logo-print

Βουλγαρία και Ρουμανία να ενταχθούν στη ζώνη Σένγκεν μέχρι το τέλος του 2023

ΕΣΔΑ Κατ΄άρθρο ερμηνεία

ΙΩΑΝΝΗ ΣΑΡΜΑΣ
ΞΕΝΟΦΩΝ ΚΟΝΤΙΑΔΗΣ
ΧΑΡΑΛΑΜΠΟΣ ΑΝΘΟΠΟΥΛΟΣ

ΕΥΡΩΠΑΪΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΑ

Η επένδυση σε τίτλους ή τραπεζική κατάθεση με σκοπό την απόκτηση άδειας διαμονής στην Ελλάδα (Golden Visa)

ΣΠΗΛΙΟΣ ΜΟΥΖΟΥΛΑΣ

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

  • Και οι δύο χώρες πληρούν όλα τα κριτήρια για να ενταχθούν στον χώρο ελεύθερης κυκλοφορίας

  • Η άσκηση βέτο στην είσοδό τους τροφοδοτεί το αντιευρωπαϊκό κλίμα και βλάπτει την οικονομία

  • Αυξημένη ρύπανση λόγω μακράς αναμονής, έως και αρκετών ημερών, στα σημεία διέλευσης των συνόρων

Οι ευρωβουλευτές καλούν το Συμβούλιο να εγκρίνει την προσχώρηση της Ρουμανίας και της Βουλγαρίας στον χώρο ελεύθερων ταξιδιών Σένγκεν έως το τέλος του 2023.

Σε ψήφισμα που υιοθετήθηκε την Τετάρτη με 526 ψήφους υπέρ, 57 ψήφους κατά και 42 αποχές, το Κοινοβούλιο τονίζει ότι και οι δύο χώρες έχουν ήδη εκπληρώσει τις απαραίτητες προϋποθέσεις για να γίνουν δεκτές στο Σένγκεν. Οι ευρωβουλευτές εκφράζουν τη λύπη τους για την απόφαση του Συμβουλίου της 8ης Δεκεμβρίου 2022 να απορρίψει την ένταξής τους χωρίς να παρουσιάσει καμία νομική αιτιολόγηση βάσει των σχετικών κριτηρίων. Ένας ευρύτερος χώρος Σένγκεν χωρίς συνοριακούς ελέγχους θα έκανε την ΕΕ ισχυρότερη, λένε οι ευρωβουλευτές, σημειώνοντας ότι όλα τα κράτη μέλη έχουν το δικαίωμα να ενταχθούν στο Σένγκεν μόλις είναι έτοιμα.

Το γεγονός ότι η Ρουμανία και η Βουλγαρία εξακολουθούν να βρίσκονται εκτός του χώρου των ταξιδιών χωρίς βίζα επιβαρύνει τις επιχειρήσεις και τους πληθυσμούς των δύο χωρών κοινωνικά και οικονομικά, σύμφωνα με το Κοινοβούλιο. Οι πολίτες της Βουλγαρίας και της Ρουμανίας υφίστανται διακρίσεις, καθώς αντιμετωπίζουν καθυστερήσεις, γραφειοκρατικές δυσκολίες και πρόσθετο κόστος όταν ταξιδεύουν ή ασκούν επιχειρηματική δραστηριότητα στο εξωτερικό, σε σύγκριση με τους πολίτες άλλων ευρωπαϊκών χωρών στον χώρο Σένγκεν. Οι ευρωβουλευτές σημειώνουν ότι οι καθυστερήσεις στις διελεύσεις των συνόρων που αντιμετωπίζουν Ρουμάνοι και Βούλγαροι μπορεί να διαρκέσουν από λίγες ώρες έως και ημέρες (αντί για 10 λεπτά κατά μέσο όρο, χωρίς ελέγχους στα εσωτερικά σύνορα), γεγονός που επιδεινώνει επίσης τις συνθήκες εργασίας για τους οδηγούς φορτηγών.

Αύξηση των εκπομπών CO2

Εκτός από τη ζημία που προκαλείται στην ενιαία αγορά της ΕΕ από την παρεμπόδιση της ελεύθερης ροής αγαθών μεταξύ των ευρωπαϊκών κρατών μελών, το κείμενο επισημαίνει την μη αναστρέψιμη ζημιά στο περιβάλλον, η οποία δεν συνάδει με τους στόχους της ΕΕ για κλιματική ουδετερότητα. Η υγεία των οδηγών, των εκτελωνιστών και των ανθρώπων που ζουν κοντά στα σύνορα απειλείται από την αυξημένη ρύπανση από τα πολλά χιλιάδες οχήματα που περιμένουν να διασχίσουν τα σύνορα κάθε μέρα, καθώς περίπου 46000 τόνοι CO2 εκλύονται κάθε χρόνο, λένε οι ευρωβουλευτές.

Το ψήφισμα καλεί την Επιτροπή να εκτιμήσει το κόστος ευκαιρίας και την περιβαλλοντική ζημία που υπέστησαν η Ρουμανία και η Βουλγαρία από τον Ιούνιο του 2011 λόγω της αδικαιολόγητης άρνησης της ένταξής τους και να αναλύσει τις επιλογές για οικονομική αποζημίωση. Οι ευρωβουλευτές επισημαίνουν ότι η τρέχουσα κατάσταση εργαλειοποιείται από την προπαγάνδα κατά της ΕΕ, συμπεριλαμβανομένης της ρωσικής προπαγάνδας, και υπονομεύει την ικανότητα της ΕΕ να προωθεί τις αξίες της και τη χρηστή διακυβέρνηση σε τρίτες χώρες.

Σχετικές πληροφορίες

Επί του παρόντος, όλα τα κράτη μέλη της ΕΕ εκτός από τη Βουλγαρία, την Κύπρο, την Ιρλανδία και τη Ρουμανία αποτελούν μέρος του χώρου ελευθέρων ταξιδιών Σένγκεν, ο οποίος περιλαμβάνει επίσης χώρες εκτός ΕΕ (Ισλανδία, Νορβηγία, Ελβετία και Λιχτενστάιν). Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή αποφάνθηκε ότι η Βουλγαρία και η Ρουμανία είναι έτοιμες να προσχωρήσουν στο Σένγκεν και το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο έχει επανειλημμένα υποστηρίξει την προσχώρησή τους, πιο πρόσφατα σε ψήφισμα της 5ης Οκτωβρίου 2022 και σε συζήτηση στις 14 Δεκεμβρίου 2022.

Πηγή: europarl.europa.eu
Κώδικας Ποινικής Δικονομίας ΙΙ
Εγχειρίδιο Πολιτικής Δικονομίας - 4η έκδοση

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΑ​

ΝΙΚΟΛΑΟΣ ΝΙΚΑΣ

send