logo-print

Άρθρο 4 - Νόμος 2974/2001

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

27/07/2014

Ποινικός Κώδικας Ι (Ν. 4619/2019), 2η έκδ., 2025
Γενικό Διοικητικό Δίκαιο, 2025

ΑΡΘΡΟ 4

Μέλος το οποίο κυρώνει αυτή τη Σύμβαση αναγνωρίζει ότι το πρότυπο κανονικών ωρών εργασίας για ναυτικούς, όπως αυτό για άλλους εργαζόμενους, θα βασίζεται σε οκτάωρη εργασία ανά ημέρα με μία ημέρα ανάπαύσης ανά εβδομάδα και ανάπαυση σε επίσημες εορτές. Πάντως, αυτό δεν θα εμποδίζει το Μέλος από το να τηρεί διαδικασίες γ<ο. -^ν ίγ;;ρ:θη ή καταχώριση συλλογικής σύμβασης που καθορίζει τις κανονικές ώρες εργασίας των ναυτικών σε βάση όχι λιγότερο ευνοϊκή από αυτό το πρότυπο.

1. Τα όρια των ωρών εργασίας ή ανάπαυσης θα έχουν ως ακολούθως:

(α) οι μέγιστες ώρες εργασίας δεν θα υπερβαίνουν τις: ί) 14 ώρες εντός οποιασδήποτε 24ωρης περιόδου, και ϋ) 72 ώρες εντός οποιασδήποτε περιόδου επτά ημερών

β) οι ελάχιστες ώρες ανάπαυσης δεν θα είναι λιγότερες από:

ί) 10 ώρες εντός οποιασδήποτε 24ωρης περιόδου, και Π) 77 ώρες εντός οποιασδήποτε περιόδου επτά ημερών.

2. Οι ώρες ανάπαυσης μπορούν να κατανεμηθούν σε όχι περισσότερες από δύο περιόδους, μία εκ των οποίων θα είναι τουλάχιστον εξάωρης διάρκειας και το διάστημα μεταξύ διαδοχικών περιόδων ανάπαυσης δεν θα υπερβαίνει τις 14 ώρες.

3. Γυμνάσια συγκέντρωσης, πυρόσβεσης και σωσιβίων λέμβων και γυμνάσια οριζόμενα από τους εθνικούς νόμους και κανονισμούς και από τα διεθνή όργανα θα διεξάγονται κατά τρόπο που θα ελαχιστοποιεί τη διατάραξη των περιόδων ανάπαυσης και δεν θα επιφέρει κόπωση.

4. Σε καταστάσεις όπου ο ναυτικός βρίσκεται σε άμεση διάθεση για υπηρεσία, όπως στην περίπτωση μη επιτηρούμενου μηχανοστασίου, στο ναυτικό θα παρέχεται επαρκής συμπληρωματική περίοδος ανάπαυσης, εφόσον η κανονική περίοδος ανάπαυσης διακόπτεται από κλήσεις για εργασία.

5. Εφόσον δεν υφίσταται συλλογική σύμβαση ή διαιτητική απόφαση ή εφόσον η αρμόδια αρχή κρίνει ότι οι διατάξεις της συλλογικής σύμβασης ή της διαιτητικής απόφασης αναφορικά με τις παραγράφους 3 και 4 είναι ανεπαρκείς, τότε θα καθορίζονται από την αρμόδια αρχή τέτοιες διατάξεις, έτσι ώστε να εξασφαλίζεται ότι οι ενδιαφερόμενοι ναυτικοί λαμβάνουν επαρκή ανάπαυση.

6. Τίποτε στις παραγράφους 1 και 2 δεν θα εμποδίζει το Μέλος από το να διατηρεί εθνικούς νόμους ή κανονισμούς ή διαδικασία προκειμένου η αρμόδια αρχή να εγκρίνει ή να καταχωρεί συλλογικές συμβάσεις οι οποίες επιτρέπουν εξαιρέσεις από τα καθοριζόμενα όρια.

