logo-print

Χρηματικά πρόστιμα για παραβάσεις της νομοθεσίας για την προστασία των καταναλωτών

Απολογισμός της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή για το 2015

24/03/2016

16/11/2017

Σεμινάριο: Το δίκαιο της πώλησης κατά τον ΑΚ και την CISG
Αοριστία και Νομική Αβασιμότητα της Αγωγής

Χρηματικά πρόστιμα συνολικού ύψους 2.231.400 ευρώ επέβαλε εντός του 2015 η Γενική Γραμματεία Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή, κατά την εφαρμογή της νομοθεσίας για την προστασία του καταναλωτή.

Για την προστασία του καταναλωτή (Ν. 2251/1994)

Ειδικότερα, για παραβάσεις του Νόμου 2251/1994 για την προστασία του καταναλωτή επεβλήθησαν πρόστιμα συνολικού ύψους 463.000 € σε οκτώ εταιρείες για  παραβάσεις του δικαίου για την Προστασία του Καταναλωτή που αφορούν σε εγγυήσεις, αθέμιτες εμπορικές πρακτικές, διατάξεις για το ηλεκτρονικό εμπόριο, καταχρηστικούς όρους συναλλαγών, καθώς και παραπλανητικούς ισχυρισμούς για δήθεν θεραπευτικές ιδιότητες συγκεκριμένων προϊόντων.

Επίσης, πρόστιμα συνολικού ύψους 526.000 € κλήθηκαν να πληρώσουν τρεις αεροπορικές εταιρείες, λόγω του ότι επέβαλλαν επιπρόσθετη χρέωση στον καταναλωτή, όταν η πληρωμή γινόταν με πιστωτική κάρτα, κατά παράβαση της κείμενης νομοθεσίας.

Διαβάστε επίσης: Καμία επιβάρυνση στους καταναλωτές για πληρωμές με πιστωτική ή χρεωστική κάρτα

Για παραβάσεις του Ν. 2251/94, επεβλήθη συνολικά σε ακόμη έντεκα εταιρείες, πρόστιμο ύψους 146.600 € για παραπλανητικές πρακτικές σχετικά με τα χαρακτηριστικά των προς πώληση αγαθών ή υπηρεσιών,παράλειψη παροχής ουσιωδών πληροφοριών στον καταναλωτή, όπως π.χ. μη ενημέρωση για προαιρετικά πρόσθετα κόστη, παραπλανητική διαφήμιση προϊόντων, καθώς και μη ικανοποίηση αιτήματος καταναλωτή για υπαναχώρηση εντός 14 ημερών από σύμβαση εκτός εμπορικού καταστήματος, όπως δίνει το δικαίωμα ο νόμος.

Για τη λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών (Ν. 3758/2009)

Επιπρόσθετα, για παραβάσεις του νόμου 3758/2009 σχετικά με τη λειτουργία των εταιρειών ενημέρωσης οφειλετών επεβλήθησαν πρόστιμα ύψους 155.000,00 ευρώ σε πέντε περιπτώσεις.

Διαβάστε επίσης: Εταιρείες ενημέρωσης οφειλετών: Σημαντική απόφαση για την προστασία των προσωπικών δεδομένων

Οι παραβάσεις αφορούσαν κυρίως στη συχνότητα των επιτρεπόμενων κλήσεων (πέραν της μιας κλήσης ανά δεύτερη ημέρα), όχληση σε τηλεφωνικό αριθμό εργασίας, μη πλήρη και σαφή ενημέρωση σχετικά με τα στοιχεία της εταιρείας και των υπαλλήλων, μη ταυτοποίηση οφειλέτη, καθώς και ανάθεση εντολής ενημέρωσης παρά το γεγονός ότι οι οφειλές του δανειολήπτη είχαν υποβληθεί σε ρύθμιση.

Για τη ρύθμιση των οφειλών υπερχρεωμένων φυσικών προσώπων (Ν. 3869/2010)

Για παραβάσεις του ν. 3869/2010 (νόμος Κατσέλη) σε τέσσερις τράπεζες επεβλήθησαν εντός του 2015 πρόστιμα συνολικού ύψους 31.000 ευρώ λόγω μη παράδοσης της βεβαίωσης οφειλών εντός 10 ημερών, όπως ορίζει ο νόμος.

Σχετικά με το θέμα αυτό οι υπηρεσίες της Γενικής Γραμματείας Εμπορίου και Προστασίας Καταναλωτή συνεχίζουν αδιάλειπτα τον έλεγχο των καταγγελιών αυτών και μέχρι σήμερα έχουν επιβληθεί συνολικά 74 πρόστιμα ύψους 435.000,00 ευρώ.

Κανόνες ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών

Τέλος, για παραβάσεις των «Κανόνων ρύθμισης της αγοράς προϊόντων και της παροχής υπηρεσιών» (Ν.4177/2013) επεβλήθησαν πρόστιμα συνολικού ύψους 667.000 ευρώ, για 762 παραβάσεις, ενώ για παραβάσεις του Ν.4264/2014 (Λαϊκές Αγορές και Υπαίθριο Πλανόδιο και Στάσιμο Εμπόριο) επεβλήθησαν  πρόστιμα σε 161 περιπτώσεις συνολικού ύψους 182.800 €.

Πηγή: efpolis.gr

Η αστική ιατρική ευθύνη στο πεδίο της ανθρώπινης αναπαραγωγής - Συμβολές Αστικού Δικαίου Νο 8 -

ΠΑΡΑΣΚΕΥΗ ΦΥΤΡΟΥ

ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΒΙΟΗΘΙΚΗ - ΒΙΟΔΙΚΑΙΟ - ΙΑΤΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΓΕΝΙΚΕΣ ΑΡΧΕΣ ΑΣΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΟΙΚΟΓΕΝΕΙΑΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

Η αστική ευθύνη του οδικού μεταφορέα κατά τη CMR