logo-print

Παράρτημα «Α» - Κοινή Υπουργική Απόφαση Φ. 841/38/26939/ Σ. 5184/23.3.2018

Θέση σε Πτητική Ενέργεια

Α. Πτητική ενέργεια

1. Μόνιμοι αξιωματικοί, ανθυπασπιστές, έφεδροι αξιωματικοί, δόκιμοι έφεδροι αξιωματικοί και μόνιμοι υπαξιωματικοί, κάτοχοι στρατιωτικού πτυχίου χειριστού αεροσκαφών και ελικοπτέρων, τίθενται σε πτητική ενέργεια, εφόσον συμπληρώσουν κατ' ελάχιστο όριο τριάντα (30) ώρες πτήσεως ανά εξάμηνο, ως χειριστές αεροσκαφών γενικώς, που ανήκουν σε ελληνικές ή συμμαχικές μονάδες. Ειδικά οι ιπτάμενοι αξιωματικοί της Πολεμικής αεροπορίας, που δεν υπηρετούν σε μοίρες και σμήνη αεροσκαφών και ελικοπτέρων αυτής και οι αξιωματικοί, ανθυπασπιστές, έφεδροι αξιωματικοί, δόκιμοι έφεδροι αξιωματικοί και υπαξιωματικοί, κάτοχοι στρατιωτικού πτυχίου χειριστή αεροσκαφών και ελικοπτέρων, που δεν υπηρετούν σε μονάδες αεροσκαφών και ελικοπτέρων του Στρατού Ξηράς και στη Διοίκηση Ελικοπτέρων του Πολεμικού Ναυτικού, τίθενται σε πτητική ενέργεια, εφόσον συμπληρώσουν 15 τουλάχιστον ώρες πτήσεως ανά εξάμηνο ως χειριστές αεροσκαφών ή ελικοπτέρων ελληνικών ή συμμαχικών μονάδων.

2. Οι αναφερόμενοι στην προηγουμένη παράγραφο, πλην των Ιπταμένων Αξιωματικών της Πολεμικής Αεροπορίας, εφόσον δεν υπηρετούν σε Μονάδες αεροσκαφών, θα ίπτανται για τη συντήρηση της πτητικής τους ικανότητας, μόνο κατόπιν διαταγής του Αρχηγείου του οικείου Κλάδου των Ενόπλων Δυνάμεων και αναλόγως των υφισταμένων αναγκών.

3. Αξιωματικοί, ανθυπασπιστές, υπαξιωματικοί και κληρωτοί οπλίτες κάτοχοι πτυχίου ειδικότητας από εκείνες που προβλέπονται για τα μέλη πληρώματος αεροσκαφών, οι οποίοι υπηρετούν ως τοποθετημένοι, προσκολλημένοι ή διατιθέμενοι για πτήση σε μονάδες αεροσκαφών, τίθενται σε πτητική ενέργεια όταν συμπληρώνουν τουλάχιστον 30 ώρες πτήσης ανά εξάμηνο, ως απαραίτητα μέλη πληρώματος αεροσκαφών.

4. Αξιωματικοί, Ανθυπασπιστές και Υπαξιωματικοί, κάτοχοι πτυχίου τεχνικής ειδικότητος αεροσκαφών, ή και άλλης ειδικότητας, που καθορίζεται με εισήγηση του οικείου Κλάδου και απόφασης του Συμβουλίου Αρχηγών Γενικών Επιτελείων (ΣΑΓΕ), χρησιμοποιούμενοι σε δοκιμαστικές πτήσεις ή άλλες διατεταγμένες υπηρεσίες ή αποστολές, στις οποίες απαιτείται η παρουσία τους κατά τη διάρκεια της πτήσης, τίθενται σε πτητική ενέργεια, το πολύ για ένα εξάμηνο εντός εκάστου δεκαοκταμήνου, εφόσον εντός του δεκαοκταμήνου αυτού συμπληρώσουν στο αεροσκάφος 30 ώρες πτήσης κατ' ελάχιστο όριο.

5. Μαθητές της Σχολής Ικάρων, επιτυχώς αποφοιτήσαντες, λογίζονται ότι τίθενται σε πτητική ενέργεια, εφόσον συμπλήρωσαν, σε κάθε εξάμηνο, 30 ώρες πτήσης κατ' ελάχιστο όριο.

