logo-print

Άρθρο 8 - Νόμος 3755/2009

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

25/07/2014

Δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας
H διεθνής δικαιοδοσία διασυνοριακών διάφορων εταιριών κατά τον κανονισμό 1215/2012 - ΠΠΠ Νο 7 -

Αρθρο 8.1. Το Δημόσιο δύναται κατά την απόλυτη κρίση του να

10. ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΕΙΣ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

10.1 Ανεξάρτητο από τους ελέγχους που προβλέπονται εκάστοτε από την καμένη νομοθεσία και τη παρούσα, προς εξασφάλιση της τήρησης των διατάξεων της παρούσας Σύμβασης, το Δημόσιο θα δικαιούται, δια των αρμοδίων οργάνων του, να προβαίνει σε τακτικές επιθεωρήσεις του Λιμένος Πειραιώς, προκειμένου να διαπιστώνει την ορθή τήρηση των υποχρεώσεων της ΟΛΠ που προβλέπονται από την παρούσα Οι επιθε^ήσεις θα διενεργούνται τακτικά κατ'έτος. Η επιθεώρηση θα διενεργείται από κλιμάκιο που θα ορίζουν οι Υπουργοί Οικονομικών και Εμπορικής Ναυτιλίας. Σε . κάθε περίπτωση επιθεώρησης θα συντάσσεται πόρισμα, στο οποίο θα εκτίθεται ο χρόνος της επιθεώρησης και θα διατυπώνονται αναλυτικά τα ευρήματα. Αντίγραφο του πορίσματος θα χορηγείται στην ΟΛΠ χωρίς κπθΐ>στέρηση.

10.2 Σε περίπτωση διαπίστωσης κατά τη διάρκεια επιθεώρησης παράβασης και ρε την επιφύλαξη του Άρθρου 5.6 για την ειδικότερη περίπτωση του προσδιορισμού του ανταλλάγματος, το Δημόσιο θα ειδοποιεί την ΟΛΠ, τάσσοντας εύλογη προθεσμία γ» την αποκατάσταση της παράβασης, ανάλογα με τη φύση της και την έκταση των μέτρων-αποκατάστασης. Με την εκπνοή της ταχθείσας προθεσμίας αποκατάστασης, η επιθεώρηση :;θα επαναλαμβάνεται προς διαπίστωση της αποκατάστασης Σε περίπτωση κατά την οποία κατά τη νέα επιθεώρηση διαπιστωθεί ότι η παράβαση παράμενα και οφείλεται σε τ^ιιτιότητα της ΟΛΠ. το Δημόσιο θα δύναται να αποκατάστησα την παράβαση με όποιο μέσο κρίνει πρόσφορα καα κατάλληλο και με δίίπανες της ΟΛϊΐΓ" * ~* · . " "' ■·**■—■ -■· —-··

11. ΥΠΟΧΡΕΩΣΕΙΣ ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

11.1 Το Δημόσιο υποχρεούται καθ'όλη τη διάρκεια της παρούσας να παρέχει προς την ΟΛΠ την αναγκαία συνδρομή του για την εκπλήρωση του κατ'Άρθρο 3-3 προορισμού της παραχώρησης, στα πλαίσια της κείμενης εθνικής και ευρωπαϊκής κοιντ^τιχής νομοθεσίας.

11.2 Το Δημόσιο θα μεριμνά για την εξασφάλιση, συντήρηση και ανάπτΛ>ξη των οδικών και σιδηροδρομικών προσβάσεων των χρηστών, των μέσων μεταφοράς και των πολιτών εν γένει έως τα όρια της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης, καθώς και για τη διατήρηση θαλάσσιας πρόσβασης από χώρους εκτός της θαλάσσιας ζώνης λιμένος με σκοπό:

(ί) την ομαλή διεξαγωγή της εμπορευματικής επιβατικής και σσακής κυκλοφορίας και κίνησης πεζών, οχημάτων και μέσων μεταφοράς από και προς το Λιμένα Πειραιώς και πέριξ αυτού,

(ii) την αυξημένη εμβέλεια του Λιμένα Πειραιώς ως προς την διακίνηση φορτίων κάθε είδους με απώτερο χερσαίο προορισμό στην Ελλάδα, την ευρύτ^ρη,περισϊή τ<3ν Βαλκανίων και της Μεσογείου γενικότερα. "~

(iii) την εξασφάλιση δυνατότητας άμεσης θαλάσσιας και χερσαίας πρόσβασης των υπηρεσιών του Δημοσίου που έχουν αρμοδιότητα, υποχρέωση ή δυνατότητα συνδρομής ή επέμβασης για την ασφάλεια προσώπων, μέσων και εγκαταστάσεων εντός της χερσαίας και θαλάσσιας περιοχής του Λιμένος Πειραιώς

113 Το Δημόσιο θα εξασφαλίζει την ύπαρξη και διατήρηση, στο μέτρο του εφικτού, δικτύων παροχών εξυπηρέτησης (ρευματοδότηση , υδροδότηση , αποχέτευση_κλ_π)._ έως τα όρια της Χερσαίας Λιμενικής Ζώνης.

