logo-print

Πράξη Υπουργικού Συμβουλίου 5/22.2.2016

Ειδική Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου για την υπαγωγή στο άρθρο 7Α του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων των απαλλοτριώσεων ακινήτων που είναι αναγκαία για την εκτέλεση έργων εθνικού επιπέδου και γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας

ΔΗΜΟΣΙΕΥΣΗ:

23/02/2016

Κωδικοποιημένο
Τεχνητή Νοημοσύνη & ανταγωνισμός
Κώδικας Πολιτικής Δικονομίας - Κατ΄ άρθρο Νομολογία -Δ έκδοση - XII & 1889

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΤΟ ΥΠΟΥΡΓΙΚΟ ΣΥΜΒΟΥΛΙΟ

Έχοντας υπόψη:

1. Την παρ. 4 του άρθρου 17 του Συντάγματος.

2. Τις διατάξεις του Κώδικα Αναγκαστικών Απαλλοτριώσεων Ακινήτων, που κυρώθηκε με το άρθρο πρώτο του Ν. 2882/2001 (Α΄ 17), και ειδικότερα του άρθρου 7Α, όπως ισχύει.

3. Τις διατάξεις του Ν. 3669/2008 «Κύρωση κωδικοποίησης νομοθεσίας δημοσίων έργων» (Α΄ 116), όπως ισχύει.

4. Τις διατάξεις του Ν. 3555/2007 «Κύρωση Σύμβασης Παραχώρησης του Έργου της Μελέτης, Κατασκευής, Χρηματοδότησης, Λειτουργίας, Συντήρησης και Εκμετάλλευσης του Αυτοκινητόδρομου «Ιονία Οδός» από Αντίρριο μέχρι Ιωάννινα, ΠΑΘΕ Αθήνα (Α/Κ Μεταμόρφωσης) − Μαλιακός (Σκάρφεια) και Συνδετηρίου Κλάδου του ΠΑΘΕ Σχηματάρι − Χαλκίδα και λοιπές διατάξεις» (Α΄ 81) και ιδίως της παραγράφου 2 του άρθρου 4ου, με τις οποίες ρυθμίζονται θέματα απαλλοτριώσεων για τα έργα παραχώρησης.

5. Τις διατάξεις των Ν. 3597/2007 (Α΄ 168), 3555/2007 (Α΄ 81), 3621/2007 (Α΄ 279), 3605/2007 (Α΄ 190), όπως τροποποιήθηκαν με τις διατάξεις του Ν. 4219/2013 (Α΄ 269) και του Ν. 3559/2007 (Α΄ 102), με τις οποίες κυρώθηκαν οι συμβάσεις Παραχώρησης των οδικών αξόνων.

6. Τις διατάξεις του Π.δ. 70/2015 περί Ανασύστασης και Μετονομασίας Υπουργείων (Α΄ 11).

7. Τις αποφάσεις των αρμοδίων Υπουργών με τις οποίες έχουν χαρακτηρισθεί ως έργα εθνικής σημασίας ή εθνικού επιπέδου:

α. Την ΟΑΠ/Φ10/οικ.16360/21−8−2006 κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων «Χαρακτηρισμός ως έργων Εθνικής Σημασίας των Έργων: (α) Αυτοκινητόδρομος Πάτρα − Αθήνα − Θεσσαλονίκη − Εύζωνοι (Π.Α.Θ.Ε.), (β) Ιόνια Οδός, τμήμα: Πάτρα − Πύργος – Τσακώνα, (γ) Κόρινθος − Τρίπολη − Καλαμάτα και Λεύκτρο – Σπάρτη, (δ) Ιόνια Οδός, τμήμα: Αντίριο − Ιωάννινα − Κακκαβιά και κλάδος Π.Α.Θ.Ε. Σχηματάρι – Χαλκίδα, (ε) Αυτοκινητόδρομος Κεντρικής Ελλάδος (Ε65), (στ) Υποθαλάσσια Αρτηρία Θεσσαλονίκης, (ζ) Οδικά Αστικά Έργα Αττικής (Νότια Περιφ. Λ. Υμηττού, οδικός Άξονας Σήραγγας Υμηττού και συνδετήρια τμήματα αυτών)» (Β΄ 1339).

