logo-print

Παράρτημα I - Υπουργική Απόφαση Φ.4710/ΑΣ10089/14.2.2018

Σύμφωνα με την παράγραφο 94 της παρούσας απόφασης, η Ομάδα Παρακολούθησης θα λειτουργεί υπό την καθοδήγηση της Επιτροπής και θα έχει τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

α) να υποβάλει εγγράφως, δύο πλήρεις ανεξάρτητες εκθέσεις προς την Επιτροπή, κάθε έξι μήνες, την πρώτη μέχρι τις 31 Δεκεμβρίου 2017, σχετικά με τα ακόλουθα θέματα:

i) την εφαρμογή από τα Κράτη Μέλη των μέτρων που αναφέρονται στην παράγραφο 1 της παρούσας απόφασης,

ii) την παγκόσμια απειλή που αποτελεί το ISIL, η Αλ-Κάιντα, το μέτωπο Αλ Νούρσα και τα σχετιζόμενα φυσικά πρόσωπα, ομάδες επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα, περιλαμβανομένης αλλά όχι περιοριστικά, της απειλής από την παρουσία του ISIL και των συνεργατών του στο Ιράκ, τη Συριακή Αραβική Δημοκρατία, τη Λιβύη και το Αφγανιστάν και των απειλών που τίθενται από την παρουσία της Μπόκο Χαράμ,

iii) τον αντίκτυπο των μέτρων της απόφασης 2199 (2015) και της απόφασης 2253(2015), περιλαμβανομένης της προόδου στην εφαρμογή αυτών των μέτρων, τις μη επιθυμητές συνέπειες και τις απρόβλεπτες προκλήσεις, όπως επιτάσσει η εν λόγω απόφαση στη μορφή των ενημερώσεων επί ενός εκάστου από τα ακόλουθα θέματα: εμπόριο πετρελαίου και πετρελαϊκών προϊόντων, εμπόριο σε πολιτιστική κληρονομιά, απαγωγή για λύτρα και εξωτερικές δωρεές, φυσικοί πόροι και έσοδα από εγκληματικές ενέργειες συμπεριλαμβανομένης της εμπορίας ανθρώπων, εκβιασμού και ληστείας τραπεζών, άμεση ή έμμεση προμήθεια, πώληση ή μεταφορά όπλων και σχετικού υλικού όλων των τύπων ως μέρος της εκτίμησης του αντίκτυπου, σύμφωνα με την παράγραφο 30 της απόφασης 2199 (2015).

iv) την απειλή που αποτελούν οι ξένοι τρομοκράτες μαχητές που στρατολογούνται από ή προσχωρούν στην Αλ-Κάιντα, το ISIL και όλες τις άλλες συνδεδεμένες ομάδες και επιχειρήσεις.

ν) οποιαδήποτε άλλα θέματα τα οποία ζητά το Συμβούλιο Ασφαλείας από την Ομάδα Παρακολούθησης να συμπεριλάβει στις συνολικές εκθέσεις της όπως παρατίθεται την παράγραφο 95 της παρούσας απόφασης, και

vi) ειδικές συστάσεις σχετικά με τη βελτιωμένη εφαρμογή των σχετικών μέτρων κυρώσεων, περιλαμβανομένων αυτών που αναφέρονται στην παράγραφο 1 της παρούσας απόφασης, στην απόφαση 2178 (2014) και στην απόφαση 2199 (2015), και πιθανά νέα μέτρα.

β) Να συνδράμει το Διαμεσολαβητή, κατά τη άσκηση της εντολής του, όπως ορίζεται στο Παράρτημα II της παρούσας απόφασης, μεταξύ άλλων παρέχοντας επικαιροποιημένες πληροφορίες επί αυτών των φυσικών προσώπων, ομάδων, επιχειρήσεων και νομικών προσώπων που επιδιώκουν τη διαγραφή τους από τον Κατάλογο Κυρώσεων του ISIL (Da"esh) και της Αλ-Κάιντα

γ) Να συνδράμει την Επιτροπή κατά την τακτική επανεξέταση των ονομάτων που περιλαμβάνονται στον Κατάλογο Κυρώσεων του ISIL (Da"esh) και της Αλ-Κάιντα, μεταξύ άλλων αναλαμβάνοντας ταξίδια για λογαριασμό της Επιτροπής ως ενός επικουρικού οργάνου του Συμβουλίου Ασφαλείας και τις επαφές μεταξύ των Κρατών Μελών, με σκοπό την ανάπτυξη του αρχείου της Επιτροπής για τα γεγονότα και τις περιστάσεις που σχετίζονται με μία καταχώριση.

