logo-print

Άρθρο 8 - Προεδρικό Διάταγμα 57/2017 - Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

20/06/2017

Κωδικοποιημένο
Δίκαιο Δημοσίων Συμβάσεων Δ έκδοση

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΗΜΟΣΙΕΣ ΣΥΜΒΑΣΕΙΣ

ΔΗΜΗΤΡΙΟΣ ΡΑΙΚΟΣ

Δικαστικός Έλεγχος της Συνταγματικότητας των Νόμων και Ερμηνεία του Συντάγματος

Ευάγγελος Βενιζέλος

ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ & ΘΕΜΕΛΙΩΔΗ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ / ΣΥΝΤΑΓΜΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

1. Η Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών είναι αρμόδια για τον σχεδιασμό και την υποστήριξη εφαρμογής των οικονομικών, διαχειριστικών και διοικητικών διαδικασιών που απαιτούνται για τη λειτουργία της Γενικής Δ/νσης, ενώ συμμετέχει στη σύνταξη της ετήσιας έκθεσης πεπραγμένων και προτάσεων που υποβάλλει η Αρχή στους Υπουργούς Οικονομίας και Ανάπτυξης και Δικαιοσύνης, Διαφάνειας και Ανθρωπίνων Δικαιωμάτων, σύμφωνα με το άρθρο 359 του ν. 4412/2016, όπως ισχύει κάθε φορά.

2. Η Διεύθυνση Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών συγκροτείται από τα ακόλουθα Τμήματα:

α. Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού και Οργάνωσης

β. Τμήμα Προϋπολογισμού, Μισθοδοσίας και Εκκαθάρισης Δαπανών

γ. Τμήμα Λογιστικής Παρακολούθησης και Πληρωμής Δαπανών

3. Οι αρμοδιότητες της Διεύθυνσης Διοικητικών και Οικονομικών Υπηρεσιών κατανέμονται, μεταξύ των Τμημάτων της, ως εξής:

α. Το Τμήμα Ανθρώπινου Δυναμικού και Οργάνωσης έχει, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

αα. Τη διαχείριση των θεμάτων υπηρεσιακής κατάστασης του προσωπικού της Α.Ε.Π.Π.

ββ. Τη τήρηση του προσωπικού μητρώου των υπαλλήλων της Α.Ε.Π.Π., τόσο του διοικητικού, όσο και του επιστημονικού προσωπικού, και την έκδοση σχετικών πιστοποιητικών και βεβαιώσεων.

γγ. Τη μέριμνα για τη μετακίνηση εκτός έδρας, στην Ελλάδα ή το εξωτερικό, του Προέδρου, των Μελών και του προσωπικού της Α.Ε.Π.Π.

δδ. Την επεξεργασία των στοιχείων της τηρούμενης βάσης δεδομένων για την αριθμητική σύνθεση και τις αριθμητικές μεταβολές του προσωπικού της Αρχής, τον προγραμματισμός των αναγκών σε ανθρώπινο δυναμικό και τη στελέχωση των υπηρεσιών της Α.Ε.Π.Π.

εε. Τη μέριμνα για την κατάρτιση, αξιολόγηση και επανασχεδιασμό των περιγραμμάτων των θέσεων εργασίας της Α.Ε.Π.Π.

στστ. Τον εντοπισμό των εκπαιδευτικών αναγκών του προσωπικού της Α.Ε.Π.Π. και την ανάπτυξη και εφαρμογή εκπαιδευτικών προγραμμάτων, σε συνάρτηση και με τα περιγράμματα θέσεων εργασίας.

ζζ. Την συγκρότηση των προβλεπόμενων συλλογικών οργάνων, ομάδων εργασίας και επιτροπών της Α.Ε.Π.Π., καθώς και τον ορισμό εκπροσώπων της σε συλλογικά όργανα, ομάδες εργασίας και επιτροπές άλλων φορέων.

ηη. Τον χειρισμό θεμάτων οργάνωσης και λειτουργίας των υπηρεσιών της Α.Ε.Π.Π. και την μελέτη και εισήγηση μέτρων ορθολογικής οργάνωσης, διάρθρωσης και λειτουργίας αυτών.

