logo-print

Παράρτημα II - Υπουργική Απόφαση Φ.4710/ΑΣ10089/14.2.2018

Σύμφωνα με την παράγραφο 60 της παρούσας απόφασης, το Γραφείο του Διαμεσολαβητή θα εξουσιοδοτείται να εκτελεί τα ακόλουθα καθήκοντα μετά την παραλαβή ενός αιτήματος διαγραφής το οποίο υποβάλλεται από ή για λογαριασμό ενός φυσικού προσώπου, ομάδας, επιχείρησης ή νομικού προσώπου, που είναι καταχωρημένα στον Κατάλογο Κυρώσεων του ISIL (Da"esh) και της Αλ-Κάιντα ή από το νόμιμο εκπρόσωπο ή τον κληρονόμο του εν λόγω φυσικού προσώπου, ομάδας, επιχείρησης ή νομικού προσώπου («ο αιτών»).

Το Συμβούλιο υπενθυμίζει ότι τα Κράτη Μέλη δεν επιτρέπεται να υποβάλουν αιτήματα διαγραφής για λογαριασμό ενός φυσικού προσώπου, ομάδας, επιχείρησης ή νομικού προσώπου στο γραφείο του Διαμεσολαβητή.

Συλλογή πληροφοριών (τέσσερις μήνες)

1. Μετά τη λήψη ενός αιτήματος διαγραφής, ο Διαμεσολαβητής θα:

(α) Βεβαιώνει στον αιτούντα την παραλαβή του αιτήματος διαγραφής,

(β) Ενημερώνει τον αιτούντα για τη γενική διαδικασία εξέτασης των αιτημάτων διαγραφής,

(γ) Απαντά σε συγκεκριμένες ερωτήσεις από τον αιτούντα σχετικά με τις διαδικασίες της Επιτροπής,

(δ) Ενημερώνει τον αιτούνται σε περίπτωση που το αίτημα δεν επιλαμβάνεται επαρκώς των αρχικών κριτηρίων χαρακτηρισμού, όπως ορίζονται στην παράγραφο 2 της παρούσας απόφασης, και το επιστρέφει στον αιτούνται προς εξέταση από αυτόν, και

(ε) Επαληθεύει εάν το αίτημα είναι νέο αίτημα ή ένα επαναλαμβανόμενο αίτημα και εάν είναι επαναλαμβανόμενο αίτημα προς το Διαμεσολαβητή και δεν περιλαμβάνει οποιαδήποτε συμπληρωματική πληροφορία, το επιστρέφει τον αιτούντα, με την κατάλληλη εξήγηση, για εξέταση από αυτόν.

2. Για αιτήματα διαγραφής που δεν επιστρέφονται στον αιτούντα, ο Διαμεσολαβητής θα διαβιβάζει αμέσως το αίτημα διαγραφής προς τα μέλη της Επιτροπής, τα προτείνοντα Κράτη, τα Κράτη κατοικίας και εθνικότητας ή σύστασης, τους αρμόδιους φορείς των Ηνωμένων Εθνών, και οποιαδήποτε άλλα Κράτη θεωρούνται από το Διαμεσολαβητή ως σχετιζόμενα. Ο Διαμεσολαβητής θα ζητά από τα εν λόγω Κράτη ή τους αρμόδιους φορείς των Ηνωμένων Εθνών να παράσχουν, εντός τεσσάρων μηνών, οποιαδήποτε πρόσθετη πληροφορία σχετικά με το αίτημα διαγραφής. Ο Διαμεσολαβητής μπορεί να εμπλακεί σε διάλογο με τα Κράτη αυτά προκειμένου να εξετάσει:

(α) Τις απόψεις αυτών των Κρατών για το αν θα πρέπει να ικανοποιηθεί το αίτημα διαγραφής, και

(β) Πληροφορίες, ερωτήματα ή αιτήματα για παροχή διευκρινήσεων τα οποία τα Κράτη αυτά θα ήθελαν να γνωστοποιηθούν στον αιτούντα σχετικά με το αίτημα διαγραφής, συμπεριλαμβανομένων και τυχόν πληροφοριών ή μέτρων που μπορούν να αναληφθούν από έναν αιτούντα, προκειμένου να αποσαφηνίσει το αίτημα διαγραφής.

