logo-print

Σε ισχύ το νομοθετικό πλαίσιο που απαγορεύει σε bots να προσποιούνται ότι είναι άνθρωποι στην Καλιφόρνια

Τα bots δεν επιτρέπεται να προσποιούνται ότι είναι άνθρωποι, όταν προσπαθούν να πουλήσουν αγαθά, υπηρεσίες ή να επηρεάσουν εκλογικές διαδικασίες

Δίκαιο Αναγκαστικής Εκτελέσεως ΙΙΙ/α Β έκδοση
Προκαταρκτική εξέταση - ένορκη διοικητική εξέταση (ΕΔΕ)

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΗ ΔΙΑΔΙΚΑΣΙΑ

ΜΑΡΙΑ ΣΤΥΛΙΑΝΙΔΟΥ

ΧΡΗΣΤΟΣ ΚΟΥΚΑΚΗΣ

Σε ισχύ τέθηκε από την 1η Ιουλίου στην Καλιφόρνια το νέο νομοθετικό πλαίσιο (Bolstering Online Transparency ή B.O.T.) σύμφωνα με το οποίο θα πρέπει να υπάρχει σαφής και ευδιάκριτη ενημέρωση όταν χρησιμοποιούνται bots για να επικοινωνούν ή να αλληλεπιδρούν ηλεκτρονικά με ανθρώπους.

Τα τελευταία χρόνια, πολλά ηλεκτρονικά καταστήματα, πλατφόρμες και πάροχοι υπηρεσιών έχουν αρχίσει να παρέχουν τη δυνατότητα ανταλλαγής μηνυμάτων με τον πωλητή.

Αυτό που οι καταναλωτές δεν αντιλαμβάνονται συχνά είναι ότι το "πρόσωπο" με το οποίο επικοινωνούν, σε πολλές περιπτώσεις, δεν είναι άνθρωπος, αλλά λογισμικό - ένα chatbot.

Διαβάστε σχετικά: Δικαστήριο ΕΕ: Τα ηλεκτρονικά καταστήματα δεν είναι υποχρεωμένα να παρέχουν τηλεφωνικό αριθμό επικοινωνίας στους καταναλωτές πριν από τη σύναψη σύμβασης

Φυσικά, τα chatbots δεν περιορίζονται στο ηλεκτρονικό εμπόριο, αλλά χρησιμοποιούνται εκτενώς και σε άλλες πλατφόρμες, όπως τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης.

Ένας νέος νόμος της Καλιφόρνια, με ισχύ από την 1η Ιουλίου 2019, επιχειρεί να αντιμετωπίσει άμεσα αυτό το πρόβλημα καθιστώντας «παράνομο για οποιοδήποτε άτομο να χρησιμοποιεί ένα bot για να επικοινωνήσει ή να αλληλεπιδράσει με άλλο άτομο στο διαδίκτυο, με πρόθεση να παραπλανήσει το άτομο για την πραγματική ιδιότητά του, με σκοπό να εξαπατήσει εν γνώσει του το άτομο αυτό σχετικά με το περιεχόμενο της επικοινωνίας, προκειμένου να ενθαρρύνει την αγορά ή πώληση αγαθών ή υπηρεσιών σε μια εμπορική συναλλαγή ή να επηρεάσει την ψηφοφορία σε μια εκλογική διαδικασία».

Ο νομοθέτης της Καλιφόρνια έφερε τις προεδρικές εκλογές του 2016 ως παράδειγμα του τρόπου με τον οποίο τα bots μπορούν να διαδώσουν ψευδείς πληροφορίες.

Παρόλο που δεν αναφέρεται με σαφήνεια στο κείμενο, η ανάλυση του σχετικού νομοθετήματος καταδεικνύει ότι η μη γνωστοποίηση της χρήσης ενός bot θα μπορούσε να αποτελέσει πρόθεση για την εφαρμογή παραπλανητικών πρακτικών.

Ο νέος νόμος απαιτεί η πληροφόρηση για τη χρήση bot να είναι ξεκάθαρη, εμφανής και λογικά σχεδιασμένη ώστε να ενημερώνει τα άτομα με τα οποία επικοινωνεί ή αλληλεπιδρά το chatbot, σχετικά με το γεγονός ότι είναι άνθρωπος.

Διαβάστε σχετικά: Νομοθεσία απαγορεύει σε Bots να προσποιούνται ότι είναι άνθρωποι

Αν και δεν προβλέπονται ρητά μηχανισμοί επιβολής της νομοθεσίας, εφόσον κριθεί ότι οι παραβιάσεις εντάσσονται στο πλαίσιο της νομοθεσίας για την παραπλανητική διαφήμιση της Καλιφόρνια, τότε οι κυρώσεις περιλαμβάνουν φυλάκιση έως έξι μήνες ή χρηματικές ποινές που δεν υπερβαίνουν τα 2.500 δολάρια ανά παραβίαση.

Πηγή: wired.com
Ένδικη προστασία για ακίνητο φερόμενο ως "άγνωστου" ιδιοκτήτη - Β έκδοση, Βιβλιοθήκη Δικαίου Κτηματολογίου Νο 19 -

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΚΤΗΜΑΤΟΛΟΓΙΟ

ΜΑΓΔΑΛΗΝΗ ΤΣΙΛΙΓΓΕΡΙΔΟΥ

Η διακριτική εξουσία του δικαστηρίου στη δίκη των ασφαλιστικών μέτρων ΕΠολΔ 31
send