logo-print

Άρθρο 28 - Νόμος 4520/2018 - Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και Οργάνωσης

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

22/02/2018

Υπό κωδικοποίηση
Ιδιωτικό Ασφαλιστικό Δίκαιο Ζ έκδοση
Εργατικό Δίκαιο - Ατομικές εργασιακές σχέσεις - Ε έκδοση

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΡΔΕΛΗΣ

1. Η Διεύθυνση Ανθρώπινου Δυναμικού και Οργάνωσης διαρθρώνεται στις ακόλουθες οργανικές μονάδες:

α) Τμήμα ανθρώπινου δυναμικού

β) Τμήμα εκπαίδευσης, οργάνωσης και απλούστευσης διαδικασιών

γ) Τμήμα κεντρικού πρωτοκόλλου, εξυπηρέτησης και συμβουλευτικής υποστήριξης

δ) Τμήμα λειτουργικής μέριμνας και εποπτείας υποδομών, υλικών και αποθηκών.

2. Επιχειρησιακοί στόχοι της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού και Οργάνωσης είναι οι εξής:

α) η παρακολούθηση, ο συντονισμός και έλεγχος του έργου των οργανικών μονάδων που υπάγονται σ’ αυτήν με στόχο την αποτελεσματική και αποδοτική τους λειτουργία, καθώς και η συνεργασία με τις άλλες υπηρεσίες του Οργανισμού για θέματα ανθρώπινου δυναμικού και οργάνωσης,

β) η διαχείριση και η εισήγηση στην Διοίκηση για όλα τα θέματα που αφορούν την υπηρεσιακή κατάσταση, επιμόρφωση, εκπαίδευση και επαγγελματική εξέλιξη και ανάπτυξη του ανθρώπινου δυναμικού του Οργανισμού,

γ) η ευθύνη για την εκτίμηση και την εισήγηση αναφορικά με τον αριθμό του αναγκαίου προσωπικού, τους κλάδους, τις κατηγορίες και τις ειδικότητες προέλευσής του και την ορθολογική κατανομή του, στις οργανικές μονάδες του Οργανισμού,

δ) η παρακολούθηση και αξιολόγηση σε συνεργασία με τις λοιπές οργανικές μονάδες του Οργανισμού της αποτελεσματικότητας όλων των διοικητικών διαδικασιών και η εισήγηση για τον ανασχεδιασμό και τη μέγιστη δυνατή απλούστευσή τους, με στόχο τη συνεχή αναβάθμιση της ποιότητας των παρεχόμενων υπηρεσιών,

ε) η ανάπτυξη, σε συνεργασία με τις λοιπές οργανικές μονάδες του Οργανισμού, δεικτών μέτρησης της αποτελεσματικότητας και αποδοτικότητας, συναφών με τη στοχοθεσία του Οργανισμού,

στ) η υποβολή τεκμηριωμένων προτάσεων εκσυγχρονισμού της οργανωτικής διάρθρωσης του Οργανισμού,

ζ) η υλοποίηση μέτρων που αφορούν τις συνθήκες του εργασιακού περιβάλλοντος και την ικανοποίηση των αναγκών του προσωπικού,

η) η εισήγηση για την ανάπτυξη του συστήματος ενημέρωσης, πληροφόρησης και συμβουλευτικής υποστήριξης των συναλλασσομένων με τον Οργανισμό σε κεντρικό και περιφερειακό επίπεδο, ο συντονισμός των αρμοδίων οργανικών μονάδων, η παρακολούθηση της λειτουργίας του και η εισήγηση για τη λήψη διορθωτικών μέτρων,

θ) η λειτουργική και τεχνική υποστήριξη όλων των υπηρεσιών του Οργανισμού,

ι) η διαχείριση, ο συντονισμός των ενεργειών και η εισήγηση, σχετικά με την αντιμετώπιση των θεμάτων που αφορούν τους Ανταποκριτές του Οργανισμού,

ια) η τήρηση αρχείου σε έντυπη ή ηλεκτρονική μορφή όλων των νόμων, κανονιστικών πράξεων, εγκυκλίων και εγγράφων οδηγιών της Διοίκησης,

ιβ) η συγκρότηση των πάσης φύσεως συλλογικών οργάνων, συμβουλίων, επιτροπών, ομάδων εργασίας, ομάδων διοίκησης έργου,

ιγ) η κωδικοποίηση της νομοθεσίας που διέπει τον Οργανισμό.

3. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Ανθρώπινου Δυναμικού και Οργάνωσης κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων της ως εξής:

α) Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού:

αα) η μέριμνα, η διαχείριση, η εκτέλεση όλων των απαραίτητων διαδικαστικών ενεργειών, η εισήγηση και η έκδοση αποφάσεων για κάθε ζήτημα που αφορά την υπηρεσιακή κατάσταση και την εν γένει εξέλιξη του προσωπικού του Οργανισμού, συμπεριλαμβανομένων και των ειδικών συμβούλων, συνεργατών και μετακλητών υπαλλήλων και ιδίως τις προσλήψεις, τους διορισμούς, τις αναλήψεις υπηρεσίας, τις άδειες, τις προκηρύξεις-προσκλήσεις για μετατάξεις, τις προαγωγές, τις αποσπάσεις, τοποθετήσεις, μετακινήσεις, μεταθέσεις, παύσεις, παραιτήσεις,

ββ) η τήρηση και διαρκής ενημέρωση των ατομικών φακέλων και του Μητρώου του προσωπικού, σε έντυπη ή/και ηλεκτρονική μορφή, με όλα τα απαραίτητα έγγραφα στοιχεία και δεδομένα και η παροχή τους στους αρμόδιους φορείς,

γγ) η διαχείριση θεμάτων που αφορούν το ωράριο εργασίας του προσωπικού όλων των υπηρεσιών του Οργανισμού, η επιμέλεια για την καθημερινή τήρησή του σε συνεργασία με όλες τις οργανικές μονάδες του και η σχετική ενημέρωση της Διοίκησης του οργανισμού,

δδ) ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν την εφαρμογή του πειθαρχικού δικαίου και την κίνηση της σχετικής διαδικασίας, για την επιβολή των προβλεπόμενων πειθαρχικών κυρώσεων,

εε) η υποστήριξη της λειτουργίας των Υπηρεσιακών Συμβουλίων του Οργανισμού με την παροχή όλων των αναγκαίων στοιχείων των ατομικών υπηρεσιακών φακέλων του προσωπικού, 

στστ) η μέριμνα για την κατάρτιση, αξιολόγηση και ανασχεδίαση περιγραμμάτων καθηκόντων και προσόντων των θέσεων εργασίας,

ζζ) η μέριμνα για την ανάπτυξη και εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών και μεθόδων εργασίας για την αύξηση της παραγωγικότητας των υπαλλήλων του Οργανισμού,

ηη) η μέριμνα για την τήρηση Μητρώου Ανταποκριτών και η εισήγηση για τον ορισμό και την παύση τους, τις ικανότητες, τις δεξιότητες και τους τρόπους, μεθόδους και εργαλεία για την αξιολόγηση του έργου τους και εν γένει για κάθε ζήτημα που αφορά τους Ανταποκριτές, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία, η μέριμνα για την ενημέρωση των Ανταποκριτών για κάθε ζήτημα που αφορά τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις, που απορρέουν από τη σχέση τους με τον Οργανισμό,

θθ) η παροχή απόψεων και η αποστολή στοιχείων στα δικαστήρια, σε συνεργασία με το Γραφείο Νομικού Συμβούλου του Κράτους, για ζητήματα αρμοδιότητας του Τμήματος,

ιι) η εν γένει διαχείριση των ζητημάτων που αφορούν συνεργαζόμενα -συμβαλλόμενα με τον Οργανισμό πρόσωπα, όπως είναι οι δικηγόροι, 

ιαια) η χορήγηση βεβαιώσεων, σχετικών με τις αρμοδιότητες του Τμήματος, για κάθε νόμιμη χρήση.

β) Τμήμα Εκπαίδευσης, Οργάνωσης και Απλούστευσης Διαδικασιών:

αα) ο χειρισμός των θεμάτων οργάνωσης και λειτουργίας του Οργανισμού, η διαχείριση των αλλαγών, η μελέτη και η τεκμηριωμένη εισήγηση μέτρων οργανωτικού ανασχεδιασμού, θέσπισης διαδικασιών και εξορθολογισμού της λειτουργίας των υπηρεσιών του,

ββ) η μελέτη και η εισήγηση νομοθετικών ή κανονιστικών ρυθμίσεων για την διοικητική οργάνωση των υπηρεσιών,