11.4 Το Δημόσιο θα μεριμνά δια των υπηρεσιών του, για την αστυνόμευση και την τήρηση-της ασφάλειας και τάξης εντός του' Λιμένος Πειραιώς στα πλαίσια της κείμενης νομοθεσίας.

11.5 Το Δημόσιο θα χρηματοδοτεί Έργα, κατά τα οριζόμενα στο Άρθρο 7 της παρούσας.

11.6 Το Δημόσιο θα ενημερώνει την ΟΛΠ αναφορικά με θεσμικές πρωτοβουλίες οι οποίες είναι δυνατόν να επηρεάσουν ή επαυξήσουν τις υποχρεώσεις του βάσει της παρούσας και θα εξ^;τςελίζει crc μέϊρο too κριτ^νέ-Ής διορο^λεύσεϊς μεταξύ εκϊφοοώποϊν" «uV .αρμοδίων υπηρεσιών του και της ΟΛΠ αναφορικά με τις πρωτοβουλίες και τις σκοπούμενες νομοθετικές μεταβολές που επηρεάζουν την εν γένει λιμενική δράση. Η ΟΛΠ θα αποφεύγει την εφαρμογή πολιτικών οι οποίες δυσχεραίνουν τη συμμόρφωση του Δημοσίου προς διεθνείς υποχρεώσεις του.

12. ΑΝΩΤΕΡΑ ΒΙΑ

12.1 Τα μέρη δεν 6α ευθύνονται αναφορικά με αθέτηση των υποχρεώσεων τους που απορρέουν από την παρούσα, εφόσον και στην έκταση κατά την οποία αυτή οφείλεται σε γεγονός ή περίσταση που συνιστά ανωτέρα βία. Για τους σκοπούς της παρούσας, ως γεγονότα ουνιστώντα ανωτέρα βία θα θεωρούνται καταστάσεις πέραν από τον εύλογο έλεγχο των μερών, όπως ασυνήθη καιρυοά φαινόμενα, θεομηνίες σεισμοί, επιδημίες, καταστάσεις μόλυνσης του περιβάλλοντος ή στη'κέντρωσης τοξικών, βιολογικών ή ραδιενεργών στοιχείων σε έκταση και , βαθμό που να απειλούν άμεσα τη ζωή ανθρώπων, πλημμύρες πόλεμος εχθροπραξίες,/; τρομοκρατικές ή γενικευμένες συρράξεις και βίαιες ενέργειες, εξέγερση, βομβαρδισμοί,; _ πυρκαίά, έκρηξη, διακοπή παροχής του ηλεκτρικού ρεύματος ή βλάβη των μηχανημάτων που·^; πιστοποιείται αρμοδίως και κάθε άλλη παρεμφερής ή ισοδύναμη κατάσταση η οποία δεν είναι V εύλογα δυνατόν να'προβλεφθεί και να αντιμετωπισθεί άμεσα, αυτοδύναμα ή με τη συνδρομή του αιαισυμβαλ^μενου:^Ύ

ΦΕΚ 52

12.2 Τα ^μβαλλόμενα μέρη θα ειδοποιούν τον (χνττσυβολλόμενό χους χωρίς καθυστέρηση και με κάθε πρόσφορο μέσο άμεσα με τη λήψη γνώσης περί της επέλευσης γεγονότος ή περίστασης ανωτέρας βίας και θα λαμβάνουν κάθε μέτρο και θα συνεργάζονται σε όση έκταση απαιτείται για την αντιμετώπιση του γεγονότος ή της περίστασης αυτής και τον περιορισμό κατ' έκταση, διάρκεια και αποτέλεσμα

123 Ο κατ' Άρθρο 12.1 περωρισμός της ευθύνης των μερών θα ισχύει καθ' όλη τη διάρκεια και την έκταση του σχετικού γεγονότος ή περιστατικού και στο μέτρο που δεν είναι δυνατή η αποκατάσταση ή ο περιορισμός της έκτασης, της διάρκειας Km των αποτελεσμάτων του γεγονότος ή περιστατικού αυτού.

12.4 Κατά τη λήψη αυτοδύναμων μέτρων αντιμετώπισης ζητημάτων που προκύπτουν λόγω ανωτέρας βίας και κατά τη διαμόρφωση μέτρων οωνεργασίας προς κοινή αντιμετώπιση, τα μέρη θα τηρούν τις προτεραιότητες του Άρθρου 33 της παρούσας Σύμβασης.

13. ΛΥΣΗ/ΚΑΤΑΓΓΕΛΙΑ.

