logo-print

Ενημέρωση οφειλετών: Ποιοι κανόνες επεκτείνονται και στους δικηγόρους για την επικοινωνία με οφειλέτες (Τροπολογία)

06/06/2022

21/06/2022

Γενικός Κανονισμός για την Προστασία των Προσωπικών Δεδομένων και Ευθύνη για Αποζημίωση
Το δίκαιο της ψηφιακής οικονομίας

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΉΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΉΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΓΓΛΕΖΑΚΗΣ

Μια ενδιαφέρουσα προσθήκη στο νόμο περί Εταιρειών Ενημέρωσης Οφειλετών περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, η τροπολογία του Υπουργείου Δικαιοσύνης που κατατέθηκε στο σχέδιο νόμου για τον Κώδικα Οργανισμού Δικαστηρίων.

Σύμφωνα με την τροποποίηση, ένας από τους κανόνες του άρθρου 4 Ν.3758/2009 για την ενημέρωση οφειλετών περί ληξιπροθέσμων απαιτήσεων θα εφαρμόζεται και για την επικοινωνία του δικηγόρου με τον οφειλέτη του εντολέα του.

Πρόκειται για την πρόβλεψη του δευτέρου εδαφίου της παρ.4, σύμφωνα με την οποία "η επικοινωνία με τον οφειλέτη πρέπει να γίνεται σύμφωνα με τις αρχές της παραγράφου 1*, εντός ευλόγου χρόνου και με συχνότητα οχλήσεων όχι πέραν της μιας ανά δεύτερη ημέρα".

Είναι ενδιαφέρον το ότι η ειδική αυτή ρύθμιση για τους δικηγόρους καταλαμβάνει ρητώς αποκλειστικά την υποχρέωση του εδαφίου β΄ και δεν επεκτείνεται στις επόμενες, όπως πχ. στους όρους με τους οποίους μπορεί ο οφειλέτης να καλείται στον χώρο εργασίας του ή στις ώρες και ημέρες, κατά τις οποίες επιτρέπεται η πραγματοποίηση κλήσεων.

Σύμφωνα με την αιτιολογική έκθεση, σκοπός της προσθήκης αυτής είναι "να αντιμετωπιστεί το ζήτημα της επικοινωνίας του δικηγόρου με οφειλέτες των πελατών του", καθώς αυτός "δεν έχει οριοθετηθεί επαρκώς [...] και γεννώνται αμφιβολίες ως προς το εύρος της".

Σύμφωνα με την κατ' άρθρον ανάλυση, "η διαχείριση, από δικηγόρο, υποθέσεων πελατών του διεξάγεται με τη διενέργεια δικαστικών και εξωδίκων πράξεων, κατά την εκάστοτε εφαρμοζόμενη δικονομία. Στο πλαίσιο αυτής της διαχείρισης και των εντολών των πελατών ανακύπτουν, εκ των πραγμάτων, ανάγκες επικοινωνίας των δικηγόρων με τους οφειλέτες των πελατών του.

Με την προτεινόμενη ρύθμιση τίθεται ένα αντικειμενικό όριο στην εν λόγω επικοινωνία, η οποία σε κάθε περίπτωση τελεί υπό τον όρο της εφαρμογής των σχετικών διατάξεων του Κώδικα Δικηγόρων και του Κώδικα Δεοντολογίας του Δικηγορικού Λειτουργήματος."

* 1. Η εν γένει επιχειρηματική δράση των Εταιρειών στην αγορά διέπεται από τις αρχές της επαγγελματικής δεοντολογίας, της ευπρέπειας, της συναλλακτικής ευθύτητας, της ειλικρίνειας κατά την επικοινωνία, της διαφάνειας, του σεβασμού της προσωπικότητας, της ιδιωτικής ζωής, της υγείας, της ασφάλειας, του τραπεζικού απορρήτου και της συμβατικής και οικονομικής ελευθερίας.

Δείτε αναλυτικά την τροπολογία.

Η αναίρεση κατά τον ΚΠολΔ - Ερμηνεία Κατ΄άρθρο - 5η έκδοση
Το δίκαιο της απόδειξης στις διοικητικές διαφορές ουσίας (XXII & 327)

ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΉ ΔΙΚΟΝΟΜΙΑ

ΒΑΡΒΑΡΑ ΜΠΟΥΚΟΥΒΑΛΑ

send