3. Όπου όλα τα προτείνοντα Κράτη που διαβουλεύτηκαν με το Διαμεσολαβητή δεν έχουν αντίρρηση για τη διαγραφή του αιτούντος, ο Διαμεσολαβητής μπορεί να συντομεύσει την περίοδο συλλογής των πληροφοριών, ανάλογα με την περίπτωση.

4. Ο Διαμεσολαβητής θα διαβιβάζει επίσης το αίτημα διαγραφής αμέσως στην Ομάδα Παρακολούθησης, η οποία θα παρέχει στο Διαμεσολαβητή εντός τεσσάρων μηνών:

(α) Όλες τις πληροφορίες που είναι διαθέσιμες στην Ομάδα Παρακολούθησης οι οποίες είναι σχετικές με το αίτημα διαγραφής, συμπεριλαμβανομένων και των δικαστικών αποφάσεων και των διαδικασιών, των ειδησεογραφικών αναφορών και πληροφοριών που τα Κράτη ή οι αρμόδιοι διεθνείς Οργανισμοί έχουν, στο παρελθόν, ανταλλάξει με την Επιτροπή ή την Ομάδα Παρακολούθησης,

(β) Βασισμένες σε πραγματικά περιστατικά εκτιμήσεις των πληροφοριών που παρέχονται από τον αιτούντα, οι οποίες σχετίζονται με το αίτημα διαγραφής, και

(γ) Ερωτήσεις ή αιτήματα για παροχή διευκρινίσεων που η Ομάδα Παρακολούθησης θα ήθελε να υποβληθούν στον αιτούντα σχετικά με το αίτημα διαγραφής.

5. Στο τέλος αυτής της τετράμηνης περιόδου συγκέντρωσης πληροφοριών, ο Διαμεσολαβητής θα υποβάλλει έγγραφη ενημέρωση προς την Επιτροπή σχετικά με την πρόοδο που έχει σημειωθεί μέχρι τότε, καθώς και λεπτομέρειες σχετικά με το ποια Κράτη έχουν παράσχει πληροφορίες και οποιεσδήποτε σημαντικές δυσκολίες που αντιμετώπισε. Ο Διαμεσολαβητής μπορεί να παρατείνει αυτήν την περίοδο, μία φορά, για διάστημα ως δύο μηνών, εφόσον εκτιμά ότι απαιτείται περισσότερος χρόνος για τη συγκέντρωση πληροφοριών, λαμβάνοντας δεόντως υπόψη τα αιτήματα των Κρατών Μελών για πρόσθετο χρόνο για την παροχή πληροφοριών.

Διάλογος (δύο μήνες)

6. Μόλις ολοκληρωθεί η περίοδος συγκέντρωσης των πληροφοριών, ο Διαμεσολαβητής θα διευκολύνει μια δίμηνη περίοδο διαβουλεύσεων, η οποία μπορεί να περιλαμβάνει διάλογο με τον αιτούντα. Λαμβάνοντας δεόντων υπόψη τα αιτήματα για πρόσθετο χρόνο, ο Διαμεσολαβητής μπορεί να παρατείνει την περίοδο αυτήν μία φορά για διάστημα μέχρι δύο μηνών εφόσον εκτιμά ότι απαιτείται περισσότερος χρόνος για τις διαβουλεύσεις και τη σύνταξη της Συνολικής Έκθεσης η οποία περιγράφεται στην παράγραφο 8 κατωτέρω. Ο Διαμεσολαβητής μπορεί να συντομεύσει την εν λόγω χρονική περίοδο, αν εκτιμά ότι απαιτείται λιγότερος χρόνος.

7. Κατά τη διάρκεια της εν λόγω περιόδου διαβουλεύσεων, ο Διαμεσολαβητής:

(α) Μπορεί να υποβάλει στον αιτούνται ερωτήσεις, είτε προφορικά είτε γραπτά, ή να ζητήσει πρόσθετες πληροφορίες ή διευκρινήσεις που μπορεί να βοηθήσουν στην εξέταση του αιτήματος από την Επιτροπή, συμπεριλαμβανομένων και τυχόν ερωτήσεων ή αιτημάτων παροχής πληροφοριών που λαμβάνονται από τα σχετιζόμενα Κράτη, την Επιτροπή και την Ομάδα Παρακολούθησης.