13.1 Η παρούσα Σύμβαση δύναται να καταγγελθεί μόνο από το Δημόσ» και μόνο για σπουδαίο λόγο πόυ αφορά παράβαση ουσιώδους συμβατικού όρου. Σπουδαίο λόγο κατά την L* vOsi χχΛβ jLufrivzc^ Άρθρου-ΟΛΤνίστΰύν.ιδίώς ταΐςής ρτερισ αττικά: · ■—· · ~~ - - ~;

(ϊ) η επανειλημμένη ή συνεχιζόμενη παράλειψη τήρησης από πλευράς της ΟΛΠ των υποχρεώσεων της που προβλέπονται από την παρούσα για την άσκηση του παραχωρούμενου με την παρούσα Δικαιώματος, με αποτέλεσμα να διακινδυνεύεται οποιοδήποτε από τα στοιχεία (ΐ), (U), (2), (rv), (ν) και (νί)του όρθρου 33,

(ii) η επαναλαμβανόμενη καθυστέρηση raTOpVA^c; από την ΟΛΠ προς το Δημόσιο του ανταλλάγματος που οφείλεται κατά την παρούσα, όπως προσδιορίζεται και αναπροσαρμόζεται σύμφωνα με τις διατάξεις της παρούσας,

(iii) η κήρυξη της ΟΛΠ σε κατάσταση πτώχευσης, αvαγmσττκης διαχείρισης ή σε εκκαθάριση.

^ν^.ίνγ^Το Δημόσιο, εφόσον κρίνει ότι έχει επέλθει οποιοδήποτε από τα γεγονότα που ο^σίουν σφυοαίο λόγο κατά τα ανωτέρω, ο οποίος δικαιολογεί την άσκηση του δικαιώματος '^έίο^^λία^,οτϊρίφωνα με τα οριζόμενα στο παρόν Άρθρο, δύναται να γνωστοποιήσει εγγράφως ^^59ν ,^Ά^^τη^επέλευση του σπουδαίου λόγου, αναφέροντας ρητώς τα περιστατικά που κατά

^■ρΗφίστι\ ψ6 συνιστούν λόγο καταγγελίας της παρούσας Σύμβασης και να θέσει εφόσον τούτο ^^ναι^εφτκτό, προθεσμία προς την ΟΛΠ, προκειμένου αυτή να λάβει κά€

κάθε προσήκον μέτρο

προκειμένου να θεραπεύσει την παράβαση. Η γνωστοποίηση αυτή δεν απαιτείται στις περιπτώσεις όπου χωρεί άσκηση δικαιώματος παρέμβασης εκ μέρους του Δημοσίου.

ΰ

0395!

ο . -.

133 Η καταγγελία ασκείται με την κοινοποίηση προς την ΟΛΠ έγγραφου καταγγελίας του Δημοσίου, με άμεση ισχύ. Δια της καταγγελίας επέρχεται η λύση της παρούσας Σύμβασης, οπότε με την επιφύλαξη των δικαιωμάτων που έχουν αποκτήσει τρίτοι βάσει του Αρθρου 4.4, τα μέρη οφείλουν να απέχουν από κάθε δραστηριότητα την οποία είχαν δικαίωμα να ασκούν με βάση την παρούσα.

(ϊ) Ειδικότερα, με τη λύση της παρούσας Σύμβασης, η ΟΛΠ υποχρεούται να αποδώσει στο Δημόσιο τη Χερσαία Λιμενική Ζώνη και τα έως τότε παραχωρηθέντα ελεύθερα από εξοπλισμό που ανήκει στην ΟΛΠ, πέραν εκείνου του εξοπλισμού τον οποίο έχει "παραχωρήσει προς τρίτους ή τον οποίο δεν προτίθεται να αφαιρέσει και για την παραμονή του οποίου δεν εκφράζει αντιρρήσεις το Δημόσιο, μέσα σε προθεσμία τριών (3) ημερολογιακών μηνών Τα μέρη μπορούν να συμφωνήσουν εγγράφως παράταση της προθεσμίας οπόδοσης η οποία ωστόσο δεν δύναται να παραταθεί πέραν του εξαμήνου. Μέχρι την ολοκλήρωση της διαδικασίας απόδοσης που αποδεικνύεται από σχετικό πρωτόκολλο παράδοσης-παραλαβής που υπογράφεται από αμφότερα τα συμβαλλόμενα μέρη, η ΟΛΠ υποχρεούται να παρέχει λιμενικές υπηρεσίες και να διατηρεί το Λιμένα Πειραιώς σε λειτουργία εξυπηρετώντας τουλάχιστον τις βα<Ηκές ανάγκες των χρηστών.

(Η) Πέραν των οριζομένων στο Αρθρο 83 της παρούσας, η ΟΛΠ δεν διατηρεί κατά του Δημοσίου οποιαδήποτε απαίτηση ή αξίωση για τυχόν βελτιώσεις στη Χερσαία Λ»{«.τ5Λή Ztovij κυΰ υωζυνχαι ρίίίΰ χ«ι λύση της πορουσας."

13.4 Με τη λύση της παρούσας το Δημόσιο υπεισέρχεται αυτοδικαίως σε όλα τα δαοαιώματα και τις υποχρεώσεις της ΟΛΠ αναφορικά με όλα τα υπό εξέλιξη έργα.

