logo-print

Άρθρο 4 - Απόφαση Προέδρου της Βουλής 18068/22.11.2016 - Κριτήρια και διαδικασία αξιολόγησης προϊσταμένων οργανικών μονάδων

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

28/11/2016

Κωδικοποιημένο
Black Friday Books
Black Friday Books

1. Τα κριτήρια αξιολόγησης των προϊσταμένων οργανικών μονάδων εντάσσονται στις εξής κατηγορίες:

Α. Γνώση του αντικειμένου, αντίληψη, προσήλωση και δημιουργικότητα

Β. Υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά

Γ. Διοικητικές ικανότητες

Δ. Αποτελεσματικότητα.

2. Κάθε κατηγορία κριτηρίων περιλαμβάνει επιμέρους κριτήρια, ως εξής:

Α. ΓΝΩΣΗ ΤΟΥ ΑΝΤΙΚΕΙΜΕΝΟΥ, ΑΝΤΙΛΗΨΗ, ΠΡΟΣΗΛΩΣΗ ΚΑΙ ΔΗΜΙΟΥΡΓΙΚΟΤΗΤΑ

α) Επαγγελματική επάρκεια. Αξιολογείται η γνώση του αντικειμένου της Βουλής και εν γένει του πλαισίου λειτουργίας της, η ικανότητα οργάνωσης του ατομικού και συλλογικού όγκου εργασίας και η ευθυκρισία.

β) Αντίληψη και ικανότητα λύσης προβλημάτων. Αξιολογείται η ορθή προσέγγιση των προβλημάτων, η ικανότητα αντίληψης σύνθετων καταστάσεων και θέσης προτεραιοτήτων, η πρόβλεψη και έγκαιρη αντιμετώπιση συνεπειών και η ορθή διαχείριση κρίσεων.

γ) Πρωτοβουλία – Καινοτομίες. Αξιολογείται η ικανότητα ανάπτυξης δημιουργικών και πρακτικών λύσεων, η ικανότητα για συνεχή βελτίωση της απόδοσης και δημιουργικότητας και η εισαγωγή και αποδοχή καινοτόμων μεθόδων.

Β. ΥΠΗΡΕΣΙΑΚΕΣ ΣΧΕΣΕΙΣ ΚΑΙ ΣΥΜΠΕΡΙΦΟΡΑ

δ) Συμπεριφορά προς βουλευτές, συνεργαζόμενους φορείς και πολίτες και εξυπηρέτησή τους.

ε) Επικοινωνία και συνεργασία με τους προϊσταμένους.

στ) Επικοινωνία και συνεργασία με τους υφισταμένους. Αξιολογείται η ικανότητα ακριβούς και σαφούς επικοινωνίας, προφορικής και γραπτής, η ικανότητα διαπραγμάτευσης, αλλά και αντίληψης των προβλημάτων επικοινωνίας, η επίδειξη σεβασμού στη διαφορετικότητα.

Γ. ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΕΣ ΙΚΑΝΟΤΗΤΕΣ

ζ) Ικανότητα να προγραμματίζει, οργανώνει, συντονίζει και ελέγχει τις εργασίες της μονάδας του. Αξιολογείται η ηγετική ικανότητα, ιδίως ως προς την προετοιμασία μελλοντικών στελεχών και την κατανομή έργου στο προσωπικό ευθύνης τους.

η) Ικανότητα να καθοδηγεί, ενημερώνει, παρακινεί τους υπαλλήλους, να αναπτύσσει τις επαγγελματικές και προσωπικές ικανότητες και δεξιότητες τους, να παρέχει κίνητρα συνεχούς επιμόρφωσης, να δίνει παραδείγματα εξωστρεφούς παρουσίας σε συνέδρια, ημερίδες και λοιπές διοργανώσεις.

θ) Ικανότητα αντικειμενικής και αμερόληπτης αξιολόγησης.

ι) Ικανότητα λήψης αποτελεσματικών αποφάσεων, ιδίως σε συνθήκες κρίσης.

Δ. ΑΠΟΤΕΛΕΣΜΑΤΙΚΟΤΗΤΑ

ια) Βαθμός επίτευξης των στόχων της ατομικής στοχοθεσίας.

3. Αξιολογούνται κατά το δ) κριτήριο μόνον οι προϊστάμενοι που οι μονάδες τους έρχονται σε επικοινωνία με τρίτους. Το ια) κριτήριο βαθμολογείται, μόνο εφόσον έχουν τεθεί στόχοι για το έτος που αφορά η αξιολόγηση.

4. Κάθε επιμέρους κριτήριο αξιολόγησης βαθμολογείται από τους αξιολογητές με τον, κατ’ αντικειμενική κρίση, προσήκοντα ακέραιο βαθμό. Η κλίμακα των βαθμών ορίζεται από το 0 έως το 100, με ανώτατο βαθμό το 100 και κατώτατο το αριθμό 0.

