logo-print

Άρθρο 8 - Οδηγία 2/2011 της Αρχής Προστασίας Δεδομένων Προσωπικού Χαρακτήρα - Πρόσκληση από τρίτους για την ηλεκτρονική συγκατάθεση

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

29/04/2011

Κωδικοποιημένο
Ζητήματα από την εφαρμογή του γενικού κανονισμού για την προστασία δεδομένων στη διεθνή διαιτησία

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΑΙΤΗΣΙΑ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

ΚΟΜΝΗΝΟΣ ΚΟΜΝΙΟΣ

Δίκαιο της πληροφορικής Δ

ΔΙΚΑΙΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΗΣ & ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΗΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ - ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ - ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

ΙΓΓΛΕΖΑΚΗΣ ΙΩΑΝΝΗΣ

1. Η πραγµατοποίηση αζήτητης ηλεκτρονικής επικοινωνίας χωρίς ανθρώπινη παρέµβαση από τον υπεύθυνο επεξεργασίας προς τον συνδροµητή ή χρήστη µε σκοπό την προτροπή του τελευταίου να δηλώσει τη συγκατάθεσή του για την περαιτέρω λήψη διαφηµιστικών µηνυµάτων από τον πρώτο δεν επιτρέπεται (βλ. αιτιολογική σκέψη 2 της Οδηγίας).

2. Ο υπεύθυνος επεξεργασίας δύναται να παρέχει τα µέσα για να µπορεί κάποιος συνδροµητής ή χρήστης να αποστείλει πρόσκληση (π.χ. µέσω µηνύµατος ηλεκτρονικού ταχυδροµείου) σε άλλον συνδροµητή ή χρήστη (π.χ. φίλο ή συνεργάτη) για να δηλώσει τη συγκατάθεσή του προς την λήψη προωθητικής ή/και διαφηµιστικής ηλεκτρονικής επικοινωνίας από τον υπεύθυνο επεξεργασίας (όπως π.χ. πρόσκληση για τη λήψη ενηµερωτικών µηνυµάτων από αεροπορικές εταιρείες, εταιρείες διοργάνωσης συνεδρίων, πολιτικά κόµµατα, κ.α.) [βλ. ΠΑΡΑ∆ΕΙΓΜΑ 5]. Στην περίπτωση αυτή, ο υπεύθυνος επεξεργασίας οφείλει:

α) Να βεβαιώνεται για την εγκυρότητα των στοιχείων επικοινωνίας του προσκαλούντος συνδροµητή ή χρήστη. Συγκεκριµένα, να διαθέτει κατάλληλους µηχανισµούς που να εξασφαλίζουν ότι ο προσκαλών συνδροµητής ή χρήστης έχει πρόσβαση στα στοιχεία ηλεκτρονικής επικοινωνίας που έχουν δηλωθεί για αυτόν (π.χ. στη δηλούµενη διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδροµείου ή στο δηλούµενο αριθµό κινητού τηλεφώνου) µε τη διαδικασία επιβεβαιωµένης συγκατάθεσης που αναφέρεται στα άρθρα 4 παρ. 2 στοιχ. β’ και 5 παρ. 2 στοιχ. β’ της Οδηγίας αντίστοιχα.

β) Να διευκρινίζει κατάλληλα ότι η αποστελλόµενη πρόσκληση αποτελεί προσωπικό µήνυµα του προσκαλούντος προς τον προσκαλούµενο συνδροµητή ή χρήστη µε χρήση της τεχνολογικής υποδοµής του υπεύθυνου επεξεργασίας.

γ) Να µην περιλαµβάνει στην πρόσκληση κανενός είδους διαφηµιστικό περιεχόµενο. Στο µήνυµα µπορεί να εµπεριέχεται κατάλληλος σύνδεσµος (π.χ. ηλεκτρονικός σύνδεσµος URL), µέσω του οποίου θα παρέχεται η ενηµέρωση του συνδροµητή ή χρήστη, σύµφωνα µε τα οριζόµενα στο άρθρο 3 της Οδηγίας. Μετά την ενηµέρωση, ο προσκαλούµενος θα έχει τη δυνατότητα να επιλέξει αν θα δηλώσει ή όχι τη συγκατάθεσή του για την συγκεκριµένη επεξεργασία.

δ) Να µην πραγµατοποιεί αποστολή ηλεκτρονικής επικοινωνίας προς τον προσκαλούµενο συνδροµητή ή χρήστη αν ο τελευταίος δεν δηλώσει τη συγκατάθεσή του προς το σκοπό αυτό (π.χ. µέσω της επιλογής συγκεκριµένου υπερσυνδέσµου που µπορεί να περιέχεται στο µήνυµα της πρόσκλησης).