logo-print

Άρθρο 1 - Προεδρικό Διάταγμα 40/2018 - Σκοπός, πλαίσιο και τρόπος αξιολόγησης

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

30/04/2018

Κωδικοποιημένο
Πολιτική Δικονομία Ε έκδοση
Δίκαιο Αναγκαστικής Εκτελέσεως Ι - Γενικό Μέρος Γ έκδοση

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ

1. ΣΚΟΠΟΣ ΚΑΙ ΠΛΑΙΣΙΟ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Η αξιολόγηση στο Επαγγελματικό Λύκειο (ΕΠΑ.Λ.), ως αναπόσπαστο μέρος της εκπαιδευτικής διαδικασίας, επικεντρώνεται στον προσδιορισμό του βαθμού επίτευξης των μαθησιακών αποτελεσμάτων που προβλέπονται από τα αντίστοιχα Προγράμματα Σπουδών (Π.Σ.).

Ο/Η εκπαιδευτικός παρακολουθεί την προσπάθεια και το έργο των μαθητών/-τριών σε όλη τη διαδικασία της διδασκαλίας και αξιολογεί τον βαθμό επίτευξης των Προσδοκώμενων Μαθησιακών Αποτελεσμάτων. Δίνει το στίγμα του σημείου που βρίσκεται ο/η κάθε μαθητής/-τρία σε σχέση με αυτά. Αποτιμά ποσοτικά και ποιοτικά στοιχεία που προκύπτουν από την παρατήρηση, τις ατομικές και συλλογικές εργασίες, τους φακέλους εργασίας, την αυτοαξιολόγηση, τις γραπτές και πρακτικές δοκιμασίες. Τα αποτελέσματα αυτής της διαδικασίας διαμορφώνουν και την τελική ή αθροιστική αξιολόγηση. Αν το αποτέλεσμα δεν είναι το επιδιωκόμενο, τότε απαιτείται αναπροσαρμογή και αναδιαμόρφωση στις διδακτικές ενέργειες του/της εκπαιδευτικού, με στόχο πάντοτε την αποτελεσματική διδασκαλία. Τα αποτελέσματα της διαμορφωτικής αξιολόγησης χρησιμοποιούνται από τον/την εκπαιδευτικό για να διαμορφώσει τις περαιτέρω διδακτικές ενέργειες του/της, ενώ της τελικής αξιολόγησης για να αποτυπώσει τα τελικά αποτελέσματα (βαθμολογία).

2. ΤΡΟΠΟΣ ΚΑΙ ΤΕΧΝΙΚΕΣ ΑΞΙΟΛΟΓΗΣΗΣ

Η αξιολόγηση συμπεριλαμβάνει την εκτίμηση στοιχείων όπως την επίδοση, τον βαθμό επίτευξης προόδου, τη συνεργασία με άλλους/-ες μαθητές/-τριες και τον/την εκπαιδευτικό, τη συμμετοχή στην τάξη και στη σχολική ζωή κ.λπ.

Για να διαπιστωθεί ο βαθμός και η έκταση, τόσο της επίτευξης των προσδοκώμενων μαθησιακών αποτελεσμάτων όσο και της συμμετοχής και της δραστηριοποίησης των μαθητών/-τριών, υπάρχουν ποικίλες τεχνικές.

Ενδεικτικά αναφέρονται:

α. Η προφορική εξέταση. Γίνεται συνήθως με ερωτήσεις που απαιτούν σύντομη (όχι μονολεκτική) ή ελεύθερη απάντηση,

β. Η γραπτή εξέταση. Περιλαμβάνει ερωτήσεις, ιεραρχημένες ως προς το βαθμό δυσκολίας και προσαρμοσμένες στις ανάγκες των μαθητών/-τριών κάθε σχολείου. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί μια ποικιλία ερωτήσεων, όπως:

  • Ελεύθερης ανάπτυξης,
  • Επιλογής σωστού - λάθους,
  • Πολλαπλής επιλογής,
  • Σύντομης απάντησης,
  • Ερμηνείας γραφικών παραστάσεων κ.λπ.

γ. Η πρακτική εξέταση. Αξιολογείται η ορθή εκτέλεση ενός συγκεκριμένου έργου.

δ. Η συμμετοχή στο μάθημα, τόσο κατά τη διεξαγωγή της διδασκαλίας, όσο και στις δραστηριότητες που γίνονται στο πλαίσιο του μαθήματος. Επιπλέον, συνεκτιμάται η επικοινωνία και συνεργασία στην τάξη (συμμετοχή στη συζήτηση, κανόνες διαλόγου, ανταλλαγή απόψεων και έκφραση συναισθημάτων και εμπειριών, διαπραγματευτική ικανότητα κ.ά.).

ε. Οι συνθετικές δημιουργικές εργασίες, οι οποίες μπορεί να είναι είτε ατομικές είτε ομαδικές για ποικίλα, συνήθως επίκαιρα, κοινωνικά-πολιτικά-οικονομικά ζητήματα καθώς και η εκπόνηση ερευνητικών εργασιών (project). Οι συνθετικές εργασίες βοηθούν στην καλλιέργεια της δημιουργικής και κριτικής ικανότητας των μαθητών/-τριών (αναζήτηση και επιλογή πληροφοριών, χρήση ποικίλων πηγών, πρωτότυπη σύλληψη θεμάτων και παρουσίαση εργασιών κ.λπ.). Η αξιολόγηση των εργασιών μπορεί να γίνεται είτε από τον/την εκπαιδευτικό είτε από την ομάδα συνολικά ή από κάθε μέλος της και είναι ανάλογη με την ποιότητα της εργασίας, λαμβάνοντας υπόψη την πρωτοτυπία, τον δημιουργικό χαρακτήρα, την αναλυτική και συνθετική ικανότητα των μαθητών/-τριών, την δυσκολία, καθώς και τον τρόπο παρουσίασης.

στ. Το ενδιαφέρον και η συμμετοχή του/της μαθητή/-τριας σε σχολικές δραστηριότητες (ανάληψη εκπόνησης εργασιών, οργάνωση επισκέψεων και εκδηλώσεων κ.τλ.), αλλά και γενικότερα σε θέματα σχετικά με το μάθημα.

ζ. Η αυτοαξιολόγηση των μαθητών/-τριών.

η. Το Ατομικό Δελτίο Εργασιών και ο φάκελος του/της μαθητή/-τριας, ο οποίος περιλαμβάνει μεταξύ άλλων τις εργασίες και τις δραστηριότητες του/της.

Σημειώσεις επί του νόμου

Σύμφωνα με το άρθρο 44,  η ισχύς του παρόντος προεδρικού διατάγματος αρχίζει από το σχολικό έτος 2017-2018, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του.

Περιουσιακά Εγκλήματα απλό

ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ / ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΑΔΑΜ ΠΑΠΑΔΑΜΑΚΗΣ

Διαδίκτυο & τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δίκαιο

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΚΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