logo-print

Άρθρο 3 - Νόμος 4451/2017 - Αυτοτελές Γραφείο Νομοθετικής Πρωτοβουλίας

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

13/02/2017

Υπό κωδικοποίηση
Η φορολογική ενημερότητα

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ​

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΤΣΟΣ

Συνταγματικό Δίκαιο - Γ έκδοση

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΚΩΣΤΑΣ ΧΡΥΣΟΓΟΝΟΣ

Μετά το άρθρο 16 του Οργανισμού προστίθεται άρθρο 16Α ως εξής:

«Άρθρο 16Α

Γραφείο Νομοθετικής Πρωτοβουλίας του Υπουργείου Εξωτερικών.

1. Στο Υπουργείο Εξωτερικών συνιστάται Αυτοτελές Γραφείο Νομοθετικής Πρωτοβουλίας που υπάγεται απευθείας στον Υπουργό Εξωτερικών.

2. Αρμοδιότητες του Γραφείου είναι:

α) η συμμετοχή στο σχεδιασμό των νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων αρμοδιότητας του Υπουργείου Εξωτερικών και η κατάρτιση νομοσχεδίων και προεδρικών διαταγμάτων που αναθέτει σε αυτό ο Υπουργός Εξωτερικών σε συνεργασία με τις καθ' ύλην αρμόδιες υπηρεσίες,

β) η εκπόνηση ή η απλούστευση νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων, με σκοπό την τήρηση των αρχών καλής νομοθέτησης,

γ) η σύνταξη, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών, της Ανάλυσης Συνεπειών Ρυθμίσεων του άρθρου 7 του ν. 4048/2012, με την ταυτόχρονη επισήμανση των συναφών νομοθετικών ή κανονιστικών ρυθμίσεων,

δ) η επισήμανση των νομοθετικών και κανονιστικών ρυθμίσεων του Υπουργείου Εξωτερικών που χρήζουν απλούστευσης, αναμόρφωσης, κωδικοποίησης ή επικαιροποίησης και η υποβολή σχετικών εισηγήσεων,

ε) η συλλογή, ταξινόμηση και προώθηση στην Κεντρική Επιτροπή Κωδικοποίησης της Γενικής Γραμματείας της Κυβέρνησης του ν. 3133/2003 (Α΄ 85) ρυθμίσεων που χρήζουν κωδικοποίησης ή ρυθμίσεων που άπτονται των αρμοδιοτήτων του Υπουργείου Εξωτερικών, στα οποία εντοπίζεται η ανάγκη αναμόρφωσης,

στ) η σύνταξη, σε συνεργασία με τις αρμόδιες υπηρεσίες του Υπουργείου Εξωτερικών, της έκθεσης αξιολόγησης αποτελεσμάτων εφαρμογής του άρθρου 9 του ν. 4048/2012,

ζ) η μέριμνα για τη διενέργεια κοινωνικού διαλόγου και διαβουλεύσεων με εκπροσώπους των κοινωνικών φορέων και ενδιαφερόμενων ομάδων, σε συνεργασία με το Γραφείο Καλής Νομοθέτησης, όπως ορίζεται στα άρθρα 14 και 15 του ν. 4048/2012, και η ευθύνη σύνταξης της έκθεσης για τη δημόσια διαβούλευση των νομοσχεδίων,

η) η συμμετοχή, υποχρεωτικά, στις νομοπαρασκευαστικές επιτροπές του Υπουργείου Εξωτερικών και η τήρηση ηλεκτρονικού αρχείου των τελικών προτάσεων των εν λόγω επιτροπών,

θ) η μελέτη, η επεξεργασία, ο έλεγχος και η υποβολή εισηγήσεων επί συγκεκριμένων ζητημάτων που του ανατίθενται από τον Υπουργό Εξωτερικών σε συνεργασία με τις καθ' ύλην αρμόδιες υπηρεσίες,

ι) η κατόπιν σχετικής ανάθεσης από τον Υπουργό Εξωτερικών υποβολή εισηγήσεων για τη νομιμότητα των διοικητικών εγγράφων ή και πράξεων που υποβάλλονται στον Υπουργό Εξωτερικών,

ια) η μελέτη και σύνταξη εκθέσεων σχετικά με γνώμες, εισηγήσεις, προτάσεις και πορίσματα επιτροπών, συμβουλίων και ομάδων εργασίας που υποβάλλονται στον Υπουργό Εξωτερικών,

ιβ) η κατόπιν σχετικής ανάθεσης από τον Υπουργό Εξωτερικών εποπτεία, συντονισμός, έλεγχος και πιστοποίηση της τήρησης των αρχών της νομιμότητας και διαφάνειας σε όλα τα στάδια της διαδικασίας σύναψης δημοσίων συμβάσεων του Υπουργείου Εξωτερικών, παρέχοντας προς τις καθ' ύλην αρμόδιες υπηρεσίες κάθε αναγκαία επιστημονική συνδρομή. Το Γραφείο Νομοθετικής Πρωτοβουλίας συντάσσει προς τούτο και έκθεση/περίληψη για όλα τα στάδια της διαδικασίας, την οποία υποβάλλει στον Υπουργό Εξωτερικών πριν από την υπογραφή της εκάστοτε σύμβασης,

ιγ) η παροχή επιστημονικής υποστήριξης στις καθ' ύλην αρμόδιες υπηρεσίες για το σύννομο χειρισμό και διεκπεραίωση υπηρεσιακών ζητημάτων που χαρακτηρίζονται από τον Υπουργό Εξωτερικών ως ειδικού χειρισμού ή και μείζονος σημασίας.

3. Στο Γραφείο Νομοθετικής Πρωτοβουλίας συνιστώνται τέσσερις (4) θέσεις νομικών συμβούλων με έμμισθη εντολή με ειδίκευση στο δημόσιο δίκαιο, ιδίως στο διοικητικό δίκαιο ή στο δημοσιονομικό/δημοσιολογιστικό δίκαιο ή στο δίκαιο των δημοσίων συμβάσεων ή στο υπαλληλικό δίκαιο, που αποδεικνύεται από την κατοχή σχετικού μεταπτυχιακού τίτλου σπουδών και την προηγούμενη τουλάχιστον πενταετή εργασιακή εμπειρία. 

Η πρόσληψή τους ενεργείται με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών, με επιλογή κατόπιν εισήγησης τριμελούς Επιτροπής που συγκροτείται προς τούτο με απόφαση του Υπουργού Εξωτερικών και αποτελείται από τον Γενικό Διευθυντή Προσωπικού, Διοικητικής Οργάνωσης και Οικονομικής Διαχείρισης, το Νομικό Σύμβουλο του Κράτους του Υπουργείου Εξωτερικών και ένα (1) μέλος ΔΕΠ με ειδίκευση στο δημόσιο δίκαιο. Η Επιτροπή εξετάζει τα προσόντα των υποψηφίων ως προς τις απαιτήσεις και τα καθήκοντα των θέσεων αυτών. Στη Γραμματεία του Γραφείου υπηρετούν δύο (2) υπάλληλοι του κλάδου Πτυχιούχων Διοικητικών κάτοχοι κατά προτίμηση πτυχίου Νομικής ημεδαπού Πανεπιστημίου ή ομοταγούς Πανεπιστημίου της αλλοδαπής.

Συλλογικό Εργατικό Δίκαιο - 6η έκδοση
Το εφαρμοστέο δίκαιο ως προς τις έννομες συνέπειες των δικαστικών αποφάσεων - Μελέτες ΕΡΜΕΚ Νο 11
send