θθ. Την εφαρμογή συστημάτων στοχοθεσίας και μεθόδων μέτρησης της αποδοτικότητας και αποτελεσματικότητας του προσωπικού και των υπηρεσιών της Α.Ε.Π.Π., την αξιολόγηση των αποτελεσμάτων των μετρήσεων και την διατύπωση συγκεκριμένων προτάσεων για τη βελτίωση της λειτουργίας των υπηρεσιών της.

ι. Την οργάνωση και τη τήρηση του πρωτοκόλλου και του αρχείου πρωτοτύπων και εξερχόμενων εγγράφων, τη διεκπεραίωση της αλληλογραφίας, καθώς και τη αρχειοθέτηση, ταξινόμηση, φύλαξη και εκκαθάριση του αρχείου της Γ.Δ.Ε.Δ.Υ.

ια. Την παροχή γραμματειακής υποστήριξης και τη λειτουργία του τηλεφωνικού κέντρου, της τηλεομοιοτυπίας και των λοιπών μέσων επικοινωνίας των οργανικών μονάδων της Γ.Δ.Ε.Δ.Υ.

ιβ. Την μέριμνα για την κοινοποίηση και επίδοση κάθε εγγράφου, στα οποία περιλαμβάνονται οι κλήσεις, αποφάσεις, συστάσεις, αξιολογήσεις, πορίσματα και γνωμοδοτήσεις της Α.Ε.Π.Π, με την επιφύλαξη της αρμοδιότητας της Γραμματείας των Κλιμακίων.

ιγ. Την βεβαίωση της ακρίβειας αντιγράφων, φωτοαντιγράφων, εγγράφων και δικαιολογητικών, καθώς και τη βεβαίωση του γνησίου της υπογραφής.

ιδ. Την μέριμνα για την καθαριότητα, φύλαξη (ασφάλεια), συντήρηση και επισκευή των κτιριακών εγκαταστάσεων και του λοιπού εξοπλισμού.

ιε. Την εφαρμογή των προβλεπόμενων για την προστασία της υγείας και της ασφάλειας των εργαζομένων της Α.Ε.Π.Π. μέτρων.

ιστ. Την μέριμνα για την κίνηση και συντήρηση των οχημάτων της υπηρεσίας.

ιζ. Την μέριμνα για την εξυπηρέτηση του κοινού και την επικοινωνία του με την, κατά περίπτωση, αρμόδια υπηρεσία της Γ.Δ.Ε.Δ.Υ.

ιη. Την οργάνωση και λειτουργία βιβλιοθήκης με εκδόσεις ελληνικές και ξενόγλωσσες, σε ηλεκτρονική και έντυπη μορφή, σχετικές με το αντικείμενο της Α.Ε.Π.Π. και των επιμέρους οργανικών της μονάδων, ομάδων εργασίας, επιτροπών και συμβουλίων, καθώς και οποιοδήποτε άλλο έντυπο ή ηλεκτρονικό υλικό που υποβοηθά το έργο της.

ιθ. Την εκτίμηση και καταγραφή των πάσης φύσεως αναγκών της Α.Ε.Π.Π. σε έπιπλα, μηχανικό εξοπλισμό, γραφική ύλη, είδη καθαριότητας και λοιπό υλικό και εξοπλισμό.

κ. Την κατάρτιση των όρων διακήρυξης και η εισήγηση κατακυρωτικών αποφάσεων και συμβάσεων του προγράμματος προμηθειών αγαθών, παροχής υπηρεσιών και μελετών της Α.Ε.Π.Π., καθώς και την υποστήριξη της διενέργειας των σχετικών διαδικασιών.

κα. Την παρακολούθηση και εκτέλεση των συμβάσεων της Α.Ε.Π.Π.

κβ. Την διαχείριση του πάσης φύσεως υλικού (παραλαβή, έλεγχος, καταχώριση, αποθήκευση και διανομή).