β. Την Δ1β/0/14/3/26−1−2001 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων περί χαρακτηρισμού Έργων Οδοποιίας ως Εθνικού Επιπέδου στην οποία περιλαμβάνονται και τα έργα στους κύριους άξονες Νησιωτικών περιοχών μεταξύ των οποίων ο οδικός άξονας «Λέσβου Μυτιλήνη−Σιγρί / Μήθυμνα» στη Ν. Λέσβο.

γ. Την Δ1α/0/14/74/8−2−1997 (Ορθή επανάληψη 30−12−1997) απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων περί χαρακτηρισμού Έργων Οδοποιίας ως Εθνικού Επιπέδου στην οποία περιλαμβάνονται και τα έργα στον οδικό άξονα «Λαμία – Καρπενήσι – Αγρίνιο – Αμφιλοχία».

δ. Την ΔΜΕΟ/ο/οικ/1993/8/16−6−2006 απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημοσίων Έργων περί χαρακτηρισμού Έργων Οδοποιίας ως Εθνικού Επιπέδου, στην οποία περιλαμβάνεται το έργο του οδικού άξονα «Σύνδεση Ιόνιας οδού με Αστακό – Τμήμα Γέφυρας Γουριάς – Αστακός».

8. Το γεγονός ότι τα παρακάτω περιγραφόμενα έργα είναι γενικότερης σημασίας για την οικονομία της χώρας και συγκεκριμένα για τη βελτίωση των υποδομών της, βρίσκονται δε σε εξέλιξη εκτέλεσης ή σε στάδιο δημοπράτησης και συνεπώς είναι εξαιρετικά απαραίτητο οι χώροι εκτέλεσης αυτών να είναι ελεύθεροι για την ανεμπόδιστη εκκίνηση και πρόοδο των εργασιών εντός των χρονοδιαγραμμάτων των οικείων έργων.

9. Το γεγονός ότι τα έργα της παρούσας συγχρηματοδοτούνται ή σχεδιάζονται να συγχρηματοδοτηθούν από προγράμματα της Ε.Ε. ορισμένης διάρκειας, υποστηρίζονται ή θα υποστηριχθούν από διεθνείς ή άλλους μηχανισμούς χρηματοδότησης και οι τυχόν καθυστερήσεις των απαλλοτριώσεων θα επιφέρουν σοβαρές επιπτώσεις στην έγκαιρη υλοποίηση των έργων και της απορρόφησης των συγχρηματοδοτημένων πόρων με σοβαρές συνέπειες από την τυχόν αθέτηση των ανειλημμένων υποχρεώσεων της χώρας και την καθυστέρηση στην οικονομική της ανάπτυξη.

10. Το γεγονός ότι για τα παρακάτω περιγραφόμενα έργα έχουν, ως επί το πλείστον, κηρυχθεί οι απαιτούμενες απαλλοτριώσεις τους, κατά τις πάγιες διατάξεις και παρίσταται ανάγκη άμεσης παράδοσης των ακινήτων αυτών, σύμφωνα με τους όρους και τις προϋποθέσεις του άρθρου 7Α του Ν. 2882/2001, προκειμένου με ειδική δικαστική απόφαση να επιτραπεί η άμεση παράδοση των ακινήτων για την πραγματοποίηση εργασιών και πριν από τον προσδιορισμό και την καταβολή της αποζημίωσης, ούτως ώστε το δημόσιο να ανταποκριθεί στις συμβατικές του υποχρεώσεις για την ολοκλήρωση των έργων αυτών μέσα στις συμβατικές προβλεπόμενες προθεσμίες τους.

11. Την 808/8−2−2016 εισήγηση του Υπουργού Υποδομών, Μεταφορών και Δικτύων για την υπαγωγή των απαλλοτριώσεων που έχουν ήδη κηρυχθεί στις διαδικασίες που προβλέπονται από το άρθρο 7Α του Ν. 2882/ 2001 και την παροχή εξουσιοδότησης στον ίδιο για την υπαγωγή στις ίδιες ως άνω διατάξεις των συμπληρωματικών απαλλοτριώσεων για τα έργα, που περιλαμβάνονται στην παρούσα για την κάλυψη των αναγκών αυτών, αποφασίζει:

Η πράξη αυτή να δημοσιευθεί στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Βασική Νομοθεσία Ναυτικού Δικαίου

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΜΠΕΧΛΙΒΑΝΗΣ - ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΕΚΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Ποινικός Κώδικας Ι
send