logo-print

Άρθρο 16 - Προεδρικό Διάταγμα 40/2018 - Διαδικασία Προαγωγικών, Απολυτήριων και Πτυχιακών εξετάσεων

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

30/04/2018

Κωδικοποιημένο
Το δικαίωμα διεξαγωγής αποδείξεων του κατηγορουμένου

ΜΙΧΑΗΛ ΤΣΕΡΤΣΙΔΗΣ

ΠΟΙΝΙΚΕΣ ΕΠΙΣΤΗΜΕΣ / ΠΟΙΝΙΚΗ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ

Συλλογικό εργατικό δίκαιο - 3η έκδοση

ΕΡΓΑΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

1. Το πρόγραμμα των προαγωγικών, απολυτηρίων και πτυχιακών εξετάσεων των μαθημάτων ορίζεται από τον Σύλλογο Διδασκόντων και ανακοινώνεται από τον/τη Διευθυντή/-ντρια του ΕΠΑ.Λ. στους/στις μαθητές/-τριες, πέντε (5) τουλάχιστον ημέρες πριν από τη λήξη των μαθημάτων.

2. Οι προαγωγικές, απολυτήριες και πτυχιακές εξετάσεις διενεργούνται με την ευθύνη του/της Διευθυντή/-ντριας και των διδασκόντων/-ουσών σε κάθε ΕΠΑ.Λ.

3. Τα θέματα ορίζονται από τους/τις διδάσκοντες/-ουσες το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του διδακτικού έτους, σύμφωνα με το άρθρο 14 του παρόντος και είναι κοινά για όλα τα τμήματα της τάξης. Σε τάξεις ή τμήματα όπου το μάθημα διδάσκεται από έναν/μία μόνο εκπαιδευτικό ορίζεται από τον/τη Διευθυντή/-ντρια του σχολείου ένας/μία επιπλέον εκπαιδευτικός της ίδιας ειδικότητας ή αν δεν υπάρχει, από εκπαιδευτικό που έχει σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα, ως συνεισηγητής/συνεισηγήτρια του μαθήματος.

4. Κατ’ εξαίρεση είναι δυνατόν να δοθούν χωριστά θέματα, εάν συντρέχει αποχρών λόγος, ο οποίος αναγράφεται σε σημείωση στο έγγραφο που περιέχει τα θέματα και παράλληλα συντάσσεται και σχετική πράξη στο Βιβλίο Πράξεων του/της Διευθυντή/-ντριας του σχολείου.

5. Εάν δεν είναι εφικτό να οριστούν θέματα από τον/τη διδάσκοντα/-ούσα το αντίστοιχο μάθημα κατά τη διάρκεια του σχολικού έτους, λόγω σοβαρών προβλημάτων υγείας ή σοβαρού κωλύματος που συνιστά ανωτέρα βία, τα θέματα ορίζονται από άλλον/άλλη εκπαιδευτικό της ίδιας ειδικότητας ή, εάν δεν υπάρχει, από εκπαιδευτικό που έχει σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα, ο/η οποίος/-α ορίζεται από τον/τη Διευθυντή/-ντρια του σχολείου. Εάν δεν υπηρετεί στη σχολική μονάδα εκπαιδευτικός που έχει σε ανάθεση το αντίστοιχο μάθημα, τότε ορίζεται για τον σκοπό αυτό από τον/την αρμόδιο/-α Διευθυντή/-ντρια Δ.Ε. άλλος/άλλη εκπαιδευτικός.

6. Τα θέματα διανέμονται φωτοτυπημένα στους/στις μαθητές/-τριες ή υπαγορεύονται ή γράφονται στον πίνακα σε ειδικές περιπτώσεις, κατά την κρίση του/της Διευθυντή/-ντριας του σχολείου. Τα φωτοτυπημένα θέματα επισυνάπτονται στα γραπτά και είναι υποχρεωτικό να αναγράφονται σε αυτά μόνο τα ατομικά στοιχεία των μαθητών/-τριών.

7. Οι απαντήσεις των θεμάτων γράφονται από τους/τις μαθητές/-τριες σε φύλλο χαρτιού (κόλλα αναφοράς ή κόλλα σχεδίου) που φέρειτη σφραγίδα του σχολείου, την υπογραφή του/της Διευθυντή/-ντριας και ειδική εκτύπωση για την αναγραφή των προκαταρκτικών στοιχείων και της βαθμολογίας του γραπτού δοκιμίου.

8. Οι εξετάσεις διενεργούνται ενώπιον δύο (2) επιτηρητών/-τριών ή, όπου αυτό δεν είναι δυνατόν, ενώπιον ενός/μίας (1) επιτηρητή/-τριας σε κάθε αίθουσα, οι οποίοι/-ες μετά τη λήξη της εξέτασης παραλαμβάνουν τα γραπτά δοκίμια των μαθητών/-τριών, τα υπογράφουν και τα παραδίδουν με υπογραφή μέσα σε φάκελο στον/στην αρμόδιο/-α διδάσκοντα/-ουσα εκπαιδευτικό για τη βαθμολόγηση τους.

