logo-print

Από τα social media ενημερώνονται οι νέοι Έλληνες και από την τηλεόραση οι μεγαλύτεροι - Τι ρόλο παίζουν οι influencers (Ευρωβαρόμετρο)

Το 42% ακολουθεί κάποιον influencer - Τι είδους περιεχόμενο από influencers προτιμούν οι Έλληνες

Το δίκαιο της ψηφιακής οικονομίας

ΕΜΠΟΡΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΔΙΚΑΙΟ ΒΙΟΜΗΧΑΝΙΚΉΣ ΚΑΙ ΠΝΕΥΜΑΤΙΚΉΣ ΙΔΙΟΚΤΗΣΙΑΣ ΝΕΕΣ ΤΕΧΝΟΛΟΓΙΕΣ & ΔΙΚΑΙΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΕΙΔΙΚΟ ΔΙΟΙΚΗΤΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ / ΠΡΟΣΩΠΙΚΑ ΔΕΔΟΜΕΝΑ

ΙΩΑΝΝΗΣ ΙΓΓΛΕΖΑΚΗΣ

Τεχνητή Νοημοσύνη & ανταγωνισμός

Μία ενδιαφέρουσα δημοσκόπηση σχετικά με τις συνήθειες των χρηστών των μέσων ενημέρωσης, συμπεριλαμβανομένης της εμπιστοσύνης τους σε αυτά, παρουσίασε το Ευρωπαϊκό Κοινοβούλιο (Ευρωβαρόμετρο).

Σε ό,τι αφορά την Ελλάδα, στο ερώτημα ποια μέσα χρησιμοποιήθηκαν περισσότερο για πρόσβαση σε ειδήσεις τις τελευταίες επτά ημέρες, το 65% απάντησε την τηλεόραση (μέσος όρος ΕΕ 71%), το 57% τις ηλεκτρονικές δημοσιογραφικές και ειδησεογραφικές πλατφόρμες (μ.ο. ΕΕ 42%), το 24% το ραδιόφωνο (μ.ο. ΕΕ 37%), το 55% τις πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης (μ.ο. ΕΕ 37%) και το 14% τα έντυπα μέσα (μ.ο. ΕΕ 21%).

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον παρουσιάζει η πηγή ενημέρωσης ανά ηλικιακή ομάδα, με τα μέσα κοινωνικής δικτύωσης να είναι πρώτα στις ηλικίες 15-39 και την τηλεόραση στις ηλικίες άνω των 40.

Ως προς τα  μέσα κοινωνικής δικτύωσης, εφαρμογές ανταλλαγής μηνυμάτων ή ηλεκτρονικές πλατφόρμες που χρησιμοποίησαν οι Έλληνες/Ελληνίδες τις τελευταίες 7 ημέρες:

το 73% απάντησε το Facebook (μ.ο. ΕΕ 63%)

το 17% απάντησε το Whatsapp (μ.ο. ΕΕ 62%)

το 54% απάντησε το Youtube (μ.ο. ΕΕ 55%)

το 46% απάντησε το Instagram (μ.ο. ΕΕ 45%)

Ως προς τους σκοπούς χρήσης των μέσων κοινωνικής δικτύωσης:

το 55% απάντησε "για να αποστείλω άμεσα μηνύματα στους φίλους και την οικογένειά μου" (μ.ο. ΕΕ 49%)

το 63% απάντησε "για να παρακολουθήσω τις ειδήσεις και την τρέχουσα επικαιρότητα" (μ.ο. ΕΕ 47%)

το 39% απάντησε "για να δω φωτογραφίες και βίντεο" (μ.ο. ΕΕ 43%)

το 37% απάντησε "για να παρακολουθήσω τι κάνουν οι φίλοι/η οικογένεια/οι συνάδελφοί μου" (μ.ο. ΕΕ 43%)

Σημαντικά ευρήματα σε επίπεδο ΕΕ

Ευαισθητοποίηση και ανάκληση μέσων ενημέρωσης

Το 68% των ερωτηθέντων έχει πρόσφατα διαβάσει, δει ή ακούσει κάτι για την Ευρωπαϊκή Ένωση , είτε στον Τύπο, στο Διαδίκτυο, στην τηλεόραση ή στο ραδιόφωνο.

Συνήθειες στα ΜΜΕ

Για το 71% των ερωτηθέντων, η τηλεόραση ήταν ένα από τα πολυμέσα που χρησιμοποιούσαν για πρόσβαση σε ειδήσεις τις τελευταίες ημέρες. Η τηλεόραση ακολουθείται από τον διαδικτυακό τύπο ή/και τις πλατφόρμες ειδήσεων (42%). Το ραδιόφωνο και οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης (37%) βρίσκονται στην κοινή τρίτη θέση και ακολουθεί ο γραπτός τύπος (21%).

Σε σύγκριση με την έρευνα Media and News που διεξήχθη το 2022 , παρατηρείται αύξηση, σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, στο συνολικό ποσοστό των ερωτηθέντων που αναφέρουν πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης για πρόσβαση ειδήσεων .

Οι πιο αξιόπιστες πηγές μέσων ενημέρωσης

Το 48% των πολιτών της ΕΕ επιλέγουν τους δημόσιους τηλεοπτικούς και ραδιοφωνικούς σταθμούς (συμπεριλαμβανομένης της παρουσίας τους στο διαδίκτυο) ως πηγή ειδήσεων που εμπιστεύονται περισσότερο. Ακολουθεί ο γραπτός τύπος (συμπεριλαμβανομένης της διαδικτυακής τους παρουσίας), τον οποίο εμπιστεύεται το 38% των ερωτηθέντων, ενώ οι ιδιωτικοί τηλεοπτικοί και ραδιοφωνικοί σταθμοί αναφέρονται από το 29%. 

Μεθοδολογία έρευνας

Η Ipsos European Public Affairs πήρε συνέντευξη από ένα αντιπροσωπευτικό δείγμα πολιτών της ΕΕ, ηλικίας 15 ετών και άνω, σε καθένα από τα 27 κράτη μέλη της Ευρωπαϊκής Ένωσης. Μεταξύ 18 και 24 Οκτωβρίου 2023, ολοκληρώθηκαν 25.956 συνεντεύξεις μέσω διαδικτυακής συνέντευξης με τη βοήθεια υπολογιστή (CAWI), χρησιμοποιώντας διαδικτυακούς πίνακες Ipsos και το δίκτυο συνεργατών τους. Τα αποτελέσματα της ΕΕ σταθμίζονται ανάλογα με το μέγεθος του πληθυσμού σε κάθε χώρα.

Μπορείτε να δείτε τα ευρήματα αναλυτικά εδώ

Ποινικός Κώδικας - Κατ΄ άρθρο Νομολογία, 2η έκδ., 2024
Η παραγραφή των εγκλημάτων στο ουσιαστικό ποινικό δίκαιο

ΠΟΙΝΙΚΟ ΔΙΚΑΙΟ

ΛΑΜΠΑΚΗΣ ΧΡΗΣΤΟΣ

send