Άρθρο 21
Διοικητική οργάνωση του κλάδου επικουρικής ασφάλισης του ΟΑΕΕ
1. Για τη λειτουργία του εν λόγω κλάδου συνιστώνται στον ΟΑΕΕ, πέραν των Διευθύνσεων του άρθρου 21 του π.δ. 154/2006 «Οργανισμός ΟΑΕΕ» και τρεις (3) Περιφερειακές Διευθύνσεις Επικουρικής Ασφάλισης, ως εξής:
- Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών.
- Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης Αρτοποιών.
- Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων.
Καθεμία εκ των ανωτέρω Διευθύνσεων διαρθρώνεται
ως εξής:
α) Τμήμα Εσόδων- Μητρώου β) Τμήμα Παροχών γ) Τμήμα Λογιστηρίου
δ) Αυτοτελές Γραφείο Υποστήριξης Πληροφορικής ε) Αυτοτελές Γραφείο Διοικητικής Υποστήριξης και Αρχείου.
2. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών του ΟΑΕΕ κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων και των Γραφείων της, ως ακολούθως:
α) Τμήμα Εσόδων- Μητρώου
αα) Η μέριμνα για την υπαγωγή στην ασφάλιση κάθε ασφαλιζομένου σύμφωνα με το νόμο.
αβ) Η επιμέλεια για την είσπραξη των εσόδων του Τομέα. Η λήψη μέτρων αναγκαστικής είσπραξης καθυστερούμενων εισφορών.
αγ) Η τήρηση, ο έλεγχος και η εκκαθάριση του μητρώου ασφαλισμένων.
αδ) Η ενημέρωση των ατομικών μερίδων των ασφαλισμένων με τις ασφαλιστικές εισφορές.
αε) Η επεξεργασία των ασφαλιστικών στοιχείων για τη χορήγηση στους ασφαλισμένους κάθε είδους βεβαιώσεων σχετικών με την ασφάλιση και την ασφαλιστική ενημερότητα.
αστ) Η σύνταξη στατιστικών πινάκων και μελετών σχετικά με τον αριθμό των ασφαλισμένων.
β) Τμήμα Παροχών
βα) Η έκδοση αποφάσεων παροχών επικουρικής σύνταξης, ύστερα από έλεγχο των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών.
ββ) Η πραγματοποίηση των απαιτούμενων εργασιών και της αλληλογραφίας με τους ασφαλισμένους, τις υπηρεσίες και φορείς για τη διεκπεραίωση συνταξιοδοτικών θεμάτων.
βγ) Η επιμέλεια για την αποστολή των συνταξιοδοτικών αποφάσεων στο Αυτοτελές Γραφείο Υποστήριξης Πληροφορικής της Διεύθυνσης και παρακολούθηση των μεταβολών τους.
βδ) Η τήρηση και ενημέρωση του Μητρώου και των ατομικών φακέλων των συνταξιούχων.
βε) Ο χειρισμός όλων των θεμάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων περί διαδοχικής ασφάλισης, αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας και εξαγοράς στρατιωτικής θητείας.
γ) Τμήμα Λογιστηρίου
γα) Η κατάρτιση σχεδίου του ετήσιου προϋπολογισμού εσόδων από ασφαλιστικές εισφορές και προσόδους περιουσίας και εξόδων λειτουργίας του Τομέα και αποστολή του στη Διεύθυνση Οικονομικού του ΟΑΕΕ.
γβ) Η τήρηση λογιστικών βιβλίων του κλάδου, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.
γγ) Η κατάρτιση σχεδίου του ετήσιου απολογισμού του Τομέα και αποστολή του στη Διεύθυνση Οικονομικού του ΟΑΕΕ.
γδ) Η κατάρτιση σχεδίων οικονομικών καταστάσεων και αποστολή τους στη Διεύθυνση Οικονομικού του
ΟΑΕΕ.
γε) Η έκδοση σχετικών εντολών πληρωμής για τις συντάξεις.
γστ) Η απόδοση των κρατήσεων σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. και Δημόσιο.
γζ) Η μέριμνα για την απόδοση του ποσού εκ του ποσοστού συμμετοχής του Τομέα στις γενικές δαπάνες διοίκησης και λειτουργίας του Ταμείου.
γη) Η αναζήτηση και είσπραξη των αχρεωστήτως καταβληθεισών συντάξεων.
γθ) Η εκκαθάριση των αλληλόχρεων λογαριασμών του ν. 4202/1961 και λοιπών διατάξεων.
γι) Η διαχείριση θεμάτων που αφορούν λειτουργικά έξοδα του κλάδου και έκδοση σχετικών ενταλμάτων πληρωμής.
για) Η επιμέλεια για την προμήθεια ειδών και υλικών απαραιτήτων για τη λειτουργία της Διεύθυνσης.
δ) Αυτοτελές Γραφείο Υποστήριξης Πληροφορικής
δα) Η μέριμνα για την αποστολή στους πιστωτικούς οργανισμούς των μεταβολών για την εκτέλεση των αποφάσεων απονομής συντάξεων.
δβ) Η αποστολή καταστάσεων παροχής συντάξεων στο Τμήμα Λογιστηρίου για την έκδοση εντολών πληρωμής.
δγ) Η μέριμνα για τη λειτουργία του εξοπλισμού της Διεύθυνσης.
Πέραν των ανωτέρω, το Αυτοτελές Γραφείο Υποστήριξης Πληροφορικής ασκεί όλες τις αρμοδιότητες των αντιστοίχων Γραφείων Υποστήριξης Πληροφορικής των Περιφερειακών Διευθύνσεων του ΟΑΕΕ.
ε) Αυτοτελές Γραφείο Διοικητικής Υποστήριξης και Αρχείου
εα) Διακίνηση εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας. Τήρηση κοινού και εμπιστευτικού πρωτοκόλλου της Διεύθυνσης.
εβ) Χειρισμός των θεμάτων που αφορούν το ωράριο εργασίας.
εγ) Αναπαραγωγή εγγράφων και λοιπών κειμένων και βεβαίωση της ακρίβειας αυτών.
εδ) Βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του προσωπικού και των πολιτών και επικύρωση αντιγράφων από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης ή τον νόμιμο αναπληρωτή του.
3. Οι αρμοδιότητες της Περιφερειακής Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης Αρτοποιών είναι ανάλογες με τις αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών του ΟΑΕΕ σε ό,τι αφορά τους ασφαλισμένους του Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Αρτοποιών.
Επιπλέον το τμήμα Παροχών της εν λόγω Διεύθυνσης έχει και την αρμοδιότητα για την παροχή εφάπαξ βοηθήματος στους ασφαλισμένους του Τομέα.
4. Οι αρμοδιότητες της Περιφερειακής Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων είναι ανάλογες με τις αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων της Περιφερειακής Διεύθυνσης Επικουρικής Ασφάλισης Ελευθέρων Επαγγελματιών του ΟΑΕΕ σε ό,τι αφορά τους ασφαλισμένους του Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων.
Επιπλέον, το Τμήμα Παροχών της εν λόγω Διεύθυνσης έχει τη μέριμνα για τη διανομή του μερίσματος στους δικαιούχους αυτού.
5. Θέματα που προκύπτουν από τις ισχύουσες καταστατικές τους διατάξεις και δεν περιλαμβάνονται στις αρμοδιότητες των οργανικών μονάδων των παραπάνω Διευθύνσεων, ασκούνται από τις υφιστάμενες αντίστοιχες υπηρεσίες του ΟΑΕΕ.
6. Ο έλεγχος ασφάλισης και εσόδων των Τομέων Επικουρικής Ασφάλισης Αρτοποιών και Πρατηριούχων Υγρών Καυσίμων διενεργείται από τη Διεύθυνση Επιθεώρησης του ΟΑΕΕ.
7. Των Διευθύνσεων προΐστανται υπάλληλοι των κλάδων ΠΕ Διοικητικού -Οικονομικού και ελλείψει ΤΕ Διοικητικού-Λογιστικού, οι οποίοι εισηγούνται στο Δ.Σ. του Ταμείου τα θέματα της αρμοδιότητάς τους και υπογράφουν όλα τα έγγραφα της Διεύθυνσης στην οποία προΐστανται.
Των Τμημάτων προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού και ελλείψει ΤΕ Διοικητικού-Λογιστικού και ελλείψει ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων.
Των Αυτοτελών Γραφείων Υποστήριξης Πληροφορικής προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ Πληροφορικής και ελλείψει ΤΕ Πληροφορικής και ελλείψει ΔΕ Προσωπικού Η/Υ.
Των Αυτοτελών Γραφείων Διοικητικής Υποστήριξης και Αρχείου προΐστανται υπάλληλοι του κλάδου ΠΕ Διοικητικού-Οικονομικού και ελλείψει ΤΕ Διοικητικού-Λογιστικού και ελλείψει ΔΕ Διοικητικών Γραμματέων.
9. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας μετά από γνώμη του Δ.Σ. του ΟΑΕΕ και του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης είναι δυνατή η τροποποίηση ή συμπλήρωση των ως άνω περιγραφόμενων αρμοδιοτήτων.
10. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου που ρυθμίζουν οργανωτικά θέματα του ΟΑΕΕ, αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του Οργανισμού του (π.δ. 154/2006) και τροποποιούνται με τη διαδικασία που ισχύει για την τροποποίηση του Οργανισμού του ΟΑΕΕ.