δ) Να συνδράμει την Επιτροπή στην παρακολούθηση των αιτημάτων σε Κράτη μέλη για πληροφορίες, μεταξύ άλλων σε σχέση με την εφαρμογή των μέτρων που αναφέρονται στην παράγραφο 1 της παρούσας απόφασης.

ε) Να υποβάλει ένα συνολικό πρόγραμμα εργασιών στην Επιτροπή προς εξέταση και έγκριση από αυτήν, ανάλογα με την περίπτωση, στο οποίο η Ομάδα Παρακολούθησης πρέπει να περιγράφει λεπτομερώς τις δραστηριότητες που προβλέπονται για την εκπλήρωση των υποχρεώσεων της, συμπεριλαμβανομένων και των προτεινόμενων ταξιδιών, επί τη βάσει στενού συντονισμού με την CTED και την ομάδα εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής που προβλέπεται από την απόφαση 1540 για την αποφυγή επικαλύψεων και την ενίσχυση των συνεργείων.

στ) να συνεργάζεται στενά και να ανταλλάσσει πληροφορίες με την CTED και την ομάδα εμπειρογνωμόνων της Επιτροπής που προβλέπεται από την απόφαση 1540 προκειμένου να εντοπίζει τομείς σύγκλισης και αλληλο-επικάλυψης και να συμβάλει στη διευκόλυνση του συγκεκριμένου συντονισμού, συμπεριλαμβανομένου και του τομέα της υποβολής εκθέσεων, μεταξύ των τριών Επιτροπών.

ζ) Να συμμετέχει ενεργά και να υποστηρίζει όλες τις σχετικές δραστηριότητες στο πλαίσιο της Παγκόσμιας Στρατηγικής για την Καταπολέμηση της Τρομοκρατίας των Ηνωμένων Εθνών, μεταξύ άλλων και στο πλαίσιο της Ομάδας Εργασίας Υλοποίησης της Καταπολέμησης της Τρομοκρατίας, η οποία θεσπίστηκε με σκοπό να διασφαλίζει το συνολικό συντονισμό και τη συνοχή στις προσπάθειες καταπολέμησης της τρομοκρατίας του συστήματος των Ηνωμένων Εθνών, ειδικότερα μέσω των αντίστοιχων ομάδων εργασίας της.

η) Να συγκεντρώνει πληροφορίες για λογαριασμό της Επιτροπής, για περιστάσεις αναφερόμενης μη συμμόρφωσης με τα μέτρα που αναφέρονται στην παράγραφο 1 της παρούσας απόφασης, μεταξύ άλλων με την συγκέντρωση και ταξινόμηση πληροφοριών απ" όλες τις σχετικές πηγές, περιλαμβανομένων των Κρατών Μελών, και εμπλεκόμενη με τα συνδεόμενα μέρη, επιδιώκοντας περιπτωσιολογικές μελέτες, και με δική της πρωτοβουλία και κατόπιν αιτήματος της Επιτροπής και να παρουσιάζει περιπτώσεις μη συμμόρφωσης και συστάσεις προς την Επιτροπή σχετικά με δράσεις για την αντιμετώπιση τέτοιων περιπτώσεων μη συμμόρφωσης για επανεξέταση από αυτήν.

θ) Να παρουσιάζει στην Επιτροπή συστάσεις οι οποίες θα μπορούσαν να χρησιμοποιηθούν από τα Κράτη Μέλη προκειμένου να τα συνδράμουν στην εφαρμογή των μέτρων που αναφέρονται στην παράγραφο 1 της παρούσας απόφασης και στην προετοιμασία προτεινόμενων προσθηκών στον Κατάλογο Κυρώσεων του ISIL (Da"esh) και της Αλ-Κάιντα.

