logo-print

Ρύθμιση της κυκλοφορίας τουριστικών τρένων

24/04/2015

16/11/2017

Υποκειμενικά σύνθετες δίκες στις αυτοκινητικές διαφορές - Σειρά ΠΠΔ Νο 5

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Υποκειμενικά σύνθετες δίκες στις αυτοκινητικές διαφορές - Σειρά ΠΠΔ Νο 5

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Η Ελληνική Εταιρεία Περιβάλλοντος και Πολιτισμού προσέφυγε στον Συνήγορο του Πολίτη καταγγέλλοντας τα προβλήματα που δημιουργούνται από την κυκλοφορία των τουριστικών τρένων που λειτουργούν στην Πλάκα, και κατά ένα μέρος διέρχονται από θεσμοθετημένους πεζόδρομους.

Η νομοθεσία προβλέπει ότι η έγκριση διαδρομής που περιλαμβάνει διέλευση από πεζόδρομο αντίκειται, τόσο στον Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας, όσο και στον κανονισμό των συγκεκριμένων πεζοδρόμων. 

Μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου , η αρμόδια υπηρεσία ανακάλεσε τις άδειες και ζήτησε από τις εταιρείες εκμετάλλευσης των τρένων να προτείνουν νέες διαδρομές.

Η αρχή επισήμανε ότι το πρόβλημα ξεκινά από το γεγονός ότι οι υπηρεσίες που δίνουν τις άδειες αγνοούν τις διατάξεις που ισχύουν παράλληλα.

Για να επιλυθεί το πρόβλημα θα πρέπει να τροποποιηθεί το ισχύον κανονιστικό πλαίσιο και κυρίως να μην περιορίζεται στη χορήγηση της βεβαίωσης βατότητας.

Ή η βεβαίωση βατότητας να συμπεριλαμβάνει και άλλες παραμέτρους που σχετίζονται με την έγκριση της διαδρομής.

Με αφορμή τη συγκεκριμένη υπόθεση, καθώς και τα προβλήματα που αναδείχθηκαν από τον χειρισμό παρόμοιων αναφορών, ο Συνήγορος ου Πολίτη πρότεινε να ληφθούν υπόψη τα παρακάτω, εφόσον γίνει τροποποίηση του κανονιστικού πλαισίου:

- Πέραν των πεζόδρομων, που ρητά εξαιρούνται από τον ΚΟΚ, θα πρέπει να εξετάζονται περιπτώσεις, όπως π.χ. ζώνες ήπιας κυκλοφορίας, στις οποίες μπορεί η κυκλοφορία των τρένων να δημιουργήσει πρόβλημα.

- Σε περιπτώσεις που το τουριστικό τρένο διέρχεται από περιοχές εκτός σχεδίου – και ιδίως όταν διέρχεται από κύριο δημοτικό ή επαρχιακό δίκτυο – θα πρέπει να εξετάζεται εάν παρακωλύεται η κίνηση των άλλων οχημάτων, εξαιτίας του χαμηλού ανωτάτου ορίου ταχύτητας ε το οποίο επιτρέπεται να κινείται.

Αρμόδιες υπηρεσίες για να εκφράσουν άποψη θα πρέπει να είναι οι οικείες διευθύνσεις της Τροχαίας ή κατά περίπτωση των υπηρεσιών που εκπονούν ή εγκρίνουν κυκλοφοριακές μελέτες.

Εφόσον έχει τεθεί ελάχιστο όριο ταχύτητας στον συγκεκριμένο άξονα που είναι μεγαλύτερο των 25 χλμ/ώρα, δεν θα πρέπει να επιτρέπεται η κίνηση του τρένου στον συγκεκριμένο δρόμο.

- Επίσης θα πρέπει να εξετάζεται εάν το τρένο διέρχεται (ιδίως στο υπεραστικό δίκτυο) από οδούς με μεγάλη κλίση (και σε συνδυασμό με το μήκος της κλίσης αυτής), καθώς ενδέχεται να μειώνεται και άλλο η ταχύτητά του , με κίνδυνο παρακώλυσης της κυκλοφορίας. 

- Εάν υπάρχουν αιτήσεις από πολλές εταιρείες για τις ίδιες διαδρομές ή για διέλευση των δρομολογίων από πολλές κοινές οδούς, θα πρέπει να τεθούν κανόνες εκ περιτροπής κυκλοφορίας, εφόσον υπάρχει φόρτος κυκλοφορίας στους συγκεκριμένους δρόμους λόγω μεγάλης επιβάρυνσης ή στενότητας.

Λέξεις-Κλειδιά

Δασικό Δίκαιο & Εθνικό Κτηματολόγιο Β έκδοση

ΠΑΠΑΣΤΕΡΙΟΥ Δ.

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ - ΠΟΛΕΟΔΟΜΙΑ - ΧΩΡΟΤΑΞΙΑ

Οι υποχρεώσεις διατροφής στο ιδιωτικό διεθνές δίκαιο

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΚΟΥΡΤΗΣ

ΔΗΜΟΣΙΟ & ΙΔΙΩΤΙΚΟ ΔΙΕΘΝΕΣ ΔΙΚΑΙΟ - ΔΙΕΘΝΕΙΣ ΣΧΕΣΕΙΣ

send