9. Μετά τη λήξη των προαγωγικών, απολυτηρίων και πτυχιακών εξετάσεων ο Σύλλογος των Διδασκόντων αποφασίζει για:

α. Την προαγωγή, την απόλυση και τη χορήγηση πτυχίου στους/στις μαθητές/-τριες.

β. Την παραπομπή σε συμπληρωματική εξέταση κατά την αμέσως επόμενη εξεταστική περίοδο ή την επανάληψη φοίτησης των μαθητών/τριών.

9.α. Προαγωγή - Παραπομπή μαθητών/μαθητριών Α’, Β’ τάξεων Ημερησίου ΕΠΑ.Λ

1. Οι μαθητές/-τριες των Α’ και Β’ τάξεων προάγονται όταν ο Γενικός Μέσος Όρος (Γ.Μ.Ο.) των μαθημάτων τους είναι ίσος ή ανώτερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Μαθητές/-τριες με μικρότερο Γ.Μ.Ο παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου του ιδίου έτους στα μαθήματα στα οποία ο Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5).

Στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου εξετάζονται γραπτά και προφορικά στα μαθήματα στα οποία ο Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5), οπότε και προάγονται εφόσον έχουν (Γ.Μ.Ο.) τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5).

Αν δεν προαχθούν ούτε και στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου επαναλαμβάνουν τη φοίτηση.

2. Οι μαθητές/-τριες, οι οποίοι/-ες στα μαθήματα «Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία», «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός - Ασφάλεια και Υγεία στο χώρο εργασίας», «Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων», «Αγωγή Υγείας», στα εργαστηριακά μαθήματα και στα μικτά μαθήματα έχουν Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) μικρότερο του εννέα και πέντε δέκατα (9,5), παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου του ιδίου έτους και εξετάζονται ως ακολούθως:

α. Στο μάθημα «Ερευνητική Εργασία στην Τεχνολογία» υποβάλλουν διορθωμένη την εργασία τους (σε περίπτωση ατομικής εργασίας) ή επεξεργασμένα τμήματα της ερευνητικής εργασίας (σε περίπτωση ομαδικής εργασίας) που έχουν ορίσει οι εξετάζοντες/-ουσες εκπαιδευτικοί. Εναλλακτικά και εφόσον η επιλογή των θεμάτων το επιτρέπει, η εξέταση μπορεί να είναι προφορική ενώπιον επιτροπής.

β. Στο μάθημα «Σχολικός Επαγγελματικός Προσανατολισμός - Ασφάλεια και Υγεία στο χώρο εργασίας» υποβάλλουν διορθωμένη την εργασία, το προσωπικό τους ημερολόγιο και τον ατομικό τους φάκελο προς επαναξιολόγηση. Εναλλακτικά η εξέταση μπορεί να είναι προφορική ενώπιον επιτροπής.

γ. Στο μάθημα «Ζώνη Δημιουργικών Δραστηριοτήτων» (Ζ.Δ.Δ.) επιλέγουν ένα από τα θέματα της Ζ.Δ.Δ. και προχωρούν σε σύντομη προφορική παρουσίαση του θέματος ενώπιον επιτροπής ή υποβάλλουν μικρής έκτασης παραδοτέο.

δ. Στο μάθημα «Αγωγή Υγείας» υποβάλλουν διορθωμένη την εργασία τους (σε περίπτωση ατομικής εργασίας) ή επεξεργασμένα εκ νέου τμήματα της εργασίας (σε περίπτωση ομαδικής εργασίας) από θέμα που έχουν επιλέξει οι εξετάζοντες/-ουσες εκπαιδευτικοί ή εξετάζονται προφορικά κατά την κρίση της επιτροπής,

ε. Στα εργαστηριακά μαθήματα οι μαθητές/-τριες εξετάζονται γραπτά ή προφορικά με επίδειξη δεξιοτήτων τους στο εργαστήριο και εκτέλεση συγκεκριμένου έργου, ανάλογα με τη φύση του αντικειμένου του μαθήματος. Είναι δυνατό να επιλεγεί μια μορφή εξέτασης ή και συνδυασμός αυτών. Η μορφή της εξέτασης ορίζεται με απόφαση του/της Διευθυντή/-ντριας μετά από εισήγηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το εργαστηριακό μάθημα.

αα. Αν επιλεγεί μόνο γραπτή μορφή εξέτασης στο εργαστηριακό μάθημα, ακολουθείται η ίδια διαδικασία εξέτασης που ακολουθείται για τα μαθήματα θεωρητικού περιεχομένου τομέων και ειδικοτήτων. Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μάθημα αποτελεί ο γραπτός βαθμός της εξέτασης.

