logo-print

Άρθρο 6 - Προεδρικό Διάταγμα 237/1986

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

18/07/1986

Ιδιωτικό Ασφαλιστικό Δίκαιο Ζ έκδοση
Εργατικό Δίκαιο - Ατομικές εργασιακές σχέσεις - Ε έκδοση

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΖΕΡΔΕΛΗΣ

1. Η ασφάλιση πρέπει να καλύπτει την αστική ευθύνη του κυρίου, του κατόχου και κάθε οδηγού ή προστιθέντος για την οδήγηση ή υπεύθυνου του ασφαλισμένου αυτοκινήτου. Εξαιρείται η αστική ευθύνη των προσώπων που επελήφθησαν του αυτοκινήτου με κλοπή ή βία και αυτών που προκάλεσαν το ατύχημα εκ προθέσεως.

2. Η ασφαλιστική κάλυψη πρέπει να περιλαμβάνει την έναντι τρίτων αστική ευθύνη εξ αιτίας θανάτωσης ή σωματικής βλάβης ή ζημιών σε πράγματα στην οποία περιλαμβάνεται και η χρηματική ικανοποίηση για ψυχική οδύνη ή ηθική βλάβη. Αυτή πρέπει επίσης να περιλαμβάνει την αστική ευθύνη έναντι των επιβαινόντων του αυτοκινήτου προσώπων (γενική κάλυψη). Εξαιρείται της κάλυψης η αστική ευθύνη:

α) έναντι προσώπων τα οποία συγκατατέθησαν να μεταφερθούν με το αυτοκίνητο, μολονότι γνώριζαν ή όφειλαν να γνωρίζουν ότι το αυτοκίνητο αφαιρέθηκε από το νόμιμο κάτοχό του με αθέμιτα μέσα ή χρησιμοποιείται προς εκτέλεση εγκληματικής πράξης και

β) έναντι προσώπων που μεταφέρονται δωρεάν ή χαριστικά με το όχημα που προξένησε τη ζημία ή βλάβη.

Η μεταφορά επιβατών με αυτοκίνητο που απαγορεύεται από το νόμο να μεταφέρει πρόσωπα με κόμιστρο, τεκμαίρεται ότι γίνεται δωρεάν. Τα πράγματα που μεταφέρονται με το ίδιο αυτοκίνητο εξαιρούνται της υποχρεωτικής ασφάλισης.

3. α) Ο ασφαλιστής ευθύνεται έναντι των τρίτων που ζημιώθηκαν από την κυκλοφορία αυτοκινήτου, που έχει τον τόπο συνήθους στάθμευσης στην Ελλάδα, στα Ευρωπαΐκά εδάφη των Κρατών - μελών της ΕΟΚ, σύμφωνα με το δίκαιο του κράτους του ατυχήματος.

β) Ο ασφαλιστής ευθύνεται και έναντι υπηκόων Κρατών - μελών της ΕΟΚ που ζημιώθηκαν, από αυτοκίνητο, που έχει τόπο συνήθους στάθμευσης στην Ελλάδα, κατά τη διέλευση του από περιοχή η οποία συνδέει απευθείας την Ελληνική Επικράτεια με το έδαφος Κράτους - μέλους, εφόσον δεν υπάρχει στο Κράτος της διέλευσης Εθνικό Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης. Η ευθύνη τούτου καθορίζεται κατά τις διατάξεις του παρόντος.

γ) Μετά την υπογραφή από το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης και τα αντίστοιχα Γραφεία όλων των Κρατών - μελών της κατά το άρθρο 2 παράγραφος 2 του νόμου αυτού συμπληρωματικής συμφωνίας και από της ημερομηνίας που θέλει καθορίσει η Επιτροπή των Ευρωπαϊκών Κοινοτήτων, την κατά το προηγούμενο εδάφιο (α) ευθύνη έχει και το Γραφείο Διεθνούς Ασφάλισης από την κυκλοφορία αυτοκινήτου, που έχει τον τόπο συνήθους στάθμευσης στην Ελλάδα, στα εδάφη των Κρατών που για τα αυτοκίνητα τους δεν ενεργείται έλεγχος ασφάλισης κατ' άρθρο 13 παράγραφος 2 του νόμου αυτού.

4. Αν το αυτοκίνητο πρόκειται να εκτεθεί σε ειδικούς κινδύνους αστικής ευθύνης, η ασφαλιστική κάλυψη πρέπει να περιλαμβάνει και αυτούς, εκδιδομένου ειδικού πιστοποιητικού ασφάλισης. Στην προκειμένη περίπτωση εφαρμόζονται οι διατάξεις της παραγράφου 4 του άρθρου 4. H υποχρέωση αυτή ισχύει ιδίως για την περίπτωση που το αυτοκίνητο πρόκειται να μετέχει σε αγωνίσματα που επάγονται ειδικούς κινδύνους, ως αγώνες ή διαγωνισμοί ταχύτητας, ακριβείας ή δεξιοτεχνίας (ειδική κάλυψη).

5. Το ασφαλιστικό ποσό είναι τουλάχιστον ίσο με αυτό που καθορίζει κάθε φορά με αποφάσεις του ο Υπουργός Εμπορίου, για κάθε είδος κινδύνου που υπάγεται στην υποχρεωτική ασφάλιση.

6. Με απόφαση του Υπουργού Εμπορίου που δημοσιεύεται στην Εφημερίδα της Κυβέρνησης (ΤΑΕ & ΕΠΕ) καθορίζονται οι γενικοί όροι του ασφαλιστηρίου συμβολαίου που καλύπτει την αστική ευθύνη από ατυχήματα, τηρουμένης της διαδικασίας του άρθρου 30 του Ν.Δ. 400/1970.

Η αναγκαστική ομοδικία στην πολιτική δίκη, 2η έκδ.,
Πολιτειολογία
send