logo-print

Ψηφιακά θα διατίθεται η φορολογική ενημερότητα σε όλους τους φορείς του Δημοσίου

Ο προσδιορισμός και η είσπραξη του φόρου

ΦΟΡΟΛΟΓΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΣΤΥΛΙΑΝΟΣ ΜΑΥΡΙΔΗΣ

Η προβληματική στέγαση της δικαιοσύνης στον Πειραιά

ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ

ΔΕΓΛΕΡΗΣ ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ

«Με το νέο έτος θα ξεκινήσει να διατίθεται ψηφιακά η φορολογική ενημερότητα σε όλους τους φορείς του Δημοσίου» ανακοίνωσε από το Βήμα της Βουλής των Ελλήνων ο Υπουργός Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης Κυριάκος Πιερρακάκης κατά τη συζήτηση του Προϋπολογισμού. Εξήγησε ότι «έτσι, με την κάθε υπηρεσία πλέον να είναι σε θέση να αντλεί ψηφιακά την υπηρεσία της ενημερότητας, διευκολύνουμε σημαντικά πολίτες και επιχειρήσεις από περιττές γραφειοκρατικές ενέργειες».

Αναφερόμενος στο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης, διαβεβαίωσε ότι «μπορεί να στηρίξει – και θα στηρίξει – έμπρακτα όλες τις στρατηγικές του προϋπολογισμού που αποτελούν αναγκαία συνθήκη για την επωφελή υλοποίησή του». Τέλος, ανέφερε ότι «στόχος μας παραμένει το να μειώσουμε δραστικά τη γραφειοκρατία, η οποία απορροφά το 6.8% του ΑΕΠ μας, δίνοντας πίσω στους πολίτες χρήματα από το χαμένο χρόνο και κόπο της γραφειοκρατίας».

Αναλυτικά, η ομιλία του Υπουργού Επικρατείας και Ψηφιακής Διακυβέρνησης:

Κύριε Πρόεδρε,

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές,

Η κατάρτιση η κατάθεση και η ψήφιση ενός προϋπολογισμού αποτελεί κορυφαία κοινοβουλευτική και κυβερνητική διαδικασία. Kαι αυτό γιατί το περιεχόμενο ενός προϋπολογισμού αντανακλά από τη μια πλευρά την εθνική συνθήκη, τις δημοσιονομικές ικανότητες του κράτους, τις μακροοικονομικές προοπτικές και από την άλλη αποκρυσταλλώνει πολιτικές προτεραιότητες της κυβερνητικής πλειοψηφίας. Πίσω από τους αριθμούς κρύβονται αντιλήψεις και σχεδιασμοί, πίσω από τα γραφήματα κρύβονται πεποιθήσεις και πολιτικές.

Το κείμενο αυτό του προϋπολογισμού, υπό αυτό το πρίσμα, ακολουθεί τα πεπραγμένα των τελευταίων μηνών και αποκρυσταλλώνει τις προσδοκίες που έχουν γεννηθεί ως αποτέλεσμα ενός πολύ λεπτομερειακού και καλά σχεδιασμένου πλάνου, ενός πολύ καλά καταρτισμένου σχεδίου.

Προσδοκίες που κατ’ αρχήν αντανακλώνται στην αποκλιμάκωση των επιτοκίων των δεκαετών κρατικών ομολόγων – από το 3,9% του Μαρτίου στο 1,5% του Οκτωβρίου, στις επιτυχημένες εκδόσεις ομολόγων σταθερού επιτοκίου, στη βελτίωση της πιστοληπτικής ικανότητας της χώρας από τη Standard & Poor’s και φυσικά είναι δεδομένο πως η άρση των capital controls, των κεφαλαιακών ελέγχων, από κοινού με το νομοσχέδιο Ηρακλής, δίνουν τη δυνατότητα στη χώρα να σηματοδοτήσει μια ξεκάθαρη αλλαγή σελίδας.

Κυρίες και κύριοι Βουλευτές, ένα γνωστό ρητό λέει «Μη μου λες τι πιστεύεις, δείξε μου τον προϋπολογισμό σου και θα σου πω εγώ τι πιστεύεις».

Εδώ έχουμε μια κυρίαρχη αλλαγή φιλοσοφίας στο κείμενο του προϋπολογισμού, ορατή καταρχήν από τη λεγόμενη αντιμετώπιση των υπερπλεονασμάτων. Κατά τα προηγούμενα χρόνια ασκήθηκε μία περιοριστική πολιτική πέραν εκείνης που είχε συμφωνηθεί με τους δανειστές, τόσο το 2016 όσο και το 2017 και το 2018. Η δημιουργία αυτών των υπερπλεονασμάτων επέδρασε εκ των πραγμάτων στις αναπτυξιακές επιδόσεις της χώρας. Η αλλαγή που κάνουμε στην οικονομική πολιτική ξεκινά από την αποκλιμάκωση των φόρων όπως φάνηκε στον ΕΝΦΙΑ, στο φόρο επιχειρήσεων και συμβάλλει σημαντικά στην αναπτυξιακή πρόβλεψη του 2,8% για το 2020, επίδοση που είναι σχεδόν διπλή του ευρωπαϊκού μέσου όρου.

Με δεδομένο αυτό, είναι σαφές ότι δεν έχουμε στα χέρια μας έναν προϋπολογισμό κατανομής βαρών και λιτότητας αλλά έναν προϋπολογισμό δημιουργίας συνθηκών ευημερίας, έναν προϋπολογισμό ξεκάθαρης αλλαγή σελίδας.

