logo-print

Άρθρο 19 - Νόμος 3769/2009 - Άλλα θέματα Υπουργείου Ανάπτυξης

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

01/07/2009

Κωδικοποιημένο
Δίκαιο πληροφορικής - E έκδοση
Διαδίκτυο & τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δίκαιο

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΚΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ

1. Η παράγραφος 3 του άρθρου 41 του ν. 3190/1955 (ΦΕΚ 91 Α), όπως ισχύει, αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Το εταιρικό κεφάλαιο δεν μπορεί σε καμία περίπτωση να μειωθεί κάτω των τεσσάρων χιλιάδων πεντακοσίων (4.500,00) ευρώ, ούτε τα εταιρικά μερίδια κάτω των τριάντα (30,00) ευρώ.»

2. α) Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης και σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 4 του ν. 3614/2007 (ΦΕΚ 267 Α), μετά από γνώμη του Διοικητικού Συμβουλίου του Κέντρου Ανανεώσιμων Πηγών και Εξοικονόμησης Ενέργειας του π.δ. 375/1987 (ΦΕΚ 167 Α) (ΚΑΓΙΕ), δύναται αυτό να εκτελεί καθήκοντα ενδιάμεσου φορέα διαχείρισης προγραμμάτων αρμοδιότητας του Υπουργείου Ανάπτυξης (ΥΠΑΝ), τα οποία αφορούν είτε σε έργα ανάπτυξης υποδομών από φορείς του δημόσιου τομέα είτε σε έργα χορήγησης κρατικής ενίσχυσης για εκτέλεση έργων για εξοικονόμηση ενέργειας (ΕΞΕ) ή για προώθηση των Ανανεώσιμων Πηγών Ενέργειας (ΑΠΕ) ή Συμπαραγωγής Ηλεκτρισμού και Θερμότητας (ΣΗΘ) και εντάσσονται στον προγραμματισμό των έργων του Υπουργείου Ανάπτυξης, που χρηματοδοτούνται είτε με εθνικούς πόρους είτε μέσω συγχρηματοδοτούμενων από την Ευρωπαϊκή Ενωση προγραμμάτων.

Στους αναφερόμενους ανωτέρω τομείς δεν συμπεριλαμβάνονται έργα ανάπτυξης υποδομών και χορήγησης κρατικών ενισχύσεων για την έρευνα, την τεχνολογική ανάπτυξη και την καινοτομία.

β) Με απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης καθορίζονται οι ειδικότεροι όροι και διαδικασίες που αφορούν στην υλοποίηση των ως άνω προγραμμάτων, ιδίως ζητήματα σχετικά με τη σύσταση γνωμοδοτικής επιτροπής, μητρώου αξιολογητών, τη φύση του προγράμματος, τους δυνητικούς δικαιούχους, τη διαδικασία και τα κριτήρια αξιολόγησης, τον τρόπο βαθμολόγησης τους, το ύψος της επιχορήγησης, τη διαδικασία ένταξης των έργων στο πρόγραμμα, τη διαδικασία ελέγχου του παραδοτέου έργου, τις προϋποθέσεις καταβολής της επιχορήγησης, τις υποχρεώσεις του ωφελούμενου, τις συνέπειες μη τήρησης των όρων και προϋποθέσεων του προγράμματος και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια.

γ) Η παρούσα διάταξη καταλαμβάνει και τυχόν πριν την ψήφιση του παρόντος νόμου εκδοθείσες αποφάσεις

Προκήρυξης προγραμμάτων του Υπουργού Ανάπτυξης με το ανωτέρω περιεχόμενο, στο πλαίσιο των οποίων το ΚΑΠΕ εκτελεί καθήκοντα ενδιάμεσου φορέα διαχείρισης.