ββ. Όταν το εργαστηριακό μάθημα διδάσκεται από ένα εκπαιδευτικό και επιλεγεί η προφορική διαδικασία εξέτασης, τότε για την εξέταση του εργαστηριακού μαθήματος συγκροτείται επιτροπή αποτελούμενη από τον/τη Διευθυντή/-ντρια, τον/τη διδάσκοντα/-ουσα και έναν/μία άλλο/-η εκπαιδευτικό της ίδιας ειδικότητας ή άλλης ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα. Σε περίπτωση επιλογής προφορικής εξέτασης, βαθμός του μαθήματος είναι ο Μ.Ο. των βαθμών των δύο βαθμολογητών/-τριών, ο οποίος αποτελεί και το Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μάθημα.

στ. Στα μικτά μαθήματα παραπέμπονται στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου οι μαθητές/- τριες που έχουν Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μικτό μάθημα μικρότερο του εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Σε αυτή την περίπτωση εξετάζονται και στα δύο μέρη του μικτού μαθήματος.

Συγκεκριμένα:

αα. Στο θεωρητικό μέρος του μικτού μαθήματος εξετάζονται προφορικά και γραπτά και ως Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του θεωρητικού μέρους υπολογίζεται ο Μ.Ο. γραπτής και προφορικής εξέτασης,

ββ. Στο εργαστηριακό μέρος του μικτού μαθήματος εξετάζονται με τον τρόπο που αναφέρεται στην παράγραφο 9.α.2.ε. και ο βαθμός της εξέτασης αποτελεί τον Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.)του εργαστηριακού μέρους,

γγ. Ο Μ.Ο. των δύο Βαθμών Ετήσιας Επίδοσης (θεωρητικού και εργαστηριακού μέρους) αποτελεί το Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του μικτού μαθήματος.

4. Οι μαθητές/-τριες των Α’, Β’τάξεων του ΕΠΑ.Λ., οι οποίοι/-ες παραπέμφθηκαν στην ειδική εξεταστική περίοδο του Ιουνίου στα μαθήματα τα οποία έχουν κλάδους, έχοντας βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του εννέα και πέντε δέκατα (9,5), εξετάζονται γραπτά και προφορικά μόνο σε εκείνον τον κλάδο που ο ετήσιος βαθμός επίδοσης τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Ο Μ.Ο. του γραπτού και του προφορικού βαθμού αποτελεί τον Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του κλάδου.

9.β. Προαγωγή - Παραπομπή μαθητών/μαθητριών Α’, Β’, Γ’ τάξεων εσπερινού ΕΠΑ.Λ.

1. Για την προαγωγή των μαθητριών/-τών του εσπερινού ΕΠΑ.Λ. ισχύουν κατ’ αντιστοιχία τα προβλεπόμενα για τις/τους μαθήτριες/-τές του ημερησίου ΕΠΑ.Λ.

2. Για την παραπομπή των μαθητριών/-τών των Α’, Β’ και Γ’ τάξεων εσπερινού ΕΠΑ.Λ. ισχύουν κατ’ αντιστοιχία τα προβλεπόμενα για την παραπομπή των μαθητριών/-τών του ημερησίου ΕΠΑ.Λ.

9.γ. Απόλυση και Απόκτηση Πτυχίου - Παραπομπή μαθητών/μαθητριών της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. και Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016

1. Οι μαθητές/-τριες της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 (Α’ 83) από το σχολικό έτος 2017- 2018 και εφεξής, και οι μαθητές/-τριες της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016 από το σχολικό έτος 2018-2019 και εφεξής:

α. Απολύονται, όταν ο Γ.Μ.Ο., όπως ορίζεται στο άρθρο 24 του παρόντος, είναι τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5).

β. Αποκτούν πτυχίο στη Γ’ τάξη ημερησίου ΕΠΑ.Λ., όταν ο Μ.Ο. των Βαθμών Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) των μαθημάτων ειδικότητας της Γ’ τάξης, είναι τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5) και σε κανένα από τα μαθήματα αυτά ο Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) δεν είναι μικρότερος του οκτώ (08).

γ. Αποκτούν πτυχίο στη Δ’ τάξη εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4386/2016, όταν ο Μ.Ο. των Βαθμών Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) των μαθημάτων ειδικότητας των Γ’ και Δ’ τάξεων που είναι ίδια με τα μαθήματα ειδικότητας της Γ’ τάξης του ημερησίου ΕΠΑ.Λ., είναι τουλάχιστον εννέα και πέντε δέκατα (9,5) και σε κανένα από τα μαθήματα αυτά ο Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) δεν είναι μικρότερος του οκτώ (08).

2. Οι μαθητές/-τριες της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. και της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. που δεν απολύονται ή δε λαμβάνουν πτυχίο ή και τα δύο, παραπέμπονται στις ειδικές εξεταστικές περιόδους του Ιουνίου, Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους και εξετάζονται ως ακολούθως:

α. Οι μαθητές/-τριες που έχουν λάβει απολυτήριο και δεν έχουν λάβει πτυχίο, εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα της ειδικότητας, στα οποία ο Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5), ως εξής:

αα. Στο θεωρητικό μάθημα ειδικότητας εξετάζονται προφορικά και γραπτά. Ο Μ.Ο. του προφορικού και του γραπτού βαθμού αποτελεί τον Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του μαθήματος.