ι) Να συνδράμει την Επιτροπή στην εξέταση εκ μέρους της των προτάσεων για καταχώριση στον κατάλογο, μεταξύ άλλων με την ταξινόμηση και την κυκλοφορία στην Επιτροπή πληροφοριών σχετικών με την προτεινόμενη καταχώριση, και με την προετοιμασία του σχεδίου περίληψης που αναφέρεται στην παράγραφο 55 της παρούσας απόφασης.

ια) Να διαβουλεύεται με την Επιτροπή ή οποιαδήποτε σχετιζόμενα Κράτη Μέλη, κατά περίπτωση, όταν προσδιορίζει ότι ορισμένα φυσικά ή νομικά πρόσωπα θα έπρεπε να προστεθούν ή να αφαιρεθούν από τον Κατάλογο Κυρώσεων του ISIL (Da"esh) και της Αλ-Κάιντα.

ιβ) Να εφιστά την προσοχή της Επιτροπής σε νέες ή αξιοσημείωτες περιστάσεις οι οποίες ενδέχεται να δικαιολογούν τη διαγραφή, όπως οι δημόσια αναφερόμενες πληροφορίες σχετικά με ένα πρόσωπο που έχει αποβιώσει.

ιγ) Να διαβουλεύεται με τα Κράτη Μέλη πριν από τη μετακίνηση σε επιλεγμένα Κράτη Μέλη, με βάση το χρονοδιάγραμμα των εργασιών της όπως αυτό θα εγκρίνεται από την Επιτροπή.

ιδ) Να συντονίζει και να συνεργάζεται με το εθνικό σημείο επαφής κατά της τρομοκρατίας ή τον παρόμοιο συντονιστικό φορέα της χώρας επίσκεψης, ανάλογα με την περίπτωση.

ιε) Να συνεργάζεται στενά με τους αρμόδιους αντιτρομοκρατικούς φορείς των Ηνωμένων Εθνών στην παροχή πληροφοριών επί των μέτρων που λαμβάνονται από τα Κράτη Μέλη σχετικά με την απαγωγή και την αρπαγή ομήρων για λύτρα από την Αλ-Κάιντα, το ISIL, και συνδεόμενα φυσικά πρόσωπα, ομάδες, επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα και σχετικά με τις σχετικές τάσεις και εξελίξεις σε αυτόν τον τομέα.

ιστ) Να ενθαρρύνει τα Κράτη Μέλη να υποβάλουν ονόματα και πρόσθετα στοιχεία ταυτοποίησης για ένταξη στον Κατάλογο Κυρώσεων του ISIL (Da"esh) και της Αλ-Κάιντα, σύμφωνα με τις οδηγίες της Επιτροπής.

ιζ) Να υποβάλει στην Επιτροπή πρόσθετες ταυτοποιητικές και άλλες πληροφορίες προκειμένου να συνδράμει την Επιτροπή στις προσπάθειες της να διατηρήσει τον Κατάλογο Κυρώσεων του ISIL (Da"esh) και της Αλ-Κάιντα όσο το δυνατόν πιο επικαιροποιημένο και ακριβή.

ιη) Να ενθαρρύνει τα Κράτη Μέλη να παρέχουν πληροφόρηση στην Ομάδα Παρακολούθησης η οποία σχετίζεται με την εκπλήρωση της εντολής της, ανάλογα με την περίπτωση.

ιθ) Να μελετά και να υποβάλει εκθέσεις στην Επιτροπή σχετικά με τη μεταβαλλόμενη φύση της απειλής της Αλ-Κάιντα και του ISIL, και τα καλύτερα δυνατά μέτρα για την αντιμετώπιση τους, μεταξύ άλλων με την ανάπτυξη, στο πλαίσιο των υφιστάμενων οικονομικών πόρων, ενός διαλόγου με αρμόδιους μελετητές, ακαδημαϊκούς φορείς και εμπειρογνώμονες, μέσω ενός ετήσιου σεμιναρίου και/ή άλλων κατάλληλων μέσων, σε συνεννόηση με την Επιτροπή.