(β) Θα πρέπει να ζητά από τον αιτούντα μια υπογεγραμμένη δήλωση στην οποία ο αιτών θα δηλώνει ότι δεν διατηρεί σχέση με την Αλ-Κάιντα, το ISIL, ή οποιονδήποτε πυρήνα, θυγατρική, αποσχισμένη ομάδα, ή παράγωγά τους, και δεσμεύεται να μην συνδεθεί με την Αλ-Κάιντα ή το ISIL στο μέλλον.

(γ) Θα πρέπει να συναντάται με τον αιτούντα, στο μέτρο του δυνατού.

(δ) Θα διαβιβάζει τις απαντήσεις από τον αιτούντα στα σχετιζόμενα Κράτη, την Επιτροπή και την Ομάδα Παρακολούθησης και θα παρακολουθεί την υπόθεση του αιτούντα σε σχέση με ελλιπείς απαντήσεις εκ μέρους του.

(ε) Θα συντονίζεται με τα Κράτη Μέλη, την Επιτροπή και την Ομάδα Παρακολούθησης όσον αφορά σε τυχόν επιπλέον πληροφορίες που απαιτούνται από τον αιτούντα ή σε απαντήσεις προς τον αιτούντα.

(στ) Κατά τη διάρκεια των φάσεων συγκέντρωσης πληροφοριών ή διαλόγου, ο Διαμεσολαβητής μπορεί να ανταλλάσσει με τα σχετιζόμενα Κράτη τις πληροφορίες που παρέχονται από ένα Κράτος συμπεριλαμβανομένης και της θέσης του εν λόγω Κράτους σχετικά με το αίτημα διαγραφής, εάν συναινεί το Κράτος το οποίο έδωσε τις πληροφορίες.

(ζ) Κατά τη διάρκεια των φάσεων της συγκέντρωσης πληροφοριών και του διαλόγου και κατά την κατάρτιση της έκθεσης, ο Διαμεσολαβητής δεν θα γνωστοποιεί οποιεσδήποτε πληροφορίες ανταλλάσσονται με ένα Κράτος, σε εμπιστευτική βάση, χωρίς τη ρητή έγγραφη συναίνεση του εν λόγω Κράτους, και

(η) Κατά τη διάρκεια της φάσης του διαλόγου, ο Διαμεσολαβητής θα λαμβάνει σοβαρά υπόψη τις απόψεις των προτεινόντων Κρατών, καθώς επίσης και άλλων Κρατών Μελών που παρέχουν σχετικές πληροφορίες ιδίως εκείνων των Κρατών Μελών που πλήττονται περισσότερο από τις πράξεις ή τις διασυνδέσεις που οδήγησαν στην αρχική καταχώριση.

8. Με την ολοκλήρωση της περιόδου διαβούλευσης που περιγράφεται προηγουμένως, ο Διαμεσολαβητής με τη συνδρομή της Ομάδας Παρακολούθησης, θα συντάσσει και θα κυκλοφορεί στην Επιτροπή μια Συνολική Έκθεση η οποία αποκλειστικά θα:

(α) Συνοψίζει και, ανάλογα με την περίπτωση, διευκρινίζει όλες τις πηγές των πληροφοριών που είναι στη διάθεση του Διαμεσολαβητή και σχετίζονται με το αίτημα διαγραφής. Η έκθεση θα σέβεται τα εμπιστευτικά στοιχεία των επικοινωνιών των Κρατών Μελών με το Διαμεσολαβητή,

(β) Περιγράφει τις δραστηριότητες του Διαμεσολαβητή σε σχέση με το εν λόγω αίτημα διαγραφής, περιλαμβανομένου και του διαλόγου με τον αιτούντα, και

(γ) Με βάση την ανάλυση όλων των πληροφοριών που είναι στη διάθεση του Διαμεσολαβητή και την πρόταση του Διαμεσολαβητή, θα εκθέτει στην Επιτροπή τα κύρια επιχειρήματα που αφορούν το αίτημα διαγραφής. Η σύσταση πρέπει να αναφέρει τις απόψεις του Διαμεσολαβητή σε σχέση με τη διαγραφή κατά το χρόνο της εξέτασης του αιτήματος διαγραφής.