ββ. Στο εργαστηριακό μάθημα οι μαθητές/-τριες εξετάζονται γραπτά ή προφορικά με επίδειξη δεξιοτήτων τους στο εργαστήριο και εκτέλεση συγκεκριμένου έργου, ανάλογα με τη φύση του αντικειμένου του μαθήματος. Είναι δυνατό να επιλεγεί μια μορφή εξέτασης ή και συνδυασμός αυτών. Η μορφή της εξέτασης ορίζεται με απόφαση του/της Διευθυντή/-ντριας μετά από εισήγηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το εργαστηριακό μάθημα. Αν επιλεγεί μόνο γραπτή μορφή εξέτασης στο εργαστηριακό μάθημα, ακολουθείται η ίδια διαδικασία εξέτασης που ακολουθείται για τα μαθήματα θεωρητικού περιεχομένου τομέων και ειδικοτήτων. Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μάθημα αποτελεί ο γραπτός βαθμός της εξέτασης.

Αν το εργαστηριακό μάθημα διδάσκεται από έναν/μία εκπαιδευτικό και επιλεγεί η προφορική διαδικασία εξέτασης, τότε για την εξέταση του εργαστηριακού μαθήματος συγκροτείται επιτροπή αποτελούμενη από τον/τη Διευθυντή/-ντρια, τον/τη διδάσκοντα/-ουσα και έναν/μία άλλο/η εκπαιδευτικό της ίδιας ή άλλης ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα. Σε περίπτωση επιλογής προφορικής εξέτασης, βαθμός του μαθήματος είναι ο Μ.Ο. των βαθμών των δύο βαθμολογητών/-τριών, ο οποίος αποτελεί και το Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μάθημα.

γ.γ. Στα  μικτά μαθήματα παραπέμπονται στις ειδικές εξεταστικές περιόδους του Ιουνίου, Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους οι μαθητές/-τριες που έχουν Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μικτό μάθημα μικρότερο του εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Σε αυτή την περίπτωση εξετάζονται και στα δύο μέρη του μικτού μαθήματος. Συγκεκριμένα:

- Στο θεωρητικό μέρος του μικτού μαθήματος εξετάζονται προφορικά και γραπτά και ως Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του θεωρητικού μέρους, υπολογίζεται ο Μ.Ο. γραπτής και προφορικής εξέτασης.

- Στο εργαστηριακό μέρος του μικτού μαθήματος εξετάζονται όπως αναφέρεται στο στοιχείο ββ, της υποπερίπτ. α, της περίπτ. 2 της παρ. 9.γ του παρόντος άρθρου και ο βαθμός της εξέτασης αποτελεί τον Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του εργαστηριακού μέρους.

- Ο Μ.Ο. των δύο Βαθμών Ετήσιας Επίδοσης (θεωρητικού και εργαστηριακού μέρους) αποτελεί τον Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του μικτού μαθήματος.

β. Οι μαθητές/-τριες που δεν έχουν λάβει απολυτήριο ή δεν έχουν λάβει ούτε απολυτήριο ούτε πτυχίο, εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και ειδικότητας στα οποία ο Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5) ως ακολούθως:

αα. Στα μαθήματα Γενικής Παιδείας εξετάζονται προφορικά και γραπτά. Ο Μ.Ο. του προφορικού και του γραπτού βαθμού αποτελεί τον Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του μαθήματος,

ββ. Στο θεωρητικό μάθημα ειδικότητας εξετάζονται προφορικά και γραπτά. Ο Μ.Ο. του προφορικού και του γραπτού βαθμού αποτελεί τον Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του μαθήματος,

γγ. Στο εργαστηριακό μάθημα οι μαθητές/-τριες εξετάζονται γραπτά ή προφορικά με επίδειξη δεξιοτήτων τους στο εργαστήριο και εκτέλεση συγκεκριμένου έργου, ανάλογα με τη φύση του αντικειμένου του μαθήματος. Είναι δυνατό να επιλεγεί μια μορφή εξέτασης ή και συνδυασμός αυτών. Η μορφή της εξέτασης ορίζεται με απόφαση του/της Διευθυντή/-ντριας μετά από εισήγηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το εργαστηριακό μάθημα. Αν επιλεγεί μόνο γραπτή μορφή εξέτασης στο εργαστηριακό μάθημα, ακολουθείται η ίδια διαδικασία εξέτασης που ακολουθείται για τα μαθήματα θεωρητικού περιεχομένου τομέων και ειδικοτήτων. Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μάθημα αποτελεί ο γραπτός βαθμός της εξέτασης.