14. ΑΝΕΚΧΏΡΗΤΟ

Το Δικαίωμα και κάθε δικαίωμα που παραχωρείται με την παρούσα προς την ΟΛΠ συμφωνούνται αμεταβίβαστα, ολικά ή μερικά. Το γεγονός ότι το Δικαίωμα ορίζεται ως αμεταβίβαστο δεν περιορίζει την δυνατότητα περαιτέρω παραχώρησης της χρήσης των παραχωρουμένων κατ' εφαρμογή του Αρθρου 3.1 (ΰΊ), την εφαρμογή του Αρθρου 3.7. και την πραγματοποίηση επενδύσεων από τρίτους, υπό τους όρους της παρούσας.

15. ΑΝΑΔΙΑΠΡΑΓΜΑΤΕΥΣΗ

15.1 Οι όροι της παρούσας Σύμβασης είναι δυνατόν να τύχουν αναδιαπραγμάτευσης, ολικά ή μερικά, είτε στις περιπτώσεις που απαιτείται πρόσθετο αντάλλαγμα, σύμφωνα με τους της παρούσας, είτε σε περίπτωση ουσιώδους μεταβολής των συνθηκών, κατά το Αρθρο Συμφωνείται ότι στις περιστάσεις που συνιστούν ουσιώδη μεταβολή των συνθηκών θα ζνονται επίσης:

Ν

V

χ

(i) η συνδρομή λόγου ανωτέρας βίας ή άλλου λόγου που να δικαιολογεί τχρ* παρέμβαση του Δημοσίου σύμφωνα με το Νόμο ή την παρούσα για διάστημα που να υπερβαίνει τους τρεις (3) μήνες,

(it) η τυχόν υποχρέωση του Δημοσίου σε συμμόρφωση προς πρωτογενές ή παράγωγο δίκαιο προερχόμενο από την Ευρωπαϊκή Ένωση ή σε διεθνείς συμφωνίες ή συνθήκες τις οποίες έχει προσυπογράψει ή στις οποίες προσχώρησε η Ελλάδα, η επίτευξη σημαντικής τεχνολογικής προόδου, ουσιώδεις δημογραφικές και άλλες μεταβολές με απρόβλεπτες σήμερα επιδράσεις στη μελλοντική λειτουργία και τις ανάγκες του Λιμένος Πειραιώς, με την επιφύλαξη πάντως των δικαιωμάτων της ΟΛΠ σύμφωνα με το Άρθρο 3.7 της παρούσας, και

(ΐίϊ) οποιαδήποτε μείωση του ποσοστού συμμετοχής του Δημοσίου eras μετοχικό κεφάλαιο της ΟΛΠ κάτω του ορίου του 51%.

15.2 Καθένα από τα συμβαλλόμενα μέρη θα δύναται να έχα την πρωτοβουλία αναφορικά με την έναρξη των διαπραγματεύσεων, γνωστοποιώντας εγγράφως προς τσν αντισυμβαλλόμενο τα προτεινόμενα ζητήματα προς αναδιαπραγμάτευση και τις περιστάσεις ποτό κατά την άποψή του δικαιολογούν την αναδιαπραγμάτευση. Τα συμβαλλόμενα μέρη θα υποχρεούνται να προσέλθουν σε διαπραγματεύσεις εντός μηνός από την κοινοποίηση του ως άνω εγγράφου και θα επιχειρούν με καλόπιστες διαβουλεύσεις να διευθετήσουν οξ αναδιαπραγμάτευση" ή συμβιράσμό τα αμφισβητούμενα ζητήματα. £ε περίπτωση επττευέης; συμφωνίας, η συμφωνία αυτή θα καταγράφεται σε Πρόσθετη Πράξη, η οποία θα τροχοποιεί στην προβλεπόμενη έκταση τους όρους της παρούσας Σύμβασης Η ανοΑαπραγμάτευση θα λάμβανα υπ'όψιν τα κριτήρια του Άρθρου 3.3.

15.3 Σε περίπτωση κατά την οποία τα συμβαλλόμενα μέρη δεν είναι σε θέση να καταλήξουν σε συμφωνία, τότε: I

(ί) είτε τα ζητήματα θα mpαπέμπovται προς επίλυση σύμφωνα με το Άρθρο 16, με βάση το Άρθρο 372 AJC, είτε

(ϊΐ) η παρούσα θα καταγγέλλεται, εφόσον συντρέχει πράγματι προς τούτο σπουδαίος λόγος.

16. ΕΠΙΛΥΣΗ ΔΙΑΦΟΡΩΝ

16.1 Σε περίπτωση που προκύψει οποιαδήποτε διαφορά, διαφωνία ή αμφισβήτηση • μεταξύ του Δημοσίου και της ΟΛΠ η οποία θα απορρέει από ή θα σχετίζεται με την παρούσα Σύμβαση, θρ^πτ^ξ^Η^ξύμφωνα με τα οριζόμενα στις επόμενες παραγράφους.