Συζήτηση στην Επιτροπή

9. Αφού παρασχεθεί στην Επιτροπή χρόνος δεκαπέντε ημερών προκειμένου να επανεξετάσει τη Συνολική Έκθεση σε όλες τις επίσημες γλώσσες των Ηνωμένων Εθνών, ο Πρόεδρος της Επιτροπής θα θέσει το αίτημα διαγραφής στην ημερήσια διάταξη της Επιτροπής προς εξέταση.

10. Όταν η Επιτροπή εξετάζει το αίτημα διαγραφής, ο Διαμεσολαβητής θα υποβάλει τη Συνολική Έκθεση αυτοπροσώπως και θα απαντά στις ερωτήσεις των μελών της Επιτροπής σχετικά με το αίτημα.

11. Η εξέταση από την Επιτροπή της Συνολικής Έκθεσης θα ολοκληρώνεται το αργότερο εντός τριάντα ημερών από την ημερομηνία κατά την οποία η Συνολική Έκθεση υποβάλλεται προς εξέταση στην Επιτροπή.

12. Αφού η Επιτροπή ολοκληρώσει την εξέταση της Συνολικής Έκθεσης, ο Διαμεσολαβητής μπορεί να γνωστοποιήσει τη σύσταση σε όλα τα οικεία Κράτη Μέλη.

13. Με αίτηση ενός προτείνοντος Κράτους, Κράτους εθνικότητας, κατοικίας ή σύστασης, και με την έγκριση της Επιτροπής, ο Διαμεσολαβητής μπορεί να παρέχει ένα αντίγραφο της Συνολικής Έκθεσης, με οποιεσδήποτε διορθώσεις θεωρούνται απαραίτητες από την Επιτροπή, σε αυτά τα Κράτη, μαζί με μια γνωστοποίηση προς τα εν λόγω Κράτη η οποία θα επιβεβαιώνει ότι:

(α) Όλες οι αποφάσεις για την ανακοίνωση πληροφοριών από τις Συνολικές Εκθέσεις του Διαμεσολαβητή, περιλαμβανομένου του αντικειμένου των πληροφοριών, λαμβάνονται από την Επιτροπή κατά την κρίση της και κατά περίπτωση.

(β) Η Συνολική Έκθεση αντικατοπτρίζει τη βάση για τη σύσταση του Διαμεσολαβητή και δεν είναι αποδοτέα σε κάποιο μέλος της Επιτροπής ατομικά, και

(γ) Η Συνολική Έκθεση, και οποιεσδήποτε πληροφορίες που περιέχονται σε αυτήν, θα θεωρούνται αυστηρά εμπιστευτικές και δεν θα ανακοινώνονται στον αιτούντα ή σε οποιοδήποτε άλλο Κράτος μέλος χωρίς την έγκριση της Επιτροπής.

14. Στις περιπτώσεις που ο Διαμεσολαβητής προτείνει τη διατήρηση της καταχώρισης, η υποχρέωση των Κρατών να λαμβάνουν τα μέτρα που περιγράφονται στην παράγραφο 1 της παρούσας απόφασης θα παραμένει σε ισχύ για το εν λόγω φυσικό πρόσωπο, ομάδα, επιχείρηση ή νομικό πρόσωπο, εκτός εάν ένα μέλος της Επιτροπής υποβάλλει αίτημα διαγραφής το οποίο η Επιτροπή θα εξετάζει με τις συνήθεις διαδικασίες λήψης απόφασης με συναίνεση.

