logo-print

Άρθρο 78 - Νόμος 4712/2020 - Καθορισμός συνολικού ποσού ενίσχυσης ανά υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο στον αναπτυξιακό νόμο

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

29/07/2020

Η ελαττωματική καταγγελία και οι συνέπειές της

ΚΩΣΤΗΣ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Η ευθύνη του εκχωρητή απαίτησης κατά τα άρθρα 467-468 ΑΚ

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΓΕΩΡΓΑΚΗ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

1. Η παρ. 3 του άρθρου 11 του ν. 4399/2016 (Α΄ 117) αντικαθίσταται ως εξής:

«3. Το συνολικό ποσό ενίσχυσης ανά υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο δεν μπορεί να υπερβαίνει το ποσό των δέκα εκατομμυρίων (10.000.000) ευρώ. Οι ενισχύσεις που παρέχονται σε κάθε φορέα δεν μπορεί να υπερβαίνουν σωρευτικά τα είκοσι εκατομμύρια (20.000.000) ευρώ για μεμονωμένη επιχείρηση και τα τριάντα εκατομμύρια (30.000.000) ευρώ για το σύνολο των συνεργαζόμενων κατά το ποσοστό συμμετοχής τους ή συνδεδεμένων επιχειρήσεων, με την επιφύλαξη των περιορισμών του άρθρου 4 Γ.Α.Κ.. Οι περιορισμοί αυτοί ισχύουν για τα επενδυτικά σχέδια που υπάγονται στις διατάξεις του παρόντος και για χρονική περίοδο τριών (3) ετών από την αίτηση του φορέα για υπαγωγή του επενδυτικού του σχεδίου. Ως ποσό ενίσχυσης ανά υποβαλλόμενο επενδυτικό σχέδιο, λαμβάνεται υπόψιν το εγκριθέν με την απόφαση υπαγωγής. Το υπερβάλλον ποσό ενίσχυσης περικόπτεται αναλογικά κατά είδος ενίσχυσης και ομάδα δαπανών.»

2. Τροποποιείται το πρώτο εδάφιο της παρ. 2 του άρθρου 67 του ν. 4399/2016 (Α΄ 117) και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«2. Εναλλακτικά, ο φορέας της επένδυσης μπορεί να κάνει χρήση της φορολονικής απαλλαγής της περ. α) της παρ. 1 του άρθρου 10 και να του χορηγηθεί ενίσχυση έως του ποσού των δέκα εκατομμυρίων (10.000.000) ευρώ:

α) με βάση τα ποσοστά του Χάρτη Περιφερειακών Ενισχύσεων, για το σύνολο των δαπανών της παρ. 1 του άρθρου 66,

β) με βάση τα ποσοστά και ποσά ενίσχυσης, όπως αυτά ορίζονται στο άρθρο 11, για τις δαπάνες της παρ. 2 του άρθρου 66. Το δικαίωμα έναρξης χρήσης της ωφέλειας του κινήτρου της φορολογικής απαλλαγής θεμελιώνεται με την πιστοποίηση της υλοποίησης του πενήντα τοις εκατό (50%) του κόστους του επενδυτικού σχεδίου από το αρμόδιο όργανο ελέγχου και η δικαιούμενη ενίσχυση χορηγείται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 1 του άρθρου 20.»

3. Στο άρθρο 85 του ν. 4399/2016 προστίθεται παρ. 19, ως εξής:

«19. Επενδυτικά σχέδια που έχουν υπαχθεί στις διατάξεις του ν. 3299/2004 και αφορούν ίδρυση ή επέκταση ξενοδοχειακών μονάδων ολοκληρώνονται χωρίς να απαιτείται η προσκόμιση της Ειδικής Γνωμάτευσης του Ε.Ο.Τ..»

4. Η παρ. 11 του άρθρου 85 του ν. 4399/2016 αντικαθίσταται ως εξής:

«11. Για τα επενδυτικά σχέδια που υπάγονται στο πεδίο εφαρμογής της υπ’ αρ. 41766/26.9.2013 απόφασης του Υφυπουργού Ανάπτυξης και Ανταγωνιστικότητας (Β΄ 2589) και προκειμένου για τη διενέργεια του ελέγχου της παρ. 2 του άρθρου 3 εφαρμόζονται τα γενικά χρονικά όρια ελέγχου της περ. Ε΄ της παρ. 2 του άρθρου 10 του ν. 3299/2004. Για τη διενέργεια των διοικητικών ελέγχων της απόφασης αυτής μπορεί να εφαρμόζεται αναλόγως η υπ’ αριθμ. 20283/3.5.2012 απόφαση του Υφυπουργού Ανάπτυξης, Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας (Β΄1518) πλην της παρ. 5 αυτής.»

5. Τροποποιείται η περ. β΄ της παρ. 2 του άρθρου 17 του ν. 4399/2016 και η παρ. 2 διαμορφώνεται ως εξής:

«2. Αιτήματα τροποποίησης ή έγκρισης μεταβολής στοιχείων της παρ. 1, υποβάλλονται ως προς τα εξής:

α) ουσιώδεις διαφοροποιήσεις του φυσικού και οικονομικού αντικειμένου ή μείωση της δυναμικότητας του επενδυτικού σχεδίου,

β) αλλαγή του φορέα της επένδυσης λόγω συγχώνευσης ή διάσπασης, σύμφωνα με την περ. η) της παρ. 3 του άρθρου 21,

γ) αλλαγή του τόπου εγκατάστασης, σύμφωνα με την περ. στ) της παρ. 3 του άρθρου 21,

δ) αλλαγή τρόπου χρηματοδότησης της επένδυσης,

ε) παράταση του χρόνου ολοκλήρωσης της επένδυσης, σύμφωνα με την παρ. 2 του άρθρου 18,

στ) αλλαγή άλλων όρων της εγκριτικής απόφασης, οι οποίοι μπορεί να προσδιορίζονται ειδικότερα στην απόφαση προκήρυξης του καθεστώτος,

ζ) εκμίσθωση της ενισχυθείσας επένδυσης, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην περ. ζ) του άρθρου 21.»

Η υποστήριξή της κατηγορίας υπό το πρίσμα του νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΟΥΔΕΛΗ

ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ / ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ

Το εφαρμοστέο δίκαιο ως προς τις έννομες συνέπειες των δικαστικών αποφάσεων - Μελέτες ΕΡΜΕΚ Νο 11