logo-print

Άρθρο 4 - Νόμος 4439/2016 - Εφοδιασμός με ηλεκτρική ενέργεια για μεταφορές (άρθρο 4 της Οδηγίας 2014/94/ΕΕ)

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

30/11/2016

Υπό κωδικοποίηση
H ένωση δικαίου

ΙΩΑΝΝΗ ΣΑΡΜΑΣ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Το εφαρμοστέο δίκαιο ως προς τις έννομες συνέπειες των δικαστικών αποφάσεων - Μελέτες ΕΡΜΕΚ Νο 11

1. Στο εθνικό πλαίσιο πολιτικής της παραγράφου 1 του άρθρου 3 διασφαλίζεται έως τις 31 Δεκεμβρίου 2020 η ύπαρξη ικανού αριθμού σημείων επαναφόρτισης για το κοινό, προκειμένου να εξασφαλιστεί ότι τα ηλεκτρικά οχήματα μπορούν να κυκλοφορούν τουλάχιστον σε αστικές/προαστιακές και σε άλλες πυκνοκατοικημένες περιοχές και, κατά περίπτωση, εντός προκαθορισμένων δικτύων. Ο αριθμός αυτών των σημείων επαναφόρτισης προσδιορίζεται λαμβάνοντας υπόψη, μεταξύ άλλων, τον αριθμό των ηλεκτρικών οχημάτων που εκτιμάται ότι θα είναι ταξινομημένα έως το τέλος του 2020, καθώς και τις βέλτιστες πρακτικές και συστάσεις που εκδίδει η Επιτροπή.

Επιπλέον, δύνανται να λαμβάνονται υπόψη ειδικές ανάγκες που αφορούν στην εγκατάσταση δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης σε σταθμούς δημόσιων μέσων μεταφοράς.

2. Στο εθνικό πλαίσιο πολιτικής της παραγράφου 1 του άρθρου 3, λαμβάνονται μέτρα που ενθαρρύνουν και διευκολύνουν την εγκατάσταση σημείων επαναφόρτισης τα οποία δεν είναι δημοσίως προσβάσιμα.

3. Τα σημεία επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων κανονικής ισχύος, με εξαίρεση των ασύρματων ή επαγωγικών μονάδων, τα οποία θα αναπτυχθούν ή θα ανανεωθούν από τις 18 Νοεμβρίου 2017, πρέπει να πληρούν τουλάχιστον τις τεχνικές προδιαγραφές του Παραρτήματος II σημείο 1.1 και τις ειδικές απαιτήσεις ασφαλείας που ορίζονται κατά περίπτωση στην εθνική νομοθεσία, σύμφωνα με την υπ’ αριθ. Οικ. 51157/ΔΤΒΝ 1129/17-5-2016 κοινή υπουργική απόφαση (Β΄ 1425). Για τους σκοπούς του παρόντος δεν έχει εφαρμογή η υπ’ αριθ. 529/11.1.2000 υπουργική απόφαση (Β΄ 67).

4. Τα σημεία επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων υψηλής ισχύος, με εξαίρεση των ασύρματων ή επαγωγικών μονάδων, τα οποία θα αναπτυχθούν ή θα ανανεωθούν από τις 18 Νοεμβρίου 2017, πρέπει να πληρούν τουλάχιστον τις τεχνικές προδιαγραφές του Παραρτήματος II σημείο 1.2.

5. Η ανάγκη παροχής ηλεκτρικής ενέργειας από ξηράς σε πλοία και πλωτά μέσα (πλοία, σκάφη κ.ά.), ελλιμενισμένα σε λιμένες θαλάσσιας και εσωτερικής ναυσιπλοΐας, αξιολογείται εντός του εθνικού πλαισίου πολιτικής της παραγράφου 1 του άρθρου 3 του παρόντος νόμου. Η από ξηράς παροχή ηλεκτρικής ενέργειας εγκαθίσταται κατά προτεραιότητα σε λιμένες του κεντρικού δικτύου του ΔΕΔΜ και σε άλλους λιμένες, έως τις 31 Δεκεμβρίου 2025, εκτός εάν δεν υπάρχει ζήτηση και το κόστος είναι δυσανάλογο προς τα οφέλη, μεταξύ των οποίων και τα περιβαλλοντικά οφέλη.

6. Οι εγκαταστάσεις για την από ξηρά παροχή ηλεκτρικής ενέργειας των πλοίων που εκτελούν θαλάσσιες μεταφορές, οι οποίες θα κατασκευαστούν ή θα ανανεωθούν από τις 18 Νοεμβρίου 2017, πληρούν τις τεχνικές προδιαγραφές του Παραρτήματος II σημείο 1.7.

7. Για την επαναφόρτιση ηλεκτρικών οχημάτων στα δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης χρησιμοποιούνται, εφόσον είναι τεχνικά και οικονομικά εφικτό, ευφυή συστήματα μέτρησης, όπως ορίζονται στο άρθρο 3 του Ν. 4342/2015 (Α΄ 143), και σύμφωνα με τις απαιτήσεις της παραγράφου 2 του άρθρου 11 του εν λόγω νόμου.

8. Όσοι από τους διαχειριστές δημοσίως προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης (Φορείς Εκμετάλλευσης Υποδομών Φόρτισης Η/Ο), είναι «Επιλέγοντες Πελάτες», όπως αυτοί ορίζονται στις διατάξεις του άρθρου 137 του Ν. 4001/2011 (Α΄ 179), είναι ελεύθεροι να αγοράζουν ηλεκτρική ενέργεια από οποιονδήποτε προμηθευτή ηλεκτρικής ενέργειας της Ένωσης, που κατέχει άδεια προμήθειας κατά τα οριζόμενα στο άρθρο 134 τουΝ. 4001/2011, όπως αυτό τροποποιήθηκε και ισχύει, με την επιφύλαξη συμφωνίας του προμηθευτή. «Μη Επιλέγοντες Πελάτες» μπορούν να είναι διαχειριστές δημοσίων προσβάσιμων σημείων επαναφόρτισης με τον προμηθευτή που ορίζεται στις διατάξεις του άρθρου 134 του Ν. 4001/2011. Οι διαχειριστές σημείων επαναφόρτισης έχουν τη δυνατότητα να παρέχουν υπηρεσίες επαναφόρτισης ηλεκτρικών οχημάτων στους πελάτες βάσει συμβολαίου, μεταξύ άλλων, και εξ ονόματος και για λογαριασμό παρόχων άλλων υπηρεσιών.

9. Όλα τα δημοσίως προσβάσιμα σημεία επαναφόρτισης παρέχουν τη δυνατότητα επί τούτω (ad hoc) χρέωσης για τους χρήστες ηλεκτρικών οχημάτων, χωρίς την υποχρέωση σύναψης συμβολαίου με τον οικείο προμηθευτή ή διαχειριστή ηλεκτρικής ενέργειας.

Δίκαιο σημάτων Ερμηνεία Ν. 4679/2020 περί σημάτων

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΡΟΚΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΕΜΠΟΡΙΚΩΝ ΕΤΑΙΡΕΙΩΝ

Ο ρατσιστικός λόγος μίσους ως μορφή του ρατσιστικού εγκλήματος

ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΉΜΕΣ / ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΝΟΥΣΚΑΛΗΣ

send