γγ) η μελέτη, εισήγηση, παρακολούθηση και αξιολόγηση της εφαρμογής μέτρων για την απλούστευση γραφειοκρατικών τύπων και διαδικασιών και την κατάργηση περιττών διατυπώσεων,

δδ) η επεξεργασία των στοιχείων της ηλεκτρονικής βάσης δεδομένων που τηρείται από το Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού όσον αφορά τον αριθμό και τις αριθμητικές μεταβολές του προσωπικού του Οργανισμού, τις οργανικές θέσεις, τους κλάδους, τις κατηγορίες και ειδικότητες προέλευσής του, καθώς και η εισήγηση για την ορθολογική κατανομή του προσωπικού και των οργανικών θέσεων στις οργανικές μονάδες, με συνεκτίμηση των προτάσεων όλων των Διευθύνσεων,

εε) η μέριμνα για την έκδοση και δημοσίευση στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως των κανονιστικών πράξεων μεταβίβασης αρμοδιοτήτων ή εξουσιοδότησης υπογραφής, του Διοικητικού Συμβουλίου, του Διοικητή του Οργανισμού ή άλλων οργάνων, σε υφιστάμενα όργανα, 

στστ) η εφαρμογή συστημάτων στοχοθεσίας και μεθόδων μέτρησης της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας του προσωπικού και των υπηρεσιών του Οργανισμού, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες, η αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των μετρήσεων και η διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων για τη βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών του,

ζζ) η επιμέλεια για τη συγκρότηση και λειτουργία του Διοικητικού Συμβουλίου, καθώς και των Υπηρεσιακών Συμβουλίων, Επιτροπών και Ομάδων Εργασίας του Οργανισμού, η τήρηση αρχείου πρακτικών των συνεδριάσεών τους, καθώς και η μέριμνα για την κοινοποίηση των αποφάσεων αυτών στις αρμόδιες υπηρεσιακές μονάδες του Οργανισμού,

ηη) η εισήγηση για τον ορισμό εκπροσώπων του Οργανισμού σε συλλογικά όργανα, Ομάδες Εργασίας και Επιτροπές Υπουργείων ή φορέων,

θθ) η παρακολούθηση των μεταβολών της νομοθεσίας και της νομολογίας των ελληνικών και ευρωπαϊκών δικαστηρίων που σχετίζονται με τον Οργανισμό και τις λειτουργίες του, η ενημέρωση των αρμόδιων υπηρεσιών του Οργανισμού και η τήρηση αρχείου σε φυσική ή και ηλεκτρονική μορφή της σχετικής νομοθεσίας, νομολογίας, εγκυκλίων,

ιι) η δημιουργία προγραμμάτων εκπαίδευσης, κατάρτισης και επιμόρφωσης των υπαλλήλων του ΟΠΕΚΑ σε συνεργασία με τις Διευθύνσεις του Οργανισμού και με πιστοποιημένους φορείς εκπαίδευσης. 

ιαια) η επιμέλεια για τη κωδικοποίηση της νομοθεσίας του Οργανισμού και η επισήμανση των νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων του Οργανισμού που χρήζουν αποσαφήνισης, αναμόρφωσης, κωδικοποίησης ή επικαιροποίησης, σε συνεργασία με τις οργανικές μονάδες του Οργανισμού, 

ιβιβ) η συνεργασία με τις υπηρεσίες του Οργανισμού που αναλαμβάνουν την εκπόνηση ή την αποσαφήνιση των νομοθετικών ρυθμίσεων και η παροχή της αναγκαίας τεχνογνωσίας με σκοπό την τήρηση των αρχών της καλής νομοθέτησης, 

ιγιγ) η μέριμνα και ο συντονισμός των ενεργειών για τη σύνταξη, σε συνεργασία με όλες τις οργανικές μονάδες, του Επιχειρησιακού Σχεδίου Δράσης του Οργανισμού και η εισήγηση για την έγκρισή του, 

ιδιδ) η χορήγηση βεβαιώσεων, σχετικών με τις αρμοδιότητες του Τμήματος για κάθε νόμιμη χρήση.

γ) Τμήμα Κεντρικού Πρωτοκόλλου, Εξυπηρέτησης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης:

αα) η διαχείριση των εισερχόμενων εγγράφων του Οργανισμού, έντυπης ή ηλεκτρονικής μορφής, και η μέριμνα για τη χρέωση και διανομή τους στις αρμόδιες υπηρεσίες του ΟΠΕΚΑ,

ββ) η διαχείριση των εξερχόμενων εγγράφων του Οργανισμού, έντυπης ή ηλεκτρονικής μορφής και η μέριμνα για την αποστολή τους,

γγ) η εισήγηση για την έκδοση οδηγιών, η χρήση και η εν γένει διαχείριση όλων των θεμάτων που αφορούν το σύστημα ηλεκτρονικού πρωτοκόλλου του Οργανισμού, καθώς και η μέριμνα για την ανάπτυξη και τη συντήρησή του, σε συνεργασία με το Τμήμα Ανάπτυξης και Συντήρησης Μηχανογραφικού Εξοπλισμού-Δικτύων και Ασφάλειας Συστημάτων της Διεύθυνσης Πληροφορικής,

δδ) η τήρηση εμπιστευτικού πρωτοκόλλου,

εε) η παροχή, με κάθε πρόσφορο μέσο και τρόπο, ενημέρωσης-πληροφόρησης τόσο γενικής, για τη νομοθεσία που διέπει τη θεμελίωση δικαιώματος λήψης των παροχών και υπηρεσιών του Οργανισμού, όσο και εξατομικευμένης, όσον αφορά την πορεία της ατομικής υπόθεσης κάθε ενδιαφερομένου, 

στστ) η χορήγηση βεβαιώσεων στους ενδιαφερομένους, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού,

ζζ) η παραλαβή, πρωτοκόλληση και προώθηση στις αρμόδιες υπηρεσίες του Οργανισμού των πάσης φύσης αιτήσεων, αναφορών και καταγγελιών που υποβάλλουν οι ενδιαφερόμενοι,

ηη) η μελέτη, εισήγηση και παρακολούθηση της εφαρμογής μέτρων για τη διευκόλυνση της επικοινωνίας των πολιτών με τις υπηρεσίες του Οργανισμού και η υποβολή προτάσεων για την λήψη διορθωτικών μέτρων,

θθ) η μέριμνα για την εύρυθμη και αποτελεσματική λειτουργία του Κέντρου Εξυπηρέτησης - Ενημέρωσης και Συμβουλευτικής Υποστήριξης (Κ.Ε.Ε.Σ.Υ.) του ΟΠΕΚΑ,

ιι) η μέριμνα για την εύρυθμη λειτουργία του Τηλεφωνικού Κέντρου του Οργανισμού, 

ιαια) η παροχή υποστήριξης και συμβουλευτικών υπηρεσιών για την επιλογή και ένταξη των ενδιαφερομένων, ανάλογα με τα ιδιαίτερα κοινωνικοοικονομικά χαρακτηριστικά και την κατάσταση της υγείας τους, σε προγράμματα παροχών και υπηρεσιών κοινωνικής αλληλεγγύης του Οργανισμού.

δ) Τμήμα Λειτουργικής Μέριμνας και Εποπτείας Υποδομών, Υλικών και Αποθηκών:

αα) η εποπτεία της σωστής λειτουργίας και η μέριμνα για τη συντήρηση και επισκευή του υλικοτεχνικού εξοπλισμού, πλην του μηχανογραφικού, των κτιριακών και λοιπών εγκαταστάσεων και των αποθηκών του Οργανισμού και των δικτύων ηλεκτρισμού, ύδρευσης, κλιματισμού και τηλεπικοινωνιών του,

ββ) η παρακολούθηση των αναγκών των οργανικών μονάδων και των κτιριακών εγκαταστάσεων του Οργανισμού σε αναλώσιμα, υλικοτεχνικό εξοπλισμό και εργασίες φύλαξης, συντήρησης και επισκευής και η ενημέρωση του Τμήματος Προμηθειών της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών για τις ενέργειες αρμοδιότητάς του,

γγ) η μέριμνα για τη σύνταξη τεχνικών προδιαγραφών, σε συνεργασία με το Τμήμα Προμηθειών της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, για την εκτέλεση έργων συντήρησης και την προμήθεια υλικών και υπηρεσιών της αρμοδιότητας του Τμήματος,

δδ) η μέριμνα για την επίβλεψη - έλεγχο της ποιότητας υλικών και κατασκευής, καθώς και το συντονισμό των υπό εκτέλεση έργων συντήρησης και προμήθειας υλικών,

εε) η μέριμνα για την παρακολούθηση της έγκαιρης εκτέλεσης των έργων, της τήρησης των προθεσμιών ως την οριστική παραλαβή τους, 

στστ) η υλοποίηση μέτρων προσβασιμότητας και λοιπών διευκολύνσεων για τα άτομα με αναπηρίες στους χώρους λειτουργίας του Οργανισμού, ύστερα από σχετικές εισηγήσεις του Τμήματος Ασφάλειας Εργασίας και Υγειονομικής Μέριμνας,

ζζ) η επιμέλεια για την υγιεινή, την ασφάλεια και την καθαριότητα των χώρων εργασίας, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες και σύμφωνα με τις εισηγήσεις του Τμήματος Ασφάλειας Εργασίας και Υγειονομικής Μέριμνας,

ηη) η επιμέλεια για την ομαλή λειτουργία, λειτουργικότητα και ορθολογική κατανομή των χώρων εργασίας, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες,

θθ) ο προγραμματισμός της φύλαξης και του καθαρισμού των κτιριακών εγκαταστάσεων και των αποθηκών του Οργανισμού, η λήψη μέτρων πυρανίχνευσης και πυρασφάλειας, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις,

ιι) η μέριμνα για την καταστροφή του γενικού αρχείου του ΟΠΕΚΑ, σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία σε συνεργασία με τις αρμόδιες Διευθύνσεις, 

ιαια) η μέριμνα για την παραλαβή, αποθήκευση, ταξινόμηση και φύλαξη των προμηθευόμενων αναλωσίμων και του πάσης φύσεως υλικοτεχνικού εξοπλισμού (πλην του μηχανογραφικού), την καταγραφή των αποθεμάτων και την εκτίμηση των αναγκών προμήθειας και ανανέωσής τους, σε συνεργασία με τις αρμόδιες Διευθύνσεις, και η χρεωπίστωσή τους σε υπαλλήλους και οργανικές μονάδες,

ιβιβ) η μέριμνα για την παραλαβή του επιστρεφόμενου υλικού, 

ιγιγ) η έγκαιρη και τακτική ενημέρωση του αρμόδιου τμήματος για τα υπόλοιπα των ειδών αποθήκης και για τη συμπλήρωση του υλικού ανάλογα με τους ισχύοντες κανόνες διαχείρισης αποθεμάτων, 

ιδιδ) η τήρηση Μητρώου παγίων, Μητρώου εγκαταστάσεων, Μητρώου αποθήκης, παραστατικών διακίνησης αναλωσίμων και παραστατικών διακίνησης παγίων σε έγγραφη και ηλεκτρονική μορφή, 

ιειε) η ετήσια απογραφή των εγκαταστάσεων και του πάσης φύσης υλικού και εξοπλισμού, καθώς και η αποτίμησή τους σε συνεργασία με το Τμήμα Προμηθειών της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, 

ιστιστ) η κατάρτιση του ετήσιου προγράμματος σε συνεργασία με τις συναρμόδιες υπηρεσίες για την κάλυψη των αναγκών του Οργανισμού σε μεταφορικά μέσα, 

ιζιζ) η μέριμνα για την αγορά, επισκευή, και συντήρηση των μεταφορικών μέσων του ΟΠΕΚΑ, σε συνεργασία με το Τμήμα Προμηθειών της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, 

ιηιη) η μέριμνα για τη συντήρηση, φύλαξη και τον καθαρισμό των υπηρεσιακών αυτοκινήτων, 

ιθιθ) η μέριμνα για την έκδοση αποφάσεων κίνησης των υπηρεσιακών αυτοκινήτων του ΟΠΕΚΑ,

κκ) η θέση σε κυκλοφορία και απόσυρση των υπηρεσιακών αυτοκινήτων του ΟΠΕΚΑ, σε συνεργασία με το Τμήμα Προμηθειών της Διεύθυνσης Οικονομικών Υπηρεσιών, 

κακα) η υποβολή αιτημάτων προς τους αρμόδιους φορείς για την έκδοση αποφάσεων έγκρισης κίνησης των υπηρεσιακών αυτοκινήτων του Οργανισμού σε όλη την Επικράτεια και κατ’ εξαίρεση έγκρισης οδήγησης υπηρεσιακών οχημάτων από υπαλλήλους που δεν κατέχουν οργανική θέση οδηγού.

Η ευθύνη του εκχωρητή απαίτησης κατά τα άρθρα 467-468 ΑΚ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΓΕΩΡΓΑΚΗ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Προκαταρκτική εξέταση - ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ)

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

ΜΑΡΙΑ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΟΥ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΥΚΑΚΗΣ