Άρθρο 56 Αρμοδιότητες των Διευθύνσεων
1. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Ασφάλισης - Εσόδων κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων αυτής και περιγράφονται ως ακολούθως:
α) Τμήμα Ασφάλισης - Εσόδων - Μητρώου
αα) Ο χειρισμός των θεμάτων σχετικά με την υπαγωγή στην ασφάλιση του Ταμείου και τη διατήρηση της ασφαλιστικής σχέσης.
αβ) Ο χειρισμός των θεμάτων σχετικά με την έννοια των υποκείμενων σε εισφορές αποδοχών, το ύψος (ποσοστό) των εισφορών και το χρόνο και την προθεσμία καταβολής των οφειλόμενων εισφορών.
αγ) Ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν τα προβλεπόμενα από το νόμο μέτρα για την είσπραξη των καθυστερούμενων εσόδων του Ταμείου.
αδ) Ο χειρισμός των θεμάτων σχετικά με την ποινική δίωξη των εργοδοτών και τη ρύθμιση των οφειλών προς το Ταμείο.
αε) Ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν την παραγραφή και διαγραφή των βεβαιωθεισών οφειλών προς το Ταμείο.
αστ) Η μέριμνα για την τήρηση και ενημέρωση μητρώου ασφαλισμένων και εργοδοτών.
αζ) Η παρακολούθηση των μεταβολών στην ασφαλιστική κατάσταση των ασφαλισμένων του Ταμείου.
β) Τμήμα Εντασσόμενων Ταμείων
Ασκεί τις ίδιες αρμοδιότητες με αυτές του Τμήματος Ασφάλισης - Εσόδων - Μητρώου της Διεύθυνσης Ασφάλισης - Εσόδων, σε ό,τι αφορά τους ασφαλισμένους του Ταμείου οι οποίοι προέρχονται από εντασσόμενα στο ΕΤΕΑΜ Ταμεία και Κλάδους.
2. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Παροχών κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων αυτής και περιγράφονται ως ακολούθως:
α) Τμήμα Απονομής Συντάξεων
αα) Ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν τα μεγέθη των παροχών επικουρικής σύνταξης και το δικαίωμα των ασφαλισμένων στις παροχές αυτές.
αβ) Η μέριμνα για την τήρηση και ενημέρωση μητρώου συνταξιούχων.
αγ) Η μελέτη για την καθιέρωση νέων διαδικασιών χορήγησης των παροχών επικουρικής σύνταξης.
αδ) Η αντιμετώπιση των θεμάτων επικουρικής σύνταξης που προκύπτουν από την εφαρμογή της σχετικής με τα θέματα αυτά ισχύουσας νομοθεσίας.
β) Τμήμα Εντασσόμενων Ταμείων
Ασκεί τις ίδιες αρμοδιότητες με αυτές του Τμήματος Απονομής Συντάξεων της Διεύθυνσης Παροχών, σε ό,τι αφορά τους ασφαλισμένους του Ταμείου οι οποίοι προέρχονται από εντασσόμενα με το ΕΤΕΑΜ Ταμεία και Κλάδους.
3. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Οικονομικού κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων αυτής και περιγράφονται ως ακολούθως: α) Τμήμα Οικονομικής Διαχείρισης και Λογιστηρίου αα) Η κατάρτιση και εκτέλεση του προϋπολογισμού εσόδων - εξόδων του Ταμείου, η υποβολή του στο εποπτεύον Υπουργείο, καθώς και η μέριμνα για τυχόν συμπληρωματικές πιστώσεις και ο έλεγχος για την τήρηση αυτών.
αβ) Η τήρηση και ενημέρωση των λογιστικών βιβλίων του Ταμείου σύμφωνα με το Κλαδικό Λογιστικό Σχέδιο (π.δ. 80/1997, ΦΕΚ 68 Α') και γενικά εκτέλεση όλων των οικονομικών εργασιών του Ταμείου.
αγ) Η κατάρτιση των ετήσιων ισολογισμών - απολογισμών.
αδ) Η ενημέρωση του Ταμείου επί του συνόλου των από το ΙΚΑ - ΕΤΑΜ εισπραττόμενων εσόδων και πραγματοποιηθεισών δαπανών του ΕΤΕΑΜ.
αε) Η λογιστική παρακολούθηση των καταθέσεων στις τράπεζες, των αποθεματικών και της ταμειακής διαχείρισης.
αστ) Η λογιστική παρακολούθηση της έκδοσης και εξόφλησης των πάσης φύσεως δαπανών του Ταμείου από την τράπεζα που ασκεί την ταμειακή διαχείριση.
αζ) Η κατάρτιση των καταστάσεων μισθοδοσίας του προσωπικού και των καταστάσεων αμοιβών των μελών του Δ.Σ..
αη) Η απόδοση των εν γένει κρατήσεων στους δικαιούχους.
αθ) Η παροχή οικονομικών και στατιστικών στοιχείων.
αι) Η σύνταξη της ετήσιας δήλωσης φόρου εισοδήματος.
αια) Η φύλαξη όλων των λογιστικών βιβλίων και η τήρηση αρχείου όλων των παραστατικών οικονομικής διαχείρισης.
αιβ) Η μέριμνα για την παροχή στοιχείων στους ελέγχους των λογιστικών βιβλίων που υπόκειται το Ταμείο.
αιγ) Η έγκριση των πράξεων και η υπογραφή των χρηματικών ενταλμάτων.
β) Τμήμα Προμηθειών και Διαχείρισης Κινητής και Ακίνητης Περιουσίας
βα) Η μέριμνα για τις πάσης φύσεως προμήθειες του Ταμείου σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία, η διενέργεια διαγωνισμών προμήθειας αναλώσιμων και μη υλικών, καθώς και υπηρεσιών, η κατάρτιση και υπογραφή των συμβάσεων προμηθειών, η παρακολούθηση και διαφύλαξη των κατατιθεμένων εγγυητικών επιστολών, η εισήγηση για τη συγκρότηση επιτροπών προμηθειών και παραλαβών και κάθε άλλη σχετική ενέργεια.
ββ) Η τήρηση μητρώου ακίνητης και κινητής περιουσίας (επίπλων, συσκευών, μηχανημάτων) του Ταμείου.
βγ) Η εκτέλεση των αποφάσεων του Δ.Σ. για κάθε επένδυση ή ρευστοποίηση κινητών αξιών και παρακολούθηση των χρηματικών διαθεσίμων στις Τράπεζες.
βδ) Η τήρηση βιβλίων στα οποία καταχωρούνται όλα τα στοιχεία που σχετίζονται με τις επενδύσεις του Ταμείου, σύμφωνα με την εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.
βε) Η ευθύνη της παρακολούθησης των καταβολών προμηθειών, αμοιβών ή οποιασδήποτε άλλης φύσεως αντιπαροχής προς τους συμβούλους επενδύσεων, διαχειριστές κινητής και ακίνητης περιουσίας, χρηματοπιστωτικά ιδρύματα, χρηματιστηριακές εταιρίες και θεματοφύλακες, καθώς και της τήρησης των συμβάσεων που διέπουν την παροχή των υπηρεσιών αυτών.
βστ) Η μέριμνα για τη λήψη κατάλληλων μέτρων και την παροχή στοιχείων, ώστε να εξασφαλίζονται αποτελεσματικά οι πάσης φύσεως μηχανισμοί ελέγχου.
βζ) Η μέριμνα για την ετήσια απογραφή των περιουσιακών στοιχείων του Ταμείου.
βη) Η φύλαξη των τίτλων ιδιοκτησίας των ακινήτων του Ταμείου, καθώς και η σύνταξη ετήσιας δήλωσης ακίνητης περιουσίας.
βθ) Η μέριμνα για τη μίσθωση των αναγκαίων κτιρίων στέγασης των υπηρεσιών, η διενέργεια των διαδικασιών μισθώσεως και η λήψη μέτρων για την ασφάλισή τους.
