logo-print

Άρθρο 4 - Προεδρικό Διάταγμα 5/2015 - Αρχική επιθεώρηση συμμόρφωσης πλοίου

ΗΜΕΡΟΜΗΝΙΑ ΙΣΧΥΟΣ:

13/01/2015

Κωδικοποιημένο
Υποκειμενικά σύνθετες δίκες στις αυτοκινητικές διαφορές - Σειρά ΠΠΔ Νο 5

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΟΝΟΜΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΟ ΜΕΡΟΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Η αστική ευθύνη του οδικού μεταφορέα κατά τη CMR

1.Η αρχική επιθεώρηση συμμόρφωσης πλοίου περιλαμβάνει τα ακόλουθα στον τομέα κατασκευής:

α) επιθεώρηση του εξωτερικού της γάστρας στην ξηρά.

β) ως προς τον έλεγχο των κατασκευαστικών στοιχείων, με την επιφύλαξη της περίπτωσης γ΄ της παρούσας παραγράφου:

αα) για πλοία τα οποία είναι κατασκευασμένα από χάλυβα, υποβολή έκθεσης αναλυτικών παχυμετρήσεων ελασμάτων και ενισχυτικών. Τα επιτρεπόμενα όρια φθοράς όλων των επί μέρους κατηγοριών ελασμάτων και ενισχυτικών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν γενικά:

ααα) το δέκα τοις εκατό (10%) του απαιτούμενου πάχους των ελασμάτων και ενισχυτικών, με βάση αναθεωρημένη μελέτη αντοχής του πλοίου σύμφωνα με τους ισχύοντες κανονισμούς των εξουσιοδοτημένων οργανισμών, ή

βββ) το δεκαπέντε τοις εκατό (15%) του αρχικού πραγματικού πάχους των ελασμάτων και ενισχυτικών του καταστρώματος, της γάστρας, των στεγανών φρακτών και του εσωτερικού πυθμένα, ή

γγγ) το είκοσι τοις εκατό (20%) του αρχικού πραγματικού πάχους των ελασμάτων και ενισχυτικών του πλοίου,

ββ) για πλοία τα οποία είναι κατασκευασμένα από ξυλεία ή ενισχυμένο πλαστικό, έλεγχο των κατασκευαστικών στοιχείων με πιστοποιημένα όργανα και μεθόδους, σύμφωνα με τους κανονισμούς εξουσιοδοτημένων οργανισμών.

γ) για πλοία που παρακολουθούνται από εξουσιοδοτημένο οργανισμό για τα θέματα κυβερνητικής πιστοποίησης:

αα) υποβολή έκθεσης αναλυτικών παχυμετρήσεων ελασμάτων και ενισχυτικών υπογεγραμμένη από επιθεωρητή του εξουσιοδοτημένου οργανισμού. Τα επιτρεπόμενα όρια φθοράς όλων των επί μέρους κατηγοριών ελασμάτων και ενισχυτικών δεν επιτρέπεται να υπερβαίνουν γενικά το είκοσι τοις εκατό (20%) του αρχικού πραγματικού πάχους των ελασμάτων και ενισχυτικών του καταστρώματος, της γάστρας, των στεγανών φρακτών και του εσωτερικού πυθμένα του πλοίου. Κατά τα λοιπά ισχύουν τα επιτρεπόμενα όρια φθοράς ελασμάτων και ενισχυτικών, σύμφωνα με τους κανονισμούς του εξουσιοδοτημένου οργανισμού που παρακολουθεί το πλοίο. Ο ΚΕΠ δύναται να διενεργεί επί του πλοίου δειγματοληπτικό έλεγχο των αναφερομένων στην ανωτέρω έκθεση παχυμετρήσεων.

ββ) όρια φθοράς επί του αρχικού πραγματικού πάχους επιμέρους ελασμάτων και ενισχυτικών, ανώτερα του προαναφερθέντος ποσοστού είκοσι τοις εκατό (20%), γίνονται αποδεκτά εφόσον αποδεικνύεται με ειδική μελέτη η επάρκεια τοπικής αντοχής των ελεγχόμενων δομικών στοιχείων του πλοίου σύμφωνα με τους κανονισμούς του εξουσιοδοτημένου οργανισμού.

