν με την κατάταξη ή απόσπαση μονίμων πλοηγών. Η απόλυση των έκτακτων έμμισθων πλοηγών γίνεται αζημίως για το Ελληνικό Δημόσιο, χωρίς καταβολή αποζημίωσης.».

10. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 1 του άρθρου 12 του ν. 3142/1955 αντικαθίσταται ως εξής:

«1. Όσοι ανήκουν στο κατώτερο βοηθητικό προσωπικό προσλαμβάνονται, εφόσον έχουν ηλικία όχι μεγαλύτερη των πενήντα (50) ετών και διαθέτουν τα λοιπά γενικά προσόντα του πρώτου εδαφίου της παραγράφου 1 του άρθρου 8, με απόφαση του Υπουργού, η οποία εκδίδεται μετά από πρόταση του Σ.Π.Υ. και δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.».

11. Στο άρθρο 13 του ν. 3142/1955 προστίθεται παράγραφος 3 ως εξής:

«3. Οι Πλοηγοί υποχρεούνται να φέρουν τα διακριτικά γνωρίσματα του Πλοιάρχου και το διεθνές σήμα των Πλοηγών.».

Δίκαιο Δημοσίων Συμβάσεων Δ έκδοση

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΑΙΚΟΣ

Η επένδυση σε τίτλους ή τραπεζική κατάθεση με σκοπό την απόκτηση άδειας διαμονής στην Ελλάδα (Golden Visa)

ΣΠΗΛΙΟΣ ΜΟΥΖΟΥΛΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

send