logo-print

Νέοι κανόνες για το οπτικοακουστικό υλικό στην ψηφιακή εποχή (Βίντεο)

Οι κανόνες δεν θα εφαρμοστούν μόνο στους παραδοσιακούς φορείς αλλά και σε πλατφόρμες όπως το Netflix, το YouTube και το Facebook

Δίκαιο Πνευματικής Ιδιοκτησίας
Τεχνητή Νοημοσύνη & ανταγωνισμός

Το διαδίκτυο έχει αλλάξει ριζικά τον τρόπο που παρακολουθούμε ταινίες , βίντεο και σειρές.

Κατά την πρώτη ολομέλεια του Οκτωβρίου, οι ευρωβουλευτές ψηφίζουν κανόνες για τις οπτικοακουστικές υπηρεσίες με στόχο τον εκσυγχρονισμό τους.

Οι αναθεωρημένοι κανόνες δεν θα εφαρμοστούν μόνο στους παραδοσιακούς ραδιοτηλεοπτικούς φορείς αλλά και σε πλατφόρμες όπως το Netflix, το YouTube και το Facebook.

Προστασία των τηλεθεατών

Μια από τις αγαπημένες δραστηριότητες των παιδιών στο διαδίκτυο είναι το να παρακολουθούν βίντεο, για αυτό η νέα νομοθεσία προτείνει κανόνες για την προστασία τους, που συμπεριλαμβάνουν τη μείωση της έκθεσής τους σε διαφημίσεις με ανθυγιεινό φαγητό, προϊόντα καπνού, ηλεκτρονικά τσιγάρα και αλκοόλ σε τηλεοπτικά προγράμματα και ηλεκτρονικές πλατφόρμες.

Επίσης, οι κανόνες θα απαγορεύουν κάθε περιεχόμενο που υποκινεί βία, μίσος και τρομοκρατία, ενώ η άδικη βία και η πορνογραφία θα υπόκεινται στους αυστηρότερους κανόνες.

Οι πλατφόρμες κοινής χρήσης βίντεο θα είναι επίσης υπεύθυνες για την ταχεία αντίδραση όταν το περιεχόμενο αναφέρεται ή επισημαίνεται ως επιβλαβές από τους χρήστες.

«Οι γονείς θα μπορούν να βάζουν φίλτρα στο λογισμικό των πλατφόρμων για να ελέγχουν το περιεχόμενο που παρακολουθούν τα παιδιά τους και επίσης θα μπορούν να έχουν λογισμικό επαλήθευσης ηλικίας σε περιεχόμενο που μπορεί να είναι επιβλαβές», είπε η εισηγήτρια της έκθεσης του ΕΚ Sabine Verheyen (ΕΛΚ, Γερμανία).

Διαφημιστικά όρια

Οι νέοι κανόνες θέτουν ως ανώτατο όριο το 20% σε διαφημίσεις κατά την τηλεοπτική περίοδο μεταξύ 6.00 και 18.00, δίνοντας έτσι τη δυνατότητα στους διαφημιστές να προσαρμόσουν το σχεδιασμό τους.

Ευρωπαϊκό περιεχόμενο

Στόχος της νέας νομοθεσίας είναι και η προώθηση της ευρωπαϊκής κουλτούρας και πολυπολιτισμικότητας. Για αυτό προτείνεται το 30% του τηλεοπτικού χρόνου να καταλαμβάνεται από ευρωπαϊκές παραγωγές.

«Μέχρι σήμερα δεν έχει υπάρξει καμία ρύθμιση σχετικά με το περιεχόμενο που προβάλλεται στο διαδίκτυο. Για αυτό πρέπει να ανανεώσουμε την οδηγία», είπε η Γερμανίδα ευρωβουλευτής των Σοσιαλιστών, Petra Kammerevert, επίσης εισηγήτρια της έκθεσης του ΕΚ.

Επόμενα βήματα

Αν το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο επικυρώσει τη νομοθεσία, θα πρέπει και το Συμβούλιο να δώσει το πράσινο φως προκειμένου αυτή να εφαρμοστεί.

Νέος Οικοδομικός Κανονισμός Δ έκδοση Ν. 4067/2012
Ερμηνεία Υπαλληλικού Κώδικα - Κατ

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΥΠΑΛΛΗΛΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΒΑΣΙΛΕΙΟΣ ΑΝΔΡΟΝΟΠΟΥΛΟΣ
ΜΑΡΙΑ ΑΝΔΡΟΝΟΠΟΥΛΟΥ