βι) Η εισήγηση για την ανάγκη αγοράς και πώλησης ακινήτων.
βια) Η τήρηση βιβλίων υλικού αποθήκης και αρχείου δικαιολογητικών διάθεσης αυτού στις υπηρεσίες και η μέριμνα για την εκποίηση ή καταστροφή των άχρηστων υλικών.
βιβ) Η συντήρηση και επισκευή των ακινήτων του Ταμείου και του εξοπλισμού τους.
βιγ) Η μέριμνα για την είσπραξη μισθωμάτων ακίνητης περιουσίας.
βιδ) Η ευθύνη για την τήρηση εκ μέρους του αναδόχου των όρων της σύμβασης συντήρησης κτιρίων.
4. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Διοικητικού κατανέμονται μεταξύ των Τμημάτων αυτής και περιγράφονται ως ακολούθως:
α) Τμήμα Διοίκησης Ανθρώπινου Δυναμικού
αα) Ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν στην πρόσληψη, εξέλιξη, λύση της υπαλληλικής σχέσης και γενικά στην υπηρεσιακή κατάσταση του πάσης φύσεως προσωπικού του Ταμείου, καθώς και των θεμάτων που αφορούν στην πρόσληψη και απασχόληση συνεργασιών με μίσθωση έργου.
αβ) Ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν στην εφαρμογή του πειθαρχικού δικαίου και η κίνηση της σχετικής διαδικασίας για την επιβολή των προβλεπόμενων κυρώσεων.
αγ) Η μέριμνα της στελέχωσης των μονάδων του Ταμείου με το ανωτέρω προσωπικό, με τοποθετήσεις, μεταθέσεις, αποσπάσεις και γενικά με πάσης φύσεως μετακινήσεις του προσωπικού αυτού.
αδ) Ο χειρισμός όλων των θεμάτων που αφορούν στην απασχόληση του πάσης φύσεως προσωπικού κατά το υποχρεωτικό ωράριο και πέραν αυτού, στις αποδοχές, στις αποζημιώσεις υπερωριακής ή πρόσθετης απασχόλησης, στις διαδικασίες έγκρισης και στα έξοδα κίνησης για τις μετακινήσεις εντός ή εκτός έδρας του προσωπικού, καθώς και των θεμάτων που αφορούν στην πολυθεσία, πολυαπασχόληση και στην άσκηση ιδιωτικού έργου με αμοιβή.
αε) Η μελέτη, υπόδειξη και παρακολούθηση εφαρμογής μέτρων για την απλούστευση γραφειοκρατικών τύπων ή διαδικασιών και την κατάργηση διατυπώσεων, σε συνεργασία με τις κατ' αντικείμενο αρμόδιες υπηρεσίες.
αστ) Η μέριμνα για την ανάπτυξη και εφαρμογή σύγχρονων τεχνικών μεθόδων (όπως μέτρηση εργασίας, επιχειρησιακή έρευνα, ανάλυση κόστους - ωφελείας,
εργονομία) για την αύξηση της παραγωγικότητας και για την ταχύτερη διεκπεραίωση των διοικητικών ενεργειών.
αζ) Η προετοιμασία και εισήγηση για εκτέλεση προγραμμάτων εισαγωγικής εκπαίδευσης, επιμόρφωσης και προαγωγικής εκπαίδευσης των υπαλλήλων του Ταμείου, καθώς επίσης και η μέριμνα για τη συμμετοχή του προσωπικού του ΕΤΕΑΜ σε προγράμματα εκμάθησης ξένων γλωσσών, συνέδρια, σεμινάρια για θέματα συναφή προς τα αντικείμενα του Ταμείου, που οργανώνονται από κρατικούς ή ιδιωτικούς φορείς.
αη) Η μέριμνα για την εκπόνηση μελετών αξιοποίησης μορφωτικών, οικονομικών, οργανωτικών, τεχνικών και άλλων αναπτυξιακών προγραμμάτων που χρηματοδοτούνται και υποστηρίζονται από αντίστοιχα προγράμματα Διεθνών Οργανισμών και Οργάνων των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων σε συνεργασία με άλλες υπηρεσίες του δημόσιου τομέα.
