logo-print

Άρθρο 16 - Νόμος 3976/2011

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

25/07/2014

Ενοχικό Δίκαιο Ειδικό Μέρος
Η φορολογική ενημερότητα

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ​

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΜΑΤΣΟΣ

Άρθρο 16 ΑΕΡΟΠΟΡΙΚΗ ΑΣΦΑΛΕΙΑ

1) Σύμφωνα με τα δικαιώματα και τις υποχρεώσεις τους βάσει του διεθνούς δικαίου, τα Συμβαλλόμενα

Μέρη επαναβεβαιώνουν ότι η υποχρέωση του ενός προς το άλλο να προστατεύουν την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας από πράξεις παράνομης παρέμβασης, αποτελεί αναπόσπαστο τμήμα της παρούσας Συμφωνίας. Χωρίς περιορισμό της γενικότητας των δικαιωμάτων και των υποχρεώσεών τους βάσει του διεθνούς δικαίου, τα Συμβαλλόμενα Μέρη θα ενεργούν ιδιαιτέρως σύμφωνα με τις διατάξεις της Συνθήκης περί Αδικημάτων και Ορισμένων Άλλων Πράξεων που Διαπράττονται σε Αεροσκάφη, η οποία υπογράφηκε στο Τόκιο στις 14 Σεπτεμβρίου 1963, της Συνθήκης για την Καταστολή της Παράνομης Κατάληψης Αεροσκαφών, η οποία υπογράφηκε στη Χάγη στις 16 Δεκεμβρίου 1970 και της Συνθήκης για την Καταστολή των Παράνομων Πράξεων κατά της Ασφάλειας της Πολιτικής Αεροπορίας, η οποία υπογράφηκε στο Μόντρεαλ στις 23 Σεπτεμβρίου 1971, του Συμπληρωματικού του Πρωτοκόλλου για την Καταστολή των Παράνομων Πράξεων κατά της Ασφάλειας των Διεθνών Αερολιμένων, το οποίο υπογράφηκε στο Μόντρεαλ στις 24 Φεβρουαρίου 1988, τη Σύμβαση για τη Σήμανση Πλαστικών Εκρηκτικών με σκοπό τον Εντοπισμό τους, η οποία υπογράφηκε στο Μόντρεαλ την 1 Μαρτίου 1991 και κάθε άλλη Σύμβαση στην οποία τα Συμβαλλόμενα Μέρη θα συμμετάσχουν.

2) Τα Συμβαλλόμενα Μέρη θα παρέχουν, κατόπιν αιτήματος, κάθε απαραίτητη συνδρομή, το ένα στο άλλο, προκειμένου να αποτρέψουν πράξεις παράνομης κατάληψης πολιτικών αεροσκαφών και άλλες παράνομες πράξεις κατά της ασφαλείας τέτοιων αεροσκαφών, των επιβατών και του πληρώματός τους, των αερολιμένων και των εγκαταστάσεων αεροναυτιλίας, και οποιασδήποτε άλλης απειλής για την ασφάλεια της πολιτικής αεροπορίας.

3) Τα Συμβαλλόμενα Μέρη, στις αμοιβαίες σχέσεις τους, θα ενεργούν σύμφωνα με τα αεροπορικά πρότυπα και, στο βαθμό που εφαρμόζονται από αυτά, τις Συνιστώμενες Πρακτικές που έχουν θεσπιστεί από το Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας και έχουν ενσωματωθεί ως Παραρτήματα της Σύμβασης και θα απαιτούν από τους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών του νηολογίου τους, φορείς εκμετάλλευσης οι οποίοι έχουν την έδρα τους ή τη μόνιμη κατοικία τους στην επικράτεια των Συμβαλλομένων Μερών ή, στην περίπτωση της Ελληνικής Δημοκρατίας, από τους φορείς εκμετάλλευσης αεροσκαφών που είναι εγκατεστημένοι στην επικράτειά της, βάσει της Συνθήκης για την ίδρυση της Ευρωπαϊκής Κοινότητας και έχουν έγκυρες Άδειες Εκμετάλλευσης σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Κοινοτικό Δίκαιο, και από τους φορείς εκμετάλλευσης ή τους αερολιμένες στην επικράτειά τους, να ενεργούν σύμφωνα με τις εν λόγω διατάξεις αεροπορικής ασφαλείας. Στην παράγραφο αυτή, η αναφορά στα πρότυπα ασφαλείας των αερομεταφορών περιλαμβάνει οποιαδήποτε διαφορά κοινοποιήθηκε από το οικείο Συμβαλλόμενο Μέρος.

4) Κάθε Συμβαλλόμενο Μέρος θα διαβεβαιώνεται ότι θα λαμβάνονται αποτελεσματικά μέτρα εντός της επικρατείας του, για την προστασία των αεροσκαφών, να ελέγχονται οι επιβάτες και τα μεταφερόμενα από αυτούς αντικείμενα, και τη διενέργεια κατάλληλων ελέγχων για το πλήρωμα, το φορτίο (συμπεριλαμβανόμενων και των χειραποσκευών) και των καταστημάτων των αεροσκαφών, πριν και κατά τη διάρκεια της επιβίβασης ή της φόρτωσης και ότι τα εν λόγω μέτρα θα προσαρμόζονται για την αντιμετώπιση της αύξησης της απειλής. Κάθε Συμβαλλόμενο Μέρος συμφωνεί ότι οι φορείς του εκμετάλλευσης αεροσκαφών θα οφείλουν να τηρούν, κατά την αναχώρηση ή κατά την παραμονή τους στην επικράτεια του άλλου Συμβαλλόμενου Μέρους, τις διατάξεις αεροπορικής ασφαλείας, σύμφωνα με το δίκαιο που ισχύει στη χώρα αυτή, συμπεριλαμβανόμενου, στην περίπτωση της Ελληνικής Δημοκρατίας, και του Ευρωπαϊκού Κοινοτικού Δικαίου. Κάθε Συμβαλλόμενο Μέρος θα ενεργεί, επίσης, θετικά σε κάθε αίτημα του άλλου Συμβαλλόμενου Μέρους για τη λήψη εύλογων ειδικών μέτρων αεροπορικής ασφαλείας, προς αντιμετώπιση συγκεκριμένης απειλής.

5) Σε περίπτωση συμβάντος ή απειλής συμβάντος παράνομης κατάληψης αεροσκάφους της πολιτικής αεροπορίας ή άλλων παράνομων πράξεων κατά της ασφαλείας του αεροσκάφους αυτού, των επιβατών και του πληρώματός του, των αεροδρομίων ή της αεροναυτιλίας, τα Συμβαλλόμενα Μέρη θα συνδράμουν το ένα το άλλο, διευκολύνοντας τις επικοινωνίες και τα λοιπά κατάλληλα μέτρα, με σκοπό να τερματιστούν το συντομότερο δυνατόν, με τον ελάχιστο δυνατό κίνδυνο για ζωές, τα εν λόγω περιστατικά ή απειλές.

6) Όταν ένα Συμβαλλόμενο Μέρος έχει βάσιμους λόγους να θεωρεί ότι το άλλο Συμβαλλόμενο Μέρος έχει αποκλίνει από τις διατάξεις του παρόντος Άρθρου, το πρώτο Συμβαλλόμενο Μέρος μπορεί να ζητήσει άμεσες διαβουλεύσεις με το άλλο Συμβαλλόμενο Μέρος. Οι διαβουλεύσεις αυτές θα πρέπει να στοχεύουν στην επίτευξη συμφωνίας για τα κατάλληλα μέτρα για την εξάλειψη των αμεσότερων λόγων ανησυχίας και την υιοθέτηση, στο πλαίσιο των προτύπων ασφαλείας του Διεθνούς Οργανισμού Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO), των δράσεων που απαιτούνται για τη δημιουργία των κατάλληλων συνθηκών ασφαλείας.

7) Κάθε Συμβαλλόμενο Μέρος θα λαμβάνει τα αναγκαία μέτρα, τα οποία μπορεί να θεωρεί εφικτά, προκειμένου να διασφαλίζει ότι ένα αεροσκάφος το οποίο είναι αντικείμενο μιας πράξης παράνομης κατάληψης ή άλλων ενεργειών παράνομης παρέμβασης, το οποίο έχει προσγειωθεί στην επικράτειά του, θα κρατείται στο έδαφος, εκτός αν η αναχώρησή του υπαγορεύεται από το επιτακτικό καθήκον για την προστασία της ανθρώπινης ζωής. Όπου αυτό είναι δυνατό, τα μέτρα αυτά θα λαμβάνονται επί τη βάσει αμοιβαίων διαβουλεύσεων.

Ατομικά και κοινωνικά δικαιώματα - 5η έκδοση καλλιτεχνικό

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Αθέτηση ρήτρας παρεκτάσεως αποκλειστικής διεθνούς δικαιοδοσίας και αποζημιωτική ευθύνη - Σειρά Μελέτες ΕΡΜΕΚ Νο 8

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ

send