logo-print

Καλώντας τους πρώην υπαλλήλους για να επιστρέψουν στην εταιρεία

Η εποπτική αρχή της Σαξονίας εξετάζει το κατά πόσον μπορεί μια εταιρεία να ζητά στοιχεία επικοινωνίας αποχωρησάντων από τους πρώην συναδέλφους τους

20/03/2024

21/03/2024

Δίκαιο πληροφορικής - E έκδοση
Διαδίκτυο & τεχνητή νοημοσύνη στο ελληνικό δίκαιο

ΓΕΩΡΓΙΟΣ ΖΕΚΟΣ

ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ

Η ανάγκη για εξεύρεση προσωπικού έδωσε στο Τμήμα Ανθρωπίνου Δυναμικού μιας εταιρείας την ιδέα να ζητήσει από τους υπαλλήλους της τα προσωπικά δεδομένα ανθρώπων που είχαν στο παρελθόν εργαστεί εκεί. Σκοπός του Τμήματος ήταν να επικοινωνήσει μαζί τους προκειμένου να τους πείσει να επιστρέψουν στην εταιρεία.

Η αναζήτηση νέων υπαλλήλων αποτελεί καταρχήν νόμιμο σκοπό για τη συλλογή προσωπικών δεδομένων. Το ερώτημα είναι πώς εκπληρώνεται ο σκοπός αυτός. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, τα στοιχεία επικοινωνίας μιας πρώην εργαζόμενης βρίσκονταν στη διάθεση παλαιών συναδέλφων της. Ένας εξ αυτών, ο οποίος διατηρούσε επαφές μαζί της, ενημέρωσε σχετικά το Τμήμα Ανθρωπίνου Δυναμικού. Μετά από αίτημα του υπευθύνου πωλήσεων, το τηλέφωνο δόθηκε και η πρώην εργαζόμενη κλήθηκε τηλεφωνικά προκειμένου να ερωτηθεί αν θα ενδιαφερόταν να εργαστεί και πάλι στην εταιρεία.

Η πρώην εργαζόμενη θεώρησε πως η επικοινωνία αυτή ήταν ενοχλητική και ακατάλληλη και υπέβαλε καταγγελία για παραβίαση των προσωπικών δεδομένων της, καθώς δεν μπορούσε να καταλάβει για ποιο λόγο η εταιρεία διατηρούσε ακόμη τα στοιχεία επικοινωνίας της, αρκετά χρόνια μετά την αποχώρησή της.

Σύμφωνα με τις αρχές της προστασίας δεδομένων, οι πρώην εργαζόμενοι δεν επιτρέπεται να δέχονται αζήτητη επικοινωνία, ήτοι χωρίς τη συγκατάθεσή τους, με σκοπό την πρόταση για απασχόληση.

Μόνο το έννομο συμφέρον του άρθρου 6 παρ.1στ’ ΓΚΠΔ θα μπορούσε να νομιμοποιήσει μια τέτοια πρωτοβουλία. Ωστόσο, η συλλογή των προσωπικών δεδομένων πρώην υπαλλήλων που πραγματοποιείται μετά από αίτημα σε άλλον υπάλληλο, η αποθήκευση των δεδομένων, καθώς και η απευθείας κλήση αυτών δεν είναι αναγκαία προς τον σκοπό αυτό, καθώς υπάρχουν άλλα μέσα σαφώς ηπιότερα ως προς τα δικαιώματα των υποκειμένων. Τέτοια μέσα θα μπορούσαν να είναι, για παράδειγμα, η ανάπτυξη διαφημιστικών καταχωρίσεων σε διάφορα μέσα. Ηπιότερη λύση θα ήταν και αν ο υπεύθυνος πωλήσεων της εταιρείας είχε ρωτήσει τον υπάλληλο της εταιρείας για το αν η πρώην εργαζόμενη θα δεχόταν να δοθεί το τηλέφωνό της προκειμένου να την καλέσουν για προσφορά εργασίας.  

Από την ετήσια έκθεση 2022 της αρχής προστασίας δεδομένων της Σαξονίας

Δίκαιο Δημοσίων Συμβάσεων Δ έκδοση

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΑΙΚΟΣ

Ειδικό Ενοχικό Δίκαιο - 3η έκδοση
send