3. α) Η περίπτωση β' της παραγράφου 1 του άρθρου 25 του ν. 1514/1985 (ΦΕΚ 13 Α'), όπως ισχύει, τροποποιείται ως εξής:

«β) εκτός από όσα ορίζονται στο νόμο αυτόν για τα εθνικά κέντρα, ανεξάρτητα ινστιτούτα και ακαδημαϊκά κέντρα και ινστιτούτα, να καθορίζεται η φύση τους ως δημόσιας υπηρεσίας ή Ν.Π.Δ.Δ. ή Ν.Π.Ι.Δ., ο ειδικότερος σκοπός τους, τα όργανα διοίκησης αυτών, η διάρθρωση και οι αρμοδιότητες των υπηρεσιών αυτών ή και η δυνατότητα σύστασης των αναγκαίων υπηρεσιακών μονάδων μέσω του Εσωτερικού Κανονισμού του οικείου φορέα με έγκριση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης, τα της άσκησης εποπτείας επ' αυτών, που μπορεί να περιλαμβάνει τον οικονομικό, διοικητικό και διαχειριστικό έλεγχο και ιδίως την έγκριση των προγραμμάτων, των προϋπολογισμών και απολογισμών, ως και τα της αποτίμησης των αποτελεσμάτων των ερευνητικών προγραμμάτων, με δυνατότητα ανάθεσης αυτής σε ειδικούς επιστήμονες ημεδαπούς ή αλλοδαπούς, που η αμοιβή τους καθορίζεται με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης.»

β) Στο άρθρο 4 του π.δ. 145/2003 (ΦΕΚ 121 Α), σχετικά με τη σύσταση και λειτουργία ερευνητικού κέντρου με την επωνυμία - «Αθηνά - Ερευνητικό Κέντρο Καινοτομίας στις Τεχνολογίες της Πληροφορίας, των Επικοινωνιών και της Γνώσης» και διακριτικό τίτλο «Αθηνά», όπως μετονομάσθηκε με το άρθρο 9 παρ. 3 του ν. 3438/2006 (ΦΕΚ 33 Α), προστίθεται παράγραφος 3, ως εξής:

«3. Με τον Εσωτερικό Κανονισμό του «Αθηνά», ο οποίος καταρτίζεται και εγκρίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 10 του παρόντος διατάγματος, δύναται να συνιστώνται νέες Υπηρεσιακές Μονάδες, επιπέδου Τμήματος ή Διεύθυνσης, υπαγόμενες στη Γενική Διεύθυνση του «Αθηνά», πέραν αυτών που προβλέπονται στην παράγραφο 2 του παρόντος άρθρου και να προσδιορίζονται οι αρμοδιότητες και η διάρθρωσή τους.»

γ) Στο άρθρο 4 του π.δ. 9/2006 (ΦΕΚ 7 Α'), σχετικά με τη σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «ΚΕΝΤΡΟ ΕΡΕΥΝΑΣ, ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΑΣ ΚΑΙ ΑΝΑΠΤΥΞΗΣ ΘΕΣΣΑΛΙΑΣ» (ΚΕΤΕΑΘ), προστίθεται περίπτωση στ', ως εξής:

«στ. Με τον εσωτερικό κανονισμό του ΚΕΤΕΑΘ, ο οποίος καταρτίζεται και εγκρίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 15 του παρόντος, δύναται να ορίζεται η διάρθρωση της Κεντρικής Διεύθυνσης (Κ.Δ.) σε τμήματα ή και γραφεία και να προσδιορίζονται οι αρμοδιότητές τους.»

δ) Το άρθρο 15 του π.δ. 9/2006 αναδιατυπώνεται ως εξής:

«Με εσωτερικό κανονισμό που καταρτίζεται από το ΚΕΤΕΑΘ μέσα σε δώδεκα (12) μήνες από την έναρξη λειτουργίας αυτού και εγκρίνεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης, ρυθμίζονται τα θέματα αρμοδιοτήτων, καθηκόντων, ειδικοτήτων του πάσης φύσεως προσωπικού, η εσωτερική δομή και λειτουργία των ινστιτούτων και της Κ.Δ., η λειτουργία των συλλογικών οργάνων και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία του ΚΕΤΕΑΘ και των ινστιτούτων του. Μέχρι την έκδοση του εσωτερικού κανονισμού, τα ανωτέρω θέματα αντιμετωπίζονται με αποφάσεις του Δ.Σ. του ΚΕΤΕΑΘ.»

