logo-print

Άρθρο 4 - Απόφαση ΕΕΤΤ 578/29/28.9.2010 - Όροι παροχής ΥΠΠ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

15/10/2010

Κωδικοποιημένο
Τεχνητή Νοημοσύνη & ανταγωνισμός
Διαδίκτυο & τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δίκαιο

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΚΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ

1. Με την επιφύλαξη των διατάξεων της κείμενης νομοθεσίας περί προστασίας δεδομένων προσωπικού χαρακτήρα και της ιδιωτικής ζωής στον τομέα των ηλεκτρονικών επικοινωνιών, όπως εκάστοτε ισχύει, ο Πάροχος Δικτύου Εκκίνησης Κλήσης, ο Πάροχος του Δικτύου και ο Πάροχος ΥΠΠ οφείλουν να μην κοινοποιούν σε τρίτο πρόσωπο χωρίς την συναίνεση του Τελικού Χρήστη, η οποία κατά περίπτωση θα πρέπει να μπορεί να αποδεικνύεται, στοιχεία που αφορούν τη χρήση από αυτόν υπηρεσίας ή υπηρεσιών Πολυμεσικής Πληροφόρησης. Η παρούσα απαγόρευση δεν ισχύει σε περίπτωση απαίτησης των στοιχείων αυτών από διοικητική ή δικαστική αρχή.

2. Ο Πάροχος ΥΠΠ οφείλει να παρέχει ο ίδιος και ολοκληρωμένα την ΥΠΠ που διαφημίζει και να μην υποχρεώνει ούτε να παραπέμπει τον Τελικό Χρήστη σε λήψη επιπλέον υπηρεσιών/πληροφοριών που παρέχονται είτε από αυτόν είτε από άλλο Πάροχο Υπηρεσιών, για την ολοκλήρωση της ΥΠΠ που διαφημίζει.

3. Ο Πάροχος του Δικτύου Εκκίνησης Κλήσης, ο Πάροχος του Δικτύου και ο Πάροχος ΥΠΠ οφείλουν, με γραπτές απαντήσεις τους σε ενδιαφερομένους κατόπιν σχετικού αιτήματός τους, καθώς και με κάθε άλλο πρόσφορο τρόπο, να παρέχουν, εντός 20 ημερών από την υποβολή του αιτήματος, ενημέρωση ως προς:

α) την ταυτότητα του Παρόχου Δικτύου ή του Παρόχου ΥΠΠ και, κατά περίπτωση, την επωνυμία, το διακριτικό τίτλο, το Νόμιμο Εκπρόσωπο, τη διεύθυνση της έδρας και τον αριθμό τηλεφώνου των γραφείων του Παρόχου ΥΠΠ,

β) τις παρεχόμενες ΥΠΠ,

γ) την αναλυτική χρέωση των παρεχομένων ΥΠΠ,

δ) το δικαίωμα του Τελικού Χρήστη να αιτηθεί τη φραγή της πρόσβασής του σε ΥΠΠ.

4. Οι Πάροχοι ΥΠΠ υποχρεούνται να δημιουργήσουν γραμμή βοήθειας/παραπόνων (HELP LINE), όχι πρόσθετης χρέωσης, η οποία πρέπει να αναφέρεται στις ανακοινώσεις−διαφημίσεις της ΥΠΠ και η οποία δεν θα απαντά μόνο με ηχογραφημένο μήνυμα. Οι καταναλωτές, οι οποίοι κάνουν χρήση της γραμμής αυτής, πρέπει να μπορούν να καλούν και να επικοινωνούν απευθείας με στέλεχος του Τμήματος Εξυπηρέτησης του παρόχου ΥΠΠ, τουλάχιστον κατά τις εργάσιμες ημέρες και ώρες.

5. Για την ενημέρωση των καταναλωτών μέσω του προωθητικού υλικού (ιδίως εντύπου ή ηλεκτρονικού) των Παρόχων ΥΠΠ ισχύουν τα οριζόμενα στην παρούσα Απόφαση, στους όρους Γενικών Αδειών, στις σχετικές Αποφάσεις της ΕΕΤΤ, καθώς επίσης και στην κείμενη νομοθεσία που διέπει την παροχή υπηρεσιών διαφήμισης, όπως εκάστοτε ισχύουν, με την επιφύλαξη των διατάξεων της νομοθεσίας περί Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα και της Ιδιωτικής Ζωής στον Τομέα των Ηλεκτρονικών Επικοινωνιών.

6. Οι Πάροχοι ΥΠΠ πρέπει να δηλώνουν με σαφήνεια σε κάθε προωθητικό υλικό πλήρη περιγραφή της χρέωσης και, ειδικότερα, κατά περίπτωση, είτε την εφάπαξ συνολική χρέωση ανεξαρτήτως χρόνου κλήσης, είτε τη χρέωση ανά χρονική μονάδα καθώς και την αναγωγή αυτής σε ευρώ ανά λεπτό, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ). Ειδικότερα, για τα σύντομα μηνύματα προστιθέμενης αξίας και πολυμεσικά μηνύματα προστιθέμενης αξίας, οι Πάροχοι ΥΠΠ υποχρεούνται να δηλώνουν σε κάθε προωθητικό υλικό σαφή περιγραφή της χρέωσης, και ιδίως, κατά περίπτωση, την τιμολόγηση ανά μήνυμα, το συνολικό αριθμό μηνυμάτων που απαιτούνται για την παροχή της υπηρεσίας και το συνολικό μέγιστο κόστος της υπηρεσίας για τον χρήστη, συμπεριλαμβανομένου του αναλογούντος Φόρου Προστιθέμενης Αξίας (ΦΠΑ).

Κατά τη διαφημιστική προβολή των υπηρεσιών, πρέπει οι τιμές χρέωσης να αναγράφονται ευκρινώς, σε οριζόντια διάταξη και να εμφανίζονται σε κάθε μία επιφάνεια προβολής σε περιπτώσεις έντυπης ή τηλεοπτικής ή πολυμεσικής διαφήμισης, ή να ανακοινώνονται με σαφήνεια, κατά περίπτωση ανά λεπτό, ανά κλήση ή ανά μήνυμα, καθώς και το συνολικό αριθμό μηνυμάτων που απαιτούνται για την παροχή της υπηρεσίας, εάν η διαφημιστική προβολή γίνεται αποκλειστικά μέσω ήχου από ηλεκτρονικό ή άλλο μέσο. Στην περίπτωση τηλεοπτικής ή πολυμεσικής διαφήμισης, πρέπει το ύψος της χρέωσης να αναγράφεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στα ανωτέρω, καθ’ όλη την χρονική διάρκεια της διαφήμισης σταθερά και όχι με κυλιόμενη λεζάντα (trailer).

7. Για την εκπλήρωση του ως άνω όρου, ορίζεται ότι τα στοιχεία περιεχομένου και τιμολόγησης των ΥΠΠ πρέπει κατά τη διαφήμισή τους να είναι ευανάγνωστα, εμφανή, οριζόντια και να παρουσιάζονται κατά τέτοιο τρόπο, ώστε να μην απαιτείται αποκρυπτογραφική εξέτασή τους.

8. Ο Πάροχος ΥΠΠ αναφέρει σε κάθε προωθητικό υλικό, ευκρινώς, την ταυτότητα και τα στοιχεία επικοινωνίας του Παρόχου ΥΠΠ, ώστε να παρέχεται η δυνατότητα άμεσης επικοινωνίας των Τελικών Χρηστών με αυτόν. Ειδικότερα:

α) Κατά την προώθηση των ΥΠΠ μέσω των ηλεκτρονικών Μέσων Μαζικής Ενημέρωσης (ΜΜΕ) (π.χ. τηλεόραση, ραδιόφωνο, SMS), μη συμπεριλαμβανομένου του διαδικτύου, η ταυτότητα του Παρόχου αποτελείται από την επωνυμία της επιχείρησης ή το διακριτικό τίτλο αυτής και τα στοιχεία της επικοινωνίας, περιλαμβάνουν, τουλάχιστον, τη γραμμή βοηθείας/παραπόνων (HELP LINE), όχι πρόσθετης χρέωσης, όπως ορίζεται στην παράγραφο 4 του παρόντος άρθρου.

β) Στην περίπτωση προώθησης των ΥΠΠ μέσω των έντυπων ΜΜΕ και του διαδικτύου, η ταυτότητα του Παρόχου αποτελείται από την επωνυμία της επιχείρησης ή το διακριτικό τίτλο αυτής, τη γραμμή βοηθείας/παραπόνων (HELP LINE), όχι πρόσθετης χρέωσης, όπως ορίζεται στην παράγραφο 4 του παρόντος άρθρου, και την πλήρη ταχυδρομική διεύθυνση, συμπεριλαμβανομένου του Ταχυδρομικού Κώδικα. Προαιρετικά, μπορεί να αναγράφεται και η ηλεκτρονική διεύθυνση.

9. Οι Πάροχοι ΥΠΠ είναι υποχρεωμένοι να δημοσιεύουν πίνακα (Πίνακας ΥΠΠ), στον οποίο αναγράφονται όλες οι ΥΠΠ που παρέχουν, με τα ακόλουθα στοιχεία:

α) τίτλος υπηρεσίας,

β) αριθμός, στον οποίο παρέχεται η ΥΠΠ, γ) σύντομη περιγραφή της ΥΠΠ,

δ) τιμοκατάλογος,

ε) εάν αφορά υπηρεσία ενηλίκων ή όχι,

στ) τρόπος μετάδοσης της πληροφορίας (π.χ. φωνή, data, sms).

Η δημοσίευση του Πίνακα ΥΠΠ γίνεται στην ιστοσελίδα των Παρόχων ΥΠΠ ή εναλλακτικά φιλοξενείται στην ιστοσελίδα των αντίστοιχων Παρόχων Δικτύου. Οι καταναλωτές πρέπει να έχουν πρόσβαση από την αρχική ιστοσελίδα στον Πίνακα με μία μόνον επιλογή συνδέσμου. Οι Πάροχοι υποχρεούνται να ενημερώνουν τα ανωτέρω στοιχεία ανελλιπώς και σε τακτά χρονικά διαστήματα. Σε κάθε περίπτωση, οποιαδήποτε αλλαγή στα ανωτέρω στοιχεία των παρεχόμενων ΥΠΠ καταχωρείται στον Πίνακα ΥΠΠ, το αργότερο εντός της επόμενης ημέρας στην οποία επέρχεται η αλλαγή. Σε κάθε περίπτωση, πρέπει οι καταναλωτές να μπορούν εύκολα και άμεσα να βρίσκουν μέσω της ιστοσελίδας του Παρόχου ΥΠΠ, ή σε περίπτωση όπου αυτός δεν διαθέτει ιστοσελίδα, στην ιστοσελίδα του Παρόχου Δικτύου, πληροφορίες τόσο για τις ΥΠΠ που παρέχει, όσο και για τον τρόπο επικοινωνίας τους μαζί του. Οι καταναλωτές πρέπει να έχουν πρόσβαση από την αρχική ιστοσελίδα με μία μόνον επιλογή συνδέσμου, στα στοιχεία επικοινωνίας του Παρόχου ΥΠΠ, όπως αυτά περιγράφονται στο σημείο β) της παραγράφου 8 ανωτέρω.

10. Οι Τελικοί Χρήστες δεν μπορούν να συνδέονται με τις Υπηρεσίες ΥΠΠ μέσω άλλων Υπηρεσιών ΥΠΠ.

11. Τα προωθητικά σύντομα μηνύματα (SMS), με την επιφύλαξη της κείμενης νομοθεσίας περί προώθησης και προστασίας προσωπικών δεδομένων, πρέπει να καθιστούν σαφές στον Τελικό Χρήστη ότι η απάντηση σε αυτά πρόκειται να οδηγήσει στην παροχή ΥΠΠ.

12. Στην περίπτωση, όπου οι Υπηρεσίες PSMS και PMMS χρεώνονται με τη λήψη των PSMS ή PMMS, αυτό πρέπει να αναγράφεται σε κάθε προωθητικό υλικό των υπηρεσιών αυτών.

ΕΣΔΑ Κατ΄άρθρο ερμηνεία

ΙΩΑΝΝΗ ΣΑΡΜΑΣ
ΞΕΝΟΦΩΝ ΚΟΝΤΙΑΔΗΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

O ηλεκτρονικός αναγκαστικός πλειστηριασμός κατά τον ΚΠολΔ - Πραγματείες Πολιτικής Δικονομίας Νο 6

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ

send