16.2 Εφόσον η διαφορά είναι τεχνικής φύσεως, ήτοι αφορά σε θέμα αμιγώς τεχνικό, αυτή θα επιλύεται σύμφωνα με την ισχύουσα νομοθεσία μέσω πραγματογνωμοσύνης που θα διενεργείται από τριμελή επιτροπή, αποτελούμενη από διπλωματούχους μηχανικούς, αποφοίτους Ανώτατης Σχολής ελληνικού πανεπιστημίου ή ισότιμου αναγνωρισμένου στην Ελλάδα αλλοδαπού ανώτατου εκπαιδευτικού ιδρύματος. Κάθε συμβαλλόμενο μέρος θα δύναται να διορίσει, με έγγραφη δήλωση του προς τον αντκ^μβαλλόμενο, ένα μέλος της επιτροπής εντός προθεσμίας είκοσι (20) ημερών από τη λήψη εγγράφου αιτήματος του αντισυμβαλλομένου αναφορικά με την παραπομπή του τεχνικού ζητήματος προς επίλυση από την Εππροπή του παρόντος Αρθρου. Σε περίπτωση μη εμπρόθεσμου διορισμού του μέλους που οποιοδήποτε από τα συμβαλλόμενα μέρη δύναται να διορίσει, το μέλος αυτό θα διορίζεται από το Τεχνικό Επιμελητήριο Ελλάδος (TEE), μαζί με το τρίτο μέλος της Επιτροπής, σύμφωνα με τη διαδικασία που θα ορίζει το TEE, κατόπιν σχετικής σάτηοητ-οποΤΟυδήποτε από τα εδώ συμβαλ^μενα μέρη.

Η επιτροπή οφείλει να εκδώσει πόρισμα πραγματογνωμοσύνης το αργότερο εντός τριών (3) ημερολογιακών μηνών από την ημερομηνία αποδοχής του διορισμού των μελών της, κατά τα ανωτέρω. Το πόρισμα πραγματογνωμοσύνης που θα εκδοθεί θα είναι δεσμευτικό για αμφότερα τα συμβαλλόμενα μέρη. Εντούτοις κάθε συμβαλλόμενο μέρος δικαιούται να υποβάλει τη διαφορά σε δ^στική κρίση σύμφωνα με τα οριζόμενα στην αμέσως επόμενη παράγραφο, εντός αποκλειστικής προθεσμίας τριάντα (30) εργάσιμων ημερών. Σε περίπτωση κατά την οποία το πόρισμα της πραγματογνωμοσύνης δεν εκδοθεί και γνωστοποιηθεί εγκαίρως στα συμβαλλόμενα μέρη, τα μέρη δεν δεσμεύονται από την διενεργηθείσα πραγμοπογνωμοσύνη αυτή και έχουν το δικαίωμα είτε να ζητήσουν με κοινή τους αίτηση το διορισμό ακόμη μία φορά νέας Ξππροπής, οπότε ισχύουν ύοα αναφέρθηκαν γ«α ίο διοριομε- και την «|[>0ν=σμΗϊ s*5ovj':g τυυ πορίσματος της πραγματογνωμοσύνης είτε να παραπέμψουν απευθείας τη διαφορά σύμφωνα με τα οριζόμενα στην αμέσως επόμενη παράγραφο.

16.3 Τυχόν διαφωνία, διαφορά ή αμφισβήτηση των μερών κατά τα ανωτέρω η οποία είτε δεν είναι τεχνικής φύσεως ή, καίτοι τεχνικής φύσεως, δεν επιλύεται σύμφωνα με τα οριζόμενα στην αμέσως προηγούμενη παράγραφο, θα επιλύεται δικαστικώς από τα Δικαστήρια του Πειραιά η Διαιτησία η οποία συμφωνείται ότι θα είναι αρμόδια κατά παρέκταση.

17. ΔΙΚΑΙΩΜΑ ΠΑΡΕΜΒΑΣΗΣ ΤΟΥ ΔΗΜΟΣΙΟΥ

17.1 Το Δημόσιο θα δικαιούται να ασκήσει δικαίωμα παρέμβασης στις περιπτώσεις που προβλέπονται από το Νόμο.ή.τττν^πppoύσα_ΣύJlβαση. Για την άσκηση του δικαιώματος παρέμβασης σε εκτέλεση της παρούσας Σύμβασης, το Δημόσιο θα έχει προηγουμένως διαπίστωσα την ανάγκη παρέμβασης, εκπροσωπούμενο προς το σκοπό αυτό από τον Υπουργό ίν'·^^)νρμικών και τον Υπουργό Εμπορικής Ναυτιλίας Δια της ασκήσεως του δικαιώματος ^?;:*^εμβο^εως, το Δημόσιο θα δύναται να προβεί στη διακοπή οποιασδήποτε συναλλακτικής ^^ι^^ώτητας και οποιωνδήποτε Έργων. Ασκηση του δικαιώματος παρεμβάσεως, με την ^^^^ύ&^\των διατάξεων νόμου, θα χωρεί περιοριστικά