Αν το εργαστηριακό μάθημα διδάσκεται από ένα εκπαιδευτικό και επιλεγεί η προφορική διαδικασία εξέτασης, τότε για την εξέταση του εργαστηριακού μαθήματος συγκροτείται επιτροπή αποτελούμενη από τον/τη Διευθυντή/-ντρια, τον/τη διδάσκοντα/-ουσα και έναν/μία άλλο/-η εκπαιδευτικό της ίδιας ή άλλης ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα. Σε περίπτωση επιλογής προφορικής εξέτασης, βαθμός του μαθήματος είναι ο Μ.Ο. των βαθμών των δύο βαθμολογητών/-τριών, ο οποίος αποτελεί και το Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μάθημα,

δδ. Στα μικτά μαθήματα παραπέμπονται στις ειδικές εξεταστικές περιόδους του Ιουνίου, Σεπτεμβρίου του ίδιου έτους οι μαθητές/-τριες που έχουν Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μικτό μάθημα μικρότερο του εννέα και πέντε δέκατα (9,5). Σε αυτή την περίπτωση εξετάζονται και στα δύο μέρη του μικτού μαθήματος.

Συγκεκριμένα:

Στο θεωρητικό μέρος του μικτού μαθήματος εξετάζονται προφορικά και γραπτά και ως Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του θεωρητικού μέρους υπολογίζεται ο Μ.Ο. γραπτής και προφορικής εξέτασης.

Στο εργαστηριακό μέρος του μικτού μαθήματος εξετάζονται όπως αναφέρεται στο στοιχείο γγ της υποπερίπτ. β της περίπτ. 2 της παρ. 9.γ του παρόντος άρθρου και ο βαθμός της εξέτασης αποτελεί τον Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του εργαστηριακού μέρους. Ο Μ.Ο. των δύο Βαθμών Ετήσιας Επίδοσης (θεωρητικού και εργαστηριακού μέρους) αποτελεί τον Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) του μικτού μαθήματος.

3. Για τους ανωτέρω μαθητές/-τριες οι οποίοι μετά την έκδοση των αποτελεσμάτων της ειδικής εξεταστικής περιόδου του Σεπτεμβρίου δεν λάβουν απολυτήριο ή δεν λάβουν πτυχίο ή και τα δύο ισχύουν κατά περίπτωση τα παρακάτω:

α. Επαναλαμβάνουν τη φοίτηση, εφόσον το επιθυμούν, κατόπιν υπεύθυνης δήλωσης που υποβάλλεται από τους κηδεμόνες των μαθητών/-τριών ή από τους ίδιους, εφόσον είναι ενήλικοι/-ες. Σε περίπτωση που επαναλάβουν τη φοίτηση:

αα. εάν δεν έχουν πτυχίο, παρακολουθούν όλα τα μαθήματα της Ειδικότητας τους.

ββ. εάν δεν έχουν απολυτήριο και έχουν λάβει πτυχίο ή αν δεν έχουν ούτε απολυτήριο ούτε πτυχίο, παρακολουθούν όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας,

β. Εφόσον δεν επιθυμούν να επαναλάβουν τη φοίτηση, οι ανωτέρω μαθητές/-τριες μπορούν να προσέλθουν στις επόμενες εξεταστικές περιόδους οποιουδήποτε άλλου σχολικού έτους, εξεταζόμενοι προφορικά και γραπτά. Σε αυτή την περίπτωση:

αα. εάν δεν έχουν πτυχίο εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα της Ειδικότητας τους

ββ. εάν δεν έχουν απολυτήριο ή ούτε απολυτήριο ούτε πτυχίο, εξετάζονται σε όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας.

Στην περίπτωση που οι μαθητές/-τριες δεν λάβουν απολυτήριο ή και πτυχίο στην εξεταστική περίοδο Μαΐου - Ιουνίου του συγκεκριμένου σχολικού έτους, τότε προσέρχονται στις ειδικές εξεταστικές περιόδους του Ιουνίου, Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5) εξεταζόμενοι/-ες προφορικά και γραπτά. Εάν και πάλι δεν λάβουν απολυτήριο ή και πτυχίο μπορούν να προσέλθουν στις εξεταστικές περιόδους των επόμενων σχολικών ετών, εξεταζόμενοι προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και ειδικότητας,

γ. Η εξεταστέα ύλη και τα εξεταζόμενα μαθήματα είναι αυτά που έχουν ορισθεί για τους/τις μαθητές/-τριες της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. και της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του σχολικού έτους που προσέρχονται στις εξετάσεις. Η διαδικασία απόλυσης, απόκτησης πτυχίου και παραπομπής τους είναι αυτή που περιγράφεται στην παράγραφο 9.γ.2 του παρόντος άρθρου και ισχύει για κάθε σχολικό έτος.

4. Για τους ανωτέρω μαθητές/-τριες, οι οποίοι/-ες είχαν εγγραφεί στα ΕΠΑ.Λ. μόνο για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας και δεν λαμβάνουν πτυχίο στις ειδικές εξεταστικές περιόδους Ιουνίου, Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους ισχύουν κατ’ αντιστοιχία τα προαναφερθέντα.

