logo-print

Καταγγελίες για διακριτική μεταχείριση προσωπικού νοσοκομείου στην πρόσβαση σε υπηρεσίες υγείας

Με εντολή της διοίκησης του νοσοκομείου, εξυπηρετείται με προτεραιότητα το ίδιο το προσωπικό του νοσοκομείου και οι πολίτες που αυτό υποδεικνύει και κατόπιν όσοι έχουν πάρει νούμερο για σειρά προτεραιότητας

14/09/2016

16/11/2017

Συλλογικό Εργατικό Δίκαιο - 6η έκδοση
Συλλογικό Εργατικό Δίκαιο - 6η έκδοση

Ο Συνήγορος του Πολίτη διερεύνησε υπόθεση σχετικά με τη λειτουργία των υπηρεσιών δημόσιου νοσοκομείου της περιφέρειας.

Σύμφωνα με τα στοιχεία της αναφοράς με εντολή της διοίκησης του νοσοκομείου εξυπηρετείται με προτεραιότητα το ίδιο το προσωπικό του νοσοκομείου και οι πολίτες που αυτό υποδεικνύει και κατόπιν όσοι έχουν πάρει νούμερο για σειρά προτεραιότητας.

Η Διοίκηση του νοσοκομείου σε σχετικό έγγραφο του Συνηγόρου του Πολίτη απάντησε ότι πράγματι συμβαίνει αυτό διότι και οι εργαζόμενοι είναι πολίτες και πρέπει να απολαμβάνουν υπηρεσίες υγείας αλλά και γιατί εφόσον εξυπηρετούνται νωρίτερα έχουν πλέον χρόνο να εργασθούν για το νοσοκομείο.

Ο Συνήγορος, σε έγγραφο που απηύθυνε προς την αρμόδια Υγειονομική Περιφέρεια που εποπτεύει το εν λόγω νοσοκομείο, υπενθύμισε τα όσα προβλέπει το Σύνταγμα και οι ισχύουσες διατάξεις για τους Δημοσίους υπαλλήλους.

Τόνισε επίσης ότι ο Δημόσιος Υπάλληλος οφείλει να «εξυπηρετεί τους πολίτες κατά το ωράριο που έχει ορίσει η υπηρεσία του σύμφωνα με τις κείμενες γενικές και ειδικές διατάξεις, αφιερώνοντας εξολοκλήρου και αποκλειστικά το χρόνο εργασίας του στα καθήκοντά του» και «δεν επιτρέπεται να διακόπτει για προσωπικές του υποθέσεις την επικοινωνία με τους πολίτες που συναλλάσσεται».

Επεσήμανε τέλος ότι οι οδηγίες της διοίκησης του νοσοκομείου δεν έχουν λάβει υπόψη τους το θεσμικό πλαίσιο που διέπει τη λειτουργία του νοσοκομείου ως δημόσια υπηρεσία. Αντίθετα προτάσσεται ως κριτήριο της λειτουργίας το όφελος της επαγγελματικής ομάδας, ενώ ο πολίτης που καλείται να υπηρετεί η δημόσια υπηρεσία αντιμετωπίζεται ως ο απρόσωπος πολίτης, φορέας τυπικών δικαιωμάτων και υποχρεώσεων.

Μετά την παρέμβαση του Συνηγόρου, ανακλήθηκαν οι οδηγίες που καταστρατηγούσαν το δημοσιοϋπαλληλικό κώδικα και την εξυπηρέτηση των πολιτών και οι υπεύθυνοι μονάδων υγείας της περιοχής ανέπτυξαν δράσεις για την εδραίωση επαγγελματικής δεοντολογίας.

Δείτε τη σχετική επιστολή του Συνηγόρου του Πολίτη εδώ.

Ποινικός Κώδικας Ι
Η αοριστία των ανακοπών του ΚπολΔ - Δημοσιεύματα ΕπολΔ Νο 29

ΕΥΑΓΓΕΛΙΑ ΑΣΗΜΑΚΟΠΟΥΛΟΥ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΔΙΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΠΕΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

send