κγ. Την λειτουργία αποθήκης αναλώσιμων και μη υλικών, η παρακολούθηση των αποθεμάτων και τη μέριμνα για την έγκαιρη διενέργεια των προμηθειών.

κδ. Την καταγραφή, σήμανση και διασφάλιση της κινητής και ακίνητης περιουσίας της Α.Ε.Π.Π και των τίτλων κτήσης αυτής, την εκποίηση περιουσιακών στοιχείων και την τήρηση μητρώου παγίων στοιχείων.

κε. Την επισκευή, ανακύκλωση, εκποίηση ή καταστροφή υλικού και εξοπλισμού, κατά τα προβλεπόμενα στην κείμενη νομοθεσία.

β. Το Τμήμα Προϋπολογισμού, Μισθοδοσίας και Εκκαθάρισης Δαπανών έχει, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

αα. Την κατάρτιση, τροποποίηση και εκτέλεση του προϋπολογισμού της Α.Ε.Π.Π.

ββ. Την είσπραξη της προβλεπόμενης στην παρ. 3 του άρθρου 350 του ν. 4412/2016, όπως ισχύει κάθε φορά, κράτηση επί όλων των συμβάσεων που υπάγονται στο νόμο αυτό.

γγ. Την εντολή και εκκαθάριση αποδοχών, λοιπών απολαβών και αποζημιώσεων γενικώς των μελών και του προσωπικού.

δδ. Την εντολή και εκκαθάριση κάθε άλλης δαπάνης.

εε.Την χορήγηση πάσης φύσεως βεβαιώσεων οικονομικού περιεχομένου.

στστ. Την κατάρτιση του σχεδίου απόφασης ανάληψης υποχρέωσης, κατόπιν τεκμηριωμένου αιτήματος από το διατάκτη και την καταχώριση των αναλαμβανόμενων δεσμεύσεων στα οικεία λογιστικά βιβλία και στο Μητρώο Δεσμεύσεων.

ζζ. Τον έλεγχο της τήρησης των περί ανάληψης υποχρεώσεων διατάξεων και την παροχή βεβαίωσης επί των σχεδίων των σχετικών πράξεων για την ύπαρξη της απαιτούμενης πίστωσης και για τη μη υπέρβαση του οριζόμενου κάθε φορά από το αρμόδιο όργανο ποσοστού διάθεσης της πίστωσης.

ηη. Την σύνταξη έκθεσης προς την αρμόδια Δημοσιονομική Υπηρεσία Εποπτείας και Ελέγχου (Δ.Υ.Ε.Ε.), σύμφωνα με τις διατάξεις της παρ. 3δ του άρθρου 66 του ν. 4270/2014, όπως ισχύει, και του περί ανάληψης υποχρεώσεων από τους διατάκτες προεδρικού διατάγματος.

θθ. Τον έλεγχο νομιμότητας και κανονικότητας, καθώς και την εκκαθάριση των δαπανών της Αρχής, με βάση τα νόμιμα δικαιολογητικά αυτών.

ι. Την έκδοση εντολής πληρωμής των δαπανών της Αρχής, μέσα στα καθοριζόμενα κατά μήνα όρια πληρωμών και την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων εντός της προβλεπόμενης, από το ενωσιακό και εθνικό κανονιστικό πλαίσιο, προθεσμίας.

ια. Την σύνταξη έκθεσης επί διαφωνιών με το διατάκτη, κατά τη διενέργεια ελέγχου νομιμότητας και κανονικότητας της δαπάνης και την υποβολή της, μετά του σχετικού φακέλου, στη Διεύθυνση Συντονισμού και Ελέγχου Εφαρμογής Δημοσιολογιστικών Διατάξεων, με σχετική κοινοποίηση στη Γενική Διεύθυνση Δημοσιονομικών Ελέγχων του Γενικού Λογιστηρίου του Κράτους, σύμφωνα με τα οριζόμενα στην παρ. 1 του άρθρου 26 του ν. 4270/2014.

ιβ. Την τακτοποίηση των χρηματικών ενταλμάτων προπληρωμής.