η

(i) σε περίπτωση κατά την οποία το Δημόσιο, όπως εκκροαωνείται κατά. χα ανωτέρω κρίνει εύλογα (με την επιφύλαξη των κυβερνητικών πράξεων) ότι:

' g ]^| 1 (α) Π Ο ΑΠ παραβαίνει ουσιώδη υποχρέωση της με βάση την παρούσα,

J σε έκταση και κατά τρόπο που να προκαλείται άμεσος και σπουδαίος κίνδυνος για την ασφάλεκ

mi

των χρηστών του Λιμένος γενικά, ή

(β) εξαιτίας πράξης ή παράλειψης της ΟΛΠ, προκαλείται ή απειλείται οημσντική διατάραξη ή καταστροφή του περιβάλλοντος και η έκταση και ο βαθμός της διατάραξης ή καταστροφής είναι τέτοιος που να δικαιολογεί την παρέμβαση ή τη διακοπή της άσκησης του Δικαιώματος,

εφόσον, σε καθεμία από τις υπό (α) και (β) περιπτώσεις, το Δημόσιο έχει παράσχει 7τροηγσυμένως εύλογη προειδοποίηση προς την ΟΛΠ για την εκούσια αποκατάσταση και η προθεσμία αυτή έχει παρέλθει ουσιωδώς άπρακτη.

-,..^ (ΐϊ) σε περίπτωση κατά την οποία η ΟΛΠ παύει πλήρως ή σε ουσιώδη έκταση

'.~\\ και σε μόνιμη βάση να παρέχει ή εγκαταλείπει τοις πράγμαστν τις ελάχιστες υπηρεσίες του

Αρθρου 3.3 (ΰϊ) ή παύει να ικανοποιεί ουσιωδώς τις ελάχιστες απαιτήσεις του Αρθρου 33. για

λόγο που δεν ανάγεται σε πράξη ή παράλειψη του Δημοσίου,

(iii) σε περίπτωση που για λόγους πέραν της προγραμματισμένης συντήρησης, της λήψης έκτακτων μέτρων για την αποκατάσταση της ασφάλειας ναυσιπλοΐας ή της ανωτέρας βίας, ο Λιμένας Πειραιώς ή σημαντικό τμήμα του να παραμένει κλειστό για τους χρήστες για συνεχόμενο διάστημα που υπερβαίνει τις σαράντα οκτώ (48) ώρες,

(ίν) σε περίπτωση που το Δημόσιο κρίνει ότι η πσρέμβασή του απααεάαι για την πρόληψη ή αποτροπή άμεσου κινδύνου της ζωής ή της υγείας προσώπων, ή

(ν) σε κάθε περίπτωση κατά την οποία το Δημόσιο κρίνει σκόπιμο να παρέμβει για την προστασία των εθνικών συμφερόντων και της δημόσιας τάξης και ασφάλειας.

. . 17.2 Με την επέλευση οποιουδήποτε -από τα γεγονότα του Αρθρου 17.1, to -Δημόσιο θα δύναται με τη διαδικασία του ίδιου Αρθρου να αναστέλλει την ισχύ του Δικαιώματος και το Δημόσιο θα δύναται να θέσει τον Λιμένα Πειραιώς, ολικά ή μερικά, υπό τη διαχείριση και διοίκηση του Δημοσίου και θα δύναται επίσης να λάβει κάθε μέτρο που κρίνεται αναγκαίο για την αποκατάσταση των περιστάσεων που συνιστούν το δικαιολογητικό λόγο της παρέμβασης, τηρούμενης της αρχής της αναλογικότητας.

Ύ

10ν1κ11 Leasing?0m

ΕΤΑΙΡΕΙΑ ΤΟΥ ΟΜΙΛΟΥ ΤΗΣ ΕΘΝΙΚΗΣ ΤΡΑΠΕΖΑΣ ΤΗΣ ΕΛΛΑΔΟΣ

Στην Αθήνα σήμερα την 1/3/2005 η Εθνική Λήζινγκ, Ανώνυμος Εταιρεία Χρηματοδοτικών Μισθώσεων (στο εξής καλουμένη "Εκμισθωτής"), που έχει την έδρα της στην Αθήνα. Αμαλίας 14, Τ.Κ. 105 57 ΑΘΗΝΑ νομίμως εκπροσωπούμενη από τον Νικόλαο Δημητρόπουλο, Οικονομικό Διευθυντή και Ευτυχία Ευθυμιάτου, Διευθύντρια Διοικητικού και ο/η ΟΡΓΑΝΙΣΜΟΣ ΛΙΜΕΝΟΣ ΠΕΙΡΑΙΩΣ Α.Ε.. Ακτή Μιαούλη 10, 185 35 Πειραιάς (ΑΦΜ 090010223) (στο εξής καλουμένος/η "Μισθωτής") νομίμως εκττροσωττούμενος/η από τον/την κ. Αναστασόπουλο Νικόλαο, Εκτελεστικό Μέλος Δ.Σ. (ΑΔΤ Ξ 625099)

