logo-print

Surveillance Pricing: H αμερικανική FTC ζητά πληροφορίες για την προσωποποιημένη τιμολόγηση προϊόντων και υπηρεσιών

Με τη χρήση αλγορίθμων και τεχνητής νοημοσύνης και την επεξεργασία προσωπικών δεδομένων, οι οκτώ ερωτώμενες εταιρείες πωλούν στην αγορά τη δυνατότητα εμφάνισης διαφορετικών τιμών σε κάθε καταναλωτή

Δίκαιο πληροφορικής - E έκδοση
Ατομική δικονομική προστασία του καταναλωτή στο ελληνικό και το ευρωπαϊκό δίκαιο, 2025

Η Ομοσπονδιακή Επιτροπή Εμπορίου FTC εξέδωσε εντολή προς οκτώ εταιρείες που παρέχουν προϊόντα και υπηρεσίες surveillance pricing, έχοντας ενσωματώσει σε αυτές δεδομένα σχετικά με τα χαρακτηριστικά και τη συμπεριφορά των καταναλωτών. Με τις εντολές αυτές ζητείται ενημέρωση σχετικά με τον πιθανό αντίκτυπο που έχουν οι πρακτικές αυτές στην ιδιωτικότητα, τον ανταγωνισμό και την προστασία του καταναλωτή.

Οι εντολές αυτές στοχεύουν στο να βοηθήσουν την FTC να καταλάβει καλύτερα την αδιαφανή αγορά προϊόντων από τρίτους ενδιάμεσους, οι οποίοι υποστηρίζουν πως χρησιμοποιούν εξελιγμένους αλγορίθμους, τεχνητή νοημοσύνη και άλλες τεχνολογίες, μαζί με προσωπικές πληροφορίες καταναλωτών, όπως την τοποθεσία, τα δημογραφικά στοιχεία, το πιστωτικό ιστορικό και το ιστορικό περιήγησης ή αγορών, για να κατηγοριοποιήσουν τα άτομα και να καθορίσουν μια στοχευμένη τιμή για ένα προϊόν ή μια υπηρεσία.

Η μελέτη αποσκοπεί στο να βοηθήσει την FTC να κατανοήσει καλύτερα πώς η τιμολόγηση μέσω επιτήρησης επηρεάζει τους καταναλωτές, ιδίως όταν η τιμολόγηση βασίζεται στην επιτήρηση των προσωπικών χαρακτηριστικών και της συμπεριφοράς ενός ατόμου.

"Οι εταιρείες που συλλέγουν τα προσωπικά δεδομένα των Αμερικανών μπορούν να θέσουν σε κίνδυνο την ιδιωτική ζωή των ανθρώπων. Πλέον, οι εταιρείες αυτές μπορούν να εκμεταλλεύονται αυτόν τον τεράστιο πλούτο προσωπικών πληροφοριών και για να χρεώνουν τους ανθρώπους με υψηλότερες τιμές", δήλωσε η πρόεδρος της FTC Λίνα Καν. "Οι Αμερικανοί αξίζουν να γνωρίζουν αν οι επιχειρήσεις χρησιμοποιούν αναλυτικά δεδομένα των καταναλωτών για να αναπτύξουν τιμολόγηση μέσω επιτήρησης, και η έρευνα της FTC θα ρίξει φως σε αυτό το σκοτεινό οικοσύστημα των ενδιαμέσων τιμολόγησης".

Η FTC χρησιμοποίησε την εξουσία που έχει να διεξάγει ευρείες μελέτες που δεν έχουν συγκεκριμένο σκοπό επιβολής του νόμου, προκειμένου να λάβει πληροφορίες από οκτώ επιχειρήσεις που διαφημίζουν τη χρήση τεχνητής νοημοσύνης και άλλων τεχνολογιών μαζί με πληροφορίες πελατών, που έχουν συλλεχθεί στο παρελθόν ή και σε πραγματικό χρόνο, για την προσαρμογή των τιμών για κάθε καταναλωτή. Οι εντολές εστάλησαν στις ακόλουθες εταιρείες: Mastercard, Revionics, Bloomreach, JPMorgan Chase, Task Software, PROS, Accenture και McKinsey & Co.

Οι εντολές ζητούν πληροφορίες για τέσσερις κύριους τομείς:

- Κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών που προσφέρονται: Οι κατηγορίες προϊόντων και υπηρεσιών Surveillance Pricing που έχει παράξει, αναπτύξει ή παραχωρήσει σε τρίτους κάθε εταιρεία, καθώς και λεπτομέρειες σχετικά με την τεχνική εφαρμογή και τις τρέχουσες και προβλεπόμενες χρήσεις της τεχνολογίας αυτής,

- Συλλογή και εισαγωγή δεδομένων: Πληροφορίες σχετικά με τις πηγές δεδομένων που χρησιμοποιούνται για κάθε προϊόν ή υπηρεσία, συμπεριλαμβανομένων των μεθόδων συλλογής δεδομένων για κάθε πηγή δεδομένων, των πλατφορμών και των μεθόδων που χρησιμοποιήθηκαν για τη συλλογή των εν λόγω δεδομένων, καθώς και του κατά πόσον τα εν λόγω δεδομένα συλλέγονται από άλλα μέρη (όπως άλλες εταιρείες ή άλλα τρίτα μέρη),

- Πληροφορίες πελατών και πωλήσεων: Πληροφορίες σχετικά με το σε ποιους προσφέρθηκαν τα προϊόντα και οι υπηρεσίες και τι σκόπευαν να κάνουν οι εν λόγω πελάτες με τα εν λόγω προϊόντα ή υπηρεσίες, και

- Επιπτώσεις στους καταναλωτές και τις τιμές: Πληροφορίες σχετικά με τις πιθανές επιπτώσεις των εν λόγω προϊόντων και υπηρεσιών στους καταναλωτές που παρακολουθούνται, συμπεριλαμβανομένων των τιμών που πληρώνουν.

Από το δελτίο τύπου της FTC.

Η παροχή προσωρινής έννομης προστασίας στο πεδίο της αναγκαστικής εκτελέσεως, 2025
Υποκειμενικά σύνθετες δίκες στις αυτοκινητικές διαφορές - Σειρά ΠΠΔ Νο 5

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

send