9.δ. Μαθητές/μαθήτριες παρελθόντων ετών.

1. Οι μαθητές/-τριες της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. και Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 3475/2006, οι μαθητές/-τριες της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 σχολικών ετών 2015-2016 και 2016-2017, καθώς και οι μαθητές/-τριες της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 σχολικού έτους 2016-2017, οι οποίοι είχαν παραπεμφθεί για την απόκτηση απολυτηρίου ή πτυχίου, ή και τα δύο, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εφεξής, προσέρχονται στην τελική εξέταση περιόδου Μαΐου-Ιουνίου της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. ή Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. οποιοδήποτε από τα επόμενα σχολικά έτη εξεταζόμενοι προφορικά και γραπτά ως εξής:

α. Αν έχουν απολυτήριο και δεν έχουν πτυχίο εξετάζονται προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα της ειδικότητας τους για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας. Στην περίπτωση που οι μαθητές/-τριες δεν λάβουν πτυχίο στην εξεταστική περίοδο Μαΐου-Ιουνίου του συγκεκριμένου σχολικού έτους τότε προσέρχονται στις ειδικές εξεταστικές περιόδους του Ιουνίου, Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5) εξεταζόμενοι/-ες προφορικά και γραπτά. Εάν και πάλι δεν λάβουν πτυχίο μπορούν να προσέλθουν στις εξεταστικές περιόδους των επόμενων σχολικών ετών εξεταζόμενοι προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα της ειδικότητας τους. Ειδικότερα για τα εργαστηριακά μαθήματα, τα μικτά μαθήματα με εργαστηριακό μέρος και τα μαθήματα με κλάδους, ισχύει, κατ’ αντιστοιχία, ό,τι ορίζεται στην παράγραφο 9.ε. του παρόντος άρθρου.

β. Αν έχουν πτυχίο και δεν έχουν απολυτήριο ή αν δεν έχουν απολυτήριο ούτε πτυχίο εξετάζονται προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και Ειδικότητας για την απόκτηση απολυτηρίου ή και πτυχίου. Στην περίπτωση που οι μαθητές/-τριες δεν λάβουν απολυτήριο ή και πτυχίο στην εξεταστική περίοδο Μαΐου - Ιουνίου του συγκεκριμένου σχολικού έτους τότε προσέρχονται στις ειδικές εξεταστικές περιόδους του Ιουνίου, Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5) εξεταζόμενοι/-ες προφορικά και γραπτά. Εάν και πάλι δεν λάβουν απολυτήριο ή και πτυχίο μπορούν να προσέλθουν στις εξεταστικές περιόδους των επόμενων σχολικών ετών εξεταζόμενοι προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα Γενικής Παιδείας και ειδικότητας. Ειδικότερα για τα εργαστηριακά μαθήματα, τα μικτά μαθήματα με εργαστηριακό μέρος και τα μαθήματα με κλάδους, ισχύει, κατ’ αντιστοιχία, ό,τι ορίζεται στην παράγραφο 9.ε. του παρόντος άρθρου.

2. Οι μαθητές/-τριες της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. και Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 3475/2006, οι μαθητές/-τριες της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 σχολικών ετών 2015-2016 και 2016-2017, καθώς και οι μαθητές της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 σχολικού έτους 2016-2017, οποίοι είχαν εγγραφεί στα ΕΠΑ.Λ. μόνο για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας και είχαν παραπεμφθεί για την απόκτηση πτυχίου, από το σχολικό έτος 2017-2018 και εφεξής προσέρχονται στην τελική εξέταση περιόδου Μαΐου-Ιουνίου της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. ή Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. οποιοδήποτε σχολικό έτος εξεταζόμενοι προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα της ειδικότητας τους για την απόκτηση πτυχίου ειδικότητας. Στην περίπτωση που οι μαθητές/-τριες δεν λάβουν πτυχίο στην εξεταστική περίοδο Μαΐου-Ιουνίου του συγκεκριμένου σχολικού έτους, τότε προσέρχονται στις ειδικές εξεταστικές περιόδους του Ιουνίου, Σεπτεμβρίου του ιδίου έτους στα μαθήματα στα οποία ο βαθμός επίδοσης τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5) εξεταζόμενοι/-ες προφορικά και γραπτά. Εάν και πάλι δεν λάβουν πτυχίο, μπορούν να προσέλθουν στις εξεταστικές περιόδους των επόμενων σχολικών ετών εξεταζόμενοι προφορικά και γραπτά σε όλα τα μαθήματα της ειδικότητας τους. Ειδικότερα για τα εργαστηριακά μαθήματα και τα μικτά μαθήματα με εργαστηριακό μέρος, ισχύει, κατ’ αντιστοιχία, ό,τι ορίζεται στην παράγραφο 9.ε. του παρόντος άρθρου.