ε) Στο άρθρο 4 του π.δ. 77/2000 (ΦΕΚ 65 Α), σχετικά με τη σύσταση νομικού προσώπου ιδιωτικού δικαίου με την επωνυμία «Εθνικό Κέντρο Έρευνας και Τεχνολογικής Ανάπτυξης» (ΕΚΕΤΑ), προστίθεται περίπτωση η', ως εξής:

«η. Με τον εσωτερικό κανονισμό του ΕΚΕΤΑ, ο οποίος καταρτίζεται και εγκρίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του άρθρου 16 του παρόντος, δύναται να ορίζεται η διάρθρωση της Κεντρικής Διεύθυνσης (Κ.Δ.) σε τμήματα ή και γραφεία και να προσδιορίζονται οι αρμοδιότητές τους.»

στ) Το άρθρο 16 του π.δ. 77/2000 αναδιατυπώνεται ως εξής:

«Με εσωτερικό κανονισμό που καταρτίζεται από το ΕΚΕΤΑ μέσα σε έξι (6) μήνες από την έναρξη λειτουργίας αυτού και εγκρίνεται από τον Υπουργό Ανάπτυξης, ρυθμίζονται τα θέματα αρμοδιοτήτων, καθηκόντων, ειδικοτήτων του κάθε φύσης προσωπικού, η εσωτερική δομή και λειτουργία των ινστιτούτων και της Κ.Δ., τα της λειτουργίας των συλλογικών οργάνων, ως και κάθε λεπτομέρεια που είναι αναγκαία για την εύρυθμη και αποδοτική λειτουργία του ΕΚΕΤΑ και των Ινστιτούτων του, κατ' εφαρμογή των εξουσιοδοτικών διατάξεων του άρθρου 25 παρ. 2 του ν. 1514/1985. Μέχρι την έκδοση του εσωτερικού κανονισμού, προβλήματα που δεν μπορούν να επιλυθούν από τους κανόνες που ίσχυαν στα ενοποιηθέντα Ινστιτούτα, πριν από τη δημοσίευση του παρόντος, ρυθμίζονται με αποφάσεις του Δ.Σ. του ΕΚΕΤΑ.»

4. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης η συσταθείσα με το ν. 2687/1999 (ΦΕΚ 39 Α') Ανώνυμη Εταιρεία «Ελληνικές Εκθέσεις HELEXPO Α.Ε.» δύναται, κατ' εξαίρεση, να επιχορηγείται από το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων, για τη δημιουργία μόνιμου εκθεσιακού χώρου στο Τεχνολογικό Πολιτιστικό Πάρκο Λαυρίου, το οποίο θα αποτελέσει κοινό τόπο αναφοράς, πληροφόρησης, ενημέρωσης, επαγγελματικών και ερευνητικών επαφών μεταξύ επιχειρήσεων, φορέων και του επενδυτικού κοινού, με στόχο τη δημιουργία του πρότυπου Σπιτιού των Νέων Ενεργειακών Τεχνολογιών. Με την απόφαση ορίζονται το ύψος της επιχορήγησης, η διαδικασία ελέγχου και κάθε αναγκαία λεπτομέρεια. Οι αναγκαίες για την υποστήριξη των ενεργειών υλοποίησης του ανωτέρω έργου συμβάσεις με τρίτους συνάπτονται και οι σχετικές δράσεις εκτελούνται σύμφωνα με τις διέπουσες την ανωτέρω εταιρεία γενικές ή ειδικές διατάξεις, καθώς και τις σχετικές διατάξεις περί δημοσίων επενδύσεων.

5. Το πρώτο εδάφιο του άρθρου 35 του ν. 3734/2009 (ΦΕΚ 8 Α') αντικαθίσταται ως εξής:

«Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών και Ανάπτυξης μπορεί να συνιστάται Επιτροπή αποτελούμενη από τον Νομάρχη του Νομαρχιακού Διαμερίσματος Εβρου, τον Δήμαρχο Αλεξανδρούπολης και από εκπροσώπους της Περιφερειακής Διοίκησης, των ΟΤΑ α' και β' βαθμού, καθώς και των επαγγελματικών και λοιπών φορέων του ίδιου Νομαρχιακού Διαμερίσματος σε σχέση με το έργο «Αγωγός πετρελαίου Μπουργκάς - Αλεξανδρούπολη» κατ' εφαρμογή της Τριμερούς Συμφωνίας που κυρώθηκε με το ν. 3558/2007 (ΦΕΚ 101 Α). Για τη συγκρότηση της Επιτροπής εκδίδεται σχετική απόφαση του Νομάρχη.»

