logo-print

Άρθρο 15 - Νόμος 3569/2007

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

23/07/2014

Δικαιοδοσία και Εκτέλεση επί διασυνοριακών ευρπωαϊκών οικογενειακών διαφορών

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Επιρροές του Οθωμανικού Νόμου περί Γαιών στο νόμο περί Εθνικού Κτηματολογίου, 2024

Άρθρο 15

Ρύθμιση θεμάτων για οφειλές στο Ν.Α.Τ. από εισφορές εκ ναυτολογίων

1. Για κάθε είδους οφειλή προς το Ναυτικό Απομαχικό Ταμείο (Ν.Α.Τ.), η οποία προκύπτει από «εισφορές εκ ναυτολογίου» και από εξομοιούμενες με αυτές κατά την έννοια της παραγράφου 3 του άρθρου 86 του π.δ. 913/1978 (ΦΕΚ 220 Α'), όπως τροποποιήθηκε με τους νόμους 1711/1987 (ΦΕΚ 109 Α') και 2575/1998 (ΦΕΚ 23 Α') και εκάστοτε ισχύει και η οποία καθίσταται ληξιπρόθεσμη και απαιτητή μετά την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου, εκδίδεται από την αρμόδια Διεύθυνση του Ν.Α.Τ. Φύλλο Εκκαθαρίσεως, στο οποίο περιγράφονται η αιτία, ο χρόνος γενέσεως και τα ποσά του κεφαλαίου και των τυχόν προσθέτων της οφειλής καθώς και ο οφειλέτης. Το Φύλλο Εκκαθαρίσεως επιδίδεται αμελλητί στον οφειλέτη με δικαστικό επιμελητή. Ο οφειλέτης έχει προθεσμία δεκαπέντε (15) ημερών από την επίδοση για την άσκηση αίτησης αναθεώρησης του Φύλλου Εκκαθαρίσεως ενώπιον του Διοικητικού Συμβουλίου του Ν.Α.Τ.. Μετά την πάροδο ενός (1) μηνός από την επίδοση του Φύλλου Εκκαθαρίσεως, δίχως αυτό να αναθεωρηθεί ή η σε αυτό αναφερόμενη οφειλή να εξοφληθεί ολοσχερώς, η οφειλή βεβαιώνεται στο αρμόδιο Δημόσιο Ταμείο και το Φύλλο Εκκαθαρίσεως καθίσταται τίτλος εκτελεστός.

2. Η κατά τα ανωτέρω βεβαίωση ληξιπρόθεσμης οφειλής στο Δημόσιο Ταμείο συνεπιφέρει: α) απαγόρευση

του εν γένει απόπλου του πλοίου στο οποίο αφορά η οφειλή και β) ακυρότητα της για οποιαδήποτε αιτία μεταβίβασης του πλοίου, εκτός της περίπτωσης του πλειστηριασμού. Την απόφαση της κατά τα ανωτέρω απαγόρευσης απόπλου εκδίδει ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ν.Α.Τ. ή ο νόμιμος αναπληρωτής του. Η απαγόρευση απόπλου αναστέλλεται με απόφαση του ίδιου οργάνου, εφόσον ο οφειλέτης προσκομίσει βεβαίωση από την αρμόδια Δ.Ο.Υ. περί ρύθμισης της οφειλής κατά τις κείμενες περί διευκόλυνσης των οφειλετών του Δημοσίου διατάξεις και για όσο διάστημα ισχύει η ρύθμιση αυτή. Ο οφειλέτης οφείλει να προσκομίζει ανά τρίμηνο στο Ν.Α.Τ. βεβαίωση περί του ότι η ρύθμιση εξακολουθεί να τηρείται, διαφορετικά η αναστολή παύει αυτοδικαίως να ισχύει και αναβιώνει η απαγόρευση του απόπλου με απόφαση του ίδιου οργάνου του Ν.Α.Τ.. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου ισχύουν αναλογικά και στην περίπτωση απαγόρευσης απόπλου λόγω οφειλής που έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη και απαιτητή πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.

3. Σε εξαιρετικές περιπτώσεις αδυναμίας καταβολής της ληξιπρόθεσμης, βεβαιωθείσας ή μη, οφειλής από τον οφειλέτη, συμπεριλαμβανομένης της οφειλής από κατά προσέγγιση οφειλόμενες εισφορές εκ ναυτολογίου, το Διοικητικό Συμβούλιο του Ν.Α.Τ., μετά από αιτιολογημένη εισήγηση της αρμόδιας Διεύθυνσης του Ν.Α.Τ., δύναται να προχωρεί κατόπιν αιτήματος του οφειλέτη σε ρύθμιση της οφειλής, με την παροχή της δυνατότητας στον οφειλέτη να εξοφλήσει την οφειλή του εντός το πολύ είκοσι τεσσάρων (24) μηνών, αφού αυτός παράσχει εγγύηση που να καλύπτει το ποσό της οφειλής. Στην περίπτωση αυτή δεν εκδίδεται απόφαση απαγόρευσης απόπλου ή η εκδοθείσα απόφαση αναστέλλεται με απόφαση του αρμόδιου οργάνου, για όσο διάστημα εξακολουθεί να τηρείται η ρύθμιση, ενώ διακόπτεται και η περαιτέρω επιβάρυνση με πρόσθετα τέλη ή προσαυξήσεις, για όσο διάστημα ομοίως εξακολουθεί να τηρείται η ρύθμιση. Οι διατάξεις της παρούσας παραγράφου ισχύουν αναλογικά και στην περίπτωση απαγόρευσης απόπλου λόγω οφειλής που έχει καταστεί ληξιπρόθεσμη και απαιτητή πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.

4. Σε επείγουσες περιπτώσεις της προηγούμενης παραγράφου, όταν η επιβολή απαγόρευσης απόπλου του πλοίου είναι ιδιαίτερα επαχθής για τον οφειλέτη, ο οποίος αιτείται τη ρύθμισή της, ο Πρόεδρος του Δ.Σ. του Ν.Α.Τ. δύναται να αποφασίσει την προσωρινή αναστολή της επιβολής απαγόρευσης απόπλου του πλοίου το πολύ για δεκαπέντε (15) ημέρες, μέχρις ότου το αίτημα της ρύθμισης αχθεί στο Διοικητικό Συμβούλιο του Ν.Α.Τ. για κρίση κατά τα διαλαμβανόμενα στην προηγούμενη παράγραφο.

5. Για το χρονικό διάστημα από την ημέρα που καθίσταται ληξιπρόθεσμη η κάθε είδους οφειλή προς το Ν.Α.Τ., όπως αυτή προσδιορίζεται στην παράγραφο 1 του παρόντος άρθρου, μέχρι την ημέρα που αυτή βεβαιώνεται στο Δημόσιο Ταμείο, επιβάλλονται σε βάρος του οφειλέτη πρόσθετα τέλη ύψους 1,5% ανά μήνα και για περίοδο το πολύ είκοσι τεσσάρων (24) μηνών. Μετά τη βεβαίωση της οφειλής στο Δημόσιο Ταμείο, το κεφάλαιο της οφειλής μαζί με τα κατά τα ανωτέρω πρόσθετα τέλη επιβαρύνονται με την προσαύξηση που εκάστοτε

I Ijlllilllljlllilllll^^

και για όσο διάστημα προβλέπει ο Κώδικας Εισπράξεως Δημοσίων Εσόδων. Η ισχύς της διατάξεως της παραγράφου αυτής καταλαμβάνει και τις ανεξόφλητες οφειλές προς το Ν.Α.Τ. που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.

6. Στην περίπτωση των διαδόχων των πλοιοκτητών που βαρύνονται με οφειλές προς το Ν.Α.Τ., οι οποίες κατέστησαν ληξιπρόθεσμες κατά την περίοδο κατά την οποία το πλοίο ανήκε στον δικαιοπάροχό τους, τα πρόσθετα τέλη και οι προσαυξήσεις υπολογίζονται από την ημέρα κατά την οποία τους επιδόθηκε το σχετικό με την οφειλή Φύλλο Εκκαθαρίσεως. Η ισχύς της διατάξεως της παραγράφου αυτής καταλαμβάνει και τις ανεξόφλητες οφειλές προς το Ν.Α.Τ. που έχουν καταστεί ληξιπρόθεσμες πριν την έναρξη ισχύος του παρόντος νόμου.

7. Το ληξιπρόθεσμο ναυτολόγιο ή το ναυτολόγιο πλοίου του οποίου έχει απολυθεί όλο το πλήρωμα, συμπεριλαμβανομένου του πλοιάρχου, αποστέλλεται αμελλητί από την αρμόδια Λιμενική Αρχή, όπου έχει κατατεθεί, προς το Ν.Α.Τ. προς εκκαθάριση, αδιαφόρως του εάν έχουν εξοφληθεί οι κατά προσέγγιση οφειλόμενες εισφορές.

Διεθνής εμπορική διαιτησία - Τόμος Ι -Β έκδοση
Αγωγή περί κλήρου
send