logo-print

Αναδρομική πρόσληψη εκπαιδευτικών, παρά το γεγονός ότι οι διατάξεις περί διορισμού έχουν κριθεί αντισυνταγματικές

Δυνατότητα της διοίκησης για αναδρομική πρόσληψη αναπληρωτών-ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, παρά το γεγονός ότι οι επίμαχες περί διορισμού διατάξεις έχουν κριθεί αντισυνταγματικές από το Συμβούλιο Επικρατείας (ΝΣΚ)

28/06/2017

16/11/2017

Πολιτειολογία - 2η έκδοση

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΧΡΥΣΟΓΟΝΟΣ ΚΩΣΤΑΣ

Κώδικας Φορολογίας Εισοδήματος - 3η έκδοση

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΜΠΑΡΜΠΑΣ

Με την υπ’ αριθμ. 141/2017 γνωμοδότησή του το Νομικό Συμβούλιο του Κράτους (Τμήμα Γ’) απάντησε σε ερωτήματα του Υπουργείου Παιδείας αναφορικά με τη δυνατότητα της διοίκησης για αναδρομική πρόσληψη αναπληρωτών-ωρομίσθιων εκπαιδευτικών, παρά το γεγονός ότι οι επίμαχες περί διορισμού διατάξεις έχουν κριθεί αντισυνταγματικές από το Συμβούλιο Επικρατείας.

Ειδικότερα, τα ερωτήματα που απηύθυνε η Διεύθυνση Διοίκησης Προσωπικού Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης του Υπουργείου Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων αφορούσαν στον τρόπο εφαρμογής της ακυρωτικής απόφασης του ΣτΕ υπ’ αριθμ. 4336/2014 ως προς τους αιτούντες εκπαιδευτικού και ειδικότερα:

Α) Αν η υπηρεσία είναι υποχρεωμένη να προβεί σε αναδρομική πρόσληψη των αιτούντων ως αναπληρωτών και μετά το διδακτικό έτος (2007-2008) που αφορούσε η αίτηση ακυρώσεως,

Β) Αν ασκεί επιρροή στον διορισμό ως μονίμων από την κατηγορία των αναπληρωτών κατά ποσοστό 40% το γεγονός ότι με – μεταγενέστερες της εφαρμοζόμενης – αποφάσεις της Ολομέλειας του ΣτΕ (527/2015), αλλά και των Τμημάτων αυτού (4092/2015), οι ανωτέρω περί διορισμού διατάξεις σε μόνιμη θέση (του άρθρου 9 παρ. 1 ν. 3848/2010 αλλά και προγενεστέρων ταυτόσημων όπως του άρθρου 6 παρ. 2 του ν. 3255/2004) έχουν κριθεί αντισυνταγματικές.

Κατά την ομόφωνη γνώμη του Τμήματος, σύμφωνα με τις διατάξεις των άρθρων 95 παρ. 5 και 100 παρ. 4 εδαφ. β΄ του ισχύοντος Συντάγματος, καθώς και του άρθρου 50 παρ. 1, 4 και 5 του π.δ. 18/1989, η διοίκηση οφείλει, συμμορφούμενη με την υπ΄ αριθ. 4336/2014 απόφαση του Συμβουλίου της Επικρατείας:

α) να εξετάσει την περίπτωση αναδρομικής πρόσληψης ως αναπληρωτών των αιτούντων εκπαιδευτικών από το σχολικό έτος 2007 - 2008 και εντεύθεν, προσθέτοντας σε κάθε επόμενο σχολικό έτος τα αναλογούντα μόρια που προέκυψαν από το προηγούμενο και

β) να προβεί στον αναδρομικό διορισμό των αιτούντων, ως μονίμων – εφόσον συντρέχουν στο πρόσωπό τους και οι λοιπές προϋποθέσεις – είτε αυτός γίνει υπό την ισχύ του ν. 3255/2004 είτε υπό την ισχύ του ν. 3848/2010, μη κωλυόμενη από την δικαστική κρίση περί αντισυνταγματικότητας των κρίσιμων διατάξεων.

Όπως επισημαίνεται στη γνωμοδότηση, μοναδική πιθανή εξαίρεση από τον διορισμό τους ως μονίμων υπάρχει μόνο στην περίπτωση όπου οι αναφερόμενοι στο ερώτημα εκπαιδευτικοί συγκεντρώσουν στο πρόσωπό τους τα προς το διορισμό σε μόνιμη θέση προσόντα σε χρονικό σημείο μετά την έκδοση της 527/2015 απόφασης της Ολομελείας του ΣτΕ (δηλ. μετά το σχολικό έτος 2015-2016 οπότε αυτή για πρώτη φορά εφαρμόζεται).

Στην περίπτωση αυτή, οι διορισμοί αυτοί δεν μπορούν να γίνουν, είναι όμως δυνατό οι εκπαιδευτικοί αυτοί να εξακολουθούν να διορίζονται ως αναπληρωτές, μοριοδοτούμενοι λόγω προϋπηρεσίας (ΣτΕ 527/2015 σκέψη 13 ως και ΣτΕ 4303/2015)

Δείτε τη γνωμοδότηση 141/2017 του ΝΣΚ εδώ.

Η συνταγματική και διεθνής προστασία της ιθαγένειας

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΔΙΚΑΙΟ ΙΘΑΓΕΝΕΙΑΣ

ΠΟΛΥΞΕΝΗ ΠΑΠΑΔΑΚΗ

Ο πίνακας κατάσχεσης και η ανακοπή κατ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ

ΒΑΘΡΑΚΟΚΟΙΛΗΣ ΑΝΤΩΝΙΟΣ

ΠΛΑΓΑΚΟΣ ΓΕΩΡΓΙΟΣ

send