Τέτοιες εξαιρέσεις στο μέτρο του δυνατού θα ακολουθούν τα οριζόμενα πρότυπα, αλλά μπορεί να λαμβάνουν υπόψη συχνότερες ή μακρότερες περιόδους άδειας ή τη χορήγηση συμπληρωματικής άδειας σε ναυτικούς που μετέχουν σε φυλακές ή σε ναυτικούς εργαζόμενους σε πλοία απασχολούμενα σε βραχείς πλόες.

7. Το Μέλος θα απαιτεί την ανάρτηση: σε εύκολα προ-σβάσιμο χώρο, πίνακα με τις επί πλοίου ρυθμίσεις εργασίας, που θα περιλαμβάνει για κάθε θέση τουλάχιστον:

(α) το πρόγραμμα υπηρεσίας στη θάλασσα και στο λιμάνι και

(β) τις μέγιστες ώρες εργασίας ή τις ελάχιστες ώρες ανάπαυσης που απαιτούνται από νόμους, κανονισμούς ή συλλογικές συμβάσεις σε ισχύ στο Κράτος της σημαίας.

8. Ο πίνακας που αναφέρεται στην παράγραφο 7 θα καταρτίζεται σε τυποποιημένο έντυπο στη γλώσσα ή γλώσσες εργασίας του πλοίου και στην Αγγλική.

ΑΡΘΡΟ 6

Κανένας ναυτικός ηλικίας μικρότερης των 18 ετών δεν θα εργάζεται τη νύκτα. Για τους σκοπούς αυτούς του Αρθρου, «νύκτα» σημαίνει περίοδο τουλάχιστον εννέα συνεχόμενων ωρών, περιλαμβανομένου του διαστήματος μεταξύ μεσονυκτίου έως πέντε π.μ.. Αυτή η διάταξη δεν απαιτείται να εφαρμόζεται σε περίπτωση που μπορεί να θιγεί η αποτελεσματική εκπαίδευση νέων ναυτικών ηλικίας μεταξύ 16 και 18 ετών, σύμφωνα με καθιερωμένα εκπαιδευτικά και ωρολόγια προγράμματα.

ΑΡΘΡΟ 7

1. Τίποτα σε αυτή τη Σύμβαση δεν θα εκλαμβάνεται ότι θίγει το δικαίωμα του πλοιάρχου του πλοίου να απαιτεί από τον ναυτικό την εκτέλεση οποιωνδήποτε ωρών εργασίας που είναι απαραίτητες για την άμεση ασφάλεια του πλοίου, των προσώπων επί του πλοίου ή του φορτίου, ή με σκοπό την παροχή βοήθειας σε άλλα πλοία ή πρόσωπα που βρίσκονται σε κίνδυνο στη θάλασσα.

2. Σύμφωνα με την παράγραφο 1, ο πλοίαρχος μπορεί να αναστείλει το πρόγραμμα ωρών εργασίας ή ανάπαυσης και να απαιτήσει από τον ναυτικό την εκτέλεση οποιωνδήποτε ωρών εργασίας που είναι απαραίτητες έως να αποκατασταθεί η φυσιολογική κατάσταση.

3. Το συντομότερο δυνατόν, αφού αποκατασταθεί η φυσιολογική κατάσταση, ο πλοίαρχος θα εξασφαλίζει ότι κάθε ναυτικός που εκτέλεσε εργασίες σε προγραμματισμένη περίοδο ανάπαυσης, λαμβάνει επαρκή περίοδο ανάπαυσης.

ΑΡΘΡΟ 8

1. Το Μέλος θα απαιτεί την τήρηση αρχείων ημερήσιων ωρών εργασίας ή ημερήσιων ωρών ανάπαυσης των ναυτικών ώστε να καθίσταται δυνατός ο έλεγχος συμμόρφωσης με τις διατάξεις που περιέχονται στο

Ζητήματα πολυπρόσωπης λογοδοσίας στον Αστικό Κώδικα, 2024
Αστικές και Νέες Εμπορικές Μισθώσεις Δ

ΚΑΤΡΑΣ Ι.

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΣΥΜΒΑΣΕΩΝ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

send