δ) εφοδιασμό του πλοίου, εφόσον απαιτείται, με αναθεωρημένα κατασκευαστικά σχέδια τα οποία ανταποκρίνονται στην πραγματική κατάσταση των δομικών στοιχείων του πλοίου.

ε) εφοδιασμό του πλοίου με αναθεωρημένα στοιχεία ευστάθειας κατόπιν διενέργειας ελέγχου άφορτου εκτοπίσματος (draft survey), για τη διαπίστωση τυχόν αποκλίσεων των στοιχείων του άφορτου σκάφους σε σχέση με τα επιτρεπόμενα όρια των διατάξεων της ισχύουσας νομοθεσίας, ή νέου πειράματος ευστάθειας, εφόσον αυτό απαιτείται, επί τη βάσει της επιθεώρησης αφόρτου εκτοπίσματος, ή νέου ουσιαστικού πειράματος ευστάθειας, ανάλογα με την κατηγορία του.

στ) εφοδιασμό του πλοίου, εφόσον απαιτείται, με αναθεωρημένη μελέτη διαγωγής και ευστάθειας, καθώς και ευστάθειας έναντι βλάβης.

ζ) για πλοία κατασκευασμένα από ξυλεία, υπολογισμός νέου ύψους εξάλων και χάραξη νέας γραμμής φόρτωσης με ύψος εξάλων αυξημένο κατά πέντε τοις εκατό (5%), επιπλέον του απαιτούμενου από τις διατάξεις των άρθρων 43 και 50 του Μέρους IV του π.δ. 399/1980 (Α΄110).

η) έλεγχο δείκτη εξαρτισμού σύμφωνα με τις διατάξεις της ισχύουσας νομοθεσίας και τους κανονισμούς εξουσιοδοτημένων οργανισμών.

θ) υποβολή πρακτικού δοκιμής αντοχής του εξουσιοδοτημένου οργανισμού για τα μόνιμα και φορητά μέσα του εξοπλισμού έχμασης σύμφωνα με τα οριζόμενα στο άρθρο 33 του π.δ. 177/2000 (A΄164), όπως ισχύει.

ι) υποβολή έκθεσης του εξουσιοδοτημένου οργανισμού για τον έλεγχο της γενικής κατάστασης των σημείων έδρασης μέσων καθαίρεσης σωστικών σκαφών και λέμβων διάσωσης, εργατών αγκυρών και αλύσεων καθώς και των μέσων πρόσδεσης και τονοδηγών.

2. Η αρχική επιθεώρηση συμμόρφωσης πλοίου περιλαμβάνει τα ακόλουθα στον τομέα μηχανοηλεκτρολογικών εγκαταστάσεων:

α) Επιθεώρηση και λήψη μετρήσεων ανοχής των εξής συστημάτων, εφ’ όσον διατίθενται:

αα) πηδαλίων,

ββ) αξόνων, κωνικών, σφηνοδρόμων και τριβέων,

γγ) ελίκων σταθερού βήματος (conventional type),

δδ) ελίκων μεταβλητού βήματος και επιθεώρηση της βάσης του σώματος αυτών,

εε) υδροπροωθητήρων,

στστ) ελικοπηδαλίων,

ζζ) ελίκων ελιγμών (thrusters).