κ) Να ταξινομεί, αξιολογεί, παρακολουθεί και υποβάλει εκθέσεις και να διατυπώνει συστάσεις σχετικά με την εφαρμογή των μέτρων, συμπεριλαμβανομένης και της εφαρμογής του μέτρου της παραγράφου 1 της παρούσας απόφασης στο βαθμό που σχετίζονται με την πρόληψη της εγκληματικής κατάχρησης του Διαδικτύου από τον ISIL, την Αλ-Κάιντα και άλλα σχετιζόμενα φυσικά πρόσωπα, ομάδες, επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα, τα οποία θα συμπεριληφθούν στην τακτική έκθεση της Ομάδας Παρακολούθησης όπως περιγράφεται στο εδάφιο (α) του παραρτήματος. Να συντάσσει μελέτες περιπτώσεων, όπου απαιτείται, και να διερευνά σε βάθος κάθε άλλο σχετικό θέμα, σύμφωνα με τις οδηγίες της Επιτροπής.

κα) Να διαβουλεύεται με τα Κράτη Μέλη και άλλους συναφείς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων της Διεθνούς Ένωσης Αεροπορικών Μεταφορών (ΙΑΤΑ), της Διεθνούς Οργάνωσης Πολιτικές Αεροπορίας (ICAO), του Παγκόσμιου Οργανισμού Τελωνείων (WCO), της ΙΝΤΕΡΠΟΛ, της Ομάδας Εργασίας επί των Χρηματοοικονομικών Δράσεων (FATF) και των περιφερειακών της φορέων, καθώς επίσης και με τον Εκπαιδευτικό, Επιστημονικό και Πολιτιστικό Οργανισμό των Ηνωμένων Εθνών (UNESCO), συμπεριλαμβανομένου του τακτικού διαλόγου με Αντιπροσώπους στη Νέα Υόρκη και στις πρωτεύουσες κρατών, λαμβάνοντας υπόψη τις παρατηρήσεις τους, ιδίως όσον αφορά σε τυχόν ζητήματα τα οποία μπορεί να περιλαμβάνονται στις εκθέσεις της Ομάδας Παρακολούθησης που αναφέρονται στην παράγραφο (α) αυτού του παραρτήματος, όπως κενά και προκλήσεις στην εφαρμογή από τα Κράτη των μέτρων που αναφέρονται στην παρούσα απόφαση.

κβ) Να διαβουλεύεται, εμπιστευτικά, με τις υπηρεσίες πληροφοριών και ασφαλείας των Κρατών Μελών, μεταξύ άλλων μέσω περιφερειακών συναντήσεων, προκειμένου να διευκολύνεται η ανταλλαγή πληροφοριών και να ενισχύεται η επιβολή των μέτρων.

κγ) Να διαβουλεύεται με τα Κράτη Μέλη, αρμόδιους αντιπροσώπους του ιδιωτικού τομέα, συμπεριλαμβανομένων και των χρηματοπιστωτικών επιχειρήσεων και επαγγελμάτων, και με διεθνείς και περιφερειακούς οργανισμούς, περιλαμβανομένης της FATF και των περιφερειακών της φορέων, για να προάγει την ενημέρωση και να διευρύνει τη συμμόρφωση και να ενημερώνεται σχετικά με την πρακτική εφαρμογή της δέσμευσης περιουσιακών στοιχείων και να εκπονεί προτάσεις για την ενίσχυση της εφαρμογής αυτού του μέτρου.

(κδ) Να διαβουλεύεται με τα Κράτη Μέλη, αρμόδιους αντιπροσώπους του ιδιωτικού τομέα, και διεθνείς και περιφερειακούς οργανισμούς, συμπεριλαμβανομένων της ICAO, ΙΑΤΑ, WCO και της ΙΝΤΕΡΠΟΛ, για να προάγει την ενημέρωση και να διευρύνει τη συμμόρφωση και να ενημερώνεται σχετικά με την πρακτική εφαρμογή της απαγόρευσης ταξιδιών, περιλαμβανομένης της χρήσης εκ των προτέρων πληροφοριών για τους επιβάτες που παρέχονται από επιχειρήσεις πολιτικής αεροπορίας σε Κράτη Μέλη και να εκπονεί συστάσεις για την ενίσχυση της εφαρμογής αυτού του μέτρου.

