logo-print

Άρθρο 12 - Νόμος 4547/2018 - Αποστολή και αρμοδιότητες των Κέντρων Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.)

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

12/06/2019

Υπό κωδικοποίηση
O ηλεκτρονικός αναγκαστικός πλειστηριασμός κατά τον ΚΠολΔ - Πραγματείες Πολιτικής Δικονομίας Νο 6

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΑΝΑΓΚΑΣΤΙΚΗ ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Πολιτειολογία

1. Τα Κέντρα Περιβαλλοντικής Εκπαίδευσης (Κ.Π.Ε.) της παρ. 5 του άρθρου 49 του π.δ. 18/2018, το Κ.Π.Ε. του Δήμου Αμαρουσίου Νομού Αττικής της 72942/Γ2/11.7.2002 (Β΄ 909) απόφασης του Υπουργού Εθνικής Παιδείας και Θρησκευμάτων και το Κ.Π.Ε. Βαθέος Νομού Σάμου της 101102/Γ7/29.7.2008 όμοιας απόφασης (Β΄ 1972), καθώς και τα Κ.Π.Ε. των 70831/Δ2/26.4.2016 (Β΄1361), 70828/δ2/26.4.2016 (Β΄ 1415), 133428/Δ2/12.8.2016 (Β΄ 2864), 133431/Δ2/12.8.2016 (Β΄ 2864), 29375/Δ2/21.2.2018 (Β΄ 684) και 29369/Δ2/21.2.2018 (Β΄ 684) αποφάσεων του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων, μετατρέπονται σε Κέντρα Εκπαίδευσης για την Αειφορία (Κ.Ε.Α.) και έχουν ως αποστολή:

α) την υποστήριξη των σχολικών μονάδων σε θέματα σχετικά με την εκπαίδευση για την αειφορία, με έμφαση στο περιβάλλον και στους τομείς που σχετίζονται με την αειφόρο ανάπτυξη, όπως η προαγωγή της υγείας και ο πολιτισμός,

β) τη διασύνδεση της εκπαιδευτικής κοινότητας και της τοπικής κοινωνίας, για τη διασφάλιση της αειφορικής διαχείρισης του περιβάλλοντος και την ανάδειξη βιώσιμων λύσεων στα τοπικά ζητήματα.

2. Ο ρόλος των Κ.Ε.Α. είναι παιδαγωγικός, εκπαιδευτικός, επιστημονικός και ερευνητικός και για την εκπλήρωση της αποστολής τους ασκούν τις εξής αρμοδιότητες:

α) υποστηρίζουν τις σχολικές μονάδες σχετικά με:

αα) την εκπόνηση και την υλοποίηση εκπαιδευτικού σχεδίου δράσης για την αειφορία και την ενσωμάτωση των αρχών της αειφορίας σε όλες τις λειτουργίες της σχολικής ζωής,

ββ) τη συμμετοχή εκπαιδευτικών και μαθητών σε ευρωπαϊκά προγράμματα, καθώς και σε τοπικά, περιφερειακά, εθνικά και διεθνή δίκτυα σχετικά με την εκπαίδευση για την αειφορία, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ.,

β) εκπονούν και υλοποιούν εκπαιδευτικά προγράμματα και δράσεις για μαθητές και εκπαιδευτικούς των σχολικών μονάδων της περιοχής αρμοδιότητάς τους, καθώς και σχολικών μονάδων άλλων περιοχών, οι οποίες καθορίζονται με απόφαση του Υπουργού Παιδείας, Έρευνας και Θρησκευμάτων. Τα προγράμματα αυτά και οι δράσεις υλοποιούνται στις εγκαταστάσεις των Κ.Ε.Α., σε επιλεγμένους κατάλληλους χώρους, και στις σχολικές μονάδες,

γ) υιοθετούν και προβάλλουν επικοινωνιακές, ενεργητικές και αλληλεπιδραστικές διδακτικές και παιδαγωγικές προσεγγίσεις, οι οποίες υποστηρίζουν τη βιωματική και συμμετοχική μάθηση και είναι προσανατολισμένες στην ολιστική θεώρηση των περιβαλλοντικών, κοινωνικών και πολιτιστικών θεμάτων και προωθούν τη συνεργασία με την τοπική κοινωνία,

δ) προωθούν τη διεπιστημονική, συστημική και διαθεματική προσέγγιση της γνώσης, ώστε να συνδέεται σε ενιαίο πλαίσιο η εκπαίδευση με την περιβαλλοντική, κοινωνική, πολιτισμική και οικονομική διάσταση της κοινωνίας,

ε) καταγράφουν σε ειδική ηλεκτρονική πλατφόρμα τα προγράμματα σχολικών δραστηριοτήτων που υλοποιούνται από τις σχολικές μονάδες της περιοχής αρμοδιότητάς τους, τα μελετούν και τα λαμβάνουν υπόψη για την προσαρμογή του εκπαιδευτικού σχεδιασμού και του προγραμματισμού τους στις ανάγκες των σχολικών μονάδων που υποστηρίζουν,

στ) παράγουν εκπαιδευτικό υλικό και το διαθέτουν στις σχολικές μονάδες και την τοπική κοινότητα, σε έντυπη ή και ψηφιακή μορφή,

ζ) οργανώνουν επιμορφωτικά προγράμματα, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.ΕΣ., και παρέχουν επιμόρφωση σε εκπαιδευτικούς, δια ζώσης ή εξ αποστάσεως,

η) συνεργάζονται με Α.Ε.Ι., ερευνητικά κέντρα και δημόσιους ή ιδιωτικούς επιστημονικούς και κοινωνικούς φορείς της περιοχής τους, για το σχεδιασμό και την ανάπτυξη ερευνητικών δράσεων και εκπαιδευτικών δραστηριοτήτων,

θ) διοργανώνουν, σε συνεργασία με τα ΠΕ.Κ.Ε.Σ. και Κ.Ε.Σ.Υ., ημερίδες, εκδηλώσεις και επιστημονικά συνέδρια και συμμετέχουν σε ευρωπαϊκά προγράμματα, καινοτόμες δράσεις και διεθνή συνέδρια με αναφορά θέματα που σχετίζονται με την εκπαίδευση για την αειφορία,

ι) ιδρύουν και συντονίζουν δίκτυα τοπικά, περιφερειακά, εθνικά και διεθνή, και αποφασίζουν τη συμμετοχή τους σε δίκτυα άλλων Κ.Ε.Α. ή σχολικών μονάδων,

ια) χειρίζονται κάθε συναφές θέμα.

3. Η περιοχή αρμοδιότητας κάθε Κ.Ε.Α. εκτείνεται στην περιοχή αρμοδιότητας των αντίστοιχων Διευθύνσεων Πρωτοβάθμιας και Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης. Αν σε μία περιοχή, δεν λειτουργεί Κ.Ε.Α. ή λειτουργούν περισσότερα από ένα Κ.Ε.Α., η περιοχή αρμοδιότητας των Κ.Ε.Α. της οικείας Περιφερειακής Διεύθυνσης Εκπαίδευσης καθορίζεται με απόφαση του Περιφερειακού Διευθυντή, σύμφωνα με την παράγραφο 6 του άρθρου 18.

Αοριστία και Νομική Αβασιμότητα της Αγωγής
Η υποστήριξή της κατηγορίας υπό το πρίσμα του νέου Κώδικα Ποινικής Δικονομίας

ΜΑΡΙΑΝΝΑ ΚΟΥΔΕΛΗ

ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ / ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ

send