Θα μου επιτρέψετε, κυρίες και κύριοι Βουλευτές, να αναφερθώ επιγραμματικά στις προτεραιότητες του Υπουργείου Ψηφιακής Διακυβέρνησης για την επόμενη χρονιά σε συνάρτηση και με το κείμενο του προϋπολογισμού υπό το πρίσμα του τι επετεύχθη τους πρώτους 5 μήνες της νέας κυβέρνησης.

Κατ’ αρχήν κομίσαμε ένα συνεκτικό όραμα για το ψηφιακό μετασχηματισμό του κράτους και της οικονομίας, δημιουργήσαμε ένα νέο Υπουργείο Ψηφιακής Διακυβέρνησης με νέες αρμοδιότητες από εκείνες που είχε το Υπουργείο Ψηφιακής Πολιτικής. Η έμφαση πλέον δίδεται στην απλοποίηση των διαδικασιών, στη διαλειτουργικότητα, στη νέα σχέση του πολίτη με το κράτος με έμφαση στη τεχνολογία ως μέσο και όχι ως αυτοσκοπό και με εμφανή στόχο τη σύγκλιση με τον μέσο όρο της Ευρωπαϊκής Ένωσης.

Είναι δεδομένο πως η δημιουργία της νέας θεσμικής δομής για το Υπουργείο με δυο παρεμβάσεις, με το νόμο 4623/19 και με το νόμο 4635/19 δημιούργησε νέες δυνατότητες για το Υπουργείο, νέα θεσμική υποδομή. Ενδεικτικά αναφέρω:

  • Το νέο πλαίσιο για τη διαλειτουργικότητα στο νόμο 4623, που πλέον μας επιτρέπει να διασυνδέουμε τα μητρώα.
  • Τη θεσμοθέτηση του gov.gr ως ενιαία πύλη των δημοσίων υπηρεσιών για τους πολίτες – θα μιλήσω στην πορεία για αυτή.
  • Τη δημιουργία του Εθνικού Προγράμματος Απλούστευσης Διαδικασιών.
  • Την απλοποίηση της διαδικασίας αδειοδότησης για τις κεραίες κινητής τηλεφωνίας: αυτό ήταν αναγκαία συνθήκη για να μπορέσουμε να περάσουμε στην εποχή των δικτύων 5ης γενιάς, δεδομένου ότι ένα μεγάλο κομμάτι των κεραιών ήταν μη αδειοδοτημένο.

Και πέραν αυτού:

  • Ιδρύσαμε τη νέα Εθνική Αρχή Κυβερνοασφάλειας.
  • Δημιουργήσαμε τον Ενιαίο Ψηφιακό Χάρτη – θεσμικά το έργο θα προκηρυχθεί εντός του 2020.
  • Και βέβαια προχωρήσαμε με υπουργική απόφαση για τον ορισμό των ΦΕΒΥ, των λεγόμενων ως Φορέων Εκμετάλλευσης Βασικών Υπηρεσιών, δηλαδή ορίσαμε για πρώτη φορά στη χώρα τι συνιστά κρίσιμη υποδομή, αναγκαία συνθήκη για να μπορέσουμε να διαμορφώσουμε ένα συνεκτικό πλαίσιο για την κυβερνοασφάλεια.

Έχοντας πλέον τα απαραίτητα θεσμικά εργαλεία, τώρα είναι η ώρα να προχωρήσουμε σε σειρά τεχνικών και πρόσθετων νομοθετικών πρωτοβουλιών. Αναφέρω ειδικότερα τα εξής:

Πρώτον, σχεδιάζουμε και θέτουμε σε λειτουργία το gov.gr: έχουμε πει ότι αυτό θα λάβει χώρα το πρώτο εξάμηνο του επόμενου έτους. Η υλοποίηση της πλατφόρμας είναι σε εξέλιξη, η πρώτη έκδοση της πύλης είναι ήδη έτοιμη εσωτερικά και ο στόχος μας είναι εκεί να περαστούν όλες οι υπηρεσίες του Δημοσίου που καταρχήν είναι ήδη διαθέσιμες ψηφιακά – και είναι εκατοντάδες – και να προσθέσουμε και δύο καινούργιες, την εξουσιοδότηση και την υπεύθυνη δήλωση.

Όπως έχουμε πει πολλές φορές, η προοπτική είναι το ότι εκεί θα περαστούν εν τέλει σχεδόν όλες οι υπηρεσίες που μπορούν να ψηφιοποιηθούν, μέσα από μία ενιαία πύλη. Στόχος μας είναι στην τελική εκδοχή του gov.gr να μην εκδίδει πιστοποιητικά αλλά εν τέλει να μπορούν οι υπηρεσίες να αναζητούν μόνες τους τα διαθέσιμα δεδομένα για τους πολίτες, και άρα να ανταλλάσσονται πληροφορίες και όχι χαρτιά.

Δείτε αναλυτικά την ομιλία στο mindigital.gr

Ερμηνεία κατ΄ άρθρo του ΚΝ 489/1976 περί υποχρεωτικής ασφαλίσεως της εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης"

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ

Το δίκαιο της ενέργειας μέσα από τη νομολογία του δικαστηρίου της Ευρωπαϊκής Ένωσης

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΑΡΓΑΛΙΑΣ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ

send