αθ) Η μέριμνα για τη συγκρότηση και τη λειτουργία των πάσης φύσεως συλλογικών οργάνων και επιτροπών του Ταμείου.
αι) Ο χειρισμός των θεμάτων που αφορούν το ωράριο εργασίας. β) Τμήμα Γραμματείας
βα) Οι προπαρασκευαστικές εργασίες για την αποτελεσματικότητα των συνεδριάσεων του Διοικητικού Συμβουλίου του Ταμείου και γενικά η γραμματειακή εξυπηρέτηση του Συμβουλίου αυτού, καθώς και η τήρηση των πρακτικών του ιδίου Συμβουλίου και η κοινοποίηση των αποφάσεών του αρμοδίως.
ββ) Η διακίνηση εισερχόμενης και εξερχόμενης αλληλογραφίας του Ταμείου. Η τήρηση κοινού και εμπιστευτικού πρωτοκόλλου.
βγ) Η αναπαραγωγή εγγράφων και λοιπών κειμένων και βεβαίωση της ακρίβειας αυτών.
βδ) Η βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής του προσωπικού και των πολιτών και επικύρωση αντιγράφων από τον Προϊστάμενο της Διεύθυνσης ή τον νόμιμο αναπληρωτή του.
5. Οι αρμοδιότητες του Αυτοτελούς Τμήματος Πληροφορικής περιγράφονται ως ακολούθως:
α) Η επεξεργασία στοιχείων και η μηχανογράφηση όλων των εργασιών του Ταμείου.
β) Η ανάλυση, ο σχεδιασμός των υπό μηχανογράφηση εργασιών, η κατάρτιση σχετικών προγραμμάτων και η κωδικοποίηση των υπηρεσιακών στοιχείων.
γ) Η τήρηση, ενημέρωση και ταξινόμηση του μηχανογραφικού αρχείου.
δ) Η ευθύνη των ηλεκτρονικών επικοινωνιών του Ταμείου με άλλα κέντρα, μέσα και πηγές πληροφόρησης.
ε) Η ευθύνη για την εφαρμογή της τήρησης των διαδικασιών ασφάλειας του τοπικού δικτύου σε όλα τα επίπεδα.
στ) Η επιμέλεια για την ενημέρωση και τη μηχανογραφική υποστήριξη όλων των οργανικών μονάδων του Ταμείου.
ζ) Η επεξεργασία των στοιχείων, διεξαγωγή ερευνών, επισήμανση προβλημάτων, καθώς και η εκπόνηση μελετών σε αντικείμενα αρμοδιότητας του Ταμείου.
η) Η έκδοση βεβαιώσεων για χρήση των ασφαλισμένων.
θ) Η εκπαίδευση των χρηστών των μηχανογραφικών εφαρμογών.
ι) Η παρακολούθηση της εύρυθμης και αποτελεσματικής λειτουργίας του όλου μηχανογραφικού συστήματος για την επίτευξη του μέγιστου βαθμού διαθεσιμότητάς του.
ια) Η συνεχής ενημέρωση για τις δυνατότητες που προσφέρουν οι τεχνολογίες πληροφορικής και τηλεπικοινωνιών και τη διατύπωση εισηγήσεων για τη χρήση τέτοιων τεχνολογιών από το Ταμείο.
ιβ) Η υποστήριξη των διαδικασιών προμήθειας και απαραίτητου εξοπλισμού σε λογισμικό και υλικό.
ιγ) Ο έλεγχος όλων των στοιχείων πριν και μετά την εισαγωγή τους στο μηχανογραφικό αρχείο.
ιδ) Η ενημέρωση του μηχανογραφικού αρχείου από κάθε πρόσφορη πηγή.
ιε) Η εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων και των εφαρμογών που υποστηρίζουν τόσο σε επίπεδο Ταμείου όσο και σε σχέση με άλλα Ταμεία και Φορείς εφόσον απαιτείται.