β) εφοδιασμό των κυρίων μηχανών πρόωσης και ηλεκτρογεννητριών με σωληνώσεις παροχής καυσίμου διπλού τοιχώματος μετά τις αντλίες πετρελαίου, καθώς και με δεξαμενή περισυλλογής διαρροών καυσίμου που διαθέτει οπτική και ηχητική ένδειξη στο μηχανοστάσιο του πλοίου, καθώς και, εφόσον το πλοίο διαθέτει σύστημα τηλεχειρισμού, στη γέφυρα αυτού. Επίσης εφοδιασμό των κυρίων μηχανών πρόωσης και των ηλεκτρομηχανών ισχύος μικρότερης των 375 Kilowatts (KW) με προφυλακτήρες για την αποφυγή περιπτώσεων διαρροής πετρελαίου προς τους οχετούς εξαγωγής καυσαερίων. Τα ανωτέρω δεν απαιτούνται για πλοία των οποίων οι οχετοί εξαγωγής καυσαερίων είναι ψυχόμενοι.

3. Η αρχική επιθεώρηση συμμόρφωσης πλοίου περιλαμβάνει τα ακόλουθα στον τομέα ενδιαίτησης - υγιεινής:

α) εγκατάσταση κεντρικής μονάδας κλιματισμού ή επαρκών μονάδων παροχής ψύξης τύπου ντουλάπας στους κλειστούς χώρους επιβατών των πλοίων που εκτελούν πλόες συνολικής διαδρομής από έξι (06) έως τριάντα (30) ναυτικά μίλια, σύμφωνα με τις απαιτήσεις του άρθρου 11 του Π.Δ. 44/2011 (Α΄110), όπως ισχύει.

β) αναβάθμιση των χώρων υγιεινής επιβατών κατ’ ελάχιστον με τα παρακάτω, εφόσον αυτά δεν υφίστανται:

αα) επίστρωση των δαπέδων με αντιολισθητικά πλακίδια,

ββ)επίστρωση των πλευρών των εσωτερικών χώρων σε ύψος τουλάχιστον 1.90μ. με κοινά πλακίδια ή άλλο κατάλληλο υλικό επένδυσης ανθεκτικό στην υγρασία,

γγ)τοποθέτηση μίας (01) τουλάχιστον ηλεκτρικής συσκευής στέγνωσης χεριών σε κάθε τυχόν υφιστάμενο προθάλαμο.

4. Η αρχική επιθεώρηση συμμόρφωσης πλοίου περιλαμβάνει τα ακόλουθα στον τομέα σωστικών μέσων, ναυτιλιακού εξοπλισμού και πυρασφάλειας:

α) εφοδιασμό με ατομικές σωσίβιες ζώνες με συσκευές φωτισμού, αμφότερες προδιαγραφών Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) συνοδευόμενες από πιστοποιητικό έγκρισης τύπου σε ισχύ, σύμφωνα με το π.δ. 347/1998 (Α΄ 231), όπως ισχύει.

β) εφοδιασμό με Σύστημα Παγκόσμιου Εντοπισμού Θέσης (GPS) και μαγνητικές πυξίδες, αμφότερα προδιαγραφών Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ) συνοδευόμενα από πιστοποιητικό έγκρισης τύπου σε ισχύ, σύμφωνα με το π.δ. 347/1998, όπως ισχύει.

γ) εφοδιασμό με συσκευή RADAR με ελάχιστη διάμετρο οθόνης απεικόνισης 180mm, εμβέλεια 24 ν.μ. και πιστοποίηση για την ηλεκτρομαγνητική συμβατότητα, σύμφωνα με το πρότυπο IEC 60945 ή ισοδύναμο αυτού, για πλοίο μεγαλύτερο των 250 κόρων ολικής χωρητικότητας (κοχ) ή μεταφορικής ικανότητας άνω των 200 επιβατών.

δ) πλευστικές συσκευές, ώστε μαζί με τον ήδη προβλεπόμενο σωστικό εξοπλισμό να καλύπτεται το σύνολο των επιβαινόντων του πλοίου.

Ιδιωτικό Ασφαλιστικό Δίκαιο Ζ έκδοση
Ερμηνεία κατ΄ άρθρo του ΚΝ 489/1976 περί υποχρεωτικής ασφαλίσεως της εξ ατυχημάτων αυτοκινήτων αστικής ευθύνης"

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΝΟΧΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΑΘΑΝΑΣΙΟΣ ΚΡΗΤΙΚΟΣ

send