συμφώνησαν τα ακόλουθα:

Αρθρο 1

1.1. Ο Εκμισθωτής αναλαμβάνει να εκμισθώσει στον Μισθωτή τα κινητά (στο εξής καλούμενα "Εξοπλισμός") που περιγράφονται στην παρ. 3 του Παραρτήματος ή των Παραρτημάτων που επισυνάπτονται στην παρούσα Σύμβαση Χρηματοδοτικής Μίσθωσης (στο εξής καλουμένη "Σύμβαση") σύμφωνα με τον νόμο 1665/86 όπως αυτός τροποποιήθηκε από τον Ν. 2367/1995 και ισχύει σήμερα και τις ρήτρες και τους όρους που περιλαμβάνονται στη Σύμβαση, τα Παραρτήματα και Προσθέματα που αποτελούν αναπόσπαστα μέρη αυτής.

1.2. Κατά τη διάρκεια της Σύμβασης ο Εκμισθωτής μπορεί να συμφωνήσει να εκμισθώσει στον Μισθωτή και άλλον Εξοπλισμό που θα ορίζεται σε ΠαραρπΊμστα που θα υπογράφονται μετά την ημερομηνία έναρξης ισχύος της παρούσας Σύμβασης.

Τα Παραρτήματα αυτά, αφού υπογραφούν, θα micruvoTnovrai στην παρούσα Σύμβαση και θα αποτελούν ^^απόσπαστο μέρος της.

1.3. Κάθε αναφορά στη Σύμβαση, θεωρείται ότι αποτελεί αναφορά στην παρούσα Σύμβαση, τα Παραρτήματα και τα Προσθέματα των Παραρτημάτων.

Αρθρο 2 : Διάρκεια

2.1. Η διάρκεια της παρούσας Σύμβασης αρχίζει από την ημερομηνία υπογραφής της και λήγει αναφορικά με κάθε στοιχείο Εξοπλισμού με την πάροδο κάθε μισθωπκής περιόδου ("Πρώτης Μισθωτικής Περιόδου") καπ κάθε παράτασης της ("Δεύτερης Μισθωτικής Περιόδου") όπως αυτές προσδιορίζονται για τα επιμέρους στοιχεία Εξοπλισμού στα συνημμένα Παραρτήματα στην παρούσα Σύμβαση.

2.2. Η "Πρώτη Μισθωτική Περίοδος" και η "Δεύτερη Μισθωτική Περίοδος" όπως αναφέρονται στα Παραρτήματα αποτελούν την "Διάρκεια Μίσθωσης" για τα επιμέρους τμήματα του Εξοπλισμού.

2.3. Η μίσθωση κάθε τμήματος Εξοπλισμού αρχίζει από την περιέλευση στον Εκμισθωτή ενός πιστοποιητικού ("Πιστοποιητικό Αποδοχής Εξοπλισμού") υπογεγραμμένου από τον Μισθωτή, με το οποίο δηλώνεται από τον Μισθωτή η προσήκουσα περιέλευση σε αυτόν κάθε τμήματος Εξοπλισμού και τελειώνει στο τέλος κάθε Διάρκειας Μίσθωσης.

Αρθρο 3 : Προδιαγραφές- Παραγγελία - Παράδοση - Εγκατάσταση

3.1. Ο Εξοπλισμός θα περιέλθει στην κυριότητα του Εκμισθωτή κατόπ/ν αγοράς του από τον προμηθευτή που ορίζεται στην παράγρ. 4 του σχεπκού Παραρτήματος (οτο εξής καλούμενος "Προμηθευτής") αντί τιμήματος που ορίζεται στην παράγρ. 10 του σχετικού Παραρπ^ματος.

Η επιλογή του Προμηθευτή και του Εξοπλισμού είναι αποκλειστική ευθύνη του Μισθωτή ο οποίος και θα συνομολογήσει με τον Προμηθευτή την τιμή και τους όρους της αγοράς.

Ρητά συμφωνείται όπ ο Μισθωτής ή οποιοσδήποτε υπάλληλος ή άλλο πρόσωπο που ενεργεί για λογαριασμό του δεν έχουν καμμία ρητή ή σιωπηρή εξουσία ανππροσώπευσης του Εκμισθωτή σχετικά με την επιλογή, παραγγελία του Εξοπλισμού ή κάθε ΛήΚΚο θέμα που συνδέεται με τον Εξοπλισμό.

3.2. Κάθε παραγγελία Εξοπλισμού θα γίνεται απευθείας από τον Μισθωτή στον Προμηθευτή και ο Μισθωτής αναλαμβάνει την πλήρη ευθύνη για την ακρίβεια και ορθότητα της παραγγελίας.