6. Οι αρμοδιότητες του Αυτοτελούς Γραφείου Νομικών Υποθέσεων περιγράφονται ως ακολούθως:
α) Η επιμέλεια και ο χειρισμός κάθε δικαστικής και εξώδικης υπόθεσης του Ταμείου.
β) Η έγγραφη γνωμοδότηση σε ερωτήματα υπηρεσιών του Ταμείου για θέματα νομικής φύσης.
γ) Η σύνταξη, κατάρτιση συμβάσεων με τρίτους.
δ) Η παροχή κάθε άλλης υπηρεσίας νομικής φύσης που του ανατίθεται από το Δ.Σ. του Ταμείου.
ε) Η ενημέρωση των υπηρεσιών του Ταμείου επί νόμων, προεδρικών διαταγμάτων, υπουργικών αποφάσεων, που δημοσιεύονται στα ΦΕΚ και αφορούν το Ταμείο, καθώς και επί νομολογίας δικαστηρίων για σχετικά θέματα.
στ) Η τήρηση της νόμιμης διαδικασίας αγοράς ακινήτων.
ζ) Η επιμέλεια της κωδικοποίησης της νομοθεσίας του Ταμείου.
η) Η εξασφάλιση της διαλειτουργικότητας των πληροφοριακών συστημάτων και των εφαρμογών που υποστηρίζουν τόσο σε επίπεδο Ταμείου όσο και σε σχέση με άλλα Ταμεία και Φορείς εφόσον απαιτείται.
7. Της Γενικής Διεύθυνσης προΐσταται υπάλληλος του κλάδου ΠΕ Διοικητικού και / ή Οικονομικού ή ΠΕ Κοινωνικής Ασφάλισης ή ΠΕ Αναλογιστών ή ΠΕ Πληροφορικής.
8. Των Διευθύνσεων, των Τμημάτων, του Αυτοτελούς Τμήματος Πληροφορικής και του Αυτοτελούς Γραφείου Νομικών Υποθέσεων προΐστανται υπάλληλοι σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 της αριθμ. Φ.21021/οίκ. 4690/580/2004 (ΦΕΚ 899 Α') απόφασης των Υπουργών
Εσωτερικών, Δημόσιας Διοίκησης και Αποκέντρωσης και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας. Οι προ-Ιστάμενοι των Διευθύνσεων εισηγούνται στο Δ.Σ. τα θέματα της αρμοδιότητάς τους και υπογράφουν όλα τα έγγραφα της Διεύθυνσης στην οποία προΐστανται.
9. Η επιλογή των προϊσταμένων όλων των οργανικών μονάδων του Ταμείου γίνεται σύμφωνα με τις διατάξεις του Υπαλληλικού Κώδικα.
10. Με κοινή απόφαση των Υπουργών Εσωτερικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, ύστερα από γνώμη του Δ.Σ. του Ταμείου και του Συμβουλίου Κοινωνικής Ασφάλισης, είναι δυνατή η τροποποίηση ή συμπλήρωση των ως άνω περιγραφομένων αρμοδιοτήτων.
11. Με προεδρικό διάταγμα, που εκδίδεται εντός εξαμήνου από τη δημοσίευση του παρόντος με πρόταση
των Υπουργών Εσωτερικών, Οικονομίας και Οικονομικών και Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας, ύστερα από γνώμη του Δ.Σ. του Ταμείου, καταρτίζεται ο Οργανισμός του ΕΤΕΑΜ, ως προς το περιεχόμενο του οποίου εφαρμόζονται οι διατάξεις του άρθρου 20 του
ν. 2503/1997.
12. Αρμοδιότητες του Διοικητικού Συμβουλίου του ΕΤΕ-ΑΜ δύναται με απόφαση του Υπουργού Απασχόλησης και Κοινωνικής Προστασίας μετά από γνώμη του Δ.Σ., να μεταβιβάζονται στον Πρόεδρο ή στα μέλη αυτού ή σε Προϊσταμένους υπηρεσιών του Ταμείου.