5. Με βαθμό από 90 έως 100, βαθμολογούνται οι άριστοι προϊστάμενοι που έχουν επιτύχει όλως εξαιρετική επίδοση. Ως όλως εξαιρετική επίδοση, νοείται η υψηλού επιπέδου ικανότητα συντονισμού της οργανικής μονάδας, για την επίτευξη συγκεκριμένων προδιαγεγραμμένων στόχων από τους οποίους προέκυψε σημαντικό όφελος για τη Βουλή. Για τη βαθμολογία με βαθμό από 90 και άνω, απαιτείται η παράθεση από τους αξιολογητές ειδικής αιτιολογίας, με καταγραφή των πραγματικών δεδομένων που τη στοιχειοθετούν και εξετάζεται υποχρεωτικά από την Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης του άρθρου 7, η οποία είτε την οριστικοποιεί είτε την διορθώνει, με πλήρη και ειδική αιτιολογία.

6. Με βαθμούς 75 έως 89, βαθμολογούνται οι πολύ επαρκείς προϊστάμενοι που μπορούν να ανταποκριθούν πλήρως στις απαιτήσεις της Υπηρεσίας τους και να αντιμετωπίσουν κάθε υπηρεσιακό ζήτημα.

7. Με βαθμούς 60 έως 74, οι επαρκείς προϊστάμενοι.

8. Με βαθμούς 50 έως 59, οι μερικώς επαρκείς προϊστάμενοι.

9. Με βαθμούς 40 έως 49, οι μέτριοι προϊστάμενοι.

10. Με τους βαθμούς 25 έως 39, οι ανεπαρκείς προϊστάμενοι.

11. Με βαθμούς 0 έως 24, οι ακατάλληλοι για τη θέση προϊστάμενοι.

12. Βαθμολογία κάτω των εξήντα (60) αιτιολογείται ειδικά και στηρίζεται σε πραγματικά περιστατικά και αντικειμενικά δεδομένα που στοιχειοθετούν ανεπαρκή διοίκηση της οργανικής μονάδας, καθώς και ανεπαρκή διαχείριση του ανθρώπινου δυναμικού της. Ο αξιολογούμενος έχει δικαίωμα να ασκήσει ένσταση στην Ειδική Επιτροπή Αξιολόγησης, σύμφωνα με τα άρθρα 6 και 7 της παρούσας.

13. Το κριτήριο ια) βαθμολογείται ανάλογα με τον βαθμό ανταπόκρισης του προϊσταμένου στην ατομική στοχοθεσία του, με ειδική αιτιολογία.

Κατά την πρώτη εφαρμογή της παρούσας, το εν λόγω κριτήριο δεν βαθμολογείται, εάν δεν έχει προηγηθεί διαδικασία στοχοθεσίας.

14. Η αξιολόγηση των προϊσταμένων λαμβάνει υπόψη και την αξιολόγηση των υφισταμένων, όπως περιγράφεται στην επόμενη παράγραφο.

15. Ο προϊστάμενος Τμήματος αξιολογείται και από το σύνολο των άμεσα υφισταμένων του, εφόσον αυτοί είναι τουλάχιστον τρεις (3). Ο προϊστάμενος Διεύθυνσης αξιολογείται από τους προϊσταμένους Τμήματος και, εάν αυτοί είναι λιγότεροι από τρεις (3), από το σύνολο των υπαλλήλων της Διεύθυνσης. Ο προϊστάμενος Γενικής Διεύθυνσης αξιολογείται από τους προϊσταμένους Διεύθυνσης και Τμήματος που υπάγονται στη Γενική Διεύθυνση. Η κατά τα ανωτέρω αξιολόγηση διενεργείται με βάση ανώνυμο ερωτηματολόγιο που καταρτίζεται από το Τμήμα Αξιολόγησης Ανθρώπινου Δυναμικού.

Το ερωτηματολόγιο αυτό περιλαμβάνει τα εξής κριτήρια:

α) ικανότητα διοίκησης και διαχείρισης ανθρώπινου δυναμικού,

β) ικανότητα αποτελεσματικής καθοδήγησης των υφισταμένων, υπηρεσιακές σχέσεις και συμπεριφορά,

γ) ικανότητα διαχείρισης κρίσεων,

δ) ανάληψη ευθύνης,

ε) δεκτικότητα στην εισαγωγή νέων μεθόδων και νέων τεχνολογιών.

Η αξιολόγηση προϊσταμένου από τους υφισταμένους του ακολουθεί την εξής κλίμακα βαθμολογίας:

90 έως 100: άριστος,

75 έως 89: πολύ επαρκής,

60 έως 74: επαρκής,

50 έως 59: μερικώς επαρκής,

40 έως 49: μέτριος,

25 έως 39: ανεπαρκής,

0 έως 24: ακατάλληλος.

Κάθε κριτήριο βαθμολογείται ξεχωριστά.

16. Η βαθμολογία της ετήσιας αξιολόγησης προϊσταμένου από τους υφιστάμενους του συνοδεύει τον ατομικό φάκελο αξιολόγησής του και συνεκτιμάται κατά τις αξιολογήσεις του.

Ζητήματα από την εφαρμογή του κανονισμού 1215/2012 για τη Διεθνή Δικαιοδοσία και την Εκτέλεση Αποφασεων

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΔΕΛΗΚΩΣΤΟΠΟΥΛΟΣ

Ευρωπαϊκό Δίκαιο

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΕΥΓΕΝΙΑ ΣΑΧΠΕΚΙΔΟΥ