ιγ. Την έκδοση συμψηφιστικών ενταλμάτων (τακτικών και προπληρωμής) για την εμφάνιση των εξόδων που βαρύνουν το Πρόγραμμα Δημοσίων Επενδύσεων στη δημόσια ληψοδοσία, καθώς και την έκδοση λοιπών συμψηφιστικών χρηματικών ενταλμάτων, όπου προβλέπεται.

ιδ. Την καταχώριση των στοιχείων των δικαιούχων δαπανών και Την τήρηση του μητρώου αυτών.

ιε. Την παροχή απόψεων στα δικαστήρια, η εκτέλεση δικαστικών αποφάσεων και την κοινοποίηση στην αρμόδια Δ.Υ.Ε.Ε. των δικαστικών αποφάσεων από τις οποίες προκύπτει επιβάρυνση στον προϋπολογισμό του φορέα.

ιστ. Τη μέριμνα για την αποτροπή συσσώρευσης οφειλών.

ιζ. Την έκδοση επιτροπικών ενταλμάτων για τη μεταβίβαση πιστώσεων στους δευτερεύοντες διατάκτες.

ιη. Την τήρηση των λογιστικών βιβλίων που προβλέπονται από τις ισχύουσες διατάξεις και του Μητρώου Δεσμεύσεων.

ιθ. Την βεβαίωση επί των πράξεων διορισμών, εντάξεων, μετατάξεων, αποσπάσεων και προαγωγών του προσωπικού κάθε κατηγορίας της Αρχής, για την ύπαρξη σχετικών προβλέψεων στον προϋπολογισμό της.

κ. Την έκδοση εντολών προς τους οικείους εκκαθαριστές αποδοχών για την επίσχεση των αποδοχών δημοσίων υπολόγων που καθυστερούν την απόδοση λογαριασμού, καθώς και την εισήγηση στον αρμόδιο Επίτροπο του Ελεγκτικού Συνεδρίου για τον καταλογισμό του υπερήμερου υπολόγου, σύμφωνα με τις κείμενες διατάξεις.

κα. Την παρακολούθηση μηνιαίως σε ξεχωριστή κατάσταση των εγγραφών που γίνονται στα λογιστικά βιβλία της Αρχής για κάθε δευτερεύοντα διατάκτη.

κβ. Την τήρηση του μητρώου του πάσης φύσεως προσωπικού της Αρχής και τη μηνιαία δήλωση στη μηχανογραφική εφαρμογή της Ενιαίας Αρχής Πληρωμών των σχετικών χρηματικών ενταλμάτων.

γ. Το Τμήμα Λογιστικής Παρακολούθησης και Πληρωμής Δαπανών έχει, ιδίως, τις ακόλουθες αρμοδιότητες:

αα. Την παραγωγή στο Ολοκληρωμένο Πληροφοριακό Σύστημα Δημοσιονομικής Πολιτικής (ΟΠΣΔΠ) ηλεκτρονικών εντολών μεταφοράς και πίστωσης λογαριασμού προς την Τράπεζα της Ελλάδος, για την εξόφληση των εκδιδόμενων χρηματικών ενταλμάτων (τακτικών και προπληρωμής) με πίστωση των τραπεζικών λογαριασμών των δικαιούχων και την απόδοση των διενεργούμενων κρατήσεων υπέρ τρίτων σε αυτούς.

ββ. Τη μέριμνα για τη διενέργεια συμψηφισμών και η απόδοση στο Δημόσιο και στα οικεία ασφαλιστικά ταμεία των οφειλών των δικαιούχων που αναγράφονται στις σχετικές βεβαιώσεις φορολογικών και ασφαλιστικών οφειλών.

γγ. Την ενημέρωση των δικαιούχων και των φορέων για την έκδοση χρηματικών ενταλμάτων και την προπληρωμή των δικαιούχων.

δδ. Την καταχώριση των στοιχείων κατασχέσεων και εκχωρήσεων στα τηρούμενα μητρώα

Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων και Ευθύνη για Αποζημίωση
Περιουσιακά Εγκλήματα απλό

ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ / ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΑΔΑΜ ΠΑΠΑΔΑΜΑΚΗΣ

send