6. Το ευεργέτημα της προηγούμενης παραγράφου δικαιούνται και οι μαθητές Στρατιωτικών Σχολών χειριστών, ως και ειδικοτήτων πληρωμάτων αεροσκαφών, ημεδαπής ή αλλοδαπής.

7. Ως απαραίτητο πλήρωμα κάθε αεροσκάφους ή ελικοπτέρου θεωρείται ο ιπτάμενος κυβερνήτης, για δε τα αεροσκάφη - ελικόπτερα διπλού χειρισμού και ο ιπτάμενος συγκυβερνήτης ή ο μαθητής ιπτάμενος, κατά τις εκπαιδευτικές πτήσεις. Τα απαραίτητα μέλη πληρώματος, τα οποία, εφόσον συμπληρώσουν τις προβλεπόμενες ώρες πτήσεως, δικαιούνται εξαμηνιαίου πτητικού επιδόματος (κατηγορίας Ε1, Ε2) και καθορίζονται κατά τύπο αεροσκάφους ή ελικοπτέρου ως το Παράρτημα «Β», το οποίο αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της παρούσης, μη δημοσιευόμενο, καθόσον χαρακτηρίζεται ως απόρρητο.

8. Καθορισμός κατηγοριών αποστολών αεροσκαφών και ελικοπτέρων:

α) Τα καθοριζόμενα, στην παράγραφο Α(7) του παρόντος, πληρώματα αεροσκαφών και ελικοπτέρων μειώνονται σε αριθμό, εάν και εφόσον οι κατά περίπτωση αποστολές δεν απαιτούν την ύπαρξη επί του αεροσκάφους και ελικοπτέρου όλων των μελών, των ως άνω οριζομένων αντιστοίχως πληρωμάτων. Σε περίπτωση που η διάρκεια της πτήσεως είναι μεγάλη και οι συνθήκες αυτής το απαιτούν, καθώς και όταν πρόκειται για πτήσεις με σκοπό την εκπαίδευση ή συντήρηση των ιπταμένων, το καθοριζόμενο στην ανωτέρω παράγραφο Α(7) απαραίτητο πλήρωμα, δύναται να διπλασιάζεται.

β) Τα απαραίτητα μέλη πληρώματος της ως άνω παραγράφου Α(7), είναι δυνατό να διπλασιάζονται επίσης, κατά τις πτήσεις εκπαίδευσης -συντήρησης της πτητικής ικανότητας, σε αεροσκάφη C-12 και σε ελικόπτερα CH-47 D, ΝΗ-90 και UH-1H του Στρατού Ξηράς, του εκτός Μονάδων Αεροπορίας Στρατού υπηρετούντος ιπτάμενου προσωπικού. Με διαταγή του Γενικού Επιτελείου Στρατού, καθορίζονται οι λεπτομέρειες πραγματοποίησης αυτών των πτήσεων (διαδικασίες, προϋποθέσεις, ανώτατο όριο ωρών πτήσης, αντικείμενα πτητικής εκπαίδευσης, συμπλήρωση βιβλίων πτήσης κ.λπ).

γ) Ειδικότερα για τα αεροσκάφη ΑΣΕΠΕ σε εκπαιδευτικές αποστολές ή αξιολογήσεις το πλήρωμα δύναται να αυξηθεί συνολικά σε εννέα (9) άτομα συμπεριλαμβανομένων των εκπαιδευτών και αξιολογητών.

δ) Με διαταγές του Γενικού Επιτελείου του οικείου Κλάδου των ΕΔ στον οποίο ανήκουν τα αεροσκάφη - ελικόπτερα, καθορίζονται οι κατηγορίες αποστολών κάθε τύπου αεροσκάφους - ελικοπτέρων και τα καθοριζόμενα στην παράγραφο Α(7) μέλη των πληρωμάτων τα οποία δεν αναγκαιούν κατά περίπτωση αποστολής.

9. Τρόπος και αρμοδιότητα ορισμού και διαθέσεως πληρωμάτων προς πτήση:

Αρμόδιος ορισμού και διαθέσεως του πληρώματος του αεροσκάφους-ελικοπτέρου είναι ο Διοικητής της Αεροπορικής Μονάδος του οικείου Κλάδου, στην οποία ανήκει το αεροσκάφος οργανικώς ή το εξουσιοδοτημένο για το σκοπό αυτό όργανο. Ο ορισμός και η διάθεση του πληρώματος λαμβάνει χώρα με έγγραφη διαταγή του ανωτέρω, η οποία συνίσταται στην αναγραφή επί του βιβλίου πτήσεων της Μονάδος ονομαστικώς των μελών του πληρώματος του προς πτήση αεροσκάφους.

