logo-print

Τι ισχύει πραγματικά για το πρόστιμο των 400 ευρώ σε όσους «κρατάνε θέσεις στάθμευσης με καρέκλες»;

Δεν είναι νέα η διάταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας για την κατάληψη τμήματος οδού και πεζόδρομου - Από το 2007 προβλέπεται το πρόστιμο των 400 ευρώ

08/06/2017

16/11/2017

Υποκειμενικά σύνθετες δίκες στις αυτοκινητικές διαφορές - Σειρά ΠΠΔ Νο 5

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Υποκειμενικά σύνθετες δίκες στις αυτοκινητικές διαφορές - Σειρά ΠΠΔ Νο 5

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Τον «γύρο του διαδικτύου» κάνουν σήμερα δημοσιεύματα αναφορικά με την επιβολή προστίμου ύψους 400 ευρώ σε όσους «κρατούν τις θέσεις πάρκινγκ με καρέκλες».

Σύμφωνα με τα δημοσιεύματα, ο νέος Κώδικας Οδικής Κυκλοφορίας περιλαμβάνει διάταξη σύμφωνα με την οποία, προκειμένου να μπει μια τάξη στο χάος που παρατηρείται σχεδόν στα στενά των μεγαλουπόλεων, θα υπάρξουν πρόστιμα 400 ευρώ σε όποιον χρησιμοποιεί καρέκλες ή άλλα αντικείμενα προκειμένου να κρατήσει θέση πάρκινγκ.

Στην πραγματικότητα, ωστόσο, η σχετική διάταξη του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (άρθρο 48) σχετικά με την κατάληψη τμήματος οδού και πεζόδρομου ισχύει από το 1999, όταν και τέθηκε σε ισχύ ο νόμος 2696/1999 (ΦΕΚ Α' 57/23.3.1999), ενώ η διάταξη για την επιβολή προστίμου ύψους 400 ευρώ για τους παραβάτες προστέθηκε με το άρθρο 44 Νόμου 3542/2007 (ΦΕΚ Α' 50/2.3.2007), αντικαθιστώντας το αρχικώς προβλεπόμενο πρόστιμο των 100.000 δραχμών.

Το ζήτημα ήρθε στην επικαιρότητα έπειτα από δημοσίευμα σχετικά με την επιβολή του σχετικού προστίμου από την Τροχαία στην Κρήτη, γεγονός που μάλλον θα έπρεπε να προβληματίσει, καθώς δεν είναι δυνατό να επιβληθεί πρόστιμο με βάση έναν «νέο Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας», αλλά μόνο τον ισχύοντα.

Το επίμαχο άρθρο 48 του Κώδικα Οδικής Κυκλοφορίας (κατάληψη τμήματος οδού και πεζόδρομου), όπως τροποποιήθηκε και ισχύει:

1. Η προσωρινή ή διαρκής κατάληψη τμήματος του οδοστρώματος με εγκαταστάσεις ή εμπόδια απαγορεύεται, ιδιαίτερα αν με αυτά παρεμποδίζεται η κυκλοφορία, η επιτρεπόμενη στάση ή στάθμευση οχημάτων ή περιορίζεται η ορατότητα αυτών που χρησιμοποιούν τις οδούς.

2. Κατ' εξαίρεση της διάταξης της προηγούμενης παραγράφου, μπορεί να επιτραπεί σε έκτακτες περιπτώσεις ή ζώνες μικρής κυκλοφορίας εντός κατοικημένων περιοχών, αν υπάρχει αρκετός χώρος γι' αυτό, η κατάληψη τμήματος οδού με προσωρινές εγκαταστάσεις ή εμπόδια ύστερα από άδεια των Δημοτικών ή Κοινοτικών Αρχών μετά γνώμη των αρμόδιων Αστυνομικών Αρχών.

3. Αυτοί που ανεγείρουν οικοδομές μέσα σε κατοικημένες περιοχές ή εκτελούν άλλα έργα και καταλαμβάνουν ολόκληρο το πεζοδρόμιο μπροστά από την οικοδομή ή το έργο, υποχρεούνται να κατασκευάσουν πρόσθετο πεζοδρόμιο ή να πάρουν άλλα κατάλληλα μέτρα για την ασφαλή διέλευση των πεζών. Με απόφαση του Υπουργού Περιβάλλοντος, Χωροταξίας και Δημόσιων Εργων καθορίζονται οι λεπτομέρειες για την εφαρμογή της διάταξης αυτής.

4. Οταν επιτρέπεται, όπως πιο πάνω, η κατάληψη τμήματος οδού πρέπει αυτό να επισημαίνεται υποχρεωτικά από αυτόν που το κατέλαβε κατά τις διατάξεις του άρθρου 9 του παρόντος Κώδικα.

5. Η κατάληψη επιφάνειας πεζόδρομου για οποιαδήποτε άλλη χρήση, εκτός γι' αυτήν που έχει κατασκευαστεί, απαγορεύεται, εφόσον παρεμποδίζεται η κυκλοφορία των πεζών, ως και η είσοδος - έξοδος οχημάτων άμεσης ανάγκης ή εξυπηρέτησης των παροδίων.

6. Αυτός που παραβαίνει τις διατάξεις του άρθρου αυτού τιμωρείται με διοικητικό πρόστιμο τετρακοσίων (400,00) ευρώ.

Το νέο πτωχευτικό δίκαιο των επιχειρήσεων και των υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΠΤΩΧΕΥΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ - ΣΥΛΛΟΓΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ ΙΚΑΝΟΠΟΙΗΣΗΣ ΠΙΣΤΩΤΩΝ - ΕΞΥΓΙΑΝΣΗ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΓΕΩΡΓΙΑΔΗΣ

ΔΗΜΗΤΡΗΣ ΑΥΓΗΤΙΔΗΣ

ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ ΡΟΚΑΣ

ΓΙΩΡΓΟΣ ΨΑΡΟΥΔΑΚΗΣ

ΠΑΝΑΓΙΩΤΗΣ ΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟΣ

H ένωση δικαίου

ΙΩΑΝΝΗ ΣΑΡΜΑΣ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

send