κε) Να διαβουλεύεται με τα Κράτη Μέλη, αρμόδιους αντιπροσώπους διεθνών και περιφερειακών οργανισμών και με τον ιδιωτικό τομέα, σε συντονισμό με τις εθνικές αρχές ανάλογα με την περίπτωση, για να προάγει την ενημέρωση και να διευρύνει τη συμμόρφωση και να ενημερώνεται σχετικά με την πρακτική εφαρμογή του εμπάργκο όπλων, με ιδιαίτερη έμφαση σε μέτρα για την αντιμετώπιση της χρήσης αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών (IEDs) από καταχωρημένα φυσικά πρόσωπα, ομάδες, επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα και την προμήθεια των σχετικών συστατικών μέτρων που χρησιμοποιούνται για την κατασκευή αυτοσχέδιων εκρηκτικών μηχανισμών, ειδικότερα (αλλά όχι μόνο) μηχανισμών ενεργοποίησης εκρηκτικών πρόδρομων ουσιών, εκρηκτικών που χρησιμοποιούνται στο εμπόριο, πυροκροτητών, εύκαμπτων εκρηκτικών καλωδίων ή τοξικών προϊόντων.

κστ) Να συνδράμει την Επιτροπή διευκολύνοντας την παροχή βοήθειας σε σχέση με την ανάπτυξη δομών για τη βελτίωση της εφαρμογής των μέτρων, κατόπιν υποβολής αιτήματος από τα Κράτη Μέλη.

κζ) Να συνεργάζεται με την ΙΝΤΕΡΠΟΛ και τα Κράτη Μέλη προκειμένου να λαμβάνει φωτογραφίες και, σύμφωνα με την εθνική τους νομοθεσία, βιομετρικές πληροφορίες των καταχωρημένων φυσικών προσώπων για πιθανή ένταξη στις Ειδικές Γνωστοποιήσεις της ΙΝΤΕΡΠΟΛ - του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών, να συνεργάζεται με την ΙΝΤΕΡΠΟΛ για να διασφαλίσει ότι οι Ειδικές Γνωστοποιήσεις της ΙΝΤΕΡΠΟΛ - του Συμβουλίου Ασφαλείας των Ηνωμένων Εθνών υφίστανται για όλα τα καταχωρημένα φυσικά πρόσωπα, ομάδες, επιχειρήσεις και νομικά πρόσωπα. Και να συνεργάζεται επίσης με την ΙΝΤΕΡΠΟΛ, ανάλογα με την περίπτωση, για να εξετάζει πιθανές ή επιβεβαιωμένες περιπτώσεις ψευδούς ή λανθασμένης ταυτοποίησης, με σκοπό να αναφέρει στην Επιτροπή αυτές τις περιπτώσεις και να προτείνει οποιεσδήποτε συστάσεις.

κη) Να συνδράμει άλλα επικουρικά όργανα του Συμβουλίου Ασφαλείας, καθώς και τις ομάδες εμπειρογνωμόνων αυτών, κατόπιν υποβολής αιτήματος, ως προς της βελτίωση της συνεργασίας τους με την ΙΝΤΕΡΠΟΛ, όπως αναφέρεται στην απόφαση 1699 (2006), και να εργάζεται, σε διαβούλευση με τη Γραμματεία για να τυποποιήσει τη μορφή όλων των καταλόγων κυρώσεων των Ηνωμένων Εθνών και του Ενοποιημένου Καταλόγου Κυρώσεων έτσι ώστε να διευκολύνει την εφαρμογή από τις εθνικές αρχές.

κθ) Να υποβάλει εκθέσεις προς την Επιτροπή, σε τακτική βάση, ή όποτε το ζητήσει η Επιτροπή, μέσω προφορικών και/ή γραπτών ενημερώσεων για το έργο της Ομάδας Παρακολούθησης, συμπεριλαμβανομένων και των επισκέψεων στα Κράτη Μέλη και των δραστηριοτήτων της.

λ) Να εκπληρώνει οποιοδήποτε άλλο καθήκον που θα καθοριστεί από την Επιτροπή.

Τα υποκειμενικά και αντικειμενικά όρια της συμφωνίας περί διαιτησίας

ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ

Ποινικός Κώδικας Ι