15. Στις περιπτώσεις που ο Διαμεσολαβητής προτείνει στην Επιτροπή να εξετάσει τη διαγραφή, η υποχρέωση των Κρατών Μελών να λαμβάνουν τα μέτρα που περιγράφονται στην παράγραφο 1 της παρούσας απόφασης θα τερματίζεται σε σχέση με αυτό το φυσικό πρόσωπο, ομάδα, επιχείρηση ή νομικό πρόσωπο, 60 ημέρες από τότε που η Επιτροπή θα ολοκληρώσει την εξέταση μιας Συνολικής Έκθεσης του Διαμεσολαβητή, σύμφωνα με το παρόν Παράρτημα ΙΙ, συμπεριλαμβανομένης και της παραγράφου 7 (η), εκτός εάν η Επιτροπή αποφασίσει ομόφωνα, πριν από το τέλος αυτής της περιόδου των 60 ημερών, ότι η υποχρέωση θα παραμένει σε ισχύ, για το εν λόγω φυσικό πρόσωπο, ομάδα, επιχείρηση ή νομικό πρόσωπο, με την προϋπόθεση ότι, σε περιπτώσεις όπου δεν υφίσταται ομοφωνία, ο Πρόεδρος, κατόπιν υποβολής αιτήματος ενός μέλους της Επιτροπής, θα υποβάλει το ερώτημα εάν πρέπει να διαγραφεί το εν λόγω φυσικό πρόσωπο, ομάδα, επιχείρηση ή νομικό πρόσωπο στο Συμβούλιο Ασφαλείας, για έκδοση απόφασης εντός 60 ημερών, και υπό την προϋπόθεση περαιτέρω ότι, στην περίπτωση που υποβληθεί ένα τέτοιο αίτημα, η υποχρέωση των Κρατών να λαμβάνουν τα μέτρα που περιγράφονται στην παράγραφο 1 της παρούσας απόφασης θα παραμένει σε ισχύ για την περίοδο αυτή, σε σχέση με το εν λόγω φυσικό πρόσωπο, ομάδα, επιχείρηση ή νομικό πρόσωπο, μέχρις ότου ληφθεί απόφαση για το ζήτημα από το Συμβούλιο Ασφαλείας.

16. Μετά την ολοκλήρωση της διαδικασίας που περιγράφεται στις παραγράφους 61 και 62 της παρούσας απόφασης, η Επιτροπή θα γνωρίζει στο Διαμεσολαβητή, εντός 60 ημερών, εάν τα μέτρα που περιγράφονται στην παράγραφο 1 θα διατηρηθούν σε ισχύ ή θα τερματιστούν, και θα εγκρίνει και μια επικαιροποιημένη περίληψη των λόγων για καταχώριση, όπου απαιτείται. Σε περιπτώσεις κατά τις οποίες η Επιτροπή ενημερώνει τον Διαμεσολαβητή ότι έχει ακολουθήσει τις συστάσεις του, ο Διαμεσολαβητής θα ενημερώνει αμέσως τον Αιτούντα σχετικά με την απόφαση της Επιτροπής και θα υποβάλλει στην Επιτροπή, προς εξέταση από αυτήν, μια περίληψη της ανάλυσης που περιλαμβάνεται στη Συνολική Έκθεση. Η Επιτροπή θα εξετάζει την περίληψη εντός 30 ημερών από την απόφαση για τη διατήρηση ή τερματισμό της καταχώρισης, και θα διαβιβάζει τις απόψεις της επί της περίληψης στον Διαμεσολαβητή. Ο σκοπός της εξέτασης από την Επιτροπή είναι η διερεύνηση τυχόν θεμάτων ασφαλείας, συμπεριλαμβανομένης της υποχρέωσης να διαπιστώσει εάν κάποιες εμπιστευτικές πληροφορίες προς την Επιτροπή έχουν εσφαλμένα συμπεριληφθεί στην περίληψη. Μετά την εξέταση από την Επιτροπή, ο Διαμεσολαβητής θα διαβιβάζει την περίληψη προς τον Αιτούντα. Η περίληψη θα περιγράφει με ακρίβεια τους κύριους λόγους της σύστασης του Διαμεσολαβητή, όπως αυτοί διατυπώνονται στην ανάλυση του Διαμεσολαβητή. Στην επικοινωνία του με τον Αιτούντα, ο Διαμεσολαβητής θα διευκρινίζει ότι η περίληψη της ανάλυσης δεν αντικατοπτρίζει τις απόψεις της Επιτροπής ή οποιωνδήποτε μελών της. Σε περίπτωση που διατηρείται η καταχώριση, η περίληψη της ανάλυσης θα καλύπτει τα επιχειρήματα για διαγραφή της καταχώρισης του Αιτούντα στα οποία απάντησε ο Διαμεσολαβητής. Σε περίπτωση διαγραφής της καταχώρισης, η περίληψη θα περιλαμβάνει τα σημεία - κλειδιά της ανάλυσης του Διαμεσολαβητή. Στις περιπτώσεις που η Επιτροπή ενημερώνει το Διαμεσολαβητή ότι δεν ακολούθησε τις συστάσεις του ή ότι ο Πρόεδρος έχει υποβάλει το ερώτημα στο Συμβούλιο Ασφαλείας σύμφωνα με την παράγραφο 15 του παρόντος Παραρτήματος, η Επιτροπή θα ενημερώνει τον Διαμεσολαβητή εντός 30 ημερών από την απόφαση της ή την απόφαση του Συμβουλίου, για τους λόγους της απόφασης, προς ενημέρωση του Αιτούντα. Οι λόγοι θα ανταποκρίνονται στα βασικά επιχειρήματα του Αιτούντα.