3. Η αξιολόγηση των μαθητών/-τριών της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. και Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 3475/2006 καθώς και των μαθημάτων που διδάχθηκαν, διέπεται από τις διατάξεις του π.δ. 50/2008, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, λαμβάνοντας υπόψη και τις διατάξεις των παραγράφων 9.δ. και 9.ε. του παρόντος άρθρου. Η αξιολόγηση των μαθητών/τριών της Γ ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 σχολικών ετών 2015-2016 και 2016-2017 και Δ’ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 4186/2013 σχολικού έτους 2016-2017, καθώς και των μαθημάτων που διδάχθηκαν, διέπεται από τις διατάξεις του π.δ. 56/2016, όπως τροποποιήθηκε και ισχύει, λαμβάνοντας υπόψη και τις διατάξεις της παρούσας παραγράφου 9.δ. και της επομένης 9.ε. του παρόντος άρθρου.

9.ε. Εξεταστέα Ύλη - Προφορικές Εξετάσεις - Μαθήματα με κλάδους -Εργαστηριακά μαθήματα και Μικτά μαθήματα με εργαστηριακό μέρος

1. Για τις ανωτέρω περιπτώσεις 9.α., 9.β., και 9.γ., εξεταστέα ύλη είναι αυτή που ανακοινώνεται στους/στις μαθητές/-τριες κατά το σχολικό έτος που προσέρχονται στις εξετάσεις.

2. Για την περίπτωση 9.δ. η εξεταστέα ύλη για τους/τις μαθητές/-τριεςτης Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. και Δ’ τάξης Εσπερινού ΕΠΑ.Λ. του ν. 3475/2006 είναι αυτή που είχε οριστεί στα αναλυτικά προγράμματα σπουδών κατά το σχολικό έτος της φοίτησης τους. Για τους/τις μαθητές/-τριες της Γ’ τάξης ημερησίου ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2015-2016, 2016-2017 του ν. 4186/2013 και τους μαθητές της Δ’ τάξης εσπερινού ΕΠΑ.Λ. σχολικού έτους 2016-2017 του ν. 4186/2013 η εξεταστέα ύλη είναι αυτή που έχει οριστεί κατά το σχολικό έτος της φοίτησης τους στην τελευταία τάξη.

3. Για όλες τις ανωτέρω περιπτώσεις η προφορική εξέταση προηγείται της γραπτής και διενεργείται σύμφωνα με το πρόγραμμα που καταρτίζεται από τον/τη Διευθυντή/-ντρια του σχολείου ενώπιον τριμελούς επιτροπής, με Πρόεδρο τον/τη Διευθυντή/-ντρια ή τον/την Υποδιευθυντή/-ντρια του ΕΠΑ.Λ. και μέλη δύο καθηγητές/-τριες της ίδιας ειδικότητας ή άλλης ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα. Ο μέσος όρος των βαθμών των δύο καθηγητών/-τριών είναι ο προφορικός βαθμός του/της μαθητή/-τριας στο εξεταζόμενο μάθημα.

4. Σε περιπτώσεις που οι μαθητές/-τριες, οι οποίοι παραπέμφθηκαν στην ειδική εξεταστική περίοδο Ιουνίου ή Σεπτεμβρίου σε μαθήματα που έχουν κλάδους έχοντας βαθμό ετήσιας επίδοσης μικρότερο του εννέα και πέντε δέκατα (9,5), εξετάζονται γραπτά μόνο σε εκείνον τον κλάδο που ο ετήσιος βαθμός επίδοσης τους είναι μικρότερος του εννέα και πέντε δέκατα (9,5).

5. Στα μαθήματα εργαστηριακού περιεχομένου όλοι οι μαθητές/-τριες των ν.3475/2006 και ν.4186/2013 που δεν έχουν λάβει απολυτήριο ή και πτυχίο και παραπέμπονται στις επόμενες εξεταστικές περιόδους για την απόκτηση απολυτηρίου ή και πτυχίου εξετάζονται στα εργαστηριακά μαθήματα γραπτά ή προφορικά με επίδειξη δεξιοτήτων των μαθητών/-τριών στο εργαστήριο και εκτέλεση συγκεκριμένου έργου, ανάλογα με τη φύση του αντικειμένου του μαθήματος. Είναι δυνατό να επιλεγεί μια μορφή εξέτασης ή και συνδυασμός αυτών. Η μορφή της εξέτασης ορίζεται με απόφαση του/της Διευθυντή/-ντριας μετά από εισήγηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το εργαστηριακό μάθημα.

