logo-print

Αναδρομική αναπροσαρμογής ύψους εφάπαξ βοηθήματος από το Ταμείο Αρωγής Μονίμων Πολιτικών Υπαλλήλων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας/Γ.Ε.Σ.

29/10/2020

30/10/2020

Ιδιωτικό ασφαλιστικό δίκαιο - 6η έκδοση

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΑΣΦΑΛΙΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΧΑΤΖΗΝΙΚΟΛΑΟΥ-ΑΓΓΕΛΙΔΟΥ ΡΑΝΙΑ

Νομοθεσία εργατική και ασφαλιστική 2020

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΔΙΚΑΙΟ ΚΟΙΝΩΝΙΚΗΣ ΑΣΦΑΛΙΣΗΣ

ΛΑΝΑΡΑΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

Συνταγματικότητα αναδρομικής αναπροσαρμογής ύψους εφάπαξ βοηθήματος, χορηγούμενου από το Ταμείο Αρωγής Μονίμων Πολιτικών Υπαλλήλων του Υπουργείου Εθνικής Άμυνας/Γ.Ε.Σ.

ΔΠΑ 2888/2020, 31ο  Τμήμα 

Ανεξαρτήτως της φύσης του χορηγούμενου από το εναγόμενο Ταμείο εφάπαξ βοηθήματος, ως «αμιγώς» ανταποδοτικού ή μη, με την Φ.955/11/853039/Σ.3926/10-5-2012 απόφαση του Υφυπουργού Εθνικής Άμυνας, δεν εισάγεται ανώτατο όριο στο απονεμόμενο από το Τ.Α.Μ.Π.Υ./Υ.ΕΘ.Α./Γ.Ε.Σ. εφάπαξ βοήθημα, αλλά μειώνεται το προσμετρώμενο ποσοστό των τακτικών αποδοχών των δικαιούχων, από 75% σε 61%.

Παρά την ως άνω μείωση, το χορηγούμενο εφάπαξ βοήθημα, κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 8 παρ. 2 του Καταστατικού του Ταμείου, εξακολουθεί και υπό το νέο καθεστώς να εξευρίσκεται, τόσο επί τη βάσει των τακτικών αποδοχών του βαθμού ή του μισθολογικού κλιμακίου που φέρει ο υπάλληλος κατά τον χρόνο εξόδου από την υπηρεσία, όσο και επί τη βάσει του συνολικού χρόνου ασφάλισης. Με τα δεδομένα αυτά, το χορηγούμενο ως άνω βοήθημα διαφοροποιείται ανάλογα με τις εν ενεργεία αποδοχές του ασφαλισμένου και τον χρόνο ασφάλισης αυτού και, επομένως, είναι ανάλογο με τις καταβληθείσες εισφορές.

Συνεπώς, δεν θίγεται η αρχή της ανταποδοτικότητας ούτε η αρχή της ισότητας, υπό την έννοια ότι, ναι μεν, μειώνεται, κατά ποσόν, το απονεμόμενο εφάπαξ βοήθημα σε σχέση με εκείνο που λάμβαναν οι ασφαλισμένοι του Ταμείου υπό το προϊσχύον καθεστώς, όμως, το καταβαλλόμενο ποσό εφάπαξ παροχής συναρτάται με τις αποδοχές του ασφαλισμένου κατά τον χρόνο εξόδου του από την υπηρεσία, άρα είναι ανάλογο προς τις αποδοχές αυτές, συνεπώς και προς τις καταβληθείσες από αυτόν εισφορές, αυξάνεται δε ανάλογα με τον διανυόμενο χρόνο ασφάλισης (πρβλ. ΣτΕ 2429/2018 7μ. σκ. 18).

Η ως άνω δε μείωση, προ της εισαγωγής της οποίας, πάντως, εκπονήθηκε αναλογιστική μελέτη (με σκοπό τη διερεύνηση της βιωσιμότητας του Ταμείου), ούσα σύμφωνη με την αρχή της αναλογικότητας, συνιστά κατάλληλο και αναγκαίο μέτρο προς εξυπηρέτηση του θαλπόμενου σκοπού υπέρτερου δημοσίου συμφέροντος, που είναι η προστασία της βιωσιμότητας του Τ.Α.Μ.Π.Υ./Υ.ΕΘ.Α./Γ.Ε.Σ., διά της αποκατάστασης της κλονιζόμενης αναλογιστικής του ισορροπίας και η συνέχιση της καταβολής από αυτό εφάπαξ βοηθημάτων προς όφελος των μελλοντικών ασφαλισμένων, αλλά και εκείνων που εξήλθαν από την υπηρεσία και ανέμεναν, κατά τον κρίσιμο χρόνο, τη χορήγηση του βοηθήματος, δεδομένου του συνεχώς μειούμενου αριθμού των ασφαλισμένων του Ταμείου, της αλματώδους αύξησης των αιτήσεων για χορήγηση εφάπαξ βοηθήματος και της, εκ του λόγου αυτού, προοδευτικής μείωσης των διαθέσιμων πόρων και διά της εντεύθεν μείωσης των εισπρακτέων εισφορών, πέραν του ζητήματος της απομείωσης της ονομαστικής αξίας του επενδυμένου σε ομόλογα κεφαλαίου, μετά την ανταλλαγή κατεχόμενων ομολόγων του Ελληνικού Δημοσίου με νέα, προς διασφάλιση της βιωσιμότητας του δημοσίου χρέους.

Πηγή: adjustice.gr
Δίκαιο Κτηματολογίου - 2η έκδοση

ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΣΠΥΡΙΔΑΚΗΣ

Ερμηνεία ΚπολΔ (Άρθρα 904-1054)

ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ

ΚΕΡΑΜΕΥΣ ΚΩΝΣΤΑΝΤΙΝΟΣ

ΚΟΝΔΥΛΗΣ ΔΙΟΝΥΣΙΟΣ

ΝΙΚΑΣ ΝΙΚΟΛΑΟΣ

ΜΑΖΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