17. Αφού ο Διαμεσολαβητής θα έχει λάβει από την Επιτροπή ενημέρωση, σύμφωνα με την παράγραφο 16 του Παραρτήματος ΙΙ, αν τα μέτρα της παραγράφου 1 πρόκειται να διατηρηθούν, ο Διαμεσολαβητής θα στείλει στον αιτούντα μια επιστολή, ένα αντίγραφο της οποίας θα έχει ήδη διαβιβάσει την Επιτροπή, η οποία:

(α) Θα γνωστοποιεί το αποτέλεσμα της αίτησης,

(β) Θα περιγράφει στο μέτρο του δυνατού και με βάση τη Συνολική Έκθεση του Διαμεσολαβητή, τη διαδικασία και τις δημοσιοποιήσιμες πραγματικές πληροφορίες που συγκεντρώθηκαν από το Διαμεσολαβητή, και

(γ) Θα διαβιβάζει όλες τις πληροφορίες εκ μέρους της Επιτροπής σχετικά με την απόφαση, που δόθηκαν στο Διαμεσολαβητή, σύμφωνα με την παράγραφο 16 του Παραρτήματος II ανωτέρω.

18. Σε κάθε επικοινωνία με τον αιτούντα, ο Διαμεσολαβητής θα σέβεται τον εμπιστευτικό χαρακτήρα των συζητήσεων της Επιτροπής και την εμπιστευτική επικοινωνία μεταξύ του Διαμεσολαβητή και των Κρατών Μελών.

19. Ο Διαμεσολαβητής μπορεί να ανακοινώνει στον αιτούντα, καθώς επίσης και σε αυτά τα Κράτη που σχετίζονται με μια υπόθεση αλλά δεν είναι μέλη της Επιτροπής, το στάδιο στο οποίο έχει φτάσει η διαδικασία.

Άλλα καθήκοντα του Γραφείου του Διαμεσολαβητή

20. Εκτός από τα καθήκοντα που περιγράφονται ανωτέρω, ο Διαμεσολαβητής θα:

(α) Διανέμει δημοσιοποιήσιμες πληροφορίες σχετικά με τις διαδικασίες της Επιτροπής, συμπεριλαμβανομένων και των κατευθυντήριων οδηγιών της Επιτροπής, των ενημερωτικών δελτίων και άλλων εγγράφων που συντάσσει η Επιτροπή.

(β) Σε περίπτωση που η διεύθυνση είναι γνωστή, θα ενημερώνει τα φυσικά ή νομικά πρόσωπα σχετικά με την κατάσταση της καταχώρισής τους, αφού η Γραμματεία θα έχει επίσημα ενημερώσει τη Μόνιμη Αντιπροσωπεία του Κράτους ή των Κρατών, σύμφωνα με την παράγραφο 79 της παρούσας απόφασης, και

(γ) Θα υποβάλλει εξαμηνιαίες εκθέσεις, οι οποίες θα παρουσιάζουν συνοπτικά τις δραστηριότητες του Διαμεσολαβητή στο Συμβούλιο Ασφαλείας.

Κλινικές δοκιμές φαρμάκων - Συμβάσεις ευθύνη και ειδικά ζητήματα Αστικού Δικαίου

ΑΙΚΑΤΕΡΙΝΗ ΣΚΟΥΤΕΛΗ

Κλινικές δοκιμές φαρμάκων - Συμβάσεις ευθύνη και ειδικά ζητήματα Αστικού Δικαίου

Αοριστία και Νομική Αβασιμότητα της Αγωγής
send