Για τους σκοπούς του παρόντος διατάγματος νοούνται ως:
α) Πλοίο: κάθε επιβατηγό και επιβατηγό – οχηματαγωγό< πλοίο του άρθρου 1.
β) ΚΕΠ: Ο Κλάδος Ελέγχου Πλοίων του Υπουργείου Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.
γ) ΤΚΕΠ: Τα Τοπικά Κλιμάκια Επιθεώρησης Πλοίων σύμφωνα με το Π.δ. 345/2000 (Α΄ 298), όπως ισχύει κάθε φορά.
δ) Εξουσιοδοτημένος Οργανισμός: Ο Οργανισμός που έχει εξουσιοδοτηθεί για την παροχή υπηρεσιών στα υπό ελληνική σημαία πλοία, οι οποίες καθορίζονται:
αα) στην απόφαση του Υπουργού Ανάπτυξης Ανταγωνιστικότητας και Ναυτιλίας αριθ. 4113.297/01/2012 (Β΄ 334), όπως ισχύει κάθε φορά, ή,
ββ) στην απόφαση του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου αριθ. 4113.311/01/2013 (Β΄ 3049), όπως ισχύει κάθε φορά.
ε) Πιστοποιητικό Ασφαλείας Επιβατηγού Πλοίου (ΠΑΕΠ): Το πιστοποιητικό που εκδίδεται για πλοίο το οποίο συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της παρ. 1 του άρθρου 9 του Π.δ. 103/1999 (Α΄ 110), όπως ισχύει κάθε φορά.
στ) Πιστοποιητικό Κατασκευής και Εξοπλισμού Δυναμικώς Υποστηριζόμενου Σκάφους (ΠΚΕΔΥΣ): Το πιστοποιητικό που εκδίδεται για πλοίο το οποίο συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της παρ. 3 του άρθρου 9 του Π.δ. 103/1999 (Α΄ 110), όπως ισχύει κάθε φορά και με τις απαιτήσεις του Κώδικα Δυναμικώς Υποστηριζόμενων Σκαφών.
ζ) Πιστοποιητικό Ασφαλείας Ταχυπλόου Σκάφους (ΠΑΤΣ): Το πιστοποιητικό που εκδίδεται για πλοίο το οποίο συμμορφώνεται με τις απαιτήσεις της παρ. 3 του άρθρου 9 του Π.δ. 103/1999 (Α΄ 110) όπως ισχύει κάθε φορά και με τις απαιτήσεις του Κώδικα Ταχυπλόων Σκαφών.
η) Πιστοποιητικό ασφαλείας: Το ΠΑΕΠ ή ΠΚΕΔΥΣ ή ΠΑΤΣ.