logo-print

Εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας στους φορείς του Δημοσίου

Τι προβλέπει η Πράξη του Υπουργικού Συμβουλίου

23/12/2015

16/11/2017

Το δίκαιο της απόδειξης στις διοικητικές διαφορές ουσίας (XXII & 327)

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΉ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΒΑΡΒΑΡΑ ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑ

Δίκαιο Δημοσίων Συμβάσεων Δ έκδοση

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΑΙΚΟΣ

Τις λεπτομέρειες σχετικά με την εποπτεία της Γενικής Γραμματείας Ενημέρωσης και Επικοινωνίας στα Υπουργεία και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα ως προς την εφαρμογή των επικοινωνιακών τους προγραμμάτων και δράσεων, ορίζει η Πράξη 50/22.12.2015 του Υπουργικού Συμβουλίου που εκδόθηκε χθες στην Εφημερίδα της Κυβερνήσεως.

Σύμφωνα με την Πράξη, η Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας είναι αρμόδια να ασκεί εποπτεία στα Υπουργεία και τα νομικά πρόσωπα δημοσίου και ιδιωτικού δικαίου του ευρύτερου δημόσιου τομέα κατά την έννοια των διατάξεων του Κεφαλαίου Α΄ του Ν. 3429/2005 (Α΄ 314), όπως έχουν τροποποιηθεί με τις διατάξεις της παρ. 1α του άρθρου 1 του Ν. 3899/2010 (Α΄ 212), ως προς την εφαρμογή των επικοινωνιακών τους προγραμμάτων και δράσεων.

Επικοινωνιακά προγράμματα είναι τα σύνολα των σχεδιασμένων και χρονικά καθορισμένων επικοινωνιακών δράσεων των προαναφερθέντων φορέων, με τα οποία διατίθενται υλικοί και ανθρώπινοι πόροι προς εξυπηρέτηση συγκεκριμένων επικοινωνιακών στόχων και τα οποία αφορούν:

α) Στην ενημέρωση και πληροφόρηση των Ελλήνων πολιτών για τις πολιτικές, οικονομικές και κοινωνικές εξελίξεις τόσο στην Ελλάδα όσο και στο εξωτερικό, συμπεριλαμβανομένων των θεμάτων που αφορούν δημόσιες πολιτικές,

β) στην προβολή της εικόνας της χώρας στο εξωτερικό και στην αμοιβαία κατανόηση του ελληνικού λαού με λαούς άλλων κρατών για κοινωνικά, οικονομικά και πολιτικά ζητήματα κοινού ενδιαφέροντος,

γ) στη ρύθμιση και εποπτεία των μέσων μαζικής ενημέρωσης υπό την επιφύλαξη του άρθρου 15 παράγραφος 2 του Συντάγματος, και

δ) στην οργάνωση και υλοποίηση της κρατικής διαφήμισης.

Επικοινωνιακές δράσεις είναι οι ενέργειες των προαναφερθέντων φορέων, οι οποίες αφορούν στην υλοποίηση των επικοινωνιακών προγραμμάτων της προηγούμενης παραγράφου.

Όπως επισημαίνεται στην πράξη, οι φορείς υποχρεούνται με έγγραφό τους προς τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας να υποβάλλουν φάκελο για κάθε επικοινωνιακό πρόγραμμα προϋπολογισμού άνω των τριάντα χιλιάδων (30.000,00) ευρώ, το οποίο προτίθενται να υλοποιήσουν.

Στον υποβαλλόμενο φάκελο εκτίθενται με σαφήνεια οι στόχοι του προγράμματος, αναλύεται κατά πόσον αυτοί ανταποκρίνονται στους στόχους του στρατηγικού σχεδίου του άρθρου 24 παρ. 1 του Ν. 4339/2015, παρουσιάζονται το περιεχόμενο και το χρονοδιάγραμμα των προβλεπόμενων επικοινωνιακών δράσεων, οι υλικοί και ανθρώπινοι πόροι, οι οποίοι πρόκειται να διατεθούν για την υλοποίησή τους, οι επικοινωνιακές μέθοδοι, οι οποίες πρόκειται να χρησιμοποιηθούν κατά τους κανόνες της τέχνης και της επιστήμης, πιθανές συνεργασίες με φορείς του ιδιωτικού τομέα και της κοινωνίας των πολιτών και τα προσδοκώμενα αποτελέσματα του προγράμματος.

Παράλληλα, οι φορείς υποχρεούνται να παρέχουν σε εύλογο χρονικό διάστημα κάθε πληροφορία, κάθε έγγραφο και κάθε στοιχείο σχετικά με το σχεδιασμό και την υλοποίηση επικοινωνιακών προγραμμάτων και δράσεων, τα οποία ζητούνται από τη Γενική Γραμματεία Ενημέρωσης και Επικοινωνίας ή τους υπαλλήλους του κλάδου Συμβούλων και Γραμματέων Επικοινωνίας, που είναι αποσπασμένοι κατά το άρθρο 24 παρ. 4 του Ν. 4339/2015.

Ολόκληρη την Πράξη 50/22.12.2015 του Υπουργικού Συμβουλίου μπορείτε να βρείτε εδώ.

Εργατικό Ποινικό Δίκαιο
Η ελαττωματική καταγγελία και οι συνέπειές της

ΚΩΣΤΗΣ ΜΠΑΚΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

send