6. α) Τα συνημμένα στον παρόντα νόμο: i) το από 8.2.2005 κτηματολογικό διάγραμμα, πινακίδες 1 έως 13 και ο από 8.2.2005 αντίστοιχος κτηματολογικός πίνακας, που συνέταξε ο κτηματογράφος μηχανικός του Δημοσίου Αν. Τάσιος και θεωρήθηκαν από τον Διευθυντή Τεχνικών Υπηρεσιών της Νομαρχιακής Αυτοδιοίκησης Τρικάλων Νικ. Λέγκα και ii) τα υπ' αριθμ. 1401-ΣΜΕΛ-016027/26.2.2007/1 η Αναθεώρηση 31.7.2007 και 1401-ΣΜΕΛ016-030/9.8.2007 τοπογραφικά διαγράμματα, τα οποία συνέταξε η Διεύθυνση Ανάπτυξης Υδροηλεκτρικών Έργων (ΔΑΥΕ) της ΔΕΗ Α.Ε. και αναφέρονται στα άρθρα 16 και 17 του ν. 3734/2009 σχετικά με την αναγκαστική απαλλοτρίωση των εκεί οριζόμενων περιοχών που βρίσκονται στη διοικητική περιφέρεια του Δήμου Πινδέων και δημοσιεύονται σε σμίκρυνση στον παρόντα νόμο, αποτελούν το παράρτημα Α' του ν. 3734/2009, όπως ορίζεται στις διατάξεις του νόμου αυτού.

β) Οι προθεσμίες που αναφέρονται στο στοιχείο γ' της παραγράφου 1 και στην παράγραφο 2 του άρθρου 19 του ν. 3734/2009, καθώς και η προθεσμία που αναφέρεται στην παράγραφο 2 του άρθρου 22 του ίδιου αυτού νόμου παρατείνονται από τη λήξη τους μέχρι 30 Σεπτεμβρίου 2009.

γ) Αν ο εκπρόσωπος της Τοπικής Αυτοδιοίκησης στην επιτροπή της παραγράφου 2 του άρθρου 23 του ν. 3734/2009 δεν υποδειχθεί από τον οικείο ΟΤΑ εντός δέκα ημερών από τη δημοσίευση του παρόντος, αυτός υποδεικνύεται από το Διοικητικό Συμβούλιο της ΤΕΔΚ του οικείου νομού.

7. Η παράγραφος 7 του άρθρου 27Α του ν. 3734/2009 τροποποιείται ως εξής:

«7. Οι άδειες παραγωγής ή αποφάσεις εξαίρεσης για την παραγωγή ηλεκτρικής ενέργειας από φωτοβολταϊ-κούς σταθμούς δεν επιτρέπεται να μεταβιβασθούν πριν την έναρξη λειτουργίας των σταθμών. Κατ' εξαίρεση επιτρέπεται η μεταβίβαση, εφόσον το εταιρικό κεφάλαιο της εταιρείας προς την οποία γίνεται η μεταβίβαση κατέχεται εξ ολοκλήρου από τη μεταβιβάζουσα εταιρεία. Οι διατάξεις των προηγούμενων εδαφίων δεν καταλαμβάνουν εκκρεμείς κατά το χρόνο δημοσίευσης του νόμου αιτήσεις για μεταβίβαση ενώπιον της ΡΑΕ, καθώς και αιτήσεις για τις οποίες έχει γνωμοδοτήσει θετικά η ΡΑΕ, χωρίς ωστόσο να έχει εκδοθεί επ' αυτών απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης.»

8. Στο δεύτερο εδάφιο της παραγράφου 1 του άρθρου 15 του ν. 802/1978 (ΦΕΚ 121 Α'), όπως ισχύει, μετά τις λέξεις «...να ανακοινώνουν προς το κοινό, εκπτώσεις» διαγράφονται οι λέξεις «ή προσφορές».

Τα υποκειμενικά και αντικειμενικά όρια της συμφωνίας περί διαιτησίας

ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ

Το δικαίωμα ιδιοκτησίας και η αναγκαστική απαλλοτρίωση -Κατ άρθρο ερμηνεία

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