logo-print

Άρθρο 4 - Προεδρικό Διάταγμα 104/2016 - Αρχική επιθεώρηση συμμόρφωσης πλοίου που εφοδιάζεται με ΠΑΕΠ

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

12/10/2016

Κωδικοποιημένο
Υποκειμενικά σύνθετες δίκες στις αυτοκινητικές διαφορές - Σειρά ΠΠΔ Νο 5

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Βασική Νομοθεσία Ναυτικού Δικαίου

ΑΧΙΛΛΕΑΣ ΜΠΕΧΛΙΒΑΝΗΣ - ΙΩΑΝΝΗΣ ΓΚΕΚΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΝΑΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

1. Η αρχική επιθεώρηση συμμόρφωσης πλοίου που εφοδιάζεται με ΠΑΕΠ περιλαμβάνει τα ακόλουθα στον τομέα κατασκευής:

α) επιθεώρηση του εξωτερικού της γάστρας στην ξηρά,

β) υποβολή έκθεσης αναλυτικών παχυμετρήσεων ελασμάτων και ενισχυτικών υπογεγραμμένη από επιθεωρητή του εξουσιοδοτημένου οργανισμού στην κλάση του οποίου εντάσσεται το πλοίο. Εφόσον κριθεί αναγκαίο, ο ΚΕΠ δύναται να διενεργεί επί του πλοίου δειγματοληπτικό έλεγχο των αναφερομένων στην ανωτέρω έκθεση παχυμετρήσεων. Τα επιτρεπόμενα όρια φθοράς όλων των επί μέρους κατηγοριών ελασμάτων και ενισχυτικών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν γενικά το είκοσι τοις εκατό (20%) του αρχικού πραγματικού πάχους των ελασμάτων και ενισχυτικών του καταστρώματος, της γάστρας, των στεγανών φρακτών και του εσωτερικού πυθμένα του πλοίου. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα επιτρεπόμενα όρια φθοράς ελασμάτων και ενισχυτικών, σύμφωνα με τους κανονισμούς του εξουσιοδοτημένου οργανισμού στην κλάση του οποίου εντάσσεται το πλοίο,

γ) όρια φθοράς επί του αρχικού πραγματικού πάχους επιμέρους ελασμάτων και ενισχυτικών, ανώτερα του προαναφερθέντος ποσοστού είκοσι τοις εκατό (20%), γίνονται αποδεκτά εφόσον αποδεικνύεται με ειδική μελέτη η επάρκεια τοπικής αντοχής των ελεγχόμενων δομικών στοιχείων του πλοίου σύμφωνα με τους κανονισμούς του εξουσιοδοτημένου οργανισμού,

δ) εφοδιασμό του πλοίου, εφόσον απαιτείται, με αναθεωρημένα κατασκευαστικά σχέδια του παρακολουθούντος το πλοίο εξουσιοδοτημένου οργανισμού τα οποία ανταποκρίνονται στην πραγματική κατάσταση των δομικών στοιχείων του πλοίου,

ε) εφοδιασμό του πλοίου με αναθεωρημένα στοιχεία ευστάθειας κατόπιν διενέργειας ελέγχου αφόρτου εκτοπίσματος (draft survey), για την διαπίστωση τυχόν αποκλίσεων των στοιχείων του αφόρτου σκάφους σε σχέση με τα επιτρεπόμενα όρια των διατάξεων της εκάστοτε ισχύουσας νομοθεσίας, ή νέου πειράματος ευστάθειας, εφόσον αυτό απαιτείται, επί τη βάσει της επιθεώρησης αφόρτου εκτοπίσματος,

στ) εφοδιασμό του πλοίου, εφόσον απαιτείται, με αναθεωρημένη μελέτη διαγωγής και ευστάθειας, καθώς και ευστάθειας έναντι βλάβης,

ζ) υποβολή πρακτικού δοκιμής αντοχής του εξουσιοδοτημένου οργανισμού για τα μόνιμα και φορητά μέσα του εξοπλισμού έχμασης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του Π.δ. 177/2000 (A’ 164), όπως ισχύει κάθε φορά,

η) υποβολή έκθεσης του εξουσιοδοτημένου οργανισμού για τον έλεγχο της γενικής κατάστασης των σημείων έδρασης μέσων καθαίρεσης σωστικών σκαφών και λέμβων διάσωσης, εργατών αγκυρών και αλύσεων καθώς και των μέσων πρόσδεσης και των οδηγών.

