logo-print

Προσωπικά δεδομένα: Στο στόχαστρο της Κομισιόν η Ελλάδα για τον Ν. 4624/2019

Σύμφωνα με την Επιτροπή, η Ελλάδα δεν έχει μεταφέρει ορθά στο εθνικό δίκαιο τις διατάξεις που αφορούν, μεταξύ άλλων, το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας για την επιβολή του νόμου και τις προθεσμίες για την αποθήκευση των δεδομένων

06/04/2022

08/04/2022

Η απόδειξη στην ποινική δίκη

Άγγελος Ι. Κωνσταντινίδης

 

ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ / ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Διεθνής εμπορική διαιτησία - Τόμος Ι -Β έκδοση

Με ανακοίνωσή της η Ευρωπαϊκή Επιτροπή κάλεσε την Ελλάδα, τη Γερμανία, τη Φινλανδία και τη Σουηδία να διασφαλίσουν την ορθή μεταφορά στο εθνικό δίκαιο των ενωσιακών κανόνων σχετικά με τον γενικό κανονισμό για την προστασία δεδομένων και την οδηγία για την προστασία των δεδομένων στο πλαίσιο της επιβολής του νόμου.

Ειδικότερα, η Επιτροπή αποφάσισε να αποστείλει προειδοποιητική επιστολή στη Γερμανία [INFR(2022)2019], στην Ελλάδα [INFR(2022)2021] στη Φινλανδία [INFR(2022)4010] και στη Σουηδία [INFR(2022)2022], επειδή δεν εκπληρώνουν τις υποχρεώσεις που υπέχουν δυνάμει του γενικού κανονισμού για την προστασία δεδομένων (ΓΚΠΔ) [κανονισμός (ΕΕ) 2016/679] και της οδηγίας για την προστασία των δεδομένων στο πλαίσιο της επιβολής του νόμου [οδηγία (ΕΕ) 2016/680].

Σύμφωνα με την Κομισιόν, η Ελλάδα δεν έχει μεταφέρει ορθά στο εθνικό δίκαιο τις διατάξεις που αφορούν, μεταξύ άλλων, το πεδίο εφαρμογής της οδηγίας για την επιβολή του νόμου και τις προθεσμίες για την αποθήκευση των δεδομένων.

Η Γερμανία δεν έχει ακόμη κοινοποιήσει μέτρα μεταφοράς της οδηγίας στο εθνικό δίκαιο όσον αφορά τις δραστηριότητες της ομοσπονδιακής αστυνομίας.

Η Φινλανδία και η Σουηδία δεν έχουν εκπληρώσει τις υποχρεώσεις τους όσον αφορά το δικαίωμα πραγματικής δικαστικής προσφυγής για τα υποκείμενα των δεδομένων σε ορισμένες περιπτώσεις.

Τα οικεία κράτη μέλη έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν και να λάβουν τα αναγκαία μέτρα προκειμένου να άρουν την παραβίαση του δικαίου της ΕΕ που διαπίστωσε η Επιτροπή.

Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη.

​Παράλληλα, η Επιτροπή κάλεσε την Ελλάδα [INFR(2021)0210], το Λουξεμβούργο [INFR(2021)0287] και την Ισπανία [INFR(2021)0222] να κοινοποιήσουν στοιχεία σχετικά με τη μεταφορά στο εθνικό δίκαιο των ενωσιακών κανόνων για την καταπολέμηση της απάτης και της πλαστογραφίας μέσων πληρωμής πλην των μετρητών [οδηγία (ΕΕ) 2019/713].

Τα κράτη μέλη συμφώνησαν να μεταφέρουν την οδηγία στο εθνικό τους δίκαιο και να κοινοποιήσουν τα σχετικά εθνικά μέτρα μεταφοράς στην Επιτροπή έως τις 31 Μαΐου 2021.

Η οδηγία ποινικοποιεί την κλοπή και την υπεξαίρεση διαπιστευτηρίων πληρωμών, καθώς και τη μεταπώληση και περαιτέρω διακίνησή τους. Καλύπτει τις συναλλαγές χωρίς μετρητά που πραγματοποιούνται με οποιοδήποτε μέσο πληρωμής, συμπεριλαμβανομένων των τραπεζικών καρτών, αλλά και εικονικά μέσα, όπως οι πληρωμές μέσω κινητού τηλεφώνου.

Επειδή η Ελλάδα, το Λουξεμβούργο και η Ισπανία δεν τήρησαν την αρχική προθεσμία μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο, η Επιτροπή απέστειλε και στα 3 κράτη μέλη προειδοποιητική επιστολή τον Ιούλιο του 2021.

Επειδή η Ελλάδα, το Λουξεμβούργο και η Ισπανία δεν έχουν κοινοποιήσει μέχρι σήμερα μέτρα μεταφοράς στο εθνικό δίκαιο, η Επιτροπή αποφάσισε να τους αποστείλει αιτιολογημένη γνώμη. Τα 3 κράτη μέλη έχουν πλέον προθεσμία δύο μηνών για να απαντήσουν και να λάβουν τα αναγκαία μέτρα. Διαφορετικά, η Επιτροπή μπορεί να αποφασίσει να παραπέμψει τις υποθέσεις στο Δικαστήριο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Οι υποχρεώσεις διατροφής στο ιδιωτικό διεθνές δίκαιο

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΟΥΡΤΗΣ

ΔΗΜΟΣΙΟ & ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

Ερμηνεία Υπαλληλικού Κώδικα - Κατ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΔΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