α. Αν επιλεγεί μόνο γραπτή μορφή εξέτασης στο εργαστηριακό μάθημα, ακολουθείται η ίδια διαδικασία εξέτασης που ακολουθείται για τα μαθήματα θεωρητικού περιεχομένου τομέων και ειδικοτήτων. Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μάθημα αποτελεί ο γραπτός βαθμός της εξέτασης,

β. Όταν το εργαστηριακό μάθημα διδάσκεται από ένα εκπαιδευτικό και επιλεγεί η προφορική διαδικασία εξέτασης, τότε για την εξέταση του εργαστηριακού μαθήματος συγκροτείται επιτροπή αποτελούμενη από τον/τη Διευθυντή/-ντρια, τον/τη διδάσκοντα/-ουσα και έναν/μία άλλο/-η εκπαιδευτικό της ίδιας ειδικότητας ή άλλης ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα. Σε περίπτωση επιλογής προφορικής εξέτασης, βαθμός του μαθήματος είναι ο Μ.Ο. των βαθμών των δύο βαθμολογητών/-τριών, ο οποίος αποτελεί και το Βαθμό Ετήσιας Επίδοσης (Β.Ε.Ε.) στο μάθημα.

6. Στα μικτά μαθήματα με εργαστηριακό μέρος όλοι οι μαθητές/-τριες του ν. 3475/2006 και του ν. 4186/2013 που δεν έχουν λάβει απολυτήριο ή και πτυχίο και παραπέμπονται στις επόμενες εξεταστικές περιόδους για την απόκτηση απολυτηρίου ή και πτυχίου εξετάζονται στα ανωτέρω μαθήματα ως εξής:

α. για να αποκτήσουν τον Ετήσιο Προφορικό Βαθμό τους εξετάζονται προφορικά στο θεωρητικό μέρος του μικτού μαθήματος, ενώ στο εργαστηριακό μέρος του μικτού μαθήματος εξετάζονται γραπτά ή προφορικά με επίδειξη δεξιοτήτων των μαθητών στο εργαστήριο και εκτέλεση συγκεκριμένου έργου, ανάλογα με τη φύση του αντικειμένου του μαθήματος. Είναι δυνατό να επιλεγεί μια μορφή εξέτασης ή και συνδυασμός αυτών. Η μορφή της εξέτασης ορίζεται από τον/τη Διευθυντή/-ντρια μετά από εισήγηση των εκπαιδευτικών που διδάσκουν το εργαστηριακό μάθημα. Αν επιλεγεί μόνο γραπτή μορφή εξέτασης στο εργαστηριακό μάθημα ακολουθείται η ίδια διαδικασία εξέτασης που ακολουθείται για τα μαθήματα θεωρητικού περιεχομένου τομέων και ειδικοτήτων. Αν επιλεγεί η προφορική διαδικασία εξέτασης, τότε για την εξέταση του εργαστηριακού μέρους του μικτού μαθήματος συγκροτείται επιτροπή αποτελούμενη από τον/τη Διευθυντή/-ντρια, τον/τη διδάσκοντα/-ουσα και έναν άλλο/η εκπαιδευτικό της ίδιας ειδικότητας ή άλλης ειδικότητας που έχει σε ανάθεση το εξεταζόμενο μάθημα. Βαθμός του εργαστηριακού μέρους του μικτού μαθήματος είναι ο Μ.Ο. των βαθμών των δύο βαθμολογητών. Ο μέσος όρος του θεωρητικού και εργαστηριακού μέρους αποτελεί τον Ετήσιο Προφορικό Βαθμό στο μικτό μάθημα,

β. για να αποκτήσουν τον Γραπτό Βαθμό τους στο μικτό μάθημα:

αα. εξετάζονται γραπτά στο θεωρητικό μέρος του μικτού μαθήματος

ββ. ως γραπτός βαθμός του εργαστηριακού μέρος του μικτού μαθήματος θεωρείται ο βαθμός που απέκτησαν στο εργαστηριακό μέρος του μαθήματος, όπως ορίστηκε στην ανωτέρω υποπερίπτ. ατής παρούσας περίπτ. 6.

γγ. Ο μέσος όρος του Γραπτού Βαθμού του θεωρητικού και του εργαστηριακού μέρους αποτελεί τον Γραπτό Βαθμό στο μικτό μάθημα, γ. Ως Βαθμός Ετήσιας Επίδοσης για το μικτό μάθημα ορίζεται ο μέσος όρος του Ετήσιου Προφορικού Βαθμού και του Γραπτού Βαθμού στο μικτό μάθημα.

Σημειώσεις επί του νόμου

Σύμφωνα με το άρθρο 44,  η ισχύς του παρόντος προεδρικού διατάγματος αρχίζει από το σχολικό έτος 2017-2018, εκτός εάν ορίζεται διαφορετικά στις επιμέρους διατάξεις του.

Ένδικα Μέσα και Ανακοπές - Β έκδοση

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΔΙΚΑ ΜΕΣΑ ΚΑΙ ΑΝΑΚΟΠΕΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΣΤΕΦΑΝΟΣ ΠΑΝΤΑΖΟΠΟΥΛΟΣ

Ηλεκτρονικό Κτηματολόγιο - Βιβλιοθήκη Δικάιου Κτηματολογίου Νο 24