2. Η αρχική επιθεώρηση συμμόρφωσης πλοίου που εφοδιάζεται με ΠΑΕΠ περιλαμβάνει τα ακόλουθα στον τομέα μηχανοηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων:

α) Επιθεώρηση και λήψη μετρήσεων ανοχής των εξής συστημάτων, εφόσον διατίθενται:

αα) πηδαλίων,

ββ) αξόνων, κωνικών, σφηνοδρόμων και τριβέων,

γγ) ελίκων σταθερού βήματος (conventional type),

δδ) ελίκων μεταβλητού βήματος και επιθεώρηση της βάσης του σώματος αυτών,

εε) ελικοπηδαλίων,

στστ) ελίκων ελιγμών (thrusters).

β) εφοδιασμό των κυρίων μηχανών πρόωσης και ηλεκτρογεννητριών με σωληνώσεις παροχής καυσίμου διπλού τοιχώματος μετά τις αντλίες πετρελαίου, καθώς και με δεξαμενή περισυλλογής διαρροών καυσίμου που διαθέτει οπτική και ηχητική ένδειξη στο μηχανοστάσιο του πλοίου, καθώς και, εφόσον το πλοίο διαθέτει σύστημα τηλεχειρισμού, στη γέφυρα αυτού. Επίσης εφοδιασμό των κυρίων μηχανών πρόωσης και των ηλεκτρομηχανών ισχύος μικρότερης των 375 Kilowatts (KW) με προφυλακτήρες για την αποφυγή περιπτώσεων διαρροής πετρελαίου προς τους οχετούς εξαγωγής καυσαερίων. Τα ανωτέρω δεν απαιτούνται για πλοία των οποίων οι οχετοί εξαγωγής καυσαερίων είναι ψυχόμενοι.

3. Η αρχική επιθεώρηση συμμόρφωσης πλοίου που εφοδιάζεται με ΠΑΕΠ περιλαμβάνει τα ακόλουθα στον τομέα ενδιαίτησης - υγιεινής:

α) εγκατάσταση κεντρικής μονάδας κλιματισμού ή επαρκών μονάδων παροχής ψύξης τύπου ντουλάπας στους κλειστούς χώρους επιβατών των πλοίων που εκτελούν πλόες συνολικής διαδρομής από έξι (06) έως τριάντα (30) ναυτικά μίλια, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του άρθρου 11 του Π.δ. 44/2011 (Α΄ 110), όπως ισχύει κάθε φορά,

β) αναβάθμιση των χώρων υγιεινής επιβατών κατ’ ελάχιστον με τα παρακάτω, εφόσον αυτά δεν υφίστανται,

αα) επίστρωση των δαπέδων με αντιολισθητικά πλακίδια,

ββ) επίστρωση των πλευρών των εσωτερικών χώρων σε ύψος τουλάχιστον 1.90 μ. με κοινά πλακίδια ή άλλο κατάλληλο υλικό επένδυσης ανθεκτικό στην υγρασία,

γγ) τοποθέτηση δυο (02) τουλάχιστον ηλεκτρικών συσκευών στέγνωσης χεριών σε κάθε προθάλαμο.

Ο δικαστικός έλεγχος της δράσης των ανεξάρτητων αρχών

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Η αναγκαστική ομοδικία στην πολιτική δίκη, 2η έκδ.,
send