10. Προϋποθέσεις ορισμού και όροι πτήσεως πληρωμάτων.

Για τον ορισμό των πληρωμάτων και διάθεση προς πτήση πρέπει να συντρέχουν οι ακόλουθες προϋποθέσεις:

α) Το οριζόμενο μέλος πληρωμάτων πρέπει να είναι τοποθετημένο, αποσπασμένο, προσκολλημένο ή οριζόμενο με σχετική διαταγή της αρμοδίας προϊσταμένης αρχής, στη Μονάδα στην οποία οργανικώς ανήκει το προς πτήση αεροσκάφος. Στην περί διαθέσεως προς πτήση διαταγή καθορίζεται και ο τύπος αεροσκαφών με τα οποία το μέλος τούτο δύναται να ιπταθεί.

β) Ο προς πτήση στρατιωτικός πρέπει να είναι κατάλληλος υγειονομικούς, σύμφωνα με τις ισχύουσες διατάξεις περί υγειονομικής εξετάσεως ιπταμένου προσωπικού.

γ) Επίσης να είναι κάτοχος του προβλεπομένου για την ειδικότητα του στρατιωτικού πτυχίου ή να έχει παρακολουθήσει με επιτυχία την αντίστοιχη για την ειδικότητά του εκπαίδευση, στα προβλεπόμενα σχολεία, από τα οποία πρέπει να αποφοιτήσει ευδόκιμα και να έχει διεξέλθει με επιτυχία τις δοκιμασίες ικανότητος στον τύπο του αεροσκάφους με το οποίο θα ιπταθεί, με εξαίρεση των εκπαιδευομένων στη Μονάδα προς απόκτηση της ικανότητος αυτής.

11. Τήρηση στοιχείων

Σε κάθε αεροπορική μονάδα, κάθε κλάδου των Ενόπλων Δυνάμεων τηρείται ιδιαίτερο βιβλίο πτήσεων, στο οποίο καταχωρούνται όλα γενικώς τα στοιχεία πτήσεως για κάθε ένα μέλος χωριστά. Ειδικότερα στο εν λόγω βιβλίο αναγράφονται:

α) Προ της πτήσεως.

(1) Η ημερομηνία πτήσεως.

(2) Το είδος της αποστολής.

(3) Ο τύπος και ο αριθμός μητρώου του αεροσκάφους.

(4) Κατ' εκτίμηση η διάρκεια της πτήσεως.

(5) Στοιχεία του κυβερνήτου και λοιπών μελών πληρώματος. Απέναντι από τα στοιχεία αυτά υπογράφει ο Διοικητής ή το προς τούτο εξουσιοδοτημένο όργανο της Μονάδας.

β) Μετά την πτήση

Από κάθε κυβερνήτη του αεροσκάφους καταχωρούνται τα κάτωθι στοιχεία, τα οποία βεβαιούνται με την υπογραφή του, επί του βιβλίου πτήσεων:

(1) Εκτέλεση αποστολής.

(2) Συνολική διάρκεια πτήσεως.

Τα κατά τα ανωτέρω καταχωρούμενα στο βιβλίο πτήσεων στοιχεία συγκεντρώνονται στο γραφείο πτήσεων κάθε Μονάδος, η οποία μεριμνά για την υποβολή τους στο οικείο Γενικό Επιτελείο και για την τήρησή τους από το αρμόδιο γραφείο. Καθ' όμοιο τρόπο πρέπει να βεβαιωθούν οι ώρες πτήσεως του προσωπικού της παραγράφου Α(4) του παρόντος. Από το γραφείο πτήσεων της Μονάδας εκδίδονται τα κατά καιρούς αιτούμενα από τους ενδιαφερομένους βεβαιωτικά έγγραφα, τα οποία περιλαμβάνουν τα στοιχεία των εκτελεσθεισών πτήσεων.

12. Τα καθοριζόμενα στις ανωτέρω παραγράφους Α (7,8,9 και 10) του παρόντος εφαρμόζονται ανάλογα και για το προσωπικό της παραγράφου Α (4) του παρόντος.

13. Με απόφαση του Αρχηγού Γενικού Επιτελείου Εθνικής Άμυνας (Α/ΓΕΕΘΑ), τίθεται, καθ' εξάμηνο, σε πτητική ενέργεια το αναφερόμενο στις προηγούμενες παραγράφους προσωπικό, σύμφωνα με τις κατά περίπτωση απαιτούμενες προϋποθέσεις.

14. Οι καταστάσεις ενεργού υπηρεσίας, πτητικής ενέργειας, πτητικής αδράνειας και πτητικής ακαταλληλότητας περιγράφονται στην εκάστοτε ισχύουσα νομοθεσία.

Β. ΠΤΗΤΙΚΗ ΕΝΕΡΓΕΙΑ ΙΠΤΑΜΕΝΩΝ-ΡΑΔΙΟΝΑΥΤΙΛΩΝ ΠΟΥ ΥΠΗΡΕΤΟΥΝ ΣΤΟ ΕΞΩΤΕΡΙΚΟ

1. Οι ιπτάμενοι και ραδιοναυτίλοι της Πολεμικής Αεροπορίας (ΠΑ), που βρίσκονται στο εξωτερικό για υπηρεσία ή εκπαίδευση για χρονικό διάστημα μεγαλύτερο των πέντε (5) μηνών, διατηρούν την πτητική τους ενέργεια.

2. Το προσωπικό της προηγούμενης παραγράφου, μετά από αίτησή του και σχετική έγκριση του ΓΕΑ, συμπληρώνει τις προβλεπόμενες ώρες πτήσεως επί αεροσκαφών μαχητικών, εκπαιδευτικών, μεταφορικών, πυροσβεστικών, ναυτικής συνεργασίας και ελικοπτέρων. Κατ' εξαίρεση, όσοι Ιπτάμενοι της Πολεμικής Αεροπορίας υπηρετούν στο Tactical Leadership Programme ως εκπαιδευτές, δύνανται, ύστερα από αίτησή τους και σχετική έγκριση του ΓΕΑ, να συμπληρώνουν τις προβλεπόμενες ώρες πτήσεως επί μαχητικών αεροσκαφών.

3. Για την παραπάνω περίπτωση, οι Υπηρεσίες Εξωτερικού της Πολεμικής Αεροπορίας υποβάλλουν στο ΓΕΑ/ Α1 ένα μήνα πριν αρχίσει κάθε πτητικό εξάμηνο, ονομαστικές καταστάσεις ιπταμένων και ραδιοναυτίλων, με τις οποίες, αφού λάβουν υπόψη τις επιθυμητές ημερομηνίες των ενδιαφερομένων και τις ανάγκες της Υπηρεσίας, θα προτείνουν ημερομηνίες μετακινήσεως ενός εκάστου. Το ΓΕΑ/Α1 σε συνεργασία με το ΓΕΑ/Β1 εκδίδει εγκριτική διαταγή μετακινήσεως του προσωπικού στην Ελλάδα και για χρονικό διάστημα μέχρι δέκα (10) συνεχόμενες ημέρες κάθε εξάμηνο. Οι ιπτάμενοι της Πολεμικής Αεροπορίας που υπηρετούν στο Tactical LeadershipProgramme ως εκπαιδευτές, δύνανται να μετακινούνται στην Ελλάδα μέχρι τέσσερις (4) φορές κάθε εξάμηνο για επτά (7) συνεχόμενες ημέρες κάθε φορά.

4. Η μετακίνηση των ανωτέρω στρατιωτικών γίνεται με Φύλλο Πορείας που θα χορηγείται, με μέριμνα των αρμοδίων Υπηρεσιών εξωτερικού. Στο Φύλλο πορείας αναγράφεται υποχρεωτικά ότι η μετακίνηση γίνεται χωρίς καταβολή οδοιπορικών εξόδων, κατόπιν αιτήσεως του ενδιαφερομένου, για την εκτέλεση των πτήσεων που απαιτούνται προκειμένου να τεθεί σε πτητική ενέργεια.

Γ. ΕΞΑΜΗΝΑ-ΔΕΚΑΟΚΤΑΜΗΝΑ

1. Ως εξάμηνα, νοούνται οι χρονικές περίοδοι από 1η Ιανουαρίου μέχρι τέλους Ιουνίου και από 1η Ιουλίου μέχρι τέλους Δεκεμβρίου, εκάστου έτους, ως δεκαοκτάμηνα δε οι χρονικές περίοδοι από 1ης Ιανουαρίου μέχρι τέλους Ιουνίου του επομένου έτους και από 1ης Ιουλίου του επομένου έτους μέχρι τέλους του μεθεπομένου έτους, αρχής γενομένης από 1ης Ιαν. 2018, από την οποία αρχίζει το ισχύον για τους τεχνικούς Αξιωματικούς Αεροπορίας δεκαοκτάμηνο.

2. Στρατιωτικοί των περιπτώσεων Α (1, 3 και 4) του παρόντος, που δεν συμπληρώνουν τον καθοριζόμενο χρόνο πτήσης, τίθενται σε πτητική ενέργεια για το αντίστοιχο εξάμηνο, ανεξάρτητα των ωρών πτήσης, εάν φονεύθηκαν ή τραυματίστηκαν σε αεροπορικό ατύχημα διατεταγμένης πτήσης.

3. Εάν μέρος του κρίσιμου χρονικού διαστήματος του προβλεπομένου για τη συμπλήρωση των προϋποθέσεων βάσει των οποίων το προσωπικό των περιπτώσεων Α (1 και 3) του παρόντος τίθεται σε πτητική ενέργεια, δε λογίζεται κατά την κείμενη νομοθεσία ως χρόνος υπηρεσίας, το υπόλοιπο χρονικό διάστημα λογίζεται ως χρόνος πτητικής ενέργειας, εφόσον κατά την διάρκεια αυτού συμπληρώθηκαν οι καθοριζόμενες στην παρ. Α (1) ώρες πτήσης.

4. Στις περιπτώσεις που είναι απαραίτητη η παρουσία, κατά την διάρκεια της πτήσης, αξιωματικών, ανθυπασπιστών, υπαξιωματικών, οι οποίοι είναι κάτοχοι πτυχίου τεχνικής ειδικότητος αεροσκαφών ή και άλλης ειδικότητος, που θα καθορίζεται από το Γενικό Επιτελείο Αεροπορίας (ΓΕΑ), ύστερα από απόφαση του ΣΑΓΕ, δύναται να τίθενται σε πτητική ενέργεια και να λαμβάνουν το πτητικό επίδομα 18μήνου (κατηγορίας 11 και 12), εφόσον συμπληρώνουν τις προβλεπόμενες ώρες πτήσης, σύμφωνα με την διάταξη της παρ. Α (4) του παρόντος.

5. Σε πτητική ενέργεια, ενός εξαμήνου εντός του 18μήνου, μετά την συμπλήρωση 30 ωρών πτήσεως, τίθενται:

α) Οι αξιωματικοί, ανθυπασπιστές, υπαξιωματικοί, ανεξαρτήτως προέλευσης, οι οποίοι κατέχουν πτυχίο τεχνικής ειδικότητας αεροσκαφών - ελικοπτέρων, εξουσιοδοτημένοι να εργάζονται στο αντικείμενο συντήρησης των συστημάτων αεροσκαφών - ελικοπτέρων, όπως τα συστήματα αυτά προσδιορίζονται από το συγκεκριμένο περιβάλλον εργασίας (σκαφών, κινητήρων, αεροϋδραυλικών, ηλεκτρονικών, ηλεκτρολογικών, σωστικών, οπλισμού ή άλλων συστημάτων ανάλογα με τον τύπο των Πτητικών μέσων). Διευκρινίζεται ότι, σύμφωνα με το άρθρο 3 του ν.δ. 445/1974 «Περί Ιεραρχίας και Προαγωγών Ανθυπασπιστών και Μονίμων και Εθελοντών Οπλιτών Ενόπλων Δυνάμεων», ο κατώτερος βαθμός Υπαξιωματικού είναι του Υποσμηνία.

β) Το προσωπικό άλλων ειδικοτήτων (τεχνικών ή μη), οι οποίες καθορίζονται με διαταγή του ΓΕΑ, μετά από απόφαση του ΣΑΓΕ.

6. Ο αριθμός των δώδεκα (12) πτητικών αποτελεί το μέγιστο όριο που μπορεί να συμπληρώσει το προσωπικό εδάφους κατά τη διάρκεια της υπηρεσίας του στην ΠΑ.

Η διακριτική εξουσία του δικαστηρίου στη δίκη των ασφαλιστικών μέτρων ΕΠολΔ 31
Δίκαιο σημάτων Ερμηνεία Ν. 4679/2020 περί σημάτων

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΡΟΚΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

send