3.3. Ολες οι προδιαγραφές ή οδηγίες που έχουν σχέση με την κατασκευή, λειτουργία, αγορά, μεταφορά, παράδοση και εγκατάσταση του Εξοπλισμού τελούν υπό την αποκλειστική ευθύνη του Μισθωτή. Ο Εκμισθωτής απαλλάσσεται από κάθε σχετική ευθύνη ή φροντίδα. Αντίγραφο της παραγγελίας κοινοποιείται στον Εκμισθωτή.

Ο Εκμισθωτής δεν φέρει οποιαδήποτε ευθύνη για την καταλληλότητα, ποιότητα, λεπουργικότητα, παράδοση, συντήρηση, σχεδιασμό, και καλή λειτουργία και εγκατάσταση του Εξοπλισμού, δεδομένου ότι οι διαπραγματεύσεις για την ι/ . ιανορά ή επιλογή του Εξοπλισμού και ο έλεγχος του Εξοπλισμού γίνεται με αποκλειστική ευθύνη του Μισθωτή. \ \ν 3.4. Ρητά συμφωνείται ότι οι υποχρεώσεις του Εκμισθωτή σχετικά με την πληρωμή του πμήματος στον

J Προμηθευτή και η μίσθωση του Εξοπλισμού αρχίζουν από την περιέλευση στον Εκμισθωτή υπογεγραμμένης από τον Μισθωτή "--^ της Σύμβασης Χρηματοδοτικής Μίσθωσης, των Παραρτημάτων και Προσθεμάτων αυτής, περιλαμβανομένου του πιστοποιητικού \/ αποδοχής εξοπλισμού, με το οποίο δηλώνεται από τον Μισθωτή η προσήκουσα περιέλευση σε αυτόν του Εξοπλισμού.

3.5. Το τίμημα που θα καταβληθεί από τον Εκμισθωτή στον Προμηθευτή είναι ελεύθερο από κάθε έξοδο ή βάρος την παραγγελία, παράδοση, αποδοχή, μεταφορά, εγκατάσταση ή μετακίνηση του Εξοπλισμού τα οποία και τον Μισθωτή.

Εκτός άλλης συμφωνίας, η παράδοση του Εξοπλισμού στον Μισθωτή θα γίνει στο εργοστάσιο, κατάστημα ή το οποίο θα παραληφθεί ο Εξοπλισμός.

Ο Εκμισθωτής, σε περίπτωση εγκατάστασης του Εξοπλισμού αττό τρίτους, θα εκχωρεί στον Μισθωτή όλα τα tou κατά των τρίτων. Η εκχώρηση αυτή θα γίνεται υπό τον όρο ότι ο Μισθωτής θα αποζημιώνει πλήρως τον α όλες πς δαπάνες, απαιτήσεις, ζημίες και έξοδα που ο Εκμισθωτής υπέσπι ή θα υποστεί σε σχέση με flySjeo^jmdre διένεξη ή αγωγή εκ μέρους ή κατά αυτών των τρίτων. ^/Άρθρο 4 Μισθώματα

4.1. Το πληρωτέο από τον Μισθωτή στον Εκμισθωτή μίσθωμα ("Μίσθωμα") σχετικά με τον εξοπλισμό θα είναι ποσό που ορίζεται στο σχετικό Παράρτημα και θα καταβάλλεται καθαρό και ελεύθερο από κάθε δικαίωμα συμψηφισμού ανταξιώσεως και χωρίς καμμία έκπτωση ή επιβάρυνση ή παρακράτηση, εκτός εαν υπάρχει αντίθετη νομοθετική επιταγή. Στην περίπτωση αυτή ο Μισθωτής, θα καταβάλλει στον Εκμισθωτή το ποσό που θα ελάμβανε ο Εκμισθωτής εαν δεν υπήρχε\π-. αντίστοιχη νομοθετική επιταγή.

?

Si

ίζ/ίν

— ι Ο

(\ f\!) Γ 1 Γι U U ύ t>' ώ JJ

Αρθρο 8 Απαγόρευση επιβάρυνσης

ο Μισθωτής δεν θα πωλήσει ή θα προσφέρει προς πώληση, υποθηκεύσει, ενεχυριάσει, μεταβιβάσει, υπομισθώσει ή χρησιδανείσει ή με οποιονδήποτε άλλο τρόπο διαθέσει ή συνάψει σύμβαση σε σχέση με τον Εξοπλισμό ή κάθε δικαίωμα επ' αυτού ή που απορρέει από τη Σύμβαση και θα διατηρεί τον Εξοπλισμό στην κατοχή του και στον τόπο που ορίζεται στο αντίστοιχο Παράρτημα. Ο Μισθωτής υποχρεούται επίσης να αποτρέπει την δημιουργία οποιουδήποτε βάρους ή δέσμευσης επί του Εξοπλισμού.

Ιδιωτικό Ασφαλιστικό Δίκαιο Ζ έκδοση
Dispute resolution in international petroleum transactions, 2025
send