logo-print

Άρθρο 145 - Νόμος 5039/2023 - Ρυθμίσεις για τον χαρακτηρισμό ή την ίδρυση σχολείου ως Πρότυπου ή Πειραματικού Σχολείου και για το διδακτικό προσωπικό του - Τροποποίηση παρ. 1 άρθρου 13 και παρ. 15 και 16 άρθρου 19 ν. 4692/2020

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

03/04/2023

Συνταγματικό Δίκαιο - Γ έκδοση

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΚΩΣΤΑΣ ΧΡΥΣΟΓΟΝΟΣ

Διοικητική Δικονομία - Συλλογή Διατάξεων

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΤΑΚΤΙΚΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΑ ΔΙΚΑΣΤΗΡΙΑ

1. Στην παρ. 1 του άρθρου 13 του ν. 4692/2020 (Α’ 111), περί χαρακτηρισμού ή ίδρυσης σχολείου ως Πρότυπου Σχολείου (Π.Σ.) ή Πειραματικού Σχολείου (ΠΕΙ.Σ.), μετά το τρίτο εδάφιο προστίθεται νέο τέταρτο εδάφιο, και η παρ. 1 διαμορφώνεται ως εξής:

«1. Ο χαρακτηρισμός ενός λειτουργούντος σχολείου ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. μπορεί να πραγματοποιηθεί με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση της Διοικούσας Επιτροπής Πρότυπων και Πειραματικών Σχολείων (Δ.Ε.Π.Π.Σ.) και γνώμη του Ι.Ε.Π. Εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π. απαιτούνται και για την ίδρυση νέων Π.Σ. και ΠΕΙ.Σ.. Κατά τα λοιπά, ως προς την ίδρυση των ανωτέρω σχολείων ισχύει το άρθρο 11 του ν. 1966/1991 (Α’ 147). Η απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον χαρακτηρισμό λειτουργούντος σχολείου ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. ή για την ίδρυση νέου Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. εκδίδεται το αργότερο εντός του μηνός Ιανουαρίου που προηγείται του σχολικού έτους έναρξης της λειτουργίας του. Έπειτα από δημόσια πρόσκληση που εκδίδει ο Υπουργός Παιδείας και Θρησκευμάτων προς τα σχολεία της Επικράτειας, με την οποία καλούνται να υποβάλουν αίτηση για τον χαρακτηρισμό τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. εντός ορισμένης προθεσμίας ή έπειτα από αίτηση του Προϊσταμένου της Διεύθυνσης Πρωτοβάθμιας ή Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, στην οποία υπάγεται το σχολείο, η Δ.Ε.Π.Π.Σ. αξιολογεί τα σχολεία και εισηγείται στον Υπουργό Παιδείας και Θρησκευμάτων για τον χαρακτηρισμό ενός σχολείου ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.. Κριτήρια αξιολόγησης των σχολείων συνιστούν ιδίως:

α) τα προσόντα και η επάρκεια του εκπαιδευτικού προσωπικού τους,

β) η συμμετοχή σε εκπαιδευτικά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις, πολιτιστικές και κοινωνικές εκδηλώσεις, πανελλήνιους και διεθνείς διαγωνισμούς,

γ) το μέγεθός τους καιδ) η τοποθεσία τους.Με απόφαση του Υπουργού Παιδείας και Θρησκευμάτων, η οποία εκδίδεται έπειτα από εισήγηση της Δ.Ε.Π.Π.Σ. και γνώμη του Ι.Ε.Π., καθορίζονται ειδικότερα η διαδικασία υποβολής των αιτήσεων από τις σχολικές μονάδες ή τους Προϊσταμένους των Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης, καθώς και τα κριτήρια και η διαδικασία της αξιολόγησης για τον χαρακτηρισμό ενός σχολείου ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.. Με όμοια απόφαση, σχολείο που έχει χαρακτηριστεί ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. μπορεί να αποχαρακτηριστεί, ιδίως εάν δεν επιτυγχάνει τους σκοπούς του και δεν εκπληρώνει τις προϋποθέσεις χαρακτηρισμού του ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., λαμβανομένων υπόψη των εσωτερικών και εξωτερικών αξιολογήσεών του, σύμφωνα με τις παρ. 3 και 4 του άρθρου 21. Με όμοια απόφαση καθορίζονται επίσης οι ειδικότερες προϋποθέσεις και η διαδικασία αποχαρακτηρισμού των Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ..»

2. Στην παρ. 15 του άρθρου 19 του ν. 4692/2020, περί διδακτικού προσωπικού των σχολείων που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., επέρχονται οι ακόλουθες τροποποιήσεις: α) το πρώτο εδάφιο τροποποιείται ώστε να ορίζεται ο χρόνος παύσης της οριστικής τοποθέτησης των εκπαιδευτικών σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., β) το τρίτο εδάφιο τροποποιείται ως προς την προθεσμία υποβολής αίτησης παραμονής στο σχολείο που χαρακτηρίστηκε ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., γ) στο τέταρ το εδάφιο πραγματοποιείται λεκτική μεταβολή, δ) το έβδομο εδάφιο τροποποιείται ώστε να ορίζεται ο χρόνος έναρξης της διετούς θητείας των εκπαιδευτικών των Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., ε) προστίθενται νέα όγδοο, ενδέκατο και δωδέκατο εδάφια, και η παρ. 15 διαμορφώνεται ως εξής:

«15. Οι εκπαιδευτικοί που είναι τοποθετημένοι οριστικά σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. παύουν να είναι οριστικά τοποθετημένοι σε αυτό την 31η Αυγούστου που προηγείται του σχολικού έτους έναρξης λειτουργίας του. Οι εκπαιδευτικοί του προηγούμενου εδαφίου μπορούν να παραμείνουν στο σχολείο που χαρακτηρίστηκε ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. με διετή θητεία, προκειμένου να επιμορφωθούν και προσαρμοστούν στις νέες απαιτήσεις, κατόπιν αίτησής τους. Η αίτηση αυτή υποβάλλεται εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) ημερών από την επομένη του χαρακτηρισμού του σχολείου ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. στο οικείο ΕΠ.Ε.Σ. ή στην οικεία Π.Ε.Π.Π.Σ., αν το ΕΠ.Ε.Σ. δεν έχει συγκροτηθεί. Σε περίπτωση που δεν έχει συγκροτηθεί η Π.Ε.Π.Π.Σ. της οικείας Π.Δ.Ε., η αίτηση του προηγούμενου εδαφίου υποβάλλεται στον Διευθυντή ή Προϊστάμενο του Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.. Το ΕΠ.Ε.Σ. ή η Π.Ε.Π.Π.Σ. ή ο Διευθυντής ή ο Προϊστάμενος του σχολείου, κατά περίπτωση, υποβάλλει στη Δ.Ε.Π.Π.Σ. πίνακα με τους εκπαιδευτικούς της παρούσας. Η Δ.Ε.Π.Π.Σ. υποβάλλει συγκεντρωτικό πίνακα των ανωτέρω εκπαιδευτικών όλων των σχολείων, που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. στη Γενική Διεύθυνση Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων. Η τοποθέτηση των εκπαιδευτικών στο Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. γίνεται με απόφαση του Προϊσταμένου της Γενικής Διεύθυνσης Εκπαιδευτικού Προσωπικού Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για διετή θητεία, η οποία αρχίζει από την έναρξη του σχολικού έτους της πρώτης λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.. Αν εκπαιδευτικός μετατεθεί πριν από την έναρξη της θητείας του στο Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., εφαρμόζονται αναλόγως το δεύτερο και τρίτο εδάφιο της περ. β’ της παρ. 17. Οι εκπαιδευτικοί αξιολογούνται στο τελευταίο έτος της θητείας τους για το διδακτικό και παιδαγωγικό τους έργο, καθώς και την υπηρεσιακή συνέπεια και επάρκειά τους, σύμφωνα με τις παρ. 1 και 3 του άρθρου 20. Κατά τα λοιπά, για τη διαδικασία της αξιολόγησης και ανανέωσης της θητείας των εκπαιδευτικών εφαρμόζονται οι παρ. 1 έως 7 του άρθρου 20. Οι διευθυντές των σχολικών μονάδων που χαρακτηρίζονται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. εξακολουθούν να υπηρετούν σε αυτά με θητεία ως διευθυντές και μετά την έναρξη της λειτουργίας τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. μέχρι να πληρωθούν οι θέσεις με την τοποθέτηση και ανάληψη υπηρεσίας των διευθυντών Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ. που θα επιλεγούν κατά την πρώτη τακτική διαδικασία επιλογών που έπεται της έναρξης λειτουργίας τους ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.. Για την αξιολόγησή τους εφαρμόζονται οι παρ. 1 και 2 του άρθρου 64 του ν. 4823/2021 (Α’ 136).»

3. Το πρώτο εδάφιο της παρ. 16 του άρθρου 19 του ν. 4692/2020, περί τοποθέτησης των εκπαιδευτικών οι οποίοι χάνουν την οριστική τοποθέτησή τους σε σχολείο που χαρακτηρίζεται ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ., τροποποιείται ώστε να ορίζεται το σχολικό έτος, κατά το οποίο οι εκπαιδευτικοί αυτοί τοποθετούνται οριστικά σε κενές οργανικές θέσεις, και η παρ. 16 διαμορφώνεται ως εξής:

«16. Οι εκπαιδευτικοί, οι οποίοι χάνουν την οριστική τους τοποθέτηση, σύμφωνα με την παρ. 15, τοποθετούνται κατ’ απόλυτη προτεραιότητα, συγκρινόμενοι με τους υπεράριθμους εκπαιδευτικούς, με βάση το σύνολο των μονάδων μετάθεσης και τις δηλώσεις προτίμησής τους σε κενές οργανικές θέσεις σχολείων της ίδιας ομάδας και, όπου αυτό δεν είναι δυνατόν, σε κενές θέσεις σχολείων όμορης ομάδας της ίδιας περιοχής μετάθεσης, κατά το σχολικό έτος που προηγείται του σχολικού έτους της πρώτης λειτουργίας της σχολικής μονάδας ως Π.Σ. ή ΠΕΙ.Σ.. Οι παραπάνω εκπαιδευτικοί δεν υπέχουν υποχρέωση υπηρέτησης στη θέση της οριστικής τους τοποθέτησης για τη θεμελίωση δικαιώματος μετάθεσης κατά το άρθρο 8 του π.δ. 50/1996 (Α’ 45).»

Αστικές και Νέες Εμπορικές Μισθώσεις Δ

ΚΑΤΡΑΣ Ι.

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Οικογενειακό Δίκαιο - Τρίτη έκδοση

ΑΠΟΣΤΟΛΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

send