Άρθρο 90
Διοικητική οργάνωση των εντασσόμενων Τομέων στο ΤΕΑΔΥ
1. Για τη λειτουργία των Τομέων Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης και Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων, συνιστώνται στο ΤΕΑΔΥ, πέραν των Διευθύνσεων του άρθρου 2 του π.δ. 187/2007 «Οργανισμός του ΤΕΑΔΥ» (ΦΕΚ 222 Α'), και δύο (2) Διευθύνσεις Επικουρικής Ασφάλισης υπαγόμενες στη Γενική Διεύθυνση του Ταμείου,
ως εξής:
«6) Α' Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης, η οποία επιμελείται των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών θεμάτων του Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Προσωπικού Οργανισμών Κοινωνικής Ασφάλισης.
7) Β' Διεύθυνση Επικουρικής Ασφάλισης, η οποία επιμελείται των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών θεμάτων του Τομέα Ασφάλισης Δημοτικών και Κοινοτικών Υπαλλήλων.»
2. Για τη λειτουργία του Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Μισθωτών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου (ΙΚΑ - ΕΤΑΜ - ΕΤΕΑΜ) συνιστάται στη Διεύθυνση Ασφάλισης του ΤΕΑΔΥ Τμήμα Ασφάλισης Εσόδων - Παροχών το οποίο επιμελείται των ασφαλιστικών και συνταξιοδοτικών θεμάτων του Τομέα Επικουρικής Ασφάλισης Μισθωτών Νομικών Προσώπων Δημοσίου Δικαίου.
3. Καθεμία από τις παραπάνω Διευθύνσεις συγκροτείται από τα εξής Τμήματα:
α) Τμήμα Ασφάλισης - Εσόδων
β) Τμήμα Απονομής Επικουρικής Σύνταξης
γ) Τμήμα Λογιστηρίου
δ) Αυτοτελές Γραφείο Διοικητικής Υποστήριξης και Αρχείου.
Οι αρμοδιότητες των Α' και Β' Διευθύνσεων Επικουρικής Ασφάλισης κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων τους ως ακολούθως:
α) Τμήμα Ασφάλισης - Εσόδων
αα) Η μέριμνα για την υπαγωγή στην ασφάλιση κάθε ασφαλιζομένου σύμφωνα με το νόμο.
αβ) Η μέριμνα για την είσπραξη των εσόδων κάθε Τομέα. Λήψη κάθε αναγκαστικού μέτρου για την είσπραξη των καθυστερούμενων εισφορών.
αγ) Ο υπολογισμός και επιβολή πρόσθετων τελών λόγω καθυστέρησης καταβολής των εισφορών.
αδ) Ο χειρισμός θεμάτων για την τήρηση, τον έλεγχο και την εκκαθάριση του μητρώου ασφαλισμένων.
αε) Η σύνταξη στατιστικών πινάκων και μελετών σχετικά με τον αριθμό των ασφαλισμένων.
β) Τμήμα Απονομής Επικουρικής Σύνταξης
βα) Η έκδοση αποφάσεων παροχών, ύστερα από έλεγχο των υποβαλλόμενων δικαιολογητικών.
ββ) Η πραγματοποίηση των απαιτούμενων εργασιών και της αλληλογραφίας με τους ασφαλισμένους, τις υπηρεσίες και φορείς για τη διεκπεραίωση συνταξιοδοτικών θεμάτων.
βγ) Η τήρηση και ενημέρωση του Μητρώου και των ατομικών φακέλων των συνταξιούχων.
βδ) Ο χειρισμός όλων των θεμάτων που προκύπτουν από την εφαρμογή των διατάξεων περί διαδοχικής ασφάλισης, αναγνώρισης χρόνου προϋπηρεσίας και εξαγοράς στρατιωτικής θητείας.
βε) Η μέριμνα για την αποστολή στους πιστωτικούς οργανισμούς των μεταβολών για την εκτέλεση των αποφάσεων απονομής επικουρικής σύνταξης.
γ) Τμήμα Λογιστηρίου
γα) Η κατάρτιση σχεδίου ετήσιου προϋπολογισμού εσόδων από ασφαλιστικές εισφορές και προσόδους περιουσίας και εξόδων λειτουργίας κάθε Τομέα, προκειμένου να καταρτιστεί ο ετήσιος γενικός προϋπολογισμός από τη Διεύθυνση Οικονομικού του Ταμείου.
γβ) Η τήρηση λογιστικών βιβλίων κάθε Τομέα, σύμφωνα με τις εκάστοτε ισχύουσες διατάξεις.
γγ) Η κατάρτιση ετήσιου ισολογισμού - απολογισμού κάθε Τομέα, προκειμένου να καταρτιστεί ο ετήσιος γενικός ισολογισμός - απολογισμός του Ταμείου.
γδ) Η έκδοση εντολών και ενταλμάτων πληρωμής.
γε) Η απόδοση των εν γένει εισφορών σε ασφαλιστικούς οργανισμούς, Ν.Π.Δ.Δ., Ν.Π.Ι.Δ. και Δημόσιο.
γστ) Η μέριμνα για την απόδοση του ποσού εκ του ποσοστού συμμετοχής κάθε Τομέα στις γενικές δαπάνες διοίκησης και λειτουργίας του Ταμείου.
γζ) Η αναζήτηση και είσπραξη των αχρεωστήτως καταβληθεισών συντάξεων.
γη) Η εκκαθάριση των αλληλόχρεων λογαριασμών του ν. 4202/1961 και λοιπών διατάξεων.
γθ) Η διαχείριση θεμάτων που αφορούν λειτουργικά έξοδα του κάθε αυτοτελούς Τομέα και έκδοση σχετικών ενταλμάτων πληρωμής.
γι) Η επιμέλεια για την προμήθεια ειδών και υλικών απαραίτητων για τη λειτουργία της Διεύθυνσης.
δ) Αυτοτελές Γραφείο Διοικητικής Υποστήριξης και Αρχείου
δα) Η διακίνηση εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας. Τήρηση πρωτοκόλλου της Διεύθυνσης.
δβ) Ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν το ωράριο εργασίας.
δγ) Η αναπαραγωγή εγγράφων και λοιπών κειμένων και βεβαίωση της ακρίβειας αυτών.
δδ) Η βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του προσωπικού και των πολιτών και επικύρωση αντιγράφων από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης ή τον νόμιμο αναπληρωτή του.
4. Το Τμήμα Ασφάλισης - Εσόδων - Παροχών ασκεί αρμοδιότητες ανάλογες με εκείνες των Διευθύνσεων Επικουρικής Ασφάλισης.
Όλες οι επιπλέον αρμοδιότητες που δεν έχουν περιγραφεί στις αρμοδιότητες των παραπάνω οργανικών μονάδων ασκούνται από τις υφιστάμενες αντίστοιχες υπηρεσίες του ΤΕΑΔΥ.
5. Των Διευθύνσεων Επικουρικής Ασφάλισης, των Τμημάτων και των Αυτοτελών Γραφείων προΐστανται υπάλληλοι σύμφωνα με τα οριζόμενα του άρθρου 14
του π.δ. 187/2007.
Οι Προϊστάμενοι των Διευθύνσεων εισηγούνται στο Δ.Σ. θέματα τις αρμοδιότητάς τους και υπογράφουν όλα τα έγγραφα της Διεύθυνσης στην οποία προΐστανται.
6. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας μετά από γνώμη του Δ.Σ. του ΤΕΑΔΥ και του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης είναι δυνατή η τροποποίηση ή συμπλήρωση των ως άνω περιγραφόμενων αρμοδιοτήτων.
7. Οι διατάξεις του παρόντος άρθρου που ρυθμίζουν οργανωτικά θέματα του ΤΕΑΔΥ, αποτελούν αναπόσπαστο τμήμα του Οργανισμού του (π.δ. 187/2007) και τροποποιούνται με τη διαδικασία που ισχύει για την τροποποίηση του Οργανισμού του ΤΕΑΔΥ.