logo-print

Άρθρο 39 - Νόμος 4209/2013 - Προϋποθέσεις για την εμπορική προώθηση στην Ευρωπαϊκή Ένωση, με διαβατήριο, ΟΕΕ εκτός ΕΕ τους οποίους διαχειρίζεται ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ (άρθρο 40 της Οδηγίας 2011/61/ΕΕ)

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

21/11/2013

Φορολογικός Πολυκώδικας - Σεπτέμβριος 2022

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΣΥΓΧΡΟΝΗ ΝΟΜΟΘΕΣΙΑ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΡΜΠΑΣ

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ

 

Δικαιοδοσία και Εκτέλεση επί διασυνοριακών ευρπωαϊκών οικογενειακών διαφορών

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

1. Οι ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ που έχουν αδειοδοτηθεί από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, αν κράτος-μέλος αναφοράς είναι η Ελλάδα, μπορούν να προωθούν εμπορικώς, με διαβατήριο, σε επαγγελματίες επενδυτές στην Ευρωπαϊκή Ένωση, μερίδια ή μετοχές ΟΕΕ εκτός ΕΕ, τους οποίους διαχειρίζονται, σύμφωνα με τις προϋποθέσεις του παρόντος άρθρου.

2. Εκτός από τις απαιτήσεις του Μέρους Α' (άρθρα 1-53) για τους ΔΟΕΕ της ΕΕ, για τους ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ πρέπει να πληρούνται και οι ακόλουθοι όροι:

α) να υπάρχουν κατάλληλες ρυθμίσεις συνεργασίας μεταξύ της Επιτροπής Κεφαλαιαγοράς και της εποπτικής αρχής της τρίτης χώρας όπου είναι εγκατεστημένος ο ΟΕΕ εκτός ΕΕ, ώστε να εξασφαλίζεται τουλάχιστον επαρκής ανταλλαγή πληροφοριών που να επιτρέπει στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς να εκτελούν τα καθήκοντά της σύμφωνα με τις διατάξεις του Μέρους Α' (άρθρα 1-53),

β) η τρίτη χώρα στην οποία είναι εγκατεστημένος ο ΟΕΕ εκτός ΕΕ να μην έχει περιληφθεί στις μη συνεργάσιμες χώρες και εδάφη από την Ειδική Ομάδα Χρηματοοικονομικής Δράσης (FATF),

γ) η τρίτη χώρα, στην οποία είναι εγκατεστημένος ο ΟΕΕ εκτός ΕΕ, να έχει υπογράψει συμφωνία με την Ελλάδα και με κάθε άλλο κράτος-μέλος, στο οποίο ο ΔΟΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικά τα μερίδια ή τις μετοχές του ΟΕΕ εκτός ΕΕ, να συμμορφώνεται πλήρως με τα πρότυπα που ορίζονται στο άρθρο 26 του υποδείγματος φορολογικής σύμβασης του ΟΟΣΑ σχετικά με το εισόδημα και το κεφάλαιο, και να εξασφαλίζεται η αποτελεσματική ανταλλαγή πληροφοριών σε φορολογικά θέματα, στα οποία συμπεριλαμβάνονται και οι πολυμερείς φορολογικές συμφωνίες.

3. Ο ΔΟΕΕ καταθέτει στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς γνωστοποίηση ως προς κάθε ΟΕΕ εκτός ΕΕ, τον οποίο σκοπεύει να προωθήσει εμπορικά στην Ελλάδα ως κρά-τος-μέλος αναφοράς του. Η εν λόγω γνωστοποίηση περιλαμβάνει τα έγγραφα και τις πληροφορίες, όπως ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 31.

4. Εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών μετά την παραλαβή πλήρους γνωστοποίησης σύμφωνα με την παράγραφο 3, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ανακοινώνει στον ΔΟΕΕ κατά πόσο μπορεί να αρχίσει να προωθεί εμπορικά στην ελληνική επικράτεια τον ΟΕΕ που προσδιορίζεται στη γνωστοποίηση της παραγράφου 3. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς απαγορεύει την εμπορική προώθηση του ΟΕΕ μόνον αν η διαχείριση του ΟΕΕ από τον ΔΟΕΕ δεν είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του Μέρους Α' (άρθρα 1-53) ή, γενικότερα, ο ΔΟΕΕ δεν συμμορφώνεται με τις ανωτέρω διατάξεις. Ο ΔΟΕΕ μπορεί να αρχίσει να προωθεί εμπορικά τον ΟΕΕ στην ελληνική επικράτεια από την ημερομηνία της ανακοίνωσης σύμφωνα με το πρώτο εδάφιο σε αυτόν από την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενημερώνει επίσης σχετικά την ΕΑΚΑΑ.

5. Αν ο ΔΟΕΕ προτίθεται να προωθήσει εμπορικά μερίδια ή μετοχές ΟΕΕ εκτός ΕΕ σε άλλο, εκτός της Ελλάδος, κράτος-μέλος, ο ΔΟΕΕ γνωστοποιεί στην Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς την πρόθεσή του αυτή για κάθε ΟΕΕ εκτός ΕΕ τον οποίο προτίθεται να προωθήσει εμπορικά σε άλλο κράτος-μέλος. Η εν λόγω γνωστοποίηση περιλαμβάνει τα έγγραφα και τις πληροφορίες, που ορίζονται στην παράγραφο 2 του άρθρου 32.

6. Εντός είκοσι (20) εργάσιμων ημερών μετά την παραλαβή του πλήρους φακέλου της γνωστοποίησης σύμφωνα με την παράγραφο 5, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς διαβιβάζει το φάκελο αυτόν στις αρμόδιες αρχές του κράτους-μέλους όπου σχεδιάζεται να προωθηθούν εμπορικά οι μετοχές ή τα μερίδια του ΟΕΕ. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς δεν διαβιβάζει το φάκελο αν η διαχείριση του ΟΕΕ από τον ΔΟΕΕ δεν είναι σύμφωνη με τις διατάξεις του Μέρους Α' (άρθρα 1-53) ή, γενικότερα, αν ο ΔΟΕΕ δεν συμμορφώνεται με τις διατάξεις αυτές. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς εσωκλείει στο φάκελο που διαβιβάζει δήλωση ότι ο εν λόγω ΔΟΕΕ έχει λάβει άδεια να διαχειρίζεται ΟΕΕ με συγκεκριμένη επενδυτική στρατηγική.

7. Μετά τη διαβίβαση του φακέλου με τη γνωστοποίηση, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενημερώνει χωρίς υπαίτια βραδύτητα για τη διαβίβαση τον ΔΟΕΕ. Ο ΔΟΕΕ μπορεί να αρχίσει την εμπορική προώθηση του ΟΕΕ στα σχετικά κράτη-μέλη υποδοχής του ΔΟΕΕ από την ημερομηνία της εν λόγω γνωστοποίησης. Η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ενημερώνει επίσης σχετικά την ΕΑΚΑΑ.

8. Η επιστολή γνωστοποίησης που αποστέλλει ο ΔΟΕΕ κατά την παράγραφο 5 και η δήλωση του τελευταίου εδαφίου της παραγράφου 6 συντάσσονται σε γλώσσα που χρησιμοποιείται συνήθως στο διεθνή χρηματοπιστωτικό τομέα. Η κατά την παράγραφο 6 αλληλογραφία και κατάθεση εγγράφων μπορεί να πραγματοποιείται και ηλεκτρονικά.

9. Αν επέλθει σημαντική αλλαγή σε οποιοδήποτε από τα στοιχεία που γνωστοποιούνται σύμφωνα με τις παραγράφους 3 και 5, ο ΔΟΕΕ ενημερώνει εγγράφως την Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς ως προς την εν λόγω αλλαγή, τουλάχιστον ένα (1) μήνα πριν από την υλοποίηση της αλλαγής που έχει σχεδιασθεί ή αμέσως μόλις συμβεί αλλαγή που δεν ήταν προγραμματισμένη.

Αν συνεπεία της σχεδιαζόμενης αλλαγής η διαχείριση του ΟΕΕ από τον ΔΟΕΕ δεν είναι πλέον σύμφωνη με τον παρόντα νόμο ή ο ΔΟΕΕ δεν συμμορφώνεται πλέον προς τις διατάξεις του Μέρους Α' (άρθρα 1-53), η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς γνωστοποιεί χωρίς υπαίτια βραδύτητα στον ΔΟΕΕ ότι δεν επιτρέπεται να πραγματοποιήσει την αλλαγή.

Αν η σχεδιασθείσα αλλαγή πραγματοποιηθεί χωρίς να έχουν ληφθεί υπόψη τα παραπάνω εδάφια ή αν επέλθει αλλαγή που δεν ήταν προγραμματισμένη, με αποτέλεσμα η διαχείριση του ΟΕΕ από τον ΔΟΕΕ να μην είναι πλέον σύμφωνη με τις διατάξεις του Μέρους Α' ή γενικότερα ο ΔΟΕΕ να μην συμμορφώνεται πλέον προς τις ανωτέρω διατάξεις, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς λαμβάνει τα δέοντα μέτρα κατά το άρθρο 44, μεταξύ άλλων δε, αν χρειασθεί, απαγορεύει ρητά την εμπορική προώθηση του ΟΕΕ.

Αν οι αλλαγές είναι αποδεκτές, καθόσον δεν επηρεάζουν τη σύμφωνη με τις διατάξεις του παρόντος νόμου διαχείριση του ΟΕΕ από τον ΔΟΕΕ ή εν γένει τη συμμόρφωση του ΔΟΕΕ προς τις διατάξεις του Μέρους Α' (άρθρα 1-53), η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς, αν οι αλλαγές αφορούν την παύση της εμπορικής προώθησης συγκεκριμένων ΟΕΕ ή την εμπορική προώθηση πρόσθετων ΟΕΕ, ενημερώνει χωρίς υπαίτια βραδύτητα για τις αλλαγές αυτές την ΕΑΚΑΑ και, κατά περίπτωση, τις αρμόδιες αρχές των κρατών-μελών υποδοχής.

10. Με την επιφύλαξη των παραγράφων 1 και 2 του άρθρου 41, οι ΟΕΕ τους οποίους διαχειρίζονται και προωθούν εμπορικά ΔΟΕΕ κατά το παρόν άρθρο επιτρέπεται να προωθούνται εμπορικά μόνο σε επαγγελματίες επενδυτές.

11. Οι ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ που έχουν αδειοδοτηθεί από τις αρμόδιες εποπτικές αρχές άλλου κράτους-μέλους, ως κράτους-μέλους αναφοράς, μπορούν να προωθούν εμπορικώς, με διαβατήριο, σε επαγγελματίες επενδυτές στην Ελλάδα, μερίδια ή μετοχές των ΟΕΕ εκτός ΕΕ, τους οποίους διαχειρίζονται, αν η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς έχει λάβει πλήρεις γνωστοποιήσεις κατά τις οικείες διατάξεις της εθνικής νομοθεσίας του κράτους-μέλους αναφοράς, με τις οποίες διατάξεις ενσωματώθηκε στο οικείο εθνικό δίκαιο το άρθρο 40 της Οδηγίας 2011/61/ΕΕ.

Η κατά την παράγραφο 6 του άρθρου 40 της Οδηγίας 2011/61/ΕΕ αλληλογραφία και κατάθεση εγγράφων δύναται να πραγματοποιείται και ηλεκτρονικά.

12. Κατά την εμπορική προώθηση των ΟΕΕ εκτός ΕΕ στην Ελλάδα ο ΔΟΕΕ εκτός ΕΕ υποχρεούται να τηρεί τις διατάξεις του ελληνικού δικαίου ως προς την εμπορική προώθηση μεριδίων και μετοχών του ΟΕΕ στο ευρύ επενδυτικό κοινό, συμπεριλαμβανομένης της περίπτωσης κατά την οποία η εμπορική προώθηση γίνεται μέσω επιχειρήσεων που παρέχουν επενδυτικές υπηρεσίες.

13. Με βάση τα εκτελεστικά μέτρα της παραγράφου 11 του άρθρου 40 της Οδηγίας 2011/61/ΕΕ, η Επιτροπή Κεφαλαιαγοράς εξειδικεύει με απόφασή της κάθε λεπτομέρεια ή τεχνικό θέμα σχετικά με τις ρυθμίσεις συνεργασίας που αναφέρονται στην περίπτωση α' της παραγράφου 2.

Tα πρόδηλα σφάλματα στο κτηματολογικό δίκαιο Βιβλιοθήκη Δικαίου Κτηματολογίου Νο 20

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ ΠΑΠΑΧΡΗΣΤΟΥ - ΔΗΜΗΤΡΑΣ